Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Amazonki podsumują rok i zaplanują działania na następny

dodane 05.04.2017
[Region] 100 liderek Federacji Stowarzyszeń Amazonki z całej Polski spotka się w Poznaniu na ogólnopolskiej konferencji szkoleniowej w weekend 7-9 kwietnia. Spotkanie będzie miało charakter organizacyjny i edukacyjny. Podczas weekendowego spotkania liderki największej w Polsce i jednej z największych na świecie organizacji zrzeszających kobiety zmagające się z rakiem piersi, podsumują rok 2016 i zaplanują działania na rok 2017. Drugi dzień spotkania będzie poświęcony edukacji. Zaproszeni eksperci przekażą informacje dotyczące przede wszystkim tematów związanych z zaawansowanym rakiem piersi – począwszy id profilaktyki przed i po leczeniu (dr Dariusz Godlewski) przez bezpieczeństwo stosowania leków (dr Leszek Borkowski), komunikację pomiędzy lekarzem a pacjentem (dr Joanna Kaźmierska oraz dr Agnieszka Jagiełło-Gruszfeld) po kwestie związane z dietą w chorobach nowotworowych (dr hab. Anna Demuth).   Ważnym tematem konferencji będzie przygotowanie amazonek do działań związanych z kampanią „Jest jak Jest – Mam Wybór!”, skierowaną do kobiet zmagających się z zaawansowaną chorobą nowotworową. Krystyna Wechmann, prezes Federacji Stowarzyszeń Amazonki podkreśla, że organizacja, której przewodniczy, z ponad 20 letnim bagażem doświadczeń, zapleczem 210 klubów i zespołem ponad 1200 ochotniczek i 25 tysięcy zrzeszonych Amazonek poprzez tę kampanię wchodzi w nowy etap aktywności.   – Czas na propagowanie raka piersi wyłącznie przez pryzmat akcji pod znakiem „różowej wstążki” już minął, a nadal tak bardzo wiele jest do zrobienia. Tak jeśli chodzi o dalsze szerzenie świadomości, jak i pracę, na rzecz Amazonek i wszystkich kobiet zmagających się z rakiem piersi – mówi Krystyna Wechmann. – Dlatego główną ideą kampanii jest skupienie się wokół kobiet chorych na raka piersi, niezależnie od podtypu czy etapu choroby i pokazanie, że rak piersi musi być traktowany jak choroba przewlekła, z którą przyszło nam żyć. I co niezwykle ważne, że nie odbiera nam prawa do „normalnego” i godnego życia – dodaje. W trakcie kampanii „Jest jak Jest – Mam Wybór!”, która została zainaugurowana w połowie grudnia, Amazonki mówią o problemach leczenia raka w kontekście medycznym, psychologicznym oraz społecznym. Jej osią jest odgrywana w wielu miastach w Polsce inspirująca sztuka teatralna pod tytułem „Jest jak jest”, przygotowana na podstawie autentycznej historii opisanej w książce Maliny Stahre-Godyckiej „Dwie kobiety – jedna nadzieja”. Najbliższy spektakl odbędzie się 22 maja w Gnieźnie.   W trakcie spotkań edukacyjnych w całej Polsce, Amazonki chcą także mówić o roli komunikacji w chorobie nowotworowej. Zarówno o komunikacji między chorymi a ich rodziną i bliskimi, jak i komunikacji z lekarzem. Jednym z ważnych tematów tej ostatniej jest świadomy, partnerski udział chorych w podejmowaniu decyzji dotyczących wyboru metody ich leczenia.   Konferencja Amazonek odbędzie się w hotelu Camping Malta.   (s)  

Mundurowi na Zamku w Ogrodzieńcu

dodane 04.04.2017
[Region] Piekielny tor przeszkód, przeprawa na linach zawieszonych nad dziedzińcem Zamku w Ogrodzieńcu, szturm zamkowych murów, nocne wyścigi na pontonach, a do tego błoto, adrenalina i pot. Ponad 120 uczniów z całej Polski w dniach 5 - 7 kwietnia br. po raz szósty spotka się na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej, by zmierzyć się w niełatwych konkurencjach w ramach Ogólnopolskiego Turnieju Klas o Profilu Mundurowych. – Tym razem uczestnicy rywalizować będą w malowniczych plenerach na terenie miasta i gminy Łazy w okolicach zalewu Mitręga oraz na zamku w Ogrodzieńca. Uczestnicy zmierzą się w czternastu konkurencjach, a także teście wiedzy o bezpieczeństwie. Wśród najbardziej widowiskowych konkurencji są m.in. bieg rzeźnika, nocny marszobieg, szturm na zamek czy wodna przeprawa zwana „Wietnamem” i tzw. trawers Pałkiewicz, w którym zawodnicy czołgać będą się po linie zawieszonej nad dziedzińcem zamkowym – wylicza prof. Jadwiga Stawnicka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa i Edukacji Służb Mundurowych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, będącej organizatorem wydarzenia. Trzydniowe zmagania wyłonią zwycięskich zawodników i drużyny, które najlepiej spisały się podczas turnieju. Jest o co walczyć, bo laureaci otrzymują złote, srebrne i brązowe indeksy WSB w Dąbrowie Górniczej, uprawniające do bezpłatnych studiów na kierunku Bezpieczeństwo narodowe. Zwycięski zespół otrzyma przechodni miecz, który jest symbolem prestiżowego tytułu najlepszej klasy o profilu mundurowym. – Celem przedsięwzięcia jest promowanie wychowania patriotycznego wśród młodych ludzi oraz integracja środowisk związanych z edukacją i działaniami na rzecz bezpieczeństwa, w tym klas o profilu mundurowym, przedstawicieli służb mundurowych, ośrodków akademickich, instytucji, przedsiębiorców oraz pasjonatów – wylicza profesor Stawnicka. Turniej organizowany jest we współpracy z firmą Team Builders International. Patronat nad tegoroczną edycją turnieju objęli: Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Komendant Główny Policji, Wojewoda Śląski, Prezydent Miasta Dąbrowa Górnicza, Burmistrz Miasta i Gminy Łazy, Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec. (s)  

Otwarcie pierwszego sklepu Maxi Zoo

dodane 04.04.2017
[Sosnowiec] Już 6 kwietnia w Sosnowcu swe drzwi dla nowych klientów otworzy dwunasty sklep firmy Maxi Zoo w Polsce i pierwszy na Śląsku. We wszystkich punktach sprzedaży marki można zawsze swobodnie robić zakupy w towarzystwie zwierząt! Z okazji otwarcia placówki do 9 kwietnia będą obowiązywać atrakcyjne promocje i wyjątkowe atrakcje dla dorosłych, dzieci i czworonogów.   Maxi Zoo to firma, której sklepy otarte są dla wszystkich rodzajów klientów. Do tej pory sklepy firmy odwiedzały: psy, koty, jaszczurki, gryzonie, świnki a nawet tak nietypowe zwierzę jak ostronos. Dlatego personel sklepu może od razu doradzić jaka karma lub akcesoria będą najlepszym wyborem dla wszystkich rodzajów pupili przychodzących do sklepu. W nowym lokalu firmy w Sosnowcu, tak jak we wszystkich pozostałych, dostępna jest waga do ważenia pupili oraz specjalny open bar, w którym psy mogą zjeść przysmaki lub karmę albo po prostu napić się wody. Od 6 do 9 kwietnia w nowym sklepie firmy w Sosnowcu dla klientów będzie obowiązywał specjalny rabat - 20% na wszystkie produkty. Ale to nie wszystkie promocje, ponieważ w sklepie Maxi Zoo na wybrane kategorie akcesoriów będzie obowiązywał również rabat 30%! Ta promocja dotyczy wszystkich zawieszek My Family dla pupili z grawerowaniem. Z 30% rabatem będzie można też nabyć od 6 do 9 kwietnia wszystkie smycze, obroże i legowiska dla psów oraz drapaki, zabawki i kuwety dla kotów. To doskonała okazja żeby kupić dobre jakościowo produkty w niższych cenach. Dodatkowo w dniach 8-9 kwietnia w ustawionym przed sklepem namiocie psy będą mogły spróbować swoich sił na torze rally-o z trenerem. Dla klientów zostaną zaprezentowane o wybranych godzinach pokazy psich sztuczek. Ponadto atrakcją będzie niewątpliwie możliwość skorzystania z porad behawiorysty, który doradzi i pomoże rozwiązać wiele zwierzęcych problemów. Maxi Zoo zapewni też specjalny kącik kreatywny dla dzieci, w którym najmłodsi będą mogli poprzez zabawę zdobyć cenną wiedzę o zwierzętach. Na sam początek wydarzenia firma przygotowała też słodką niespodziankę dla pierwszych klientów, dlatego warto przyjść na sam początek eventu. (s)

Wiosenny szafing w Pałacu Kultury Zagłębia

dodane 31.03.2017
[Dąbrowa Górnicza] Zapach długo oczekiwanej wiosny to główny bodziec do gruntownych, domowych porządków. Każda polska mama wie, że porządki zaczyna się tam, gdzie najciemniej, czyli w szafie. Na pomoc w zmianie dziecięcej garderoby przybywa kolejna edycja imprezy „Szafa Dzieciak”, która od kilku sezonów w Pałacu Kultury Zagłębia pozwala połączyć przyjemne atrakcje dla dzieci z pożytecznym szafingiem ­– wymianą dziecięcych ciuszków i gadżetów. Wiosenna odsłona wydarzenia odbędzie się 1 kwietnia w godzinach od 10:00 do 16:00. Szafa Dzieciaka – wiosenny szafing to wydarzenie, które z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Celem tej rodzinnej imprezy jest wymiana bądź zakup używanych dziecięcych ubrań w połączeniu z wieloma kulturalnymi atrakcjami, jakie przygotował dla odwiedzających Pałac Kultury Zagłębia. W holach i salach zabytkowego budynku zostanie ustawiona rekordowa liczba stoisk ­– aż 80! ­– z ubraniami i akcesoriami dla dzieci. W czasie, gdy rodzice będą buszować w wystawionej odzieży, ich pociechy będą mogły wziąć udział w specjalnym koncercie w wykonaniu Dombrova Piano Duo, czyli Humorystycznym poranku muzycznym oraz zasiąść na scenie jako widz spektaklu Dr Dolittle i jego zwierzęta. Oprócz tego w pałacowych przestrzeniach odbywać się będą liczne warsztaty artystyczne o tematyce wielkanocnej, a w Kinie Kadr wyświetlone zostaną dwa tytuły dla najmłodszych. Wstęp na wydarzenie jest wolny, obowiązuje opłata jedynie za poszczególne wydarzenia towarzyszące. Szczegóły na http://www.palac.art.pl/pl/wydarzenie/szafa-dzieciaka-wiosna-201.7   (s)

Młodzieżowe Forum Przedsiębiorczości

dodane 31.03.2017
[Sosnowiec] Przez dwan dni, 29 i 30 marca, w Centrum Ksztalcenia Zawodowego i Ustawicznego Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska trwały warsztaty w ramach projektu edukacyjnego „Młodzieżowe Forum Przedsiębiorczości”, który realizowany jest przez Fundację Edukacji Przedsiębiorczej i Górnośląską Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie. Pierwszego dnia uczniowie mieli okazję zapoznać się z tematyką dotyczącą pozyskiwania funduszy na działalność gospodarczą i społeczną. W trakcie warsztatu uczestnicy zastanawiali się, jakie są zalety i różnice w pracy na tzw. etacie oraz w prowadzeniu własnej firmy. – Ponadto uczniowie dowiedzieli się, jakie są finansowe i pozafinansowe formy wsparcia powstających biznesów, skąd można otrzymać dotacje na ich założenie i jakimi zaletami i zagrożeniami musi zmierzyć się ich właściciel – zaznaczył prowadzący warsztaty, Arkadiusz Wawreczko. Drugiego dnia odbył się warsztat pt. „Planowanie działalności gospodarczej i społecznej: pomysł, działania, produkty i usługi, grupa docelowa, analiza finansowa: przychody i koszty, promocja”. – W trakcie warsztatu uczestnicy na przykładzie powszechnie znanych firm poznali zasady planowania, a następnie zostali podzieleni na zespoły, których zadaniem było wykreowanie innowacyjnego pomysłu biznesowego z dowolnej branży. Efekt był budujący. Powstało łącznie pięć takich pomysłów. Wśród nich znalazła się firma łącząca nowoczesne technologie ze sportem oraz łącząca IT z przedmiotem codziennego użytku tj. zegarkiem – realacjonują nauczycielki w CKZiU, Małgorzata Regulewska i Bożena Fulas.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl