Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Wykład prozdrowotny w Sosnowieckim Szpitalu Miejskim

dodane 18.10.2019
[Sosnowiec] Wirusy i bakterie, które wywołują różnego rodzaju infekcje to zagrożenia dnia codziennego – szczególnie podczas jesieni. Jak się przed nimi ustrzec i nie dać się zarazić chorobą? Już w najbliższy wtorek 22 października Sosnowiecki Szpital Miejski organizuje wykład poświęcony profilaktyce zakażeń. Wydarzenie odbędzie o godz. 12:00 w Zagłębiowskiej Mediatece przy ul. Kościelnej 11 w Sosnowcu. Sosnowiecka placówka na spotkanie zaprasza wszystkich tych, którzy chcą uniknąć infekcji. Wykład „Jak być świadomym pacjentem i co robić, by ustrzec się przed infekcjami” poprowadzi Katarzyna Skibińska, Koordynator Działu Epidemiologii Sosnowieckiego Szpitala Miejskiego. Przedstawi zagadnienia związane z szeroko rozumianą prewencją zakażeń. Omówione zostanie również ryzyko infekcji podczas wizyt w placówkach medycznych oraz zasady postępowania w szpitalu zarówno w roli pacjenta, jak i podczas odwiedzin chorych.  Poruszona zostanie także problematyka infekcji sezonowych. Podczas wtorkowego spotkania uczestnicy będą mieli okazję nauczyć się prawidłowego mycia i dezynfekcji rąk oraz sprawdzić swoje umiejętności przy pomocy specjalnego urządzenia, które wskaże im, czy świeżo umyte dłonie na pewno są czyste.   W spotkaniu uczestniczyć będzie Pan Paweł Żbikowski – członek zespołu naukowego działającego przy Katedrze Mikrobiologii Collegium Medicum UJ w Krakowie, który będzie udzielał praktycznych porad z zakresu postępowania w warunkach domowych w przypadku ran i skaleczeń, mogących stanowić źródło infekcji.   Sosnowiecki Szpital Miejski zaprasza już w najbliższy wtorek!   (s)

Erasmus – lekcja otwartości, szacunku, tolerancji

dodane 16.10.2019
[Sosnowiec] O korzyściach z programu Erasmus, wadach i zaletach kształcenia poza granicami kraju oraz o tym, dlaczego Sosnowiec może być atrakcyjnym miejscem do studiowania dla obcokrajowców rozmawiamy z Jakubem Galanem, uczestnikiem Erasmusa i gościem organizowanego przez Wyższą Szkołę Humanitas wydarzenia „Door to the World”, które odbędzie się 15 listopada br. Jakie korzyści osiąga student, uczestnicząc w Programie Erasmus? Podstawową jest poprawa kompetencji językowych. Dla mnie to wprost niewiarygodne, jakie korzyści daje uczestniczenie w praktycznej komunikacji w innym języku. Warunkiem wyjazdu za granicę w ramach programu Erasmus jest umiejętne posługiwanie się językiem w stopniu umożliwiającym zrozumienie wykładów akademickich. Natomiast po wykładach za granicą przychodzi potrzeba zorganizowania sobie życia codziennego. Pojawia się konieczność kontaktowania się z innymi. Wtedy właśnie wychodzą nasze braki i zaległości językowe. Program Erasmus to także poznanie obcego kraju. Nie w roli turysty, ale w roli uczestnika codziennego życia. Musimy załatwiać sprawy urzędowe czy umówić się na wizytę lekarską. To zupełnie inny wymiar poznawania obcej kultury. Po powrocie pozostają także przyjaźnie, znajomości, czy cenne kontakty pod kątem kariery zawodowej. Są i tacy, którzy odnajdują miłość swojego życia. W jaki sposób kontakt z innymi kulturami nas rozwija? Dlaczego jest ważny? Kontakt z innymi kulturami to lekcja otwartości, szacunku, tolerancji. Uczy nas przede wszystkim słuchać. Także poznawać różne punkty widzenia. Warto  przebywać z osobami, które wychowały się w zupełnie innej przestrzeni kulturowej, wyznają inną religię, posiadają inne obyczaje. Przed wyjazdem w ramach programu Erasmus wydawało mi się, że pewne moje opinie są rzeczywistością. Tymczasem wymiana zdań z osobami, które wychowały się w innych krajach czy nawet na innym kontynencie, spowodowała, że wiele swoich przekonań musiałem zweryfikować. Zacząłem z czasem dostrzegać inny punkt widzenia i zaczęło do mnie docierać, że nie zawsze muszę mieć rację. W jaki sposób na rynku pracy można wykorzystać kompetencje społeczne zdobyte dzięki zagranicznym wyjazdom i poznawaniu innych kultur? Nauczyłem się pracy w zespole składającym się z bardzo różnych osób. Dzisiaj pierwsze kroki absolwentów polskich uczelni są kierowane do zagranicznych korporacji. To często właśnie duże przedsiębiorstwa gwarantują rozwój zawodowy i ścieżkę kariery. Dlatego umiejętność funkcjonowania w zespole, składającym się z ludzi nie tylko o różnych charakterach, ale także wywodzących się z różnych kultur, może stanowić problem. Ja mam już to za sobą. Po wyjeździe w ramach Erasmusa na pewno nie będę zaskoczony warunkami pracy w zespole międzynarodowym. Czy studiowanie w środowisku wielokulturowym uczy tolerancji? Czy wręcz przeciwnie: może sprzyjać umacnianiu stereotypów na temat innych narodów i kultur? To często jest kwestia indywidualna. Ja uważam, że im więcej staży zagranicznych, wyjazdów, uczestnictwa w programie Erasmus, praktyk za granicą itp., tym lepiej. Uczymy się wtedy innych kultur. Uczymy się tolerować innych, bo warto pamiętać, że my też dla innych możemy być dziwni. Każdy z nas ma jakieś uprzedzenia. Ulega pewnym stereotypom. Dlatego pobyty zagraniczne mogą zweryfikować te przekonania. Dla kogoś, kto nigdy nie był za granicą, pierwsze tygodnie życia w obcym kraju mogą być trudne. Niestety może taka osoba zniechęcić się do innych. Jednak w moim przekonaniu po pokonaniu pierwszych trudności i nawiązaniu relacji to się zmienia. Czy spotkał się Pan za granicą ze stereotypami na temat Polski i Polaków? Jeśli tak, to z jakimi? Czy próbował Pan z nimi walczyć? Spotkałem się przede wszystkim ze stereotypem Polaka, który pije dużo alkoholu. Jednak spotkania towarzyskie w kręgach studenckich szybko weryfikowały to przekonanie. Okazywało się, że przedstawiciele Skandynawii śmiało mogą konkurować z Polakami w tej „dyscyplinie” i nie jest tak, że to Polacy w pierwszej kolejności popisują się odpornością na napoje wyskokowe. Natomiast w Hiszpani i w Turcji spotkałem się z przekonaniem, że skoro jestem z Polski, to z pewnością rozumiem język rosyjski. Niektórzy Hiszpanie byli przekonani, że Polacy w swoim kraju na co dzień posługują się i językiem polskim, i rosyjskim. Ciekawym stereotypem na południu Europy jest przekonanie, że Polacy są mało towarzyscy, rzadko się uśmiechają i nie lubią nawiązywać nowych znajomości. Czy, w Pana ocenie, Polska jest atrakcyjnym miejscem do studiowania dla młodzieży z innych krajów? Co jest naszym atutem, naszą wizytówką w relacjach z kandydatami na studia zza granicy? Polska jest bardzo atrakcyjnym krajem do studiowania dla młodzieży zza granicy. Mam znajomych obcokrajowców, którzy w ramach programu Erasmus studiują w naszym kraju. Chwalą szeroko rozwiniętą ofertę edukacyjną, połączoną z możliwością wyjazdów i przyjazdów. Możemy także poszczycić się tradycyjną polską gościnnością. Dla studentów z Europy zachodniej dodatkowo nasz kraj jest bardzo atrakcyjny pod względem ekonomicznym. W porównaniu z zachodem  życie w Polsce jest o wiele tańsze. W Polsce mniej się płaci za mieszkanie, za jedzenie, mniej kosztuje życie towarzyskie i organizacja edukacji na uczelni wyższej. To powoduje, że student na przykład z Francji, Niemiec czy Hiszpanii może się utrzymać w Polsce z samego stypendium przyznawanego w ramach programu Erasmus. Czy mniejsze ośrodki akademickie, takie jak Sosnowiec, mogą być atrakcyjnym miejscem do studiowania dla studentów zagranicznych? Mniejsze miasta też są atrakcyjne. To właśnie w mniejszych miastach można bardziej „poczuć” klimat naszego kraju. Obejrzeć go z nieco innej perspektywy. W dużych miastach już mieszka i pracuje wiele osób z za granicy. Większe aglomeracje stają  się coraz bardziej międzynarodowe. To powoduje, że aby poznać polską kulturę, najlepiej właśnie udać się do mniejszych miejscowości. Nie można powiedzieć, że poznało się Polskę zwiedzając tylko Warszawę. I tak samo można powiedzieć o innych krajach. Nie można powiedzieć, że poznało się dogłębnie na przykład Hiszpanię, zwiedzając jedynie Madryt. W mniejszych miastach w Polsce można dostrzec ważne walory. Na przykład Sosnowiec można chwalić za bardzo dobre połączenie komunikacyjne praktycznie z całym krajem.   *** 15 listopada br. Jakub Galan będzie gościem projektu edukacyjnego „Door to the World”, organizowanego przez Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji. W ramach projektu WSH organizuje otwarte konkursy i warsztaty dla uczniów oraz studentów poświęcone zagadnieniom wielokulturowości, współpracy międzynarodowej, nauki języków obcych oraz tolerancji międzykulturowej. Organizatorem wydarzenia będzie Instytut Filologii Wyższej Szkoły Humanitas.

Program „Katowicka dla Autyzmu” ze złotem ICSC Solal Marketing Awards!

dodane 15.10.2019
[Region] W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych międzynarodowych konkursów w dziedzinie marketingu centrów handlowych - ICSC Solal Marketing Awards - Galeria Katowicka, zarządzana przez APSYS Polska, została nagrodzona statuetką Gold Solal Award w kategorii społecznej odpowiedzialności. Jury konkursu doceniło pionierskie działania Katowickiej, obejmujące zarówno przystosowanie obiektu dla osób autystycznych, jak i podnoszenie świadomości oraz wiedzy otoczenia na temat autyzmu. Nagrody ICSC Solal Marketing Awards wyróżniają najlepsze i najbardziej efektywne kampanie centrów handlowych na arenie międzynarodowej. W tym roku, w kategorii Corporate Social Responsibility (CSR), bezkonkurencyjny okazał się wieloaspektowy program „Katowicka dla Autyzmu”. Stanowi on wyjątkowe na skalę europejską wykorzystanie potencjału przestrzeni centrum handlowego w zakresie kształtowania postaw i wartości społecznych oraz ułatwienia osobom z ASD dostępności do obiektu. Przypomnijmy, że w ramach programu, aby dostosować przestrzeń dla osób z ASD, w Galerii Katowickiej uruchomiono m.in. Pokój Wyciszenia, wprowadzono tzw. ciche godziny, a ponad 100 najemców zadeklarowało możliwość wyciszenia muzyki i zmniejszenia oświetlenia na życzenie klienta. Przeprowadzono szkolenia edukacyjne dla personelu sklepów, ochrony i pracowników biura, a dla klientów przygotowano m.in. specjalne informatory, spektakle teatralne poruszające problem autyzmu czy film w technologii VR przybliżający optykę osób ze spektrum autyzmu. Pojawił się również multimedialny pylon z Kelly Hunter, z którego znana aktorka zachęca do zrozumienia autyzmu. Podczas przygotowywania i w trakcie realizacji programu „Katowicka dla Autyzmu” korzystano ze wsparcia merytorycznego Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis. – Wykorzystując potencjał najczęściej odwiedzanego centrum handlowego w regionie, kreującego wydarzenia i życie miasta, nie mogliśmy pozostać obojętni wobec dążenia do poprawy dostępności naszego obiektu dla KAŻDEGO klienta. Złoty Solal, najwyższe uznanie międzynarodowej branży marketingu centrów handlowych, przyznany programowi Katowicka dla Autyzmu jest potwierdzeniem, że warto wsłuchiwać się w potrzeby otoczenia i wykraczać poza utarte schematy.  Ogromnie cieszę się, że w działania zaangażowało się tylu naszych najemców, a wsparciem służyły nam nie tylko autorytety, ale także dorośli i rodzice dzieci z ASD. Oczywiście program nadal działa, wprowadzamy kolejne udogodnienia. Już niedługo, w ramach edukowania otoczenia, w Katowickiej odbędzie się także konferencja oraz warsztaty z udziałem Kelly Hunter oraz aktorów Teatru Szekspirowskiego. Czeka nas tu kilka niespodzianek – mówi Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej. ISCS Solal Marketing Awards to jedne z najważniejszych i najbardziej prestiżowych nagród marketingowych w branży retail. W tym roku nominowani do konkursu rywalizowali  o nagrody główne w 9 kategoriach oraz o dwa wyróżnienia specjalne. Zwycięzców ogłoszono 25 września 2019r. podczas ICSC Retail Innovation Forum w Londynie. W kategorii CSR złotą statuetkę przyznano Galerii Katowickiej, srebrną – centrom handlowym Dolphin Shopping Centre Poole z Wielkiej Brytanii, tureckiemu Akmerkez oraz Diagonal Mar Barcelona. W tej kategorii wręczono także 10 wyróżnień.   (s)

Z Erasmusem+ we Włoszech

dodane 14.10.2019
[Sosnowiec] W zeszłym tygodniu czworo uczniów IX Liceum Ogólnokształcącego w Sosnowcu pod opieką dwóch nauczycieli wzięło udział w międzynarodowej wymianie uczniów realizowanej w ramach projektu „Dangers and Opportunities of the Internet” finansowanego ze środków programu Unii Europejskiej Erasmus+. Spotkanie odbyło się w malowniczo położonym Mondovi we Włoszech. Tematem wizyty była cyberprzemoc oraz jej prawne skutki we wszystkich krajach partnerskich. Wszyscy uczniowie przedstawili przygotowane przez siebie prezentacje, a także wzięli udział w specjalnie przygotowanych warsztatach prowadzonych przez psychologów, podczas których poruszany był temat różnych form cyberprzemocy i odpowiedzialności zarówno osób dopuszczających się tej formy przemocy jak i osób biernie się przyglądających.   Wielu uczniów albo osobiście było ofiarami cyberprzemocy albo doświadczył jej ktoś z ich bliskich. Podczas warsztatów uczestnicy dzielili się swymi doświadczeniami i rozmawiali o swoich odczuciach i o tym jak można reagować, kiedy jest się ofiarą lub świadkiem takich zachowań. Dzięki działaniom podczas tego spotkania uczniowie zrozumieli, że cyberprzemoc nie jest bezkarna i mimo że ma miejsce w internecie, jest ścigana jako przestępstwo we wszystkich krajach, które uczestniczyły w spotkaniu. Niezmiernie ważne jest, aby młodzi ludzie mieli poczucie, że ofiary cyberprzemocy nie są pozostawione same sobie i mogą dochodzić swoich praw.   Dla nauczycieli zaskakujące było to, jak często uczniowie spotykają się z hejtem, stalkingiem, sekstingiem i innymi formami cyberprzemocy, oraz to, że mają oni poczucie, że otaczający ich dorośli nie są w stanie im pomóc. Dlatego tak ważne jest organizowanie różnych działań i inicjatyw, które dadzą uczniom poczucie, że dorośli chcą z nimi rozmawiać o ich problemach oraz wyposażą uczniów w wiedzę, która pozwoli im radzić sobie w sytuacjach, kiedy doświadczają jakiejkolwiek formy przemocy. Równie ważne wydaje się uświadamianie młodym ludziom, co jest cyberprzemocą i przestępstwem, bo często dopuszczają się aktów cyberprzemocy, ponieważ nie zdają sobie sprawy z konsekwencji, zarówno dla ofiar, jak i dla nich samych. Podczas spotkania nie zabrakło też czasu na poznawanie kultury kraju, w którym przebywali uczestnicy projektu. Sosnowicznie odwiedzili katedrę w Vicoforte, Muzeum Egipskie i Muzeum Kinematografii w Turynie, Zamek Grinzane Cavour w Langhe, malowniczo położony na wzgórzu wśród winnic, gdzie zostali zapoznani z historią regionu. Ponadto uczestniczyli w lekcji gotowania, podczas której uczyli się przygotowywać prawdziwe włoskie ravioli. Podczas lunchów mogli posmakować lokalnych specjałów przygotowanych przez uczniów goszczącej ich szkoły. Gospodarze, uczniowie ze specjalności hotelarskiej, pokazali swoim rówieśnikom najważniejsze punkty turystyczne na mapie malowniczego Mondovi. Spotkanie było dla wszystkich niezwykle efektywnych wydarzeniem - uczniowie ćwiczyli język podczas codziennych kontaktów ze swoimi gospodarzami, wzięli też udział w wyjątkowej, praktycznej lekcji angielskiego, mianowicie w zaaranżowanej w szkole recepcji sprawdzali swoje umiejętności w zakresie wynajmowania pokoju w hotelu oraz uzyskiwania informacji na temat atrakcji turystycznych. Nauczyciele zyskali narzędzia do pracy z uczniami w zakresie cyberprzemocy w swoich szkołach. Joanna Janas-Sajdak

Znamy Najpiękniejsze Miasta 76. Tour de Pologne UCI World Tour

dodane 11.10.2019
[Region, Jaworzno] Kopalnia Soli „Wieliczka”, Siemianowice Śląskie oraz BUKOVINA Resort zwyciężyły w konkursie Najpiękniejsze Miasto 76. Tour de Pologne UCI World Tour. Specjalne wyróżnienia otrzymały Jaworzno, Zabrze i Województwo Śląskie. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się w Hotelu InterContinental Warszawa.   Konkurs Najpiękniejsze Miasto Tour de Pologne towarzyszy wyścigowi już od czterech lat. Jego ideą jest zachęcanie mieszkańców do kreatywnego i oryginalnego kibicowania, a także docenienie wkładu i zaangażowania poszczególnych miast i partnerów. Kandydatury są oceniane przez kapitułę, w której skład wchodzą przedstawiciele Lang Team, a także sponsorów i patronów medialnych Tour de Pologne.   – Tour de Pologne co roku przejeżdża przez około czterystu miejscowości. Za każdym razem spotykamy się z wielkim entuzjazmem kibiców i zaangażowaniem miast i partnerów. Ten konkurs i nagrody są dowodem wdzięczności i uznania. Jestem bardzo szczęśliwy, że mamy możliwość współpracy z tak wspaniałymi partnerami – podkreślił Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne.   W tym roku w kategorii Miastu Startu zwyciężyła Kopalnia Soli „Wieliczka”, która pisze wspólną historię z Tour de Pologne już od ponad dwóch dekad. Od trzech lat Kopalnia Soli „Wieliczka” jest gospodarzem startu etapowego Tour de Pologne. – Bardzo cieszymy się z faktu, że Kopalnia Soli „Wieliczka” zwyciężyła w tej kategorii. W tym roku już po raz trzeci wielicka kopalnia gościła przy szybie Daniłowicza nie tylko najlepsze kolarskie teamy, ale i rzesze kibiców, którzy przyszli towarzyszyć kolarzom w ich sportowych zmaganiach. Bardzo im wszystkim dziękujemy za wspólne kibicowanie i naprawdę fantastyczną, sportową atmosferę w miasteczku startowym – powiedział Zbigniew Zarębski, prezes zarządu Kopalni Soli „Wieliczka”.   W kategorii Miasto Startu nominowani byli także Kraków i Tarnowskie Góry, a więc miasta, które gościły pierwszą fazę Tour de Pologne. 76. edycja  narodowego wyścigu rozpoczęła się, już po raz kolejny, na Rynku Głównym w Krakowie. – Tour de Pologne znakomicie wpisuje się w krakowski pejzaż. Jesteśmy  dla kolarzy i kibiców niezwykle atrakcyjnym miejscem  do organizowania tego prestiżowego wyścigu, ale za każdym razem staramy się zaskakiwać uczestników wydarzenia czymś nowym. Bardzo zależy nam na tym, aby tworzyć w Krakowie wyjątkowe widowiska sportowe. Konkurs na najpiękniejsze miasto Tour de Pologne dodatkowo zachęca nas do wzbogacania programu imprezy – zaznaczył dyrektor zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie Krzysztof Kowal.   Drugi etap wystartował z Tarnowskich Gór. –  Tour de Pologne doskonale wpisał się rowerowy charakter Tarnowskich Gór i w miejski kalendarz imprez, a towarzyszące mu masy krytyczne oraz parkowy wyścig dla dzieci Tour de Park gromadzą od kilku lat kilkaset uczestników – powiedział Piotr Korab, naczelnik Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach i jednocześnie miejski oficer rowerowy. – Sam przejazd peletonu od początku witany jest z entuzjazmem, bo tarnogórzanie chętnie przebierają się i przyozdabiają lokale oraz domy tego dnia w kolory Touru, które przez przypadek pokrywają się z biało-czarno-żółtymi barwami miasta – wskazał Korab.   Wyróżnienie specjalne w kategorii Miasto Startu otrzymało Jaworzno, w którym rozpoczął się czwarty, zneutralizowany etap wyścigu. Był to start szczególny, który odbył się w atmosferze smutku i żałoby po tragicznej śmierci belgijskiego kolarza Bjorga Lambrechta.   W kategorii Miasto Lotnej Premii LOTTO zwycięzcą zostały Siemianowice Śląskie, które znajdują się trasie Tour de Pologne od dziesięciu lat. Tym razem lotną premię w tym mieście wygrał Charles Planet, który później triumfował w klasyfikacji Najaktywniejszy Zawodnik LOTTO. – Cieszy mnie fakt, że mieszkańcy Siemianowic Śląskich już od dekady stają na wysokości równie ważnego zadania jak samo kolarstwo, czyli tłumnego dopingowania każdego z uczestników kolejnych edycji Tour de Pologne. Udział w tej najbardziej prestiżowej imprezie kolarskiej w naszym kraju, możliwość zobaczenia z bliska najlepszych kolarzy świata i ich walki na siemianowickiej Lotnej Premii jest dla siemianowiczan sporą atrakcją, a dla miasta promocją. Każdego roku mieszkańcy naszego miasta włączając się w to kolarskie święto, prezentują przy okazji różne ciekawe inicjatywy i dekoracje, a następnie, w ramach imprez towarzyszących, wspólnie bawią się i kibicują na Rynku Miejskim – powiedział Rafał Piech, prezydent Siemianowic Śląskich.   W kategorii Miasto Premii w tym roku nominowane zostały także Myślenice, Szaflary i Wilamowice.  Myślenice gościły kolarzy biorących udział w 76. Tour de Pologne UCI World Tour na pierwszym etapie. Do Gminy Szaflary 76. Tour de Pologne UCI World Tour zawitał dwukrotnie – podczas szóstego i siódmego etapu.   Szczególny charakter miała premia w Wilamowicach. Czwarty etap, etap żałoby po tragicznej śmierci belgijskiego kolarza Bjorga Lambrechta, został zneutralizowany. – Minutą ciszy wszyscy zebrani  uczcili pamięć  zmarłego kolarza, a na przygotowanych dekoracjach pojawiły się czarne kiry. Zjednoczyła wszystkich chwila zadumy nad  tym, jak kruche jest życie ludzkie.  Na symbolicznym 48 kilometrze w Zasolu Bielańskim,  peleton zatrzymał się by również tym sposobem oddać hołd zmarłemu kolarzowi. Następnie peleton w ciszy  pokonał dalszą część trasy, mijając Rynek w Wilamowicach, gdzie zebrani kibice przywitali ich oklaskami.  Wspólnie oddaliśmy hołd wspaniałemu młodemu kolarzowi, jakim był Bjorg Lambrecht, ale również wsparliśmy pozostałą kadrę – powiedział Marian Trela, burmistrz Gminy Wilamowice.   W kategorii Miasto Mety zwyciężyła BUKOVINA Resort, a więc miejsce, w którym rozstrzygają się losy Tour de Pologne. Nie inaczej było w tym roku, kiedy to królewski etap w wielkim stylu wygrał Matej Mohoric, a ze zwycięstwa w klasyfikacji generalnej cieszył się Paweł Siwakow. – Resort BUKOVINA od lat współorganizuje nie tylko Tour de Pologne UCI World Tour, ale także Tour de Pologne Amatorów. Z dużą satysfakcją przyjęliśmy informację o nominacji dla BUKOVINA Resort jako Najpiękniejszego Miasta Tour de Pologne w kategorii Miasto Mety, a z jeszcze większą radością przyjęliśmy wiadomość o zwycięstwie.  Dziękujemy kibicom i mieszkańcom, którzy tworzą wspaniałą atmosferę kolarskiego święta. Ta nagroda to wielki zaszczyt i kolejna okazja do promocji regionu, tradycji i kultury Podhala oraz aktywnego i zdrowego stylu życia – podkreśla Edward Kuchta, prezes Fundacji BUKOVINA.   W kategorii Miasto Mety nominowani byli również Bielsko-Biała i Kraków. W Krakowie sprinterskim finiszem popisał się Pascal Ackermann, w Bielsku-Białej triumfował Luka Mezgec.   Specjalne wyróżnienie w nowej kategorii, najlepiej przygotowane logistycznie i organizacyjnie Miasto Mety – otrzymało Zabrze. – Mam poczucie, że po prostu robimy swoje i myślę, że trzy lata z rzędu pokazały, że robimy to dobrze i to zostało docenione. Najtrudniejsze w organizacji wyścigu jest pozbieranie wszystkich decyzji potrzebnych do tego, żeby w ogóle wyścig mógł zaistnieć w mieście. A potem pozostaje dogranie wszystkich jednostek, które w tym uczestniczą, żeby w odpowiednim momencie robiły to, co do nich należy – powiedział Grzegorz Janecki, główny inżynier Zabrza.   Specjalne wyróżnienie w kategorii Promocja Regionu otrzymało Województwo Śląskie. – Cieszymy się z tej nagrody, zwłaszcza, że jest wręczana po raz pierwszy. Tour de Pologne to świetna marka, transmisje telewizyjne trafiają do 120 państw – nie ma chyba lepszej formy promocji województwa, regionu, naszych obiektów. Dokładamy cegiełkę do współpracy z Lang Team i w ten sposób jesteśmy w stanie wykorzystać potencjał, który cały czas podnosimy – podkreślił Tomasz Musioł z Urzędu Marszałkowskiego.   Nagrodzeni w głównych kategoriach otrzymali wyjątkowe multimedialne puchary, a także żółte koszulki zwycięzcy klasyfikacji generalnej CARREFOUR 76. Tour de Pologne UCI World Tour. Triumfator w kategorii Miasto Mety otrzymał także dodatkowy prezent w postaci kampanii wizerunkowej od Cityboard Media. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się w Hotelu InterContinental Warszawa, Partnera Tour de Pologne.   (s) foto: Szymon Gruchalski

Jedyna taka gra terenowa w Sosnowcu!

dodane 07.10.2019
[Sosnowiec] Regionalny Instytut Kultury w Katowicach zaprasza do udziału w grze terenowej ZAGŁĘBIE POWSTAŃ ŚLĄSKICH w Sosnowcu, która odbędzie się 12 października. Dzięki niej będzie można poznać nieznane historie z Powstań Śląskich na Zagłębiu, odwiedzić ciekawe miejsca w mieście, a także zdobyć nagrody. Udział w grze jest bezpłatny.   Zostały przygotowane aż 3 trasy, każda na innym poziomie trudności: oficerowie (poziom trudny), start: 10.00-10.30, Muzeum w Sosnowcu, ul. Chemiczna 12, czas trwania około 3,5 godzin; cywile (poziom średni, dla rodzin z dziećmi), start: 10.00-10.30, Muzeum w Sosnowcu, ul. Chemiczna 12, czas trwania około 2 godzin weterani (poziom łatwy, dla osób z trudnościami w poruszaniu się), start: 10.00-10.30, Restauracja „Abadaba”, ul. Modrzejowska 1, czas trwania około 2 godzin. Udział w grze można zglaszać wysyłając e-mail na adres: kkulbicki@rik.katowice.pl (w treści maila należy podać nazwę grupy oraz ilość osób – bez podawania ich danych osobowych). Nadesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz zapoznaniem się z klauzulą informacyjną dostępną w regulaminie gry oraz pod adresem: http://bit.ly/2mTAQbQ.   Projekt realizowany we przez Regionalny Instytut Kultury we współpracy z Pałacem Schoena w Sosnowcu. Dofinansowano go w ramach projektu „Zagłębie Powstań Śląskich” ze środków „Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022” w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”.   (s)

Wielki biznes z wielkim sercem dla Zagłębia

dodane 04.10.2019
[Sosnowiec] Komfortowy, klimatyzowany i spełniający wymogi związane z przewozem ludzi – taki jest najnowszy pojazd Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 w Sosnowcu będący darem Fundacji TAURON. Od 3 października samochód będzie służył osobom dializowanym. – To dar dla całego Zagłębia, terenu z którego docierają na dializę nasi pacjenci. Taki gest wsparcia to znaczące ułatwienie dla chorych, którzy bezpiecznie i niezawodnie dojadą do szpitala, który udziela im niezbędnej pomocy. Dotychczas korzystaliśmy z dwóch busów wyprodukowanych w 2015 roku. Każdy z nich ma już ponad 200 tysięcy przejechanych kilometrów i wymaga poważnych i kosztownych napraw – podsumowuje dr n. med. Alicja Cegłowska, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 im. Św. Barbary w Sosnowcu. Pacjenci dowożeni są najczęściej z Sosnowca, Będzina, Dąbrowy Górniczej, Czeladzi, ale także z Powiatu Będzińskiego m. in. z Mierzęcic i Wojkowic. 8-osobowy Ford Transit udało się kupić dzięki wsparciu Fundacji TAURON, która w dużej mierze sfinansowała zakup pojazdu. – TAURON to nie tylko pewność i bezpieczeństwo dostaw energii, ale też wielkie serce, które nie raz otworzyło się na potrzebujących. Takie wsparcie to przykład, który warto pokazywać i upowszechniać – podkreśl Dariusz Starzycki wicemarszałek województwa śląskiego. – Bardzo się cieszymy, że mogliśmy wesprzeć szpital im. św. Barbary, który jest najważniejszą placówką służby zdrowia w Zagłębiu. Liczę, że nowy samochód będzie dobrze służył pacjentom szpitala – podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia. Celem Fundacji TAURON jest działalność na rzecz dobra publicznego, głównie w zakresie edukacji, oświaty i wychowania oraz nauki, a dodatkowo w zakresie ochrony zdrowia, rozwoju gospodarki, kultury i sztuki, opieki i pomocy społecznej, sportu i rekreacji, ochrony środowiska, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz pomocy i organizacji wolontariatu.   (s)

Trwa głosowanie w VI edycji Budżetu Obywatelskiego w Sosnowcu

dodane 02.10.2019
[Sosnowiec] W tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego złożono 129 propozycji projektów, a ostatecznie do wyboru będzie 109. Na jakie pomysły można głosować? Place zabaw, remonty skwerów, boiska, miejsca parkingowe, a także tężnie solankowe. Głosowanie, co jest już tradycją, odbywa się na stronie internetowej www.obywatelski.sosnowiec.pl do 6 października! Do dyspozycji przewidziana jest kwota aż 8 mln zł.   Uprawnieni do głosowania są wszyscy mieszkańcy Sosnowca, niezależnie od wieku. Każdy mieszkaniec ma do dyspozycji 2 głosy: jeden na projekt ogólnomiejski oraz jeden na projekt rejonowy. Formularz głosowania dostępny jest na stronie Budżetu Obywatelskiego w Sosnowcu pod linkiem: https://obywatelski.sosnowiec.pl/glosowanie. Wśród inwestycji znajduje się m.in. powstanie przy ulicy Kilińskiego kompleksu boisk wielofunkcyjnych łączących zespołowe dyscypliny sportowe pod nazwą „Stacja Sportowa Sosnowiec Główny”. W skład kompleksu będą wchodzić: boiska do piłki nożnej, ręcznej, koszykówki, siatkówki oraz tenisa. Tego typu miejsc, gdzie mieszkańcy mogą spędzać aktywnie swój wolny czas, nigdy nie jest zbyt wiele. To doskonała inicjatywa, która z pewnością rozbudzi zainteresowanie sportem i chęć spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu, nie tylko wśród młodzieży.   Miej realny wpływ na wizerunek swojego miasta i zostań aktywnym mieszkańcem! Głosuj na projekt 0/9 Stacja Sportowa Sosnowiec Główny w ramach inwestycji ze Strefy Ogólnomiejskiej.   (s)  
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl