Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Tadek Plejadek maskotką CH Plejada

dodane 22.03.2017
[Sosnowiec] Uczą, bawią i promują. Posiada je wiele znanych na całym świecie marek. Oponiarski „Pan Bibendum” marki Michelin, „Mały Głód” od Danone, króliczek Energizera czy Byk Benny jednej z najlepszych drużyn koszykarskich na świecie Chicago Bulls to maskotki, które rozpoznaje i kojarzy każdy z nas. Teraz swoją maskotkę ma także Centrum Handlowe Plejada w Sosnowcu. A wszystko jest sprawką najmłodszych… Klientów CH Plejada będzie teraz bawił rezolutny Tadek Plejadek – zwycięska maskotka w konkursie plastycznym „Zaprojektuj maskotkę Plejady”. Konkurs był kierowany do dzieci z przedszkoli w Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej i Będzinie. Najmłodsi wyrazili swoją kreatywność w najróżniejszy sposób – rysując, malując, czy nawet wyklejając. – Konkurs był realizowany w ramach współpracy Centrum Handlowego Plejada Sosnowiec z placówkami edukacyjnymi. Chcemy, aby dziecięca wyobraźnia na stałe towarzyszyła naszemu Centrum, a maskotka stała się symbolem naszej otwartości na każdego, także najmłodszego klienta. Jak widać Tadek Plejadek szybko podbił serca dzieciaków! – Anna Szczerkowska, marketing manager CH Plejada Sosnowiec. Efektowną maskotkę zaprojektowała pięcioletnia Nadia z Przedszkola Miejskiego nr 19 w Sosnowcu. Projekt zyskał uznanie zarówno głosujących na facebook’u jak i komisji konkursowej pod przewodnictwem Piotra Przybyły z Teatru Dzieci Zagłębia. Pula nagród w konkursie wyniosła łącznie 2500 złotych.   (s)  

Teatralnie o MIŁOSIERDZIU

dodane 21.03.2017
[Sosnowiec]   Szkoła Podstawowa NR 27 im Stanisława Wyspiańskiego w Sosnowcu była organizatorem i gospodarzem przeglądu teatralnego, który jest częścią  realizowanego w placówce projektu edukacyjno – charytatywnego „Mogę i chcę pomagać”. Hasłem tegorocznej edycji, którą zakończy uroczysta gala 6 kwietnia, było MIŁOSIERDZIE.  Poznamy na niej laureatów konkursu plastycznego oraz grupy teatralne wyróżnione za spektakle przygotowane w ramach projektu.   Projekt, który miał na celu wsparcie powstającego w Sosnowcu stacjonarnego hospicjum,  był realizowany we współpracy z Wydziałem Katechetycznym Kurii Diecezjalnej. Poza przeglądem teatralnym jego uczestnicy brali udział w konkursie plastycznym pod nazwą Bransoletka Miłosierdzia. Na konkurs wpłynęło 364 prace wykonane przez dzieci i młodzież z sosnowieckich szkół. Najlepsze z nich wybrało profesjonalne jury. Natomiast do przeglądu teatralnego przystąpiło 7 grup teatralnych z sosnowieckich placówek oświatowych. Przedstawienia oceniało jury w składzie: Ewa Szpak – nauczyciel języka polskiego, instruktor teatralny, Grażyna Kubiczek – plastyk, Bartosz Socha – aktor oraz ks. Marcin Majcher.   I tak Szkoła Podstawowa Nr 10 zaprezentowała spektakl pt. „Opowieść o...”, Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 przedstawiał „Opowiadanie o uczynkach miłosierdzia”, Szkoła Podstawowa Nr 20 przedstawienie pt. „Magia miłosierdzia”, Warsztaty Terapii Zajęciowej Fundacji im. Brata Alberta  adaptację „Do raju”, Zespół Szkół Specjalnych Nr 4  „Szary Brat”, Gimnazjum Nr 6  „Opowieść o Miłosierdziu – Miłosierdzie przez wieki”, a Prywatna Szkoła Podstawowa Nr 1  „Nierówni”. Nad realizacją projektu sprawowali pieczę nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu:  Ewa Nowicka, Ewa Grobelny i Joanna Chyćko oraz dr Michał Borda, dyrektor Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej. (s)

Wędkarskie lifestyle na targach RYBOMANIA

dodane 21.03.2017
[Sosnowiec] Już 24 marca w hali EXPO Silesia w Sosnowcu odbędzie się druga edycja Targów Wędkarskich RYBOMANIA. To największe targi wędkarskie w Europie, podczas których prezentowane są nowości na każdy kolejny sezon. I to właśnie dlatego udział w tym wydarzeniu co roku bierze ponad 50 tys. wędkarzy. Od 2016 roku, odbywa się już w trzech miastach w Polsce obejmując swoim zasięgiem cały kraj. Teraz czas na Sosnowiec!   Udział w tegorocznej edycji targów zapowiedziało blisko 130 producentów i dystrybutorów czołowych marek wędkarskich. Zaprezentują kilkaset nowości: najnowszych modeli wędek, kołowrotków, przynęt, zanęt. Nie zabraknie też sprzętu turystycznego i odpowiedniej odzieży. – Firmy obecne na targach co roku kreują nowe modele sprzętu wędkarskiego i akcesoriów dla wędkarzy, bo dziś wędkarstwo to także sposób na życie, a co za tym idzie? Wędkarz też chce być modny. To napędza rynek nowych produktów, a dzięki targom to, co zostanie przygotowane przez firmy z branży wędkarskiej nabiera odpowiedniego rozgłosu i w krótkim czasie pojawia się w świadomości odbiorców – podkreśla Bartosz Dembiński, dyrektor Projektu RYBOMANIA.   Warto podkreślić, że podczas targów na większości stoisk będzie prowadzona sprzedaż. To wyjątkowa okazja, by doskonałej jakości sprzęt nabyć w atrakcyjnych cenach. Główną atrakcją wydarzenia będzie Gigantyczne Akwarium. To największy w Europie mobilny zbiornik, wykorzystywany do pokazów wędkarskich oraz nurkowania. Jego długość to ponad 10 metrów!   Na czas targów akwarium zostanie zarybione wieloma odmianami ryb występującymi w polskich wodach. Nie zabraknie w nim szczupaków, leszczy, jesiotrów, karpi czy olbrzymich sumów. Przeszklone szyby Gigantycznego Akwarium umożliwiają nie tylko obserwację podwodnego świata, ale przede wszystkim pracę i skuteczność przynęt. Te najnowsze zaprezentują gwiazdy wędkarskiego świata, triumfatorzy prestiżowych zawodów, którzy co roku odwiedzają targi RYBOMANIA. W gronie tym między innymi Krzysztof Charmuszko, który w 2014 roku wraz z Andrzejem Walczakiem i Gabrielem Starcem zatryumfowali podczas renomowanych zawodów World Carp Classic, czy Ernest Gutkiewicz – brązowy medalista Mistrzostw Świata oraz Andrzej Wnękowicz, trener Kadry Narodowej Juniorów w Wędkarstwie Muchowym oraz certyfikowany instruktor rzutowy federacji IFFF.   Podczas tegorocznej RYBOMANII zwiedzający będą mogli sami spróbować swoich sił w walce z dużą rybą na specjalnych symulatorach holu ryby. To niezwykłe urządzenie dostępne będzie m.in. na stoisku redakcji magazynu „KarpMax” oraz Sklepu Sumowego. Pozwala ono nie tylko na testowanie „na sucho” wędkarskiego sprzętu, ale także na sprawdzenie własnych umiejętności wędkarskich w potyczce z walczącą rybą. W ubiegłym roku, właśnie na tych urządzeniach, zwiedzający targi mogli zmierzyć się z ogromnymi wirtualnymi karpiami. W tym roku na RYBOMANII w Sosnowcu będzie można sprawdzić się w walce z gigantycznymi wirtualnymi sumami, co zapowiada się niezwykle ciekawie i niewątpliwie będzie atrakcją targów. Emocje gwarantowane.   Więcej informacji na www.rybomania.com.pl.   (s)

Tour de Pologne z pewnością w Jaworznie, ale czy w Zagłębiu Dąbrowskim?

dodane 21.03.2017
[Jaworzno] Początek wyścigu w Krakowie, start jednego z etapów w Jaworznie, meta w Bukowinie Tatrzańskiej. Znamy więcej szczegółów tegorocznej edycji wyścigu kolarskiego Tour de Pologne. Czy kolarze ponownie pojawią się w Zagłębiu Dąbrowskim i dostarczą kibicom wielu pozytywnych emocji? Dyrektor Generalny wyścigu Czesława Lang podczas konferencji prasowej, która miała miejsce w Jaworznie, zdradził kilka istotnych informacji dotyczących 74. Tour de Pologne. – Wyścig będzie trwał od 29 lipca do 4 sierpnia. Tegoroczne zmagania kolarskie będą obfitowały w moc atrakcji dla wszystkich kibiców dwóch kółek. Wyścig rozpoczniemy nietypowo, bo w Krakowie. Do tej pory to miasto było metą całego Touru. Zrezygnowaliśmy także z jazdy indywidualnej na czas i zwiększyliśmy liczbę etapów górskich, które są najbardziej emocjonujące dla kibiców i widzów, dlatego też meta wyścigu będzie miała miejsce w Bukowinie Tatrzańskiej. Liczymy na to, że jak co roku osoby zebrane wokół trasy będą gorąco dopingować kolarzy, którzy będą reprezentować największe i najważniejsze grupy kolarskie świata. Mam nadzieję, że wśród nich znajdą się także Rafał Majka czy Michał Kwiatkowski – mowił podczas wczorajszej konferencji dyrektor Lang (na zdjęciu wśród członków grupy rowerowej Team Jaworzno). Konferencja prasowa miała miejsce w Jaworznie, ponieważ to miasto, na mocy podpisanej umowy z LANG TEAM, w tym oraz przyszłym roku, będzie współgospodarzem jednego z etapów. Tegoroczny III etap z Jaworzna do Szczyrku, o długości 170 km, będzie miał miejsce 31 lipca. Start z jaworznickiego rynku zaplanowano na godz. 14.00. – Start Tour de Pologne z jaworznickiego rynku było najbardziej pozytywnie odbieranym wydarzeniem przez mieszkańców w 2015 roku – stwierdził Paweł Silbert, prezydent Jaworzna. – Dlatego też, po roku przerwy, w naszym mieście jaworznianie znów będą mieli okazję na żywo zobaczyć start, tym razem III etapu. Mamy także podpisaną umowę na rok kolejny, a więc w 2018 roku Tour de Pologne również będzie gościł w Jaworznie – dodał prezydent Silbert. Czy tegoroczna edycja najbardziej prestiżowego wyścigu kolarskiego Tour de Pologne zawita także do Zagłębia Dąbrowskiego? Na to pytanie dyrektor Czesław Lang odpowiedział z tajemniczym uśmiechem: – Będzie!   Pełną trasę tegorocznej edycji wyścigu kolarskiego Tour de Pologne poznamy w połowie roku. Piotr Celej  

Jaka edukacja zawodowa w regionie Śląsko-Zagłębiowskim?

dodane 16.03.2017
[Sosnowiec] Na to pytanie próbowali znaleźć odpowiedź uczestnicy I Śląsko-Zagłębiowskiego Forum Edukacji Zawodowej, zorganizowanego przez sosnowieckie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Grota-Roweckiego 64. Zmiany w systemie kształcenia wymusza zarówno reforma szkolnictwa jak i procesy zachodzące na rynku pracy. Nowe wyzwania wymagają nowych rozwiązań i te były przedmiotem dyskusji pedagogów, pracodawców i samorządowców uczestniczących w tym ważnym wydarzeniu, odbywającym się w środę 15 marca pod honorowym patronatem Aleksandry Skowronek - wicemarszałka województwa śląskiego, Urszuli Bauer - śląskiego kuratora oświaty oraz Arkadiusza Chęcińskiego - prezydenta Sosnowca. Śląsko-Zagłębiowskie Forum Edukacji Zawodowej rozpoczęły prelekcje dotyczące aktualnej sytuacji na rynku pracy, edukacji w szkołach branżowych oraz działalności innowacyjnej w szkołach, które zainicjowały panel dyskusyjny pn. „Skuteczna promocja szkolnictwa zawodowego w regionie śląsko-zagłębiowskim”. Panel brawurowo poprowadziła Hanna Gajos, skutecznie angażując jego uczestników do wyrażania opinii i formułowania wniosków. Z pewnością wiele z nich, zwłaszcza formułowanych przez potencjalnych pracodawców przyszłych absolwentow szkół branżowych, zasługuje na uwzględnienie w systemie kształcenia zawodowego. Forum stało się także okazją do przyznania wyróżniającym się uczniom Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego tytułu „Zawodowiec Roku”. I tak: w zawodzie Technik organizacji reklamy otrzymala go Joanna Murawska, w zawodzie Technik ekonomista wyróżniono Dominika Wilka, w zawodzie Cukiernik tytuł otrzymała Aleksandra Cikała, w zawodzie Kelner tytuł zdobył Rafał Piętka, w zawodzie Technik żywienia i usług gastronomicznych uhonorowano Weronikę Krzakiewicz, w zawodzie Technik hotelarstwa nagrodzono Darię Pawelec, w zawodzie Technik usług fryzjerskich nagrodę odebrała Anna Bronecka, w Zawodzie Technik technologii odzieży nagrodzono Natalię Płaczek, w zawodzie Fototechnik tytułem uhonorowano Dominika Zachariasza i Kamila Wędzichę. Obradom towarzyszyło wiele atrakcji przygotowanych z myślą o młodzieży, m.in. spotkanie z doradcami zawodowymi, warsztaty branżowe oraz Targi Pracy i Edukacji. Ponadto można było obejrzeć wystawę prac uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego oraz pokaz fryzjerski przygotowany przez Akademię Maniewski.   (s)

Bezpłatne porady behawiorysty zwierząt

dodane 16.03.2017
[Region] Jeżeli chcesz przygotować się na przybycie nowego czworonoga do domu, ale nie wiesz od czego zacząć lub twój dotychczasowy pupil sprawia ci kłopoty – poradź się specjalisty! Będziesz mógł to zrobić za darmo już od 17 do 19 marca podczas XXI Międzynarodowej Wystawy Psów Rasowych w Katowicach.   Wystawa rozpocznie się 17 marca i potrwa trzy następne dni, już po raz kolejny w obiektach MOSiR „Spodek”. To duże wydarzenie w kalendarzu każdego miłośnika czworonogów, ponieważ impreza nie jest dedykowana wyłącznie wystawcom, ale wszystkim żywo zainteresowanym tematyką zwierząt domowych. To okazja do podziwiania reprezentantów różnych ras oraz wymiany wiedzy i doświadczeń z ich właścicielami.   Na wszystkich, którzy będą jednak chcieli zaczerpnąć informacji od profesjonalisty w zakresie opieki nad zwierzętami, będzie czekała Beata Leszczyńska – behawiorysta zwierzęcy COAPE i ekspertka marki Electrolux. Podczas wydarzenia wszystkie porady od ekspertki na stoisku Electrolux i Media Expert będą udzielane bezpłatnie, a zainteresowani będą mogli skorzystać z jej obecności podczas wszystkich trzech dni wystawy w godzinach 10:00-15:00.   – Bez względu na to, czy nasze zwierzę jest rasowe czy nie – wymaga odpowiedniego podejścia i wychowania. Zanim pies stanie się naszym partnerem i przyjacielem potrzebuje naszej uwagi, miłości, ale też zabawy i wyzwań. Warto pamiętać, że nowy członek rodziny wymaga również odpowiedniego przystosowania naszej domowej przestrzeni. Jeżeli pupil zaczyna przejawiać niecodzienne zachowania – im wcześniej zareagujemy tym lepiej. Przeprowadzanie zajęć z psami wcale nie musi okazać się koniecznością. Czasami w rozwiązaniu problemu z czworonogiem może pomóc otwarta rozmowa z doświadczonym ekspertem – tłumaczy Beata Leszczyńska, behawiorystka zwierząt, ekspertka marki Electrolux.   Beata Leszczyńska jest ekspertem w zakresie terapii zachowań zwierząt towarzyszących. Od wielu lat współpracuje z COPAE Polska, gdzie jest wykładowcą na Kursie Dyplomowym, po skończeniu którego otrzymuje się uprawnienia do wykonywania zawodu behawiorysty. Jest biegłą sądową z zakresu zachowania zwierząt towarzyszących i wiceprezesem Stowarzyszenia Behawiorystów i Trenerów COAPE. Od kilku lat pracuje jako ekspert z zakresu zachowania kotów dla jednego z popularnych portali internetowych.   (s)    

Otwarcie zmodernizowanego Centrum Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży

dodane 15.03.2017
[Sosnowiec] Zakończyła się rozbudowa Centrum Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży w Sosnowcu. To teraz największy w województwie śląskim ośrodek szpitalnego oraz ambulatoryjnego leczenia dzieci i młodzieży z problemami psychicznymi. Zmodernizowana placówka została oficjalnie otwarta w środę 15 marca.   Centrum Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży powstało na bazie funkcjonujących do tej pory w Centrum Pediatrii w Sosnowcu poradni oraz oddziałów psychiatrycznych. Budynek został jednak rozbudowany, wyposażono go też w nowe funkcje. Centrum będzie pierwszym w woj. śląskim ośrodkiem leczącym dzieci i młodzież kompleksowo, zgodnie z wytycznymi, jakie znalazły się w Narodowym Programie Ochrony Zdrowia Psychicznego.   W skład Centrum Psychiatrii wchodzi funkcjonujący już wcześniej, ale dzięki przebudowie powiększony Oddział Kliniczny Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego, z wyodrębnionym pododdziałem terapii zaburzeń emocjonalnych i odżywiania, Dzienny Oddział Rehabilitacji Psychiatrycznej, a także Poradnia Zdrowia Psychicznego.   - Ideą naszej placówki nie jest wyłącznie leczenie szpitalne - zaznacza prof. Małgorzata Janas-Kozik, kierownik Centrum Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży. - Chcemy wpisywać się w światowy trend zmian w psychiatrii, zgodnie z którym ciężar leczenia przesuwa się z leczenia szpitalnego na środowiskowe. Dążymy do tego, by coraz więcej pacjentów korzystało z pobytów dziennych, porad ambulatoryjnych oraz psychoterapii, jak również mogło być leczonych w swoim rodzinnym środowisku.   W Centrum Psychiatrii leczeni są pacjenci z wszystkimi jednostkami chorobowymi występującymi u dzieci i młodzieży, z wyjątkiem terapii uzależnień od substancji psychoaktywnych, którą zajmują się inne, przeznaczone do tego placówki. W Centrum leczeni są pacjenci z zaburzeniami odżywiania (anoreksją i bulimią), cierpiący na schizofrenię, depresję, manię oraz zaburzenia neurorozwojowe.   Całkowity koszt inwestycji wyniósł 9 mln zł. Realizacja inwestycji była możliwa dzięki współfinansowaniu przez Urząd Marszałkowski, który przekazał na ten cel 2,5 mln zł. W ramach tej kwoty rozbudowano część szpitalną i terapeutyczną – powiększono Oddział Kliniczny Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego. Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci wzbogaciła się o dodatkowy gabinet. Oddział Dzienny zyskał nowe komfortowe pomieszczenia przeznaczone do terapii.   W części szpitalnej powstały nowe sale chorych, a istniejące wcześniej zostały gruntownie odremontowane. Wszystkie sale chorych zostały wyposażone w łazienki oraz nowoczesne i ekologiczne systemy klimatyzacji. Cały budynek jest monitorowany.   Pacjenci Centrum mogą teraz korzystać z nowej, przestronnej jadalni, dużych klas lekcyjnych oraz sali gimnastycznej. W budynku zastosowano liczne przeszklenia, dzięki czemu maksymalnie zostało wykorzystane światło dzienne, które nie tylko pozawala ograniczyć zużycie energii, ale jest też ważnym czynnikiem sprzyjającym terapii. Wykończenie wszystkich pomieszczeń jest nowoczesne oraz przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.   (s)  

Finał olimpiady wiedzy o ubezpieczeniach społecznych bez zagłębiowskich uczniów

dodane 15.03.2017
[Region] W gronie półfinalistów olimpiady wiedzy o ubezpieczeniach społecznych, realizowanej pod nazwą „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych” brakło reprezentantów zagłębiowskich szkół. Województwo śląskie w zmaganiach krajowych olimpiady wiedzy w tym zakresie będą reprezentować uczennice Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej: Oliwia Owczarek, Anna Iwanowska oraz Agata Mateja. Zwycięska drużyna we wtorkowych, śląskich zmaganiach, które odbyły się w siedzibie Oddziału ZUS w Chorzowie, zdobyła 24 punkty (na 25 możliwych) i w ten sposób zakwalifikowała się do finału olimpiady, który odbędzie się 26 kwietnia br. w Centrali ZUS w Warszawie. Dziewczęta z rudzkiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 trzema punktami pokonały reprezentację Technikum Ekonomicznego w Zespole Szkół Ekonomicznych im. O. Langego w Chorzowie, która co prawda w nieco innym składzie osobowym, ale zwyciężyła w półfinale konkursu organizowanego w województwie śląskim w 2015 roku. Także 21 punktów w tegorocznej rywalizacji i tym samym III miejsce zajęła reprezentacja Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im. W. Reymonta w Wiśle. W tym przypadku, o zajęciu II i III miejsca zadecydował krótszy czas oddania wypełnionego testu. Poziom wiedzy uczestników był bardzo wysoki, mimo niełatwej tematyki konkursu. Zwycięskie drużyny, podobnie jak w ubiegłych latach, otrzymały nagrody rzeczowe i pamiątkowe dyplomy. Warto przypomnieć, że do pierwszego etapu olimpiady zgłosiła się na terenie województwa śląskiego największa liczba uczniów, ponad 4 tysiące, co oznacza, że z roku na rok rośnie liczba chętnych, którzy chcą wziąć udział w tymże projekcie edukacyjnym (w poprzednim roku do udziału w konkursie zgłosiło się 79 szkół z terenu województwa śląskiego). Do drugiego etapu zakwalifikowało się 20 trzyosobowych zespołów, które reprezentowały placówki oświatowe z całego województwa śląskiego. W tegorocznej edycji udział wzięło ponad 24,5 tysiąca uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całego kraju, w ubiegłym roku było ich 19 tysięcy. Tak jak w poprzednim roku, drużynom kibicowali nauczyciele i opiekunowie, którzy przygotowywali ich do konkursu oraz dyrektorzy i pracownicy stanowisk ds. edukacji i komunikacji wszystkich oddziałów ZUS z w województwie śląskim. Aby wziąć udział w olimpiadzie i przyswoić tak rozległą i przydatną wiedzę z zakresu ubezpieczeń społecznych, uczniowie zrealizowali program 4 lekcji, których treść została przygotowana przez metodyków nauczania, a ich program odpowiada podstawie programowej z zakresu „Wiedzy o społeczeństwie” oraz „Podstaw przedsiębiorczości”. Niewątpliwym sukcesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest nie tylko to, że konkurs spotkał się z tak dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży i placówek oświatowych, ale także fakt, iż zdobyta wiedza, jak twierdzi młodzież uczestnicząca w rywalizacji, okaże się przydatna ich rodzinom i otoczeniu, bowiem pełnią oni teraz w swoim środowisku rolę ekspertów z tematyki ubezpieczeń społecznych. Założeniem projektu było także to, by młodzi ludzie w nim uczestniczący zdobyli nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także umiejętności użyteczne na zmiennym rynku pracy, np. jak zgłosić się do ZUS jako przedsiębiorca, jak zgłosić pracowników czy rozliczyć składki za pomocą pierwszego kompleksowego e-urzędu w Polsce-Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Trzymamy kciuki za żeńską reprezentację ze Śląska w finałowych zmaganiach, które odbędą się w Warszawie.   Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim  

Dyrektorzy chcą wiedzieć, jak promować swoje szkoły

dodane 14.03.2017
[Sosnowiec] Ponad stu dyrektorów placówek oświatowych wzięło udział w kolejnej konferencji z cyklu „Dyrektor liderem…”. Tym razem spotkanie, które odbyło się 13 marca w Wyższej Szkole Humanitas poświęcone zostało zagadnieniom marketingu i promocji placówki oświatowej, zwłaszcza w sytuacji zmiany dotykającej obecnie szkolnictwo w Polsce. Wśród prelegentów nie zabrakło doświadczonych ekspertów i praktyków w swoich dziedzinach. Konferencja była także okazją do przyjęcia nowych członków w poczet Sieci Współpracy Edukacyjnej – inicjatywy WSH zrzeszającej szkoły z całego województwa śląskiego.   Konferencja „Dyrektor liderem marketingu. Budowanie wizerunku placówki oświatowej w sytuacji zmiany”, to, jak podkreślił otwierając wydarzenie rektor Wyższej Szkoły Humanitas, prof. Michał Kaczmarczyk, odpowiedź na obecną sytuację w polskim szkolnictwie i związane z nią wyzwania, jakie czekają na dyrektorów szkół. – Rozmawialiśmy z państwem już o wielu tematach związanych z zarządzaniem placówkami oświatowymi. Dziś trudno wyobrazić sobie ważniejszy, niż ten dotyczący marketingu. Zwłaszcza, że słowo „zmiana” odmieniają dziś państwo przez wszystkie przypadki. Marketing to kwestia priorytetowa, również z perspektywy gmin, które rywalizują ze sobą uznając oświatę za jeden z atrybutów wizerunkowych – podkreślił rektor Wyższej Szkoły Humanitas, który, jako medioznawca oraz specjalista w zakresie komunikacji i marketingu, był również jednym z prelegentów. W auli Wyższej Szkoły Humanitas zgromadziło się ponad 100 dyrektorów z całego województwa śląskiego, a także naczelnicy wydziałów edukacji miast i gmin. Dzięki prelekcjom zaproszonych specjalistów, zostali wyposażeni w niezbędną wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące marketingu i promocji swoich placówek. Świetnym wstępem do poruszanej tematyki było wystąpienie Olgi Borgieł, która zjawisko zmiany, a także związane z nim plusy i minusy rozłożyła na czynniki pierwsze, dając słuchaczom wskazówki, jak z oporu wobec przemian uczynić coś pozytywnego. Postrzeganie placówki oświatowej w dużej mierze zależy również od jej relacji ze środowiskiem lokalnym. Jak je wykorzystać radził prof. nadzw. dr hab. Krzysztof Gajdka, ekspert w dziedzinie promocji jednostek samorządu lokalnego. Z kolei prof. Michał Kaczmarczyk przybliżył słuchaczom w jaki sposób wykorzystywać do promocji swojej szkoły relacje z mediami. Zwłaszcza zaś z tymi lokalnymi, bo, jak zaznaczył, to one w największym stopniu docierają do rodziców i uczniów, a więc osób potencjalnie zainteresowanych ofertą konkretnej szkoły. Część plenarną zakończyło wystąpienie dra Krystiana Dudka, pełnomocnika kanclerza WSH ds. PR, dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH i prezesa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Poruszył on istotne zagadnienia z zakresu komunikacji wewnętrznej oraz technik motywacyjnych w obrębie placówek oświatowych.   – Komunikacja wewnętrzna, motywacja i działania public relations to system naczyń połączonych. Budowanie wizerunku jednostki oświaty zaczyna się właśnie od wewnętrznych relacji pomiędzy jej pracownikami i ich przekonania o prezentowanych wartościach. Każdy pracownik szkoły jest bowiem jej ambasadorem – mówił dr Dudek. W trakcie konferencji poszerzono także Sieć Współpracy Edukacyjnej, do której przystąpiło kolejnych 13 szkół z terenu województwa śląskiego. Nie zabrakło także tradycyjnej muzycznej niespodzianki w postaci występu utalentowanego artysty młodego pokolenia, Krzysztofa Knapczyka, znanego m.in. z nowatorskich projektów artystycznych, jak „Opera na ulicy”, czy jednej z głównych ról w musicalu „Karol”. Zwieńczeniem konferencji był konkurs wizytówkowy, w którym do wygrania był m.in. voucher edukacyjny o wartości 2000 zł na dowolne studia podyplomowe w WSH, a także vouchery i upominki od partnerów uczelni. (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl