Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Rusza projekt „Mogę i chcę pomagać”

dodane 05.12.2016
[Sosnowiec] Będzie to pierwsza edycja projektu edukacyjno-charytatywnego, adresowana do uczniów sosnowieckich przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich, a także szkół specjalnych i podopiecznych ośrodków terapii zajęciowej, którego celem jest upamiętnienie 25 rocznicy powstania diecezji sosnowieckiej, upowszechnienie postaci głównego  patrona diecezji, św. Brata Alberta, oraz jego działalności na rzecz najbardziej potrzebujących. Ponadto projekt ma propagować pomoc drugiemu człowiekowi oraz wspierać rozwijanie kreatywności, uzdolnień plastycznych i aktorskich u dzieci i młodzieży.   Projekt składa się z dwóch niezależnych części. Pierwsza to konkurs na prace plastyczne pod nazwą „Bransoletki miłosierdzia”. Technika pracy jest dowolna, musi to jednak być bransoletka, którą można założyć na rękę.  Bransoletki zostaną zaprezentowane na wystawie a następnie przekazane na charytatywny kiermasz, z którego dochód  zostanie przeznaczony na Hospicjum św. Tomasza w Sosnowcu. Termin dostarczenia najlepszych prac z poszczególnych placówek oświatowych upływa do 3 marca 2017.   Druga część projektu to przegląd przedstawień teatralnych pn. „Opowieść o miłosierdziu”, który odbędzie się w dniach od 15 do 16 marca 2017 roku na terenie Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu. Gala finałowa z udziałem zaproszonych gości planowana jest na pierwszą połowę kwietnia 2017 roku, również w szkole Podstawowej nr 27 w Sosnowcu. Organizatorami projektu są: Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej - ks. dr Michał Borda oraz nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu: Ewa Grobelny, Ewa Nowicka, Joanna Chyćko. Honorowy patronat nad imprezą objęli:  Ksiądz biskup Grzegorz Kaszak, dyrektor Delegatury Kuratorium  Oświaty w Sosnowcu Mirosława Kolwas- Soczyńska i prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.   (s)      

Promowali zdrowy tryb życia

dodane 05.12.2016
[Powiaty] Stowarzyszenie Porozumienie Pokoleń ze Sławkowa realizowało w Poroninie projekt „Winds of youth”. Była to polsko-węgierska wymiana młodzieży w ramach programu ERASMUS+, w której brało udział 36 osób. Celem projektu „Winds of youth” było promowanie aktywności i tężyzny fizycznej, głównie wśród młodych ludzi, przybliżenie im korzyści płynących z aktywnego trybu życia, jak również uzmysłowienie zagrożeń, płynących ze stosowania używek, dopalaczy, narkotyków i dopingu oraz chorób cywilizacyjnych. W okresie od 22 do 30 listopada uczestnicy projektu wspólnie pracowali nad promocją zdrowego trybu życia. M.in. spotkali się z młodzieżą, trenerami i dyrekcją zakopiańskiej Szkoły Mistrzostwa Sportowego, wzięli udział w zajęciach sportowych na sali gimnastycznej oraz zorganizowali na Krupówkach happening w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej „Zadbaj o zdrowie". Ponadto uczestnicy projektu odwiedzili niepełnosprawnych sportowców w Duszpasterskim Stowarzyszeniu Osób z Upośledzeniem Umysłowym, którzy biorą udział w olimpiadach specjalnych, a także rozegrali krótki mecz z piłkarzami Klubu Sportowego „Cracovia".   Natomiast w ramach kampanii edukacyjnej „Stop narkotykom" młodzież spotkała się z ekspertem z Poradni Profilaktyki i Terapii Uzależnień Rodzina, prowadzonej przez Tatrzańskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom Uzależnionym i ich Rodzinom „Rodzina". Zajęcia obejmowały także tematykę społeczeństwa europejskiego i obywatelskiego.   (s)  

Kampania Wszystkie Kolory Świata w Zespole Szkół nr 1

dodane 02.12.2016
[Sosnowiec] Uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Sosnowcu po raz kolejny uczestniczą w akcji UNICEF-u , której celem jest pomoc najbiedniejszym dzieciom na świecie. Tym razem pomagają swoim rówieśnikom w Angoli biorąc udział w IV już edycji międzynarodowej kampanii Wszystkie Kolory Świata. W ramach tego programu uczniowie przygotowują szmaciane laleczki UNICEF-u, które są o tyle niezwykłe, że symbolizują pomoc uczniów dla najbardziej potrzebujących dzieci na świecie. Uczniowie sami wybierają kraj pochodzenia dla swojej laleczki, nadają jej imię i wiek w specjalnym „akcie urodzenia”. Laleczki zostaną zaprezentowane w szkole w trakcie charytatywnej imprezy, z której dochód zostanie przeznaczony na zakup szczepionek dla dzieci w Angoli. Celem projektu jest kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postawy otwartości oraz tolerancji na inne kultur. Jest on realizowany w czterech etapach. Poerwszy to podróż przez kontynenty - uczniowie w trakcie zajęć bądź pracy domowej wybierają kraj pochodzenia swojej laleczki i starają się zebrać jak najwięcej informacji o geografii tego kraju, jego mieszkańcach, zwyczajach i kulturze. Etap drugi polega na rzygotowaniu laleczek przez uczniów - w oparciu o szablon dzieci przygotowują charytatywne laleczki ubrane i przyozdobione w sposób odpowiadający kulturze kraju, który reprezentują. Trzeci etap tozaprezentowanie laleczek w szkole na specjalnie zorganizowanej wystawie, gdzie każdy z zaproszonych gości będzie mógł w zamian za darowiznę na rzecz biednych dzieci zaopiekować się wybraną laleczką. Etapem czwartym jest konkurs na najbardziej oryginalną laleczkę. Może w nim wziąć udział każda szkoła realizująca projekt, dla zwycięskiej szkoły nagrodą będzie koncert Majki Jeżowskiej. Koordynatorem projektu na terenie sosnowieckiego ZS nr 1 jest Iwona Bartczak. Podsumowanie akcji i wystawa charytatywnych laleczek zaplanowana jest na 13 stycznia 2017 roku. (s)

O cyberbezpieczeństwie w Humanitas

dodane 30.11.2016
[Sosnowiec] W ramach „Misji Magister” uczniowie Miejskiego Gimnazjum nr 1 i 2 w Piekarach Śląskich, Gimnazjum w Wojkowicach oraz Gimnazjum nr 1 w Zawierciu odwiedzili Wyższą Szkołę Humanitas, aby wziąć udział w wykładzie interaktywnym z zakresu cyberbezpieczeństwa. Zajęcia poprowadził Krzysztof Popiół, kierownik Działu IT WSH. Wykład był okazją do inauguracji współpracy z nowymi członkami Sieci Współpracy Edukacyjnej, dzięki której uczelnia realizuje szereg projektów edukacyjnych, kulturalnych i społecznych dla uczniów, nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych z województwa śląskiego. – Dwa tygodnie temu podpisaliśmy nowe porozumienia z gimnazjami, m.in. z Piekar i Zawiercia. W naszej pracy wykorzystujemy potencjał dydaktyczny rozwijany od dwudziestu lat, co doceniają nasze partnerskie placówki. Cieszę się, że Sieć Współpracy Edukacyjnej ciągle się powiększa i rozwija – mówi Konrad Bilski, koordynator przedsięwzięcia. Podczas spotkania młodzież miała okazję dowiedzieć się, jak uniknąć niebezpieczeństw internetowych, jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych i gdzie szukać ewentualnej pomocy. Nie zabrakło też pytań o nowinki techniczne, których prelegent jest pasjonatem. – Starałem się uświadomić uczniom, co to jest cyberbezpieczeństwo i gdzie są przechowywane nasze dane w globalnej sieci. Zwróciłem uwagę też na to, że w Internecie nigdy nie jesteśmy anonimowi i każde nasze działanie jest odnotowane. Ważne jest, aby funkcjonować bezpiecznie, nie narażając się na wirusy. W dobie mediów społecznościowych trzeba szczególnie o to dbać – przekonuje Krzysztof Popiół. Najbliższy wykład dla uczniów z cyklu „Misja Magister” odbędzie się 13 grudnia. Tym razem tematem będzie dziennikarstwo śledcze. (KoB)

Roździeń czyta „Quo Vadis” - VII edycja konkursu

dodane 30.11.2016
[Sosnowiec] W Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Sosnowcu 29 listopada odbyła się siódma już edycja turnieju pięknego czytania pod hasłem Rożdzień czyta. Tym razem uczniowie klas trzecich sosnowieckich gimnazjów czytali fragmnety powieści „Quo vadis” - największego dzieła Henryka Sienkiewicza.   Popisy lektorskie uczniów oceniało jury pod przewodnictwem Natalii Kucypery, aktorki Teatru Okidoki, wspieranej przez nauczycielki języka polskiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Sosnowcu: Jolantę Jelonek (pomysłodawczynię turnieju) i Dorotę Lichwałę. Pierwsze miejsce w tegorocznej edycji Roździeń czyta „Quo vadis” jury przyznało ex aequo Julii Filipczyk, uczennicy Gimnazjum nr 7 oraz Patrykowi Hajniakowi z Gimnazjum nr 11 w ZSO nr 1. Drugie miejsce zajął Dominik Rendchen z Gimnazjum nr 9, trzecie przypadło w udziale Julii Ciemiędze, uczennicy Gimnazjum nr 7. Wyróżnienie otrzymali Marta Kołodziejczyk i Mikołaj Haberling, uczniowie Gimnazjum nr 16.   Wszyscy uczestnicy konkursu oraz przygotowujący ich nauczyciele otrzymali pamiątkowe dyplomy, a laureaci także nagrody książkowe. Zdobywcy pierwszego miejsca zostali nagrodzeni pięknym wydaniem „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza.   Tradycją Roździenia jest udział w turnieju czytelniczym nauczycieli placówki, dla których występ przed surową publicznością, jaką są ich uczniowie, jest nie lada wyzwanie. W tym roku fragmenty „Quo vadis” czytali: Jolanta Jelonek (nauczycielka języka polskiego), Szczepan Dyrka (nauczyciel historii) w parze z Piotrem Przybylem (nauczycielem wychowania fizycznego) oraz Małgorzata Białas (nauczycielka języka angielskiego), która wcieliła się w postać Muzy Henryka Sienkiewicza. Swoją kreacją zrobiła wśród publiczności prawdziwą furrorę.   Konkurs uświetnił krótki występ artystyczny uczniów Roździenia. Swoje talenty muzyczne zaprezentowały Katarzyna Miszczak i Wiktoria Rubik, uczennice klasy IIa liceum, którym na gitarze akompaniował Oskar Łucki, natomiast Kamil Konopka, uczeń klasy IIIb liceum, wystąpił z repertuarem rapreskim. Zwieńczeniem tego dnia były warsztaty teatralne poświęcone dykcji, które poprowadziła Natalia Kucypera. (Jol)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl