Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Będzie pikieta pracowników ArcelorMittal Poland

dodane 08.03.2017
[Dąbrowa Górnicza] 9 marca przed siedzibą dyrekcji ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej zorganizowana zostanie pikieta. W ten sposób pracownicy firmy zaprotestują przeciwko przeciągającym się negocjacjom płacowym na 2017 roku. Akcja protestacyjna rozpocznie się o godz. 14.00. – Pracodawca pozoruje dialog. 3 marca miały się odbyć kolejne rozmowy płacowe, ale przedstawiciele zarządu w ostatniej chwili je odwołali. W tej sytuacji trudno spodziewać się rychłego finiszu negocjacji i podpisania porozumienia – mówi Lech Majchrzak, wiceprzewodniczący Solidarności w ArcelorMittal Poland. Zgodnie z zapisami Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy obowiązującego w AMP porozumienie płacowe na 2017 rok powinno zostać podpisane w ostatnim kwartale roku 2016. Postulaty dotyczące wzrostu wynagrodzeń związki przedstawiły pracodawcy 12 października, ale od tej pory stronom nie udało się wypracować wspólnego stanowiska. Żądania strony związkowej dotyczą: podwyższenia miesięcznego funduszu wynagrodzeń o 300 zł brutto na każdego pracownika i uzgodnienia zasad podziału tej kwoty, włączenia do płacy zasadniczej tzw. dodatku układowego wynoszącego 80 zł brutto oraz wypłaty nagrody za 2016 rok w wysokości 2,5 tys. zł brutto dla każdego pracownika. W odpowiedzi pracodawca zaproponował nagrodę roczną w wysokości 1 tys. zł oraz podwyżki wynoszące średnio 100 zł na pracownika. Jak informuje Lech Majchrzak, na regulacje płacowe dla wszystkich pracowników miałaby trafić tylko część tej kwoty, pozostałe środki miałyby zostać przeznaczone na niwelowanie różnic płacowych w poszczególnych grupach zawodowych. Związkowiec podkreśla, że propozycje pracodawcy znacznie odbiegają od oczekiwań pracowników AMP.Postulaty zgłoszone przez związki zawodowe odnoszą się także do podwyższenia składki na Pracowniczy Program Emerytalny do poziomu 4,5 proc. miesięcznych wynagrodzeń pracowników stanowiących podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, a także wypracowania polityki płacowo-kadrowej na najbliższe lata.   (s)

Etap wojewódzki olimpiady „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”

dodane 07.03.2017
[Region] Ponad 300 reprezentacji szkół ponadgimnazjalnych z całego kraju przeszło do 16 wojewódzkich etapów olimpiady „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych". Etap wojewódzki dla reprezentacji 20 szkół z terenu województwa śląskiego odbędzie się 14 marca tego roku w Oddziale ZUS w Chorzowie, a finał 26 kwietnia br. w centrali ZUS w Warszawie. Finaliści, oprócz indeksu KUL, mogą liczyć na dodatkowe punkty przy rekrutacji na studia także na innych uczelniach. W gronie finalistów etapu wojewódzkiego znalazły się szkoły z terenu Zagłębia Dąbrowskiego. Są to: Zespół Szkół Technicznych z Dąbrowy Górniczej, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 z Jaworzna, I liceum Ogólnokształcące im T. Kościuszki z Jaworzna, Zespół Szkół w Porębie oraz Zespół Szkół Liceum Ogólnokształcące im. Królowej Elżbiety w Pilicy. Tegoroczne podniesienie rangi konkursu do statusu Olimpiady mocno wpłynęło na zainteresowanie imprezą wśród uczniów. Zeszłoroczna edycja przyciągnęła 19 000 osób, a w edycji 2016/2017 było ich o 5,5 tys. więcej. Ponad 4 tys. uczniów zgłoszono w samym województwie śląskim. Ponad 2 tys. chętnych zgłosiły szkoły w województwach mazowieckim, zachodniopomorskim, a także małopolskim i łódzkim. W dwóch dotychczasowych edycjach wzięło udział 30 tys. uczniów z blisko 900 szkół. W tym roku chętnych do udziału w rywalizacji była rekordowa liczba, bo aż 24, 5 tys. uczniów. Rekordowo, ponad 4 tys. uczniów, a dokładnie 4133, zgłoszono w samym województwie śląskim. W całej Polsce, z 774 szkół zgłoszonych do kolejnego etapu, przeszło 314 reprezentacji liceów, techników i szkół zawodowych. Rok szkolny 2016/2017 jest już trzecim, w którym Zakład Ubezpieczeń Społecznych realizuje projekt edukacyjny „Lekcje z ZUS” skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. U źródeł powstania projektu leży bardzo nikła świadomość Polaków w zakresie ubezpieczeń społecznych, co potwierdza ostatnie badanie opinii publicznej prowadzone przez Instytut Spraw Publicznych oraz Millward Brown. W nim aż 40 proc. ankietowanych stwierdza, że za wysokość składek na ubezpieczenia społeczne odpowiada w Polsce ZUS. Celem tego przedsięwzięcia jest upowszechnianie wiedzy o ubezpieczeniach społecznych, która jest niezbędna przy podejmowaniu wielu decyzji, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Z doświadczeń uczniów biorących udział w poprzedniej edycji konkursu (a obecnie olimpiady) wynika, że wiedza, którą udało im się zdobyć w trakcie „Lekcji z ZUS”, okazała się przydatna nie tylko dla nich, ale także dla członków ich rodzin, czy też ich najbliższemu otoczeniu. Projekt „Lekcje z ZUS” jest autorskim projektem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, który realizowany jest również przy współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej. Składa się z cyklu czterech spotkań, podczas których uczniowie poznają istotę ubezpieczeń społecznych oraz dowiadują się, dlaczego ubezpieczenia te są obowiązkowe, jakie korzyści wynikają z opłacania składek, poznają zasady funkcjonowania systemu emerytalnego, a także zasady prowadzenia biznesu w aspekcie systemu ubezpieczeń społecznych. Tematyka lekcji jest spójna z podstawą programową w szkołach ponadgimnazjalnych. Pedagodzy, którzy zechcieli prowadzić w swoich szkołach takie lekcje mogli liczyć na pomoc ZUS. Zakład ze swojej strony m.in. przekazywał materiały dydaktyczne – zeszyt dla nauczyciela i zeszyty dla uczniów biorących udział w projekcie (w tym również materiały multimedialne na płycie CD: prezentacje do lekcji, krótkie filmy), jak również służył wsparciem i pomocą pracowników merytorycznych poszczególnych oddziałów ZUS. Po zakończeniu cyklu czterech lekcji, szkoła zgłaszała chętnych uczniów do udziału w Olimpiadzie, organizowanej pn. „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”. Olimpiada składa się z trzech etapów: szkolnego, wojewódzkiego i centralnego. Za pierwsze trzy miejsca, w etapie wojewódzkim, zespoły otrzymują nagrody rzeczowe. W ostatnim etapie przewidziane są cenne nagrody, zarówno dla laureatów, nauczycieli, jak i szkół. W roku szkolnym 2014/2015 odbyła się I edycja konkursu, dla uczniów którzy brali udział w projekcie „Lekcje z ZUS”. W I etapie konkursu wzięło wówczas udział ponad 11 tys. uczniów z całej Polski ( w tym z 35 szkół z terenu województwa śląskiego). Niezmiernie nas cieszy fakt, że w kolejnej, II edycji konkursu do udziału w projekcie zgłosiło się już ponad 19 tys. uczniów z całej Polski, zaś z terenu województwa śląskiego udział w projekcie wzięło aż 79 szkół (najwięcej spośród wszystkich województw). Za każdym razem poziom wiedzy uczestników był bardzo wysoki. Jesteśmy również dumni z tego, iż zarówno w I jak i II edycji konkursu zespoły reprezentujące województwo śląskie osiągnęły jedne z najlepszych rezultatów w rywalizacji krajowej. W I edycji konkursu trzyosobowa drużyna dziewcząt, reprezentująca Technikum Ekonomiczne w Zespole Szkół Ekonomicznych im. Oskara Langego w Chorzowie, której pomoc merytoryczną świadczyli pracownicy chorzowskiego Oddziału ZUS, zajęła 4 miejsce w kraju, natomiast w II edycji konkursu dwuosobowa reprezentacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej zajęła II pozycję w rywalizacji krajowej. Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego

Dostali blisko 74 mln zł na przebudowę DK 94

dodane 03.03.2017
[Sosnowiec] Sosnowiec znalazł się w gronie kolejnych 4 miast, które podpisały umowy o dofinansowanie z UE inwestycji drogowych. Jak poinformował Departament Komunikacji w Ministerstwie Rozwoju, blisko 217 mln zł z Programu Infrastruktura i Środowisko otrzymają Sosnowiec, Gorzów Wielkopolski, Nowy Sącz oraz Toruń. Sosnowiec przebuduje obecnie jednopoziomowe skrzyżowanie drogi krajowej nr 94 z ulicą Długosza na węzeł dwupoziomowy. Powstanie 1,3 km drogi. Inwestycja jest częścią większego przedsięwzięcia polegającego na modernizacji DK 94 w Sosnowcu. Głównym celem projektu jest poprawa dostępności transportowej miasta – droga krajowa nr 94 łączy Sosnowiec ze wschodnią częścią województwa śląskiego i dalej z Małopolską, Podkarpaciem i Lubelszczyzną. Wartość projektu to prawie 89 mln zł, a dofinansowanie unijne blisko 74 mln zł. Zakończenie inwestycji zaplanowano na styczeń 2021 r. – Umowy o dofinansowanie budowy i modernizacji dróg z działania 4.2 Programu Infrastruktura i Środowisko podpisało już 14 miast. Wartość wsparcia UE w tych umowach to w sumie ponad 1 mld zł – poinformował wiceminister rozwoju Witold Słowik. Oprócz Sosnowca, Gorzowa Wielkopolskiego, Nowego Sącza i Torunia umowy podpisały dotychczas Bydgoszcz, Częstochowa, Gliwice, Kraków, Leszno, Łomża, Rybnik, Tarnów, Tychy i Zamość. Wiceminister przypomniał, że dzięki podjętej kilka dni temu decyzji możliwe było przyznanie wyższego dofinansowania dla inwestycji Gorzowa Wielkopolskiego, Nowego Sącza, Sosnowca i Torunia.  Dofinansowanie wzrosło z 27 do 85 proc. wartości tzw. wydatków kwalifikowanych. – Mogliśmy to zrobić dzięki oszczędnościom przetargowym w zakontraktowanych już projektach w działaniu 4.2, a także przesunięciom środków w Programie Infrastruktura i Środowisko – powiedział wiceminister.   (s)

Lidl inwestuje w gminie Psary i tworzy ponad 220 miejsc pracy

dodane 03.03.2017
[Powiaty] Już w czerwcu tego roku Lidl otworzy swoje dziewiąte centrum dystrybucyjne w Polsce w Gródkowie w gminie Psary. 2 marca natomiast zawisła tam wiecha, oznaczająca osiągnięcie najwyższego punktu konstrukcyjnego budynku. W Gródkowie przy drodze krajowej 86 trwają prace związane z budową centrum dystrybucyjnego Lidl. Na działce o wielkości 20 ha stanął magazyn o powierzchni 45 tys. m². Do jego budowy wykorzystano słupy konstrukcyjne o łącznej długości ponad 2 kilometrów, a do instalacji ogrzewana podsadzkowego wykorzystano materiały o długości ok. 77 km.   – Cieszymy się, że nasze 9 centrum dystrybucyjne staje właśnie w tym miejscu. Będzie to drugi nasz magazyn na terenie Śląska, dzięki któremu nasze produkty będą mogły trafiać nie tylko do sklepów w tym regionie, ale także w Małopolsce. Zatrudnienie znajdzie w nim ponad 220 osób, które mogą liczyć na atrakcyjne zarobki oraz bogaty pakiet świadczeń dodatkowych – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska.   Pracownicy poszukiwani Nowy magazyn Lidla będzie dostarczał produkty do ponad 50 sklepów zlokalizowanych na terenie województw śląskiego i małopolskiego. Pracownicy zatrudnieni będą na stanowiskach związanych z obszarem przyjęcia towaru, komisjonowania, wysyłki towaru i utylizacji oraz na stanowiskach kierowniczych. Wszyscy zatrudnieni będą mogli liczyć na konkurencyjne zarobki, bogaty pakiet socjalny, a także dalszy rozwój w firmie Lidl, umożliwiający poszerzenie wiedzy oraz sprawdzenie się w szeroko rozumianej gospodarce magazynowej. Oferty pracy są dostępne na stronie www.kariera.lidl.pl, a także na stronie internetowej Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej czy na stronie internetowej gminy Psary. W chwili obecnej trwa rekrutacja na stanowisko Komisjoner.   Eko Lidl Szczególną uwagę podczas realizacji projektu zwrócono na rozwiązania ekologiczne – budynek ma techniczne możliwości wdrożone na etapie projektowania i realizacji umożliwiające otrzymanie certyfikatu LEED Gold oznaczający, iż spełnia szereg elementów zrównoważonego budownictwa. Magazyn wykonany został z materiałów spełniających odpowiednie normy ekologiczne m.in. ściany zewnętrzne  o wysokiej izolacyjności oraz jasna membrana dachowa odbijająca promieniowanie słoneczne. Zastosowano w nim także ogrzewanie podposadzkowe oraz odzysk ciepła z instalacji chłodnictwa w celu ogrzewania hali. W centrum dystrybucyjnym obniżony będzie także pobór energii i emisji CO2 poprzez oświetlenie LED i odzysk ciepła. Przyjazne dla środowiska jest także rozwiązanie polegające na wykorzystaniu wód deszczowych do instalacji sanitarnych oraz nawadniania terenów zielonych.   Lidl Polska to firma o ugruntowanej pozycji rynkowej. W chwili obecnej posiada ponad 600 sklepów na terenie kraju i zatrudnia 15 000 pracowników, do których już wkrótce dołączą pracownicy Centrum Dystrybucyjnego w gminie Psary. Poza atrakcyjnym wynagrodzeniem Lidl wszystkim pracownikom proponuje także pakiet „Lidl dla Rodziny”. To m.in. bezpłatna opieka zdrowotna Medicover dla wszystkich pracowników, niezależnie od zajmowanego stanowiska, możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego Allianz, a także bony świąteczne i paczki ze słodyczami dla dzieci na święta oraz wyprawki dla pierwszoklasistów.   (s)

O marketingu placówek oświatowych. Humanitas zaprasza na konferencję dla dyrektorów szkół

dodane 02.03.2017
[Sosnowiec] Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu zaprasza na konferencję pt. „Dyrektor liderem marketingu. Budowanie wizerunku placówki oświatowej w sytuacji zmiany.” Wydarzenie adresowane do wszystkich dyrektorów szkół oraz naczelników wydziałów edukacji i zainteresowanych pracowników placówek oświatowych odbędzie się już 13 marca w siedzibie Humanitas w Sosnowcu przy ul. Kilińskiego 43. Początek spotkania o godz. 9:00.   To już kolejna, piąta konferencja z cyklu „Dyrektor Liderem…”. Tym razem jej organizatorzy postanowili skupić się na sytuacji daleko idących zmian, przekształceń i reform, które już wkrótce czekają polskie szkolnictwo. Nie tylko nasilona konkurencja, niż demograficzny i zmiany w sferze finansowania spędzają sen z powiek dyrektorom szkół i placówek oświatowych. Najwięcej emocji wzbudza obecnie przyszłość likwidowanych gimnazjów, zasady tworzenia nowej siatki szkół oraz wciąż stojący pod znakiem zapytania los nauczycieli. Czy atmosfera towarzysząca tym zmianom musi jedynie przytłaczać, czy może jest elementem, z którego można czerpać nowe pomysły i innowacyjne rozwiązania? Odpowiedź na to pytanie przyniesie spotkanie ze ekspertami z Wyższej Szkoły Humanitas.   – Inicjatywa naszej uczelni od samego początku skierowana jest do wszystkich osób piastujących stanowiska zarządcze w placówkach oświatowych na wszystkich poziomach nauczania. Podczas każdej z konferencji poruszane są tematy aktualne i ważne z punktu widzenia skutecznego i efektywnego zarządzania szkołą. Tak jest również tym razem, zwłaszcza, że proponowane przez Ministerstwo reformy wzbudzają sporo kontrowersji i budzą niepokój środowiska – mówi Izabela Kieliś, rzecznik prasowy WSH i dodaje: – Uczestnikom naszej konferencji chcemy dać narzędzia i rady, jak wykorzystać potencjał zarządzanej placówki w aspektach marketingowych, promocyjnych i w obliczu komunikacji z mediami. Pozytywny wizerunek szkoły może bowiem stać się kluczowym aspektem chociażby w przypadku wysokości finansowania przyznawanego przez MEN. Zaproszeni na konferencję eksperci, w trakcie swych wystąpień spróbują pomóc uczestnikom w odnalezieniu właściwej, pozytywnej i kreatywnej optyki w sytuacji zmiany, udzielą kilku cennych wskazówek dotyczących zarówno zarządzania w zmianie, jak i budowania w tym niełatwym okresie strategii marketingowej i wizerunku szkoły. Prelegentami będą: Olga Bargieł – psycholog biznesu, prof. Krzysztof Gajdka - ekspert w dziedzinie promocji jednostek samorządu terytorialnego, doradca polityczny, prof. Michał Kaczmarczyk - medioznawca, specjalista w zakresie kreowania wizerunku, marketingu i komunikacji społecznej, dr Krystian Dudek - specjalista z zakresu PR, komunikacji kryzysowej, marketingu.   Szczegóły konferencji oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie http://www.humanitas.edu.pl/Konferencja_Dyrektor_Liderem_Marketingu.   (s)  

Pierwszy w Polsce Szlif Mistrz wybrany w Sosnowcu

dodane 02.03.2017
[Sosnowiec] Sportowa rywalizacja trwała do ostatniego szlifu. Dwunastu zawodników z całej Polski zmierzyło się w Wielkim Finale pierwszych ogólnopolskich zawodów w szlifowaniu „Starcie Szlifierzy” 3M. Emocjom nie było końca, lecz zwycięzca mógł być tylko jeden. „Starcie Szlifierzy” organizowane przez firmę 3M to unikalny w skali naszego kraju, ale i całego świata pojedynek profesjonalistów szlifowania. Pierwsza edycja zawodów przebiegała dwuetapowo. Najpierw uczestnicy zmierzyli się w potyczkach regionalnych w Gdańsku, Sosnowcu i Warszawie, aby wyłonić najlepszych zawodników, którzy rywalizowali ze sobą w Wielkim Finale podczas Targów Technologii Przemysłowych INDUSTRY Meeting w Sosnowcu. Tytuł Mistrza wyszlifował wczoraj Adam Machulik z firmy Tenneco. ─ Zdecydowałem się wziąć udział w tych pierwszych zawodach szlifierzy, żeby sprawdzić swoje umiejętności i porównać się z innymi profesjonalistami. Na początku zawodów nigdy nie pomyślałbym, że to ja mogę okazać się tym najlepszym. A tu proszę, udało mi się zwyciężyć – powiedział Adam Machulik. – Myślę, że pierwsza edycja przetarła szlaki, do drugiej zgłosi się jeszcze więcej zawodników, a wtedy walka o utrzymanie tytułu będzie jeszcze bardziej zacięta. W tych zawodach tak naprawdę decydowały czasami milimetry, ale zabawa była fantastyczna, więc wszystkich serdecznie zachęcam do udziału, naprawdę warto  – dodał zwycięzca. Drugie miejsce zajął Lucjan Żurek z firmy XDESIGN, zaś trzecią pozycję wywalczył Marcin Żydek reprezentujący firmę Tenneco. W etapach regionalnych udział wzięło blisko 150 zawodników z różnych zakątków Polski, a całe zmaganie oglądało łącznie ponad 1500 osób. Profesjonaliści z branży obróbki metali musieli wykazać się wszechstronnymi zdolnościami: od zręczności po refleks i szybkość w precyzyjnym wykonywaniu zadań. Każdy zawodnik musiał udowodnić również, że posiada instynkt szlifierza, który predestynuje go do otrzymania tytułu Mistrza. Zwycięzcę czeka podróż do Hiszpanii, gdzie w Madrycie odwiedzi Centrum Innowacji 3M. Dodatkowymi nagrodami są produkty 3M™ Cubitron™ II i 3M™ Scotch-Brite™ o łącznej wartości 2000 zł. Laureaci II i III miejsca wybiorą się z kolei na wycieczkę do austriackiego Villach, a ponadto wręczono im zestawy produktów ściernych firmy 3M (o wartości odpowiednio 1000 i 500 złotych).   ─ Kiedy rozpoczynaliśmy zawody „Starcia Szlifierzy” chcieliśmy przede wszystkim, aby zjednoczyły one środowisko zawodowe szlifierzy i pokazały, że ten zawód istnieje i jest niesamowicie ważny w Polsce. Myślę, że tak duże zainteresowanie zawodami oraz zacięta, acz sportowa rywalizacja udowodniły, że tak rzeczywiście jest – podsumował Michał Niedbalski, dyrektor Działu Materiałów Ściernych firmy 3M.   – Już w kwietniu wystartuje druga odsłona zawodów, tak więc korzystając z okazji zapraszamy do udziału wszystkich szlifierzy, którzy chcieliby sprawdzić się w starciu z innymi w ramach rozgrywek regionalnych – powiedziała Katarzyna Bownik, kierownik Działu Marketingu Materiałów Ściernych z firmy 3M. Pierwsze zawody II edycji „Starcia Szlifierzy” 3M odbędą się 21 kwietnia podczas targów Building Solutions w Ptak Expo w Nadarzynie pod Warszawą. Więcej informacji na temat wydarzenia znaleźć można na stronie: www.starcieszlifierzy.pl. (s)  

Śląsk vs Zagłębie – ruszyła Termalna Bitwa Regionów

dodane 27.02.2017
[Region] Ster na Chochołów! W poniedziałek 27 lutego rozpoczęła się Termalna Bitwa Regionów, dzięki której zwycięzcy zapewnią bezpłatną wizytę podopiecznym jednej ze śląskich lub zagłębiowskich placówek. W zależności od wyników Termalnej Bitwy Regionów w kwietniu zostaną zaproszeni do Chochołowskich podopieczni Domu Dziecka „Tęcza” w Katowicach lub Fundacji Godne Życie z Dąbrowy Górniczej. Uczestnicy zabawy będą mogli liczyć na profity również dla siebie!   Termalna Bitwa Regionów to zabawa organizowana przez Chochołowskie Termy, w ramach której mieszkańcy Śląska i Zagłębia będą rywalizować o zniżki dla siebie oraz o bezpłatne zaproszenia dla podopiecznych wybranych placówek. Aby włączyć się do akcji, należy odwiedzić termy w Chochołowie w okresie od 27 lutego do 5 marca i przy kasie podać swój kod pocztowy. Wygrywa ta drużyna, która w tym terminie uzyska wyższy procent odwiedzających w stosunku do liczby mieszkańców danego regionu. Nagroda to 30% zniżki na każdą wizytę w kwietniu dla mieszkańców zwycięskiego regionu.   Co ważne, dzięki zabawie będzie można włączyć się w realizację celu charytatywnego i sprawić frajdę dzieciom i młodzieży. W zależności od wyników Termalnej Bitwy Regionów w kwietniu zostaną zaproszeni do Chochołowskich podopieczni Domu Dziecka „Tęcza” w Katowicach lub Fundacji Godne Życie z Dąbrowy Górniczej.   – To już druga edycja tego wydarzenia. Na początku stycznia rywalizowały ze sobą powiat nowotarski i tatrzański – mówi Marek Wnukowicz z Chochołowskich Term. – Zabawa spodobała się naszym gościom, więc postanowiliśmy zaproponować ją mieszkańcom kolejnych miejscowości. Oczywiście bitwy nie należy traktować dosłownie, a duch rywalizacji powinien służyć łączeniu sił w słusznej sprawie, czyli wsparciu podopiecznych wskazanych instytucji – wyjaśnia.   Chochołowskie Termy działające na pograniczu Chochołowa i Witowa zostały otwarte 1 czerwca 2016 roku. Baseny wypełnione są wodą o właściwościach leczniczych i terapeutycznych wydobywaną z głębokości blisko 3600 m z najzasobniejszego ujęcia w regionie. Łączna powierzchnia lustra ma ok. 3000 m2. Obiekt dysponuje największym saunarium na Podhalu (w tym przeszkoloną sauną z widokiem na Tatry), SPA, strefą malucha i salami konferencyjnymi. Posiada także pierwszy w Polsce kryty basen pływacki wypełniony wodą termalną.   Przebieg bitwy będzie można śledzić na stronie internetowej www.chocholowskietermy.pl oraz na fanpage’u: facebook.com/chocholowskietermy.   (s)  
Wróć

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl