Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Praktycy biznesu ponownie spotkają się w Humanitas

dodane 05.09.2016
[Sosnowiec] We wrześniu w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu odbędzie się kolejna edycja Kongresu Praktyków Biznesu – bezpłatnego wydarzenia, adresowanego do wszystkich przedsiębiorców oraz osób zainteresowanych praktyczną wiedzą niezbędną do prowadzenia działalności gospodarczej. Tym razem Kongres potrwa dwa dni, odbędzie się w terminie 20-21 września, zapowiadając oficjalnie październikowy VI Europejski Kongres MŚP w Katowicach. Współorganizatorem wydarzenia jest Urząd Miejski w Sosnowcu, zaś wykład inauguracyjny wygłosi uznany autorytet w dziedzinie zarządzania, prof. Andrzej Blikle. Ponadto po raz kolejny zostaną wręczone Nagrody „HumanitAS” dla wyróżniających się firm i przedsiębiorców.   Zarządzanie projektami i zespołami, psychologia sprzedaży, prawo pracy, finanse i podatki, Public Relations, marketing, innowacje, a nawet cyberbezpieczeństwo firm – to główne zagadnienia, które zostaną szeroko omówione podczas II Kongresu Praktyków Biznesu w sosnowieckim Humanitas. Partnerami wydarzenia są tak ważne instytucje, jak: Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach, Sosnowiecki Park Naukowo-Technologiczny itp.   Po sukcesie zeszłorocznej edycji, która zgromadziła ponad 300 uczestników, tym razem organizatorzy, zapraszają na dwudniowe wydarzenie, mające na celu integrowanie środowiska sektora MŚP oraz wymianę doświadczeń, aktywizację lokalnych przedsiębiorców, a także edukację i propagowanie idei przedsiębiorczości oraz rozwoju biznesu. Co ważne, Kongres jest bezpłatny i otwarty dla wszystkich zainteresowanych.   – Skuteczne prowadzenie firmy wymaga praktycznej wiedzy z wielu obszarów. O tym jak jest ona potrzebna przekonaliśmy się rok temu, gdy aula Humanitas podczas I KPB wypełniona była po brzegi. Bardzo dobre opinie zebrane od uczestników zachęciły nas do rozwoju projektu i w tym roku zapraszamy na 2-dniowe, bezpłatne wydarzenie, podczas którego słuchacze otrzymają potężną porcję wiedzy niezbędnej zarówno przedsiębiorcom, jak i ich pracownikom. Co ważne, prelegentami ponownie będą najlepsi praktycy. Zapraszamy do zapisów – zachęca dr Krystian Dudek, pomysłodawca Kongresu Praktyków Biznesu i Pełnomocnik Kanclerza WSH ds. Public Relations.   Wydarzenie w Humanitas, podobnie jak w ubiegłym roku, tym razem również oficjalnie zapowiada VI Europejski Kongres MŚP w Katowicach, a jego organizator, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, jest jednym z kluczowych partnerów WSH.   – Cieszymy się, że Wyższa Szkoła Humanitas po raz kolejny zdecydowała się zorganizować Kongres Praktyków Biznesu w ścisłej współpracy z RIG. W ubiegłym roku sosnowiecka uczelnia przygotowała wydarzenie skrupulatnie przemyślane, o wysokim poziomie merytorycznym, dlatego też w tym roku również podjęliśmy decyzję o przyznaniu Kongresowi Praktyków Biznesu statusu imprezy oficjalnie zapowiadającej EKMŚP. Z pewnością będzie on stanowił znakomite preludium do problematyki, która zostanie poruszona w październiku w Katowicach – mówi Bogusława Bartoszek, dyrektor ds. strategii i przedsięwzięć kluczowych Regionalnej  Izby Gospodarczej w Katowicach. Organizatorzy ponownie zapraszają do udziału przede wszystkim przedsiębiorców z sektora MŚP, ale także członków kadry zarządzającej, pracowników niemal wszystkich  działów w firmach, jak również osoby, które dopiero myślą o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. – Technologia, która nas otacza, cały czas się zmienia, otwiera przed nami nowe możliwości sprawnego zarządzania firmą i szybkiego reagowania na potrzeby rynku. Trzeba jednak pamiętać, że bez odpowiednich umiejętności i wiedzy, może powodować wiele problemów. Dlatego warto wysłuchać praktyków, którzy opowiedzą o możliwościach i zagrożeniach z tego wynikających – przekonuje Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca, które w tym roku współorganizuje II KPB. I rzeczywiście. Sam program Kongresu obfitować będzie w wiele praktycznych prelekcji oraz warsztatów, prowadzonych nie tylko przez ekspertów tworzących kadrę naukową Wyższej Szkoły Humanitas, ale także uznanych specjalistów z różnych dziedzin przedsiębiorczości i gospodarczości, w kilku panelach tematycznych.   – Zaproszenie do udziału w tegorocznym Kongresie przyjęły takie osobistości, jak chociażby prof. Andrzej Blikle, którego wykład zainauguruje całe wydarzenie, a także Jakub Karnowski – doświadczony menadżer i były prezes PKP SA, Przemysław Pająk – twórca poczytnego portalu o najnowszych technologiach Spider’s Web. Ponadto nie zabraknie interesujących prelekcji na temat skutecznej sprzedaży, zarządzania projektami czy budowania zespołu – wylicza Izabela Kieliś, rzecznik prasowy WSH.   Pierwszego dnia Kongresu po raz kolejny zostaną wręczone Nagrody „HumanitAS”, dedykowane firmom wyróżniającym się pod kątem innowacyjności, przedsiębiorczości i etyki prowadzenia biznesu. Wyróżnienia przyzna zostaną przez Członków Wysokiej Kapituły, w skład której wchodzą przedstawiciele Wyższej Szkoły Humanitas oraz instytucji partnerskich o profilu biznesowym i gospodarczym z całego województwa śląskiego.   Szczegóły wydarzenia, program oraz formularz zgłoszeniowy znaleźć można na stronie internetowej www.humanitas.edu.pl/kpb.   (s)

Trwają zapisy na wydarzenia w ramach VI Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw

dodane 05.09.2016
[Region] Czy małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystują rewolucję w technologii cyfrowej? Jak firmy dzięki social media i rozwiązaniom IT mogą rozwijać się i podbijać zagraniczne rynki? Na tegorocznym Kongresie swoje warsztaty i sesje przeprowadzą między innymi dwaj technologiczni giganci: Facebook i Google. Oprócz tego w programie znajdziemy liczne sesje panelowe oraz spotkania z przedstawicielami środowisk gospodarczych oraz ekspertami z kraju i zagranicy. Szósta edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw odbędzie się 10-12 października 2016 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Rejestracja jest bezpłatna.   „Trzy dni inspiracji dla innowacji” to hasło tegorocznego Kongresu. Wśródnajważniejszych tematów obok innowacji będą: współpraca międzynarodowa, kapitał dla rozwoju, prawo, edukacja dla sukcesu oraz współpraca biznesu z samorządem i nauką. Rejestracja na wydarzenie jest bezpłatna i zajmuje tylko kilka chwil. Jak to zrobić? Wystarczy założyć konto lub zalogować się na stronie www.rejestracja.ekmsp.eu. Następnie należy kliknąć w zakładkę „zapis na wydarzenia”, a z wyświetlonej listy wybrać spotkania, które nas interesują.   Kongres po raz kolejny gości w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym. – W Katowicach wspieramy intensywnie sektor MŚP, gdyż rozumiemy jego długoterminowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności gospodarki naszego regionu i całego kraju. To właśnie mali i średni przedsiębiorcy są sercem polskiej gospodarki - stanowią 99% wszystkich przedsiębiorstw oraz zapewniają 70% miejsc pracy – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic, gospodarza Kongresu organizowanego przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach.   Nowoczesne technologie w MŚP   Facebook obsługuje ponad 50 milionów firm z całego świata umożliwiając im dotarcie do 1,5 miliarda użytkowników, którzy codziennie odwiedzają serwis w poszukiwaniu informacji oraz możliwości komunikacji. Małe i średnie przedsiębiorstwa, które są dźwignią rozwoju polskiej gospodarki, muszą wejść w erę cyfryzacji. Tylko w ten sposób pozostaną siłą napędową tego sektora. Pozwoli im to – za pomocą takich rozwiązań jak Facebook – na rozwój działalności, zwiększenie efektywności i otwarcie na nowe rynki międzynarodowe.   Odpowiedzią na te wyzwania będzie z pewnością „Boost Your Business”, czyli międzynarodowy program Facebooka, który odwiedził już takie miasta jak Londyn, Berlin, Rzym czy Paryż. Uczestnicy będą mogli wysłuchać inspirujących relacji lokalnych przedsiębiorców, którzy rozkręcają swój biznes dzięki portalowi.   Organizatorzy zdążyli już potwierdzić, że odbędą się także warsztaty prowadzone przez innego technologicznego, światowego potentata: Google. W czasie „Internetowych Rewolucji” uczestnicy porozmawiają o korzyściach, jakie niesie ze sobą rozwijanie umiejętności internetowych: oszczędność czasu, pieniędzy, a nawet łatwiejsze zdobywanie nowych klientów i podbój nowych rynków. Eksperci podpowiedzą też, gdzie zdobywać nową wiedzę, by dotrzymywać kroku zmianie.   W programie kilka ścieżek tematycznych   Kongres złożony jest z kilku ścieżek tematycznych, w ramach których organizowane są poszczególne sesje i wydarzenia. Oprócz współpracy międzynarodowej i innowacji będzie to między innymi kapitał dla rozwoju. W ramach tej ścieżki tematycznej uczestnicy będą debatować nad różnymi aspektami współpracy z instytucjami finansowymi. To niezwykle istotna kwestia, ponieważ problemy z finansowaniem zewnętrznym dotykają nie tylko nowe przedsiębiorstwa z grupy wysokiego ryzyka (np. start-upy), ale również firmy z ograniczonymi zasobami, czy brakiem niezbędnej wiedzy w tym zakresie. Spektrum tematyczne paneli jest bardzo szerokie. Podczas panelu „W kierunku gwiazd” uczestnicy będą debatować nad tym, jak podmioty z sektora MŚP mogą współuczestniczyć w pracach Polskiej Agencji Kosmicznej. Zaś podczas panelu „Czyste powietrze”, eksperci dokonają przeglądu zagrożeń, ocenią szanse na poprawę sytuacji, wskażą innowacyjne rozwiązania przyszłości oraz zastanowią się jak rząd, samorząd i biznes mogą wesprzeć miasta w dążeniu do życia w zrównoważonym i czystym środowisku. – Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw zwraca uwagę jak ważna jest współpraca w triadzie: biznes-nauka-samorząd. Forum inspiruje do tworzenia lepszych warunków dla MŚP oraz porusza ważne tematy dla Śląska, Polski oraz Europy. Dlatego cieszymy się, że Europejski Kongres MŚP ma tak bogaty program i odbędzie się po raz kolejny w Katowicach – tłumaczy prezydent Katowic Marcin Krupa. W programie tegorocznego Kongresu znalazła się także m.in. 3. edycja Akademii Mody i Dizajnu – miejsce nauki i networkingu dla młodych twórców. To cykl spotkań, pokazów, warsztatów i prelekcji prowadzonych przez specjalistów branży modowej. Niezmiennie na VI Europejski Kongres MŚP składają się wydarzenia towarzyszące: Targi Biznes Expo oraz program Samorząd, który wspiera MŚP. Na uwagę zasługuje zwłaszcza program tegorocznych Targów Biznes Expo, podczas których nie tylko będzie można poznać ofertę ponad stu wystawców, ale przede wszystkim odbyć spotkania z ekspertami, praktykami biznesu oraz wziąć udział w spotkaniach i wydarzeniach biznesowych. Targi to także szansa na spotkania z autorytetami marketingu, sprzedaży oraz HR.   Wydarzenie odbywa się pod patronatem Parlamentu Europejskiego. Wydarzeniem zapowiadającym VI Europejski Kongres MŚP jest organizowany we wrześniu przez Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu Kongres Praktyków Biznesu.   (s)  

Monodram Jacka Kawalca w Humanitas!

dodane 03.09.2016
[Sosnowiec] Tegoroczni absolwenci Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu w piątek 9 września odbiorą dyplomy ukończenia studiów podczas uroczystej gali w murach uczelni. W tym roku Humanitas po raz kolejny upuści kilkaset osób, a ci absolwenci, którzy wezmą udział w Gali Absolwenta będą mogli liczyć na dodatkowe atrakcje. Gwiazdą uroczystości, która rozpocznie się o godz. 17:30, będzie Jacek Kawalec. Znany artysta wystąpi ze swoim, zbierającym świetne recenzje, monodramem pt. „Ta cisza, to ja…”. Spektakl będą mogli zobaczyć, zupełnie za darmo, również chętni mieszkańcy regionu. Tegoroczna Gala Absolwentów w Wyższej Szkole Humanitas tradycyjnie już zostanie podzielona na dwie części: oficjalną oraz artystyczną. W pierwszej z nich absolwenci, którzy w tym roku opuszczą mury uczelni, odbiorą z rąk władz WSH dyplomy ukończenia studiów, zaś wyróżnieni absolwenci otrzymają nagrody od Rektora Wyższej Szkoły Humanitas. Po tej uroczystej chwili, w drugiej części spotkania wystąpi Jacek Kawalec - polski aktor teatralny, filmowy i dubbingowy, absolwent Wydziału Aktorskiego PWSFTviT w Łodzi. Przez wiele lat związany z Teatrem Polskim w Warszawie, gdzie partnerował takim ikonom polskiej sceny jak Irena Kwiatkowska, Gustaw Holoubek czy Zbigniew Zapasiewicz. Znany także z wielu ról filmowych i serialowych, m.in. z roli Witebskiego w kultowej produkcji „Ranczo” TVP oraz z roli funkcjonariusza UB w „Historii Roja”. W 2014 roku wystąpił w drugiej edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo", gdzie zasłynął brawurowymi wykonaniami utworów Roberta Planta (Led Zeppelin), Ryszarda Riedla, Joe Cockera, Phila Collinsa i Johna Lennona. W latach 1992-1998 roku był prowadzącym popularnego programu „Randka w ciemno" w Telewizji Polskiej. Obecnie, we współpracy z Robertem Chojnackim i grupą znakomitych muzyków, tworzy projekt „Niezapomniany Joe Cocker - Śpiewa Jacek Kawalec - muzyczna opowieść o życiu Artysty”, zawierający największe przeboje z repertuaru tego wokalisty. Jacek Kawalec wcieli się również w postać Karola Wojtyły w musicalu „Karol” – megawidowisku, do którego scenariusz napisał rektor Wyższej Szkoły Humanitas – prof. Michał Kaczmarczyk. W Humanitas studenci oraz wszyscy chętni mieszkańcy regionu będą mogli zobaczyć aktora w monodramie „Ta cisza, to ja…”. Sztuka Jana Jakuba Należytego jest grana od dwóch lat w Teatrze Kamienica Emiliana Kamińskiego. To spektakl, który śmieszy do rozpuku, daje do myślenia i wzrusza do łez. Jest w nim zawiedziona miłość, zawodowa kompromitacja i picie, by zabić emocje, które nie dają spokoju. Przedstawienie pozwala spojrzeć  wgłąb siebie, może stać się dla wielu osób jedynym sposobem na podjęcie decyzji o leczeniu, przekonaniem, że z butelką (lub innym nałogiem) można się rozstać i to rozstanie jest początkiem wielkiej osobistej przemiany. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w Gali i obejrzeniem spektaklu proszone są o dokonanie rezerwacji miejsc pod numerem telefonu 32 363 12 10 lub mailowo na adres dziekanat@humanitas.edu.pl. (s)

Nowa strona internetowa ZUS

dodane 02.09.2016
[Region] Nowoczesna, łatwa w obsłudze, czytelna i intuicyjna – taka jest nowa strona internetowa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, bo takie były oczekiwania klientów. Nowa witryna zus.pl, która na razie jest dostępna dla klientów ZUS pod adresem http://beta.zus.pl/, jest bardziej czytelna, intuicyjna i łatwa w obsłudze niż dotychczasowa strona.   Strona internetowa www.zus.pl to jedna z najbardziej popularnych witryn instytucji publicznych w kraju. Miesięcznie odwiedza ją około 900 tys. użytkowników. Tak duża liczba odbiorców, którzy na portalu ZUS poszukują istotnych w codziennym życiu informacji, każe z niezwykłą dbałością podchodzić do elektronicznej dostępności informacji. A porównywalnie dużo informacji jak na stronie zus.pl nie znajdziemy praktycznie na żadnym innym portalu instytucji publicznej. Witryna ZUS zawiera aż 1500 różnego rodzaju podstron. Ostatni raz zmiany na zus.pl miały miejsce w 2012 r., przy okazji uruchomienia Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Był to jednak drobny lifting strony startowej, która od tamtego czasu nawiązuje swoim wyglądem do strony startowej e-urzędu ZUS, czyli pue.zus.pl. Oczekiwania klientów ZUS szły jednak dalej. To, co się rzuca w oczy przeciętnemu internaucie w nowej witrynie, to zmiana, a właściwie uproszczenie, nazewnictwa poszczególnych kategorii klientów ZUS. Teraz wszyscy bez problemu będą mogli przyporządkować się do konkretnej grupy. I tak na nowej stronie zus.pl funkcjonują: świadczenia, firmy, pracujący i lekarze. W jednym miejscu klienci Zakładu znajdą wszystkie formularze, pogrupowane na kategorie spraw, takie jak emerytury, renty, zasiłki, formularze dla przedsiębiorców czy pracujących. Strona zawiera czytelną i bogatą ikonografikę, która pomoże odnaleźć się na niej wzrokowcom. Co ważne, nowa strona zus.pl łączy w sobie wszystkie występujące dotychczas odrębnie witryny: pue.zus.pl, mojaskladka.zus.pl czy mojaemerytura.zus.pl.   Nowy portal ZUS jest dostosowany do potrzeb użytkowników niedowidzących oraz niesłyszących. Strona powstawała pod czujnym okiem ekspertów ze stowarzyszenia „Integracja” i w zgodzie ze standardami WCAG 2.0. Cały czas trwają prace nad stopniowym upraszczaniem treści na stronie i dostosowywaniem ich do wskazanych standardów.   Tworząc stronę internetową Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, wykonawca (firma Atos) wykorzystał technologię Liferay, która umożliwia łatwą i szybką modyfikację treści znajdujących się na portalu oraz gwarantuje bezpieczeństwo użytkownika i jego danych.   Portal będzie jeszcze udoskonalany i rozbudowywany. W kolejnym etapie, który zakończy się na przełomie tego roku, zostanie udostępniona wersja na urządzenia mobilne, przebudowę przejdzie portal statystyczny oraz zakładka zamówień publicznych, pojawią się też: możliwość automatycznej rejestracji na szkolenia prowadzone przez ZUS oraz wersje obcojęzyczne portalu.   Klienci ZUS będą mieli jeszcze możliwość korzystania z dwóch serwisów ZUS: starego www.zus.pl i nowego pod adresem http://beta.zus.pl/ przez około 30 dni, co pozwoli na zapoznanie się z wszystkimi wprowadzonymi zmianami i umożliwi stopniowe przyzwyczajenie się do nowych rozwiązań. Po tym czasie oficjalną witryną ZUS, z adresem www.zus.pl, zostanie nowa witryna, a adres beta.zus.pl przestanie być dostępny.   Aldona Węgrzynowicz   regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego  

Napisz tekst piosenki do musicalu o Papieżu i wygraj wycieczkę do Rzymu

dodane 02.09.2016
[Region] Producenci musicalu „Karol” o życiu Św. Jana Pawła II ogłaszają konkurs na tekst piosenki finałowej. Konkurs ma charakter otwarty – adresowany jest do poetów, autorów tekstów piosenek, pasjonatów literatury i wszystkich innych twórców, którym bliskie są idee i wartości wpisane w pontyfikat Jana Pawła II. Nagrodą główną w konkursie jest wycieczka do Rzymu oraz wykorzystanie zwycięskiego tekstu piosenki w musicalu „Karol”, z udziałem Anny Wyszkoni, Edyty Geppert, Piotra i Wojciecha Cugowskich oraz Jacka Kawalca. Teksty piosenek można zgłaszać do konkursu w terminie do 30 października 2016 roku, przesyłając je na adres: konkurs@spektakl-karol.pl. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.musical-karol.pl/konkurs. Do konkursu należy zgłaszać teksty piosenki, które odnoszą się tematycznie do dziedzictwa Św. Jana Pawła II, wyrażają związek duchowy współczesnych Polaków z Ojcem Świętym oraz znaczenie pontyfikatu i osoby Jana Pawła II dla kolejnych pokoleń. Utwór powinien podkreślać trwałość i ponadczasowy charakter wartości i idei wpisanych w pontyfikat Papieża-Polaka.   Tekst piosenki, wyłoniony w konkursie, zostanie wykorzystany w ramach libretta musicalu w scenie finałowej spektaklu i będzie wykonany przez wszystkie postaci musicalu jako swego rodzaju hołd dla Jana Pawła II i wspomnienie Jego pontyfikatu. Do zwycięskiego tekstu piosenki muzykę napisze Filip Siejka - wybitny polski kompozytor, autor przebojów takich artystów jak Patrycja Markowska, Zbigniew Wodecki, Michał Bajor czy zespoły Feel i Perfect. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi podczas premiery musicalu „Karol” 25 lutego 2017 roku w TAURON Arenie Kraków. Autor nagrodzonego tekstu pozna werdykt konkursowego jury dopiero z musicalowej sceny, gdy artyści zaśpiewają finałową piosenkę, z tekstem wyłonionym w konkursie (wcześniej decyzja jury nie zostanie ujawniona). Wyboru tekstu zwycięskiej piosenki dokona jury pod przewodnictwem prof. Michała Kaczmarczyka, literaturoznawcy i autora scenariusza musicalu „Karol”.     Musical „Karol” to widowisko muzyczne, taneczne i aktorskie, poświęcone życiu i dziełu Jana Pawła II. Musical, z gościnnym udziałem największych gwiazd polskiej sceny, m.in. Edyty Geppert, Anny Wyszkoni, Piotra Cugowskiego, Wojciecha Cugowskiego oraz Jacka Kawalca (w roli Jana Pawła II), zaprezentowany zostanie masowej publiczności w największych salach koncertowych na terenie Polski.   Światowa premiera spektaklu (dla 9 tys. widzów) odbędzie się 25 lutego 2017 roku w TAURON Arenie Kraków. Połączenie multimedialnej scenografii, świateł, tańca, muzyki i wyśmienitej gry aktorskiej przeniesie widza w magiczny świat życia i dzieła Jana Pawła II, ukazując biografię Karola Wojtyły na tle niezwykłej historii Polski i Europy XX wieku. (s)

Szkoła oczami uczniów w badaniu Zadane.pl

dodane 01.09.2016
[Region] Zlikwidować, czy zostawić gimnazja? Czy program nauczania przygotuje do pracy? Jaki jest najlepszy sposób na zdobywanie wiedzy? O czym rozmawiać na godzinie wychowawczej? Na te i inne pytania odpowiadali uczniowie gimnazjów i liceów w ankiecie przeprowadzonej przez Zadane.pl. Wokół planowanych zmian w systemie edukacji toczy się dyskusja, w której uczestniczą głównie nauczyciele i rodzice. Zadane.pl, społecznościowy portal edukacyjny, przygotował ankietę, w której dał uczniom możliwość włączenia się do dyskursu. – Zdecydowaliśmy się przeprowadzić ankietę wśród gimnazjalistów i licealistów, którzy korzystają z Zadane.pl, żeby pokazać, iż młodzież ma swoje przemyślenia dotyczące edukacji – przekonuje Jakub Piwnik, Communications Manager w Brainly, w Polsce działającym pod nazwą Zadane.pl. W badaniu uczniowie mieli możliwość opowiedzenia się za lub przeciw likwidowaniu szkół gimnazjalnych. Wyniki wskazywały na to, że za likwidacją opowiedziało się 31%, a przeciwnych ponad 43% ankietowanych. Znacznie bardziej przeciwni planowanym zmianom byli gimnazjaliści – 48% z nich che pozostawienia gimnazjów. Większą wątpliwością w tej kwestii wykazali się licealiści – 37% jest przeciwnych zmianie, ale już 28% nie ma pewności w tym temacie. Czy jednak w budowaniu sprawnego systemu edukacji chodzi jedynie o to, jakie szkoły będę kończyć uczniowie, czy może ważniejszy jest program nauczania? Jak pokazują wyniki ankiety, blisko 82% licealistów nie jest pewnych, czy obowiązujący program przygotowuje ich do przyszłej pracy lub wręcz w to wątpi. Bardziej optymistyczni w tej kwestii są gimnazjaliści – 37,5% uważa, że program nauczania przygotuje ich do zawodowych obowiązków. Podczas badania ankietowani mogli też wskazać na preferowany sposób nabywania wiedzy. – Bardzo zaskoczyły nas odpowiedzi uczniów na to pytanie – podkreśla Piwnik i dodaje: – Okazało się, że zarówno gimnazjaliści (53%), jak też licealiści (49%) najchętniej nabywają wiedzę właśnie w szkole podczas lekcji. Spodziewaliśmy się, że to właśnie te mniej typowe formy nauki będę częściej wskazywane. Choć tradycyjna lekcja okazała się prawie niezastąpiona, popularna jest też nauka indywidualna – 45% licealistów i 34% gimnazjalistów. Nauka online wskazana przez 26% uczniów liceów i 23% uczniów gimnazjum wiąże się zapewne ze wzrostem popularności technologii edukacyjnych, takich jak Zadane.pl. Ponadto uczniowie chętnie wskazywali też na naukę ze znajomymi, najczęściej gimnazjaliści (27%) oraz korepetycje indywidualne, najczęściej licealiści (26%). Wśród oczekiwań uczniów wobec szkoły znalazły się przede wszystkim budowanie dobrych relacji społecznych z rówieśnikami i nauczycielami (20%) oraz różnorodności wyboru dziedzin nauki (20%), a także wolność w pogłębianiu i poszerzaniu wiedzy (17%). W pytaniu o opinię na temat szkoły uczestnicy ankiety zgodzili się co do tego, że głównie przygotowuje ona do zdobywania wykształcenia (17%) i zdawania egzaminów (15%). Jedynie 10% osób uznało, że przygotowuje także do funkcjonowania w społeczeństwie. Okazało się także, że blisko 24% licealistów i 23% gimnazjalistów źle czuje się w swojej szkole. – Ciekawi byliśmy też, jakie tematy są dla uczniów ważne i chcieliby poruszać w ramach godzin wychowawczych. Postanowiliśmy to sprawdzić – przekonuje Jakub Piwnik. – Okazuje się, że najbardziej interesującymi tematami są: uzależnienia i dojrzałość emocjonalna (każdy po 20,4%), co będą robić po szkole (20,15%), wartości w życiu (20,09) oraz prawa i obowiązki (17,99%). Gimnazjaliści chcieliby także rozmawiać o wydarzeniach kulturowych, relacjach społecznych czy skutecznej komunikacji. Wielu licealistów wskazało także na rozwój osobisty i stres. Najmniej interesującymi okazały się być: duchowość, polityka oraz ekologia i życie w zgodzie z naturą – zaznacza Piwnik. Zadane.pl funkcjonuje od 2009 roku i jest częścią największej społeczności uczniów online na świecie – Brainly. Obecnie z serwisu korzysta ponad 60 milionów użytkowników miesięcznie z ponad 35 krajów. Każdego dnia społeczność ta odpowiada na ponad 100 000 pytań w zakresie wiedzy szkolnej. Uczniowie gimnazjów i liceów zadają pytania związane z przedmiotami szkolnymi, a ich rówieśnicy w ciągu kilku minut udzielają odpowiedzi. Ten naturalny cykl zaowocował już około 30 milionami odpowiedzi na pytania. Brainly mieści się w Krakowie i posiada też biuro w Nowym Jorku. To jeden z najciekawszych polskich startupów, który pozyskał już ponad 27 milionów dolarów finansowania, a w tym roku przejął swojego największego amerykańskiego konkurenta – Open Study.   (s)

We wrześniu też będą częstować kranówką

dodane 01.09.2016
[Dąbrowa Górnicza] W najbliższy weekend w Parku Hallera odbędą się Festiwal Ludzi Aktywnych z występem Dawida Podsiadło i Dożynki z koncertem Sylwii Grzeszczak. Z kolei 24 września park Hallera będzie miejscem wyjątkowych zawodów Off Road Run, jedynego biegu z przeszkodami w centrum miasta. Partnerem wszystkich wydarzeń są Dąbrowskie Wodociągi, które będą częstować uczestników darmową i orzeźwiającą wodą w ramach akcji „Piję wodę z kranu”.   Dąbrowskie Wodociągi do picia wody z kranu przekonywały przez całe lato częstując nią tysiące plażowiczów przy Pogorii 3, jednego z najpopularniejszych zbiorników w woj. śląskim. Dodatkowo w kilku popularnych miejscach w mieście uruchomiły kurtyny wodne. W połowie sierpnia wodociągi dostarczyły wodę na pustynię specjalnie dla zawodników Cross Maratonu Pustyni Błędowskiej i Półmaratonu Suhara. Natomiast w ostatni weekend sierpnia wspierały orzeźwiającą wodą piłkarzy i kibiców podczas turnieju „100 drużyn na 100 lat Dąbrowy Górniczej”, który odbył się na obiekcie LKS Tęczy Błędów. We wrześniu Dąbrowskie Wodociągi pojawią się na dużych miejskich imprezach. Organizatorzy spodziewają się, że w Parku Hallera pojawi się nawet kilkadziesiąt tysięcy osób.   Tegoroczna akcja lato Dąbrowskich Wodociągów to część większej kampanii „Piję wodę z kranu”, w ramach której Dąbrowskie Wodociągi przekonują, że woda prosto z wodociągów jest zdrowa, bezpieczna i tania. Zdrowa, ponieważ pochodzi w ponad 80 procentach z ujęć głębinowych z obszaru jurajskiego, bogatego w składniki mineralne, wśród nich wapń i magnez. Bezpieczna, gdyż każdego miesiąca wykonywanych jest około 1300 badań, które potwierdzają jej najwyższą jakość. Jest też tania, bowiem 1,5 litra kosztuje około jednego grosza.   – Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców, którzy przekonują się do dobrej jakości wody prosto z kranu i chętnie ją piją. Dlatego zdecydowaliśmy o rozszerzeniu akcji i udziale w wydarzeniach, które odbywają się w Dąbrowie Górniczej. 14 sierpnia dostarczyliśmy wodę na pustynię specjalnie dla zawodników Cross Maratonu Pustyni Błędowskiej i Półmaratonu Suhara, a we wrześniu będziemy na trasie biegu z przeszkodami, na koncertach w parku i dożynkach – mówi Andrzej Malinowski, prezes zarządu Dąbrowskich Wodociągów.   (s)

PKP Intercity ma już 15 lat

dodane 01.09.2016
[Region] PKP Intercity kończy dziś 15 lat. W trakcie 5 479 dni działalności na rynku przewoźnik uruchomił blisko 1 mln 194 tys. pociągów, przewiózł ponad 348 mln pasażerów i wykonał pracę przewozową na poziomie 87 mld pasażerokilometrów. Nowy standard podróżowania, konkurencyjne czasy przejazdów, atrakcyjne ceny biletów oraz komfortowy tabor - to tylko wybrane kamienie milowe w rozwoju spółki.   PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Spółka rozpoczęła działalność 1 września 2001 r. w wyniku procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe, a w styczniu 2008 r. została przekształcona w spółkę akcyjną. Obecnie przewoźnik uruchamia w komunikacji krajowej cztery kategorie pociągów. Pierwsza to Express InterCity Premium (EIP) obsługiwana przez 20 pociągów Pendolino. Druga - Express InterCity (EIC), w ramach której kursują składy zestawione z nowoczesnych wagonów. W kategorii InterCity (IC) jeżdżą nowe pojazdy FLIRT3 i PesaDART oraz pociągi zestawione ze zmodernizowanych wagonów. Ich zakup został sfinansowany ze środków unijnych. Natomiast Twoje Linie Kolejowe (TLK) sprzyjają ekonomicznym podróżom. Europejskie szlaki obsługują pociągi EuroNight, EuroCity oraz międzynarodowe pociągi pośpieszne.   Nowoczesny park taborowy W 2015 r. przewoźnik zakończył program inwestycyjny na kwotę blisko 5,5 mld zł. Dzięki niemu pasażerowie mogą podróżować na pokładach nowoczesnych pociągów Pendolino, FLIRT3 i PesaDART. Do kupionych w 2008 r. 10 lokomotyw Husarz dołączyły nowe, spalinowe lokomotywy Gama oraz zmodernizowane lokomotywy SM42. Zasoby przewoźnika zostały powiększone również o 263 nowe lub zmodernizowane wagony. Projekt inwestycyjny objął niemal całą Polskę, dzięki czemu z wygodnych składów mogą skorzystać już nie tylko klienci między największymi miastami, ale również pomiędzy mniejszymi ośrodkami. Inwestycje były realizowane przy wsparciu Unii Europejskiej. Przewoźnik na ten cel pozyskał 2 mld 150 mln zł środków unijnych.   Pasażer w centrum uwagi Na przestrzeni 15 lat oferta PKP Intercity stała się prostsza i bardziej atrakcyjna dla pasażera. W 2005 r. pojawiła się internetowa sprzedaż biletów e-IC oraz możliwość zapłaty za bilet kartą płatniczą. Podróżni zyskali także opcję okazania biletu elektronicznego na dowolnym urządzeniu mobilnym, a kanały sprzedaży zostały rozszerzone o sieć biletomatów. W 2013 r. jeden blankiet ze wskazniem miejsca zastąpił bilet i miejscówkę. Sprzedaż w kasach, pozostających nadal głównym kanałem zakupu, została unowocześniona, między innymi poprzez system jednej kolejki i szkolenia pracowników kas. Zmodernizowano system sprzedaży internetowej oraz wprowadzono możliwość zakupu biletu przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator nawet na 5 minut przed podróżą.   Bezkonkurencyjna oferta W ostatnich latach w Polsce bardzo rozwinął się sektor przewozów pasażerskich. Podróżni mogą przemieszczać się na pokładach samolotów, korzystać z busów czy, dzięki coraz lepszym drogom, szybciej podróżować samochodem. PKP Intercity stanęło przed wyzwaniem stworzenia oferty, która będzie konkurencyjna wobec innych środków transportu i przyciągnie na pokłady pociągów większą liczbę pasażerów. W grudniu 2014 r. zarządca infrastruktury zakończył prace modernizacyjne na najważniejszych trasach kolejowych, co przyczyniło się do skrócenia czasów przejazdów między największymi miastami oraz umożliwiło efektywne wykorzystanie nowo zakupionych pociągów (Pendolino, FLIRT3, PesaDART) oraz lokomotyw. Krótsza podróż w połączeniu z komfortowym taborem, przyczyniły się do powrotu pasażerów na kolej.       Pasażerowie chwalą podróże z PKP Intercity Przez 15 lat w PKP Intercity zaszło wiele pozytywnych zmian. Zauważają je także pasażerowie. Na pytanie, co w podróżowaniu pociągiem zmieniło się na lepsze w ostatnich latach, 66% respondentów wskazuje na nowoczesność pociągów, 63% na wygląd i design składów i tyle samo na wygodę zakupu biletu, np. poprzez aplikację mobilną.   – Bardzo nas cieszy, że pasażerowie pozytywnie oceniają podróże pociągami PKP Intercity. Jest to efekt codziennej pracy kilku tysięcy osób – od rewidentów, dyspozytorów, kasjerki po drużyny konduktorskie – wyjaśnia Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. – Dobre opinie motywują nas do dalszych działań w zakresie podnoszenia komfortu podróży – dodaje.   W najbliższym czasie PKP Intercity będzie koncentrowało się na rozwijaniu usług dodatkowych dla pasażerów oraz tworzeniu platformy multimedialnej dostępnej dla podróżnych. Przewoźnik planuje kolejne inwestycje w tabor. Spółka ma w planach zmodernizować 450 wagonów i 20 lokomotyw a także kupić 55 nowych wagonów i 40 lokomotyw. Łącznie do 2020 r. chce wydać 2,5 mld zł.   (s)    

PERFEK(T)cyjny Dzień Otwarty ząbkowickiej Szkoły Języków Obcych

dodane 31.08.2016
[Dąbrowa Górnicza] Pieczenie pizzy, bajkowe kino, budowanie London Bridge z klocków Lego, spotkanie z japońską sztuką walki – to tylko kilka z atrakcji, jakie zostały zaplanowane przez ząbkowicką Szkołę Języków Obcych Perfekt na Dzień Otwarty Szkoły. – Tradycyjnie już, rok szkolny rozpoczynamy od Dnia Otwartego. W tym roku zapraszamy do naszej szkoły w piątek, 9 września, gdzie o godzinie 16.00 otworzymy nasze szkolne drzwi dla wszystkich zainteresowanych edukacją językową – informuje Magdalena Kucaba-Pogońska, dyrektor Szkoły Języków Obcych Perfekt, zlokalizowanej w samym centrum Ząbkowic, przy ulicy Armii Krajowej 7.   Podczas dnia otwartego szkoła zaplanowała szereg atrakcji, zarówno dla dzieci w wieku przedszkolnym, jak i szkolnych uczniów. Dla najmłodszych przyszykowano m.in. malowanie twarzy, bajkowe kino oraz liczne zabawy językowe, plastyczne i ruchowe. Zarówno przedszkolaki, jak i uczniowie szkolni będą mieli okazję upiec pizzę.   – W ubiegłym roku pieczenie pizzy spotkało się z dużym zainteresowaniem wśród dzieci. Dzięki uprzejmości pizzerii Roco, dzieci dostały wszystkie potrzebne składniki i placek, na którym mogły skomponować swoją własną pizzę – opowiada Magdalena Kucaba-Pogońska.   – Zanim jednak maluchy zaprojektowały swoją własną pizzę, poznały angielskie nazwy składników. Stwarzanie takiej sytuacji, kiedy dziecko używa języka obcego w sytuacjach dnia codziennego, to właśnie idea naszych zajęć z najmłodszymi – dodaje Maja Żukowska, lektorka w SJO Perfekt.   Wśród atrakcji przygotowanych przez SJO Perfekt będzie też English Karaoke, loteria fantowa i mały poczęstunek. Zapewne małych miłośników klocków Lego ucieszy informacja, że w programie Dnia Otwartego znajdzie się możliwość zbudowania London Bridge wraz z Kopalnią Klocków – dąbrowskim sklepem z klockami Lego sprzedawanymi na kilogramy. Dzieci będą miały też okazję do stworzenia własnych budowli z klocków Lego.   Co jeszcze czeka nas w SJO? – Poznawanie języka obcego, to nie tylko nauka słownictwa, czy konstrukcji gramatycznych, to też nauka kultury. Dlatego też podczas naszego Dnia Otwartego będzie można poćwiczyć japońską sztukę walki, Aikido – zapowiada Magdalena Kucaba-Pogońska.   Podczas całego Dnia Otwartego każdy będzie mógł zapoznać się z ofertą szkoły oraz zostaną przedstawione nowości przygotowane na ten rok szkolny.   Informacje dotyczące Szkoły Języków Obcych Perfekt można uzyskać poprzez stronę internetową: www.kskperfekt.pl, fanpage: https://www.facebook.com/Szko%C5%82a-J%C4%99zyk%C3%B3w-Obcych-Perfekt-1111704122178355/?fref=ts lub pod numerem telefonu: 607 600 966.   (s)

Jubileuszowy Festiwal Ludzi Aktywnych

dodane 31.08.2016
[Dąbrowa Górnicza] Już 3 września w sobotę zagłębiowskie organizacje pozarządowe będą prezentować swoją działalność oraz prowadzić zajęcia, warsztaty i pokazy dla uczestników na X. jubileuszowym Festiwalu Ludzi Aktywnych. Tegoroczny Festiwal rozpocznie się o godzinie 12.00 uroczystym przemarszem przez Park Hallera przedstawicieli trzeciego sektora w asyście Stowarzyszenia Miejska Orkiestra Dęta. Finałem dnia będzie koncert Dawida Podsiadło na dużej scenie. Wydarzenie ma na celu promocję aktywności społecznej, ruchów obywatelskich, działań lokalnych, stowarzyszeń i fundacji oraz świadczonych przez nie usług. W sobotę w Parku Hallera zaprezentuje się około 70 zagłębiowskich organizacji pozarządowych. W godzinach od 12.00 do 18.00 będą czynne stoiska organizacji, gdzie na odwiedzających Park Hallera czeka mnóstwo atrakcji. M.in. dla najmłodszych Bieg Przedszkolaka, warsztaty plastyczne i zabawy taneczne, dla nieco starszych pomiar poziomu cukru, zajęcia sportowe, porady dietetyczne, degustacje itp. Na scenie festiwalowej będzie można podziwiać prezentacje artystyczne zespołów i grup działających oraz prowadzonych przez organizacje pozarządowe.   Jedną z atrakcji będzie akcja StreetART, przygotowana przez Fundację Godne Życie. Fundacyjny StreetART to zabawa, której idea brzmi „malujemy na czym się da”. Organizatorzy traktują to hasło bardzo dosłownie bowiem podczas imprezy będzie można stworzyć malarskie arcydzieła na liściach, kamieniach, styropianowych figurkach, kartonowych domkach, koszulkach, balonach oraz na szkle. Uczestnicy będą mogli swoje prace wziąć ze sobą do domu. Powstaną także wielkoformatowe, wielobarwne kompozycje malarskie na folii stretchowej.   Jubileuszowy festiwal wpisuje się w świętowanie 100. rocznicy nadania Dąbrowie Górniczej praw miejskich.   (s)
Wróć

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl