Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Czwarta edycja „Nocy Spadających Gwiazd”

dodane 09.08.2017
[Dąbrowa Górnicza] Ich obserwacja w mieście nie jest możliwa, przeszkodą są światła latarni i właśnie dlatego już po raz czwarty Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej zaprasza nad jezioro Pogoria III na „Noc Spadających Gwiazd”, czyli wspólnie oglądanie Perseidów - roju meteorów przecinających orbitę Ziemi każdego roku. Ich świetlne łuny najlepiej widoczne będą w nocy z soboty na niedzielę 12/13 sierpnia.Wstęp jest bezpłatny. Organizatorem wydarzenia, które odbędzie się w sobotę 12 sierpnia, jest WSB w Dąbrowie Górniczej w partnerstwie z dąbrowskim Centrum Sportu i Rekreacji. „Noc Spadających Gwiazd” jest organizowana przez uczelnię od 2013 roku. W trzech poprzednich edycjach wydarzenia wzięło udział łącznie ponad 10 tys. osób. Poniżej zdjecia z ubiegłorocznej „Nocy Spadających Gwiazd”. Tradycyjnie możliwości obserwacji Perseidów towarzyszyć będzie szereg atrakcji. I tak o godz. 15:00 Ewa Urbanowicz poprowadzi marsz Nordic Walking dookoła Pogorii, a o godz. 16:00 odbędzie się pokaz Pole Dance. Będzie także naukowo. O godz. 17:00 oraganizatorzy zapraszają na wykład Marty Koplejewskiej połączony z pokazem naukowym pn. „W drodze do gwiazd”, o godz. 19:00 dr inż. Łukasz Wróblewski wygłosi wykład „Od Astrolabium Kopernika po współczesny teleskop”, ktoremu będzie towarzyszyć wystawa instrumentów astronomicznych, natomiast o godz. 20:00 odbędzie się wykład Dariusza W. Nelle połączony z obserwacją nieba. Ponadto w godz. 16:00-20:00 dzieci będą mogły wziać udział w zabawach naukowych i konkursach. Wydarzenie odbędzie się bez względu na pogodę – w przypadku deszczu pokazy, zajęcia i wykłady odbędą się pod specjalnym naukowym namiotem WSB.   (s)

DTW Logistics podsumowuje roczną działalność oddziału w Będzinie

dodane 08.08.2017
[Będzin] DTW Logistics, polski operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, transporcie i spedycji międzynarodowej podsumował roczną działalność swojego śląskiego magazynu w Będzinie. Obecnie 70% firm korzystających z usług operatora w tym magazynie, to małe i średnie przedsiębiorstwa z branży e-commerce. Rozwój DTW Logistics wpisuje się we wzrostową tendencję rynku usług magazynowych w tym regionie Polski. W czerwcu minął właśnie rok, odkąd DTW Logistics uruchomił swoje nowe centrum magazynowe w Będzinie. Operator w nowej lokalizacji poza obsługą linii drobnicowych świadczy też w szerokim zakresie usługi logistyki kontraktowej, w tym także usługi typu fulfillment dla firm z branży e-commerce. Obecnie przedsiębiorstwa z tej branży stanowią 70% klientów obsługiwanych przez DTW Logistics. Początkowo dzięki dogodnej lokalizacji magazynu (w Prologis Park Będzin II w pobliżu autostrady A4 i trasy E40), DTW Logistics organizował w nim przeładunki cross-dockingowe dla ładunków krajowych. Po kilku tygodniach z tej lokalizacji wyruszały już linie drobnicowe do krajów południowej Europy, np. do Włoch. Zaś już w październiku 2016 roku został tam wdrożony pierwszy klient korzystający z usług logistyki kontraktowej. Warto też dodać, że niektórzy z klientów korzystających dotychczas z usług magazynowych i transportowych operatora w magazynie w Kopytowie k. Błonia, podzielili swój wolumen towarów przenosząc ich część do centrum w Będzinie. Silny trend rozwoju działalności logistycznej na terenie Śląska potwierdzają także liczby. Według raportów dotyczących powierzchni magazynowych w I kwartale 2017 roku, największy popyt na powierzchnie magazynowo-produkcyjne odnotował właśnie Górny Śląsk1. Zapotrzebowanie wyniosło aż 330 tys. m2, z czego znaczną część, bo aż 235 tys. m2 stanowiły nowe umowy i ekspansje. DTW Logistics zamierza dalej rozwijać swoje usługi w tej lokalizacji. Operator zadbał, by infrastruktura będzińskiego magazynu była nowoczesna oraz zapewniała możliwość długo oraz krótkoterminowego składowania towarów – zarówno spaletyzowanych jak i niestandardowych. W magazynie wydzielono także miejsce, w którym odbywa się przygotowywanie zestawów typu display (standy promocyjne z produktami) oraz co-packing, etykietowanie, konfekcjonowanie, tworzenie zestawów promocyjnych. Zainstalowano specjalne stoły i regały służące do obsługi różnych towarów oraz zakupiono urządzenia umożliwiające sporządzanie nowych etykiet (specjalne drukarki), a także foliarko-obkurczarki tunelowe czy zgrzewarki kloszowe do zabezpieczania produktów. Istotnym elementem rozwoju śląskiego centrum magazynowego było również wdrożenie platformy IT, która wcześniej była uruchomiona w magazynie DTW Logistics w Kopytowie. Platforma umożliwiła szybką integrację z systemami klientów, biorącymi udział w procesach realizacji zamówień, tj.: e-sklepy, systemy drop-shippingowe, księgowo-magazynowe, kurierskie, czy też płatności elektronicznych (PayU, DotPay itp.). Dzięki temu DTW Logistics jest w stanie zapewnić usługi fulfillmentowe dla branży e-commere. To właśnie rozbudowana infrastruktura i szeroki wachlarz usług, sprawiają że do operatora zgłaszają się klienci z różnych branż. Obecnie DTW Logistics wykonuje usługi z zakresu logistyki kontraktowej dla 8 firm, począwszy od produktów spożywczych, przez kosmetyki, akcesoria kosmetyczne, weterynaryjne, zabawki, sprzęt sportowy aż po małe produkty AGD czy meble ogrodowe o niestandardowych wymiarach. Operator współpracuje również z dużymi sieciami handlowymi, przygotowując dla nich różnego rodzaju zestawy i zapewniając co-packing. – Inwestycja w śląski magazyn odniosła sukces. Zapowiadana pod koniec ubiegłego roku tendencja rozwoju małych przedsiębiorstw e-commerce ma odzwierciedlenie w zapotrzebowaniu na usługi logistyczne, a rynek powierzchni magazynowych na Śląsku to drugi co do wielkości rynek w Polsce. W maju tego roku zwiększyliśmy powierzchnię naszego magazynu w Kopytowie k. Błonia, a w Będzinie wdrażamy aktualnie dwóch nowych klientów – mówi Marcin Dudek, key account manager DTW Logistics. – Dogodna lokalizacja magazynu jest dla klientów bardzo istotna, gdyż pozwala na optymalizację kosztów i czasu transportu. Tak dzieje się właśnie w przypadku magazynu w Będzinie. Równie ważna jest kompleksowość usług jakie jesteśmy w stanie zapewnić i wynikająca z tego wartość dodana, chociażby jak elastyczność. Wiele małych i średnich przedsiębiorstw liczy na indywidualne podejście do ich biznesu. My zapewniamy właśnie taką obsługę. A dzięki szerokiemu wachlarzowi usług nasi klienci rozwijają z nami swoje biznesy, często otwierając się także na nowe kanały sprzedaży – dodaje Marcin Dudek. – DTW Logistics potrafi zadbać o to, co dla naszych odbiorców jest najważniejsze, czyli o szybki czas realizacji dostawy. Niezależnie od zmieniających się wymagań naszych klientów i sytuacji na rynku, operator potrafi dostosować tempo operacji logistycznych, a wysyłki są realizowane w możliwie najkrótszym czasie. Cieszy nas zastosowanie najnowszych rozwiązań z zakresu IT, dzięki nim mamy pełny dostęp do informacji, gdzie aktualnie znajduje się konkretna przesyłka i możemy określić w przeciągu jakiego czasu trafi do odbiorcy. Usprawnia to proces planowania zapasów i daje poczucie kontroli. Dzięki kompleksowości usług operator przejął nasze wszystkie operacje logistyczne, dla nas to kolejny plus, odpowiedzialność za pełną realizację każdego zlecenia leży w rękach jednej firmy, której ufamy – podsumowuje Krzysztof Mucha, właściciel firmy MKJB, znanego dystrybutora oświetlenia zewnętrznego. (s)

Mieszkańcy zadecydują, co zmieni się w Sosnowcu

dodane 03.08.2017
[Sosnowiec] Ruszyło głosowanie na projekt społeczny, który zostanie zrealizowany w Sosnowcu w ramach akcji „Razem damy radę”. Mieszkańcy miasta mogą wybierać spośród trzech inicjatyw wyłonionych przez Castorama Polska wraz z Urzędem Miasta. Finał akcji, podczas której ogłoszony zostanie zwycięzca, odbędzie się już 12 sierpnia, w sobotę, podczas wydarzenia z cyklu Castorama Tour.   Przedstawiciele sklepu Castorama w Sosnowcu wraz z Urzędem Miasta wyłonili 3 inicjatywy, które mogą pozytywnie wpłynąć na życie mieszkańców. Teraz to od głosów sosnowiczan zależy, który z tych projektów zostanie wkrótce zrealizowany przez pracowników Castorama.   – Od lat dla pracowników Castoramy najważniejsze jest niesienie pomocy i dostarczanie ciekawych rozwiązań swoim klientom w tworzeniu i upiększaniu domu, mieszkania lub ogrodu. Nasi eksperci na każdym kroku dzielą się swoim 20-letnim doświadczeniem i zdobytą w tym czasie wiedzą. Castorama angażuję się również w akcje społeczne, czego przykładem jest projekt „Razem damy radę”, którego celem jest wzmocnienie więzi sąsiedzkich, a także rozwój lokalnej społeczności. Inicjatywa ta polega na wyłonieniu wraz z mieszkańcami jednego projektu, a następnie zrealizowaniu go przez zespół Castoramy. Jesteśmy przekonani, że projekt „Razem damy radę” będzie źródłem satysfakcji dla nas oraz dla mieszkańców Sosnowca – mówi Dariusz Stolarczyk, dyrektor sklepu Castarama w Sosnowcu.   Sosnowieckie projekty   Pierwszym projektem, na który mogą głosować mieszkańcy miasta, jest inicjatywa Hospicjum Sosnowieckiego im. św. Tomasza Apostoła mieszczącego się przy ul. 3 Maja 1. W ramach projektu „Razem damy radę” pracownicy Castoramy zajęliby się wykończeniem jednego z oddziałów hospicjum. Prace polegałyby na pomalowaniu ścian i sufitów, wykończeniu podłóg, wyposażaniu sal w oświetlenie LED oraz wstawieniu rolet przeciwsłonecznych.   Drugim projektem jest inicjatywa Urzędu Miejskiego w Sosnowcu polegająca na utworzeniu ogrodu społecznego na terenie za budynkiem Teatru Zagłębia mieszczącego się przy ul. Teatralnej 4. Urząd Miejski pragnie w ten sposób wzmocnić relację między mieszkańcami, a także zwiększyć aktywność obywatelską. Ponadto ogród byłby idealnym miejscem do organizacji wydarzeń kulturalnych. Beneficjentami utworzenia ogrodu społecznego będą mieszkańcy okolicznych bloków i kamienic, uczniowie pobliskich szkół oraz pracownicy Teatru Zagłębia.   Trzeci projekt polega na budowie 10 stacji naprawczych na terenie całego miasta. Już teraz w Sosnowcu jest wiele tras rowerowych, a w trakcie budowy jest 20 kilometrów nowych ścieżek, a co za tym idzie konieczne jest dopełnienie inwestycji odpowiednią infrastrukturą. W ramach projektu „Razem damy radę” pracownicy Castoramy mieliby na terenie całego miast stworzyć nowe stacje naprawcze dla rowerów. Miejsca uwzględnione w projekcie to m.in. Plac papieski, Park Środula, Park w Kazimierzu czy Park Sielecki.   Inspiracje i rozrywka   Projekt „Razem damy radę” jest istotną częścią działań związanych z dwudziestoleciem Castorama Polska oraz cyklem wydarzeń Castorama Tour. Podczas każdej z 10 lokalnych imprez, które firma zorganizuje w te wakacje, odbywa się m.in. właśnie finał akcji społecznej. Już 12 sierpnia br. Castorama Tour zawita w Sosnowcu, w Parku Sieleckim. Tak jak na każdym z wydarzeń z tego cyklu, Castorama zapewni mieszkańcom wiele rozrywek i możliwość ciekawego spędzenia wolnego czasu. Oprócz rozstrzygnięcia projektu społecznego, podczas wydarzenia planowane są np. warsztaty, konkursy i koncerty. Pracownicy firmy, m.in. wraz z dziennikarzem Irkiem Bieleninikiem oraz popularną blogerką DIY – Kasią Ogórek będą inspirować i podpowiadać mieszkańcom, jak ulepszać domy.   Jedną z ciekawych atrakcji podczas wydarzenia z cyklu Castorama Tour będzie charakterystyczna ciężarówka Castoramy. W jej składanej naczepie firma zaaranżowała pokazowy salon, kuchnię, dwie łazienki oraz niewielki przedpokój o łącznej powierzchni 75 m?. Każdy z mieszkańców będzie mógł zapoznać się z zastosowanymi wewnątrz pomysłowymi rozwiązaniami dla domu i dowiedzieć się więcej na ich temat od pracowników sosnowieckiego sklepu.   Zespół, który na co dzień pomaga klientom podczas zakupów, będzie też dzielił się z mieszkańcami swoją wiedzą i pasją również w innych strefach, m.in. w strefie porad oraz warsztatów dla dorosłych. Organizatorzy przewidzieli także strefę relaksu. Nie zabraknie też atrakcji dla dzieci. Pracownicy Castoramy poprowadzą warsztaty dla dzieci Majsterkowo, podczas których najmłodsi będą mieli szansę spróbować swoich sił w pracach ogrodniczych, budowaniu drewnianych zabawek, dekorowaniu i malowaniu. Sercem całego wydarzenia będzie scena, na której planowane są występy oraz stale relacjonowane będą wydarzenia ze wszystkich stref.   Jak głosować i wziąć udział w zabawie?   Od poniedziałku 31. lipca mieszkańcy Sosnowca mogą głosować na wybrany projekt miejski na specjalnej stronie razemdamyrade.castorama.pl oraz w sklepie Castorama. Będą mogli również oddać głos podczas wydarzenia Castorama Tour 12 sierpnia w Parku Sieleckim od ul. 3 Maja. Impreza odbędzie się w godzinach 11.00 – 18.00. Wydarzenie będzie otwarte dla wszystkich mieszkańców. Więcej informacji na jego temat znaleźć można na stronie 20latrazem.castorama.pl. (s)

Blisko 50 tysięcy złotych na założenie firmy dla mieszkańców Sosnowca

dodane 28.07.2017
[Sosnowiec] Dotacja na rozpoczęcie działalności, roczne wsparcie na pokrycie kosztów prowadzenia firmy, a także bezpłatne szkolenia i doradztwo, to podstawowe formy wsparcia przewidziane dla uczestników projektu „Nowe horyzonty ”. Każdy z uczestników ma możliwość uzyskać prawie 50 tysięcy złotych na zakup środków niezbędnych do podjęcia i prowadzenia  działalność gospodarczej, m.in. samochodu, sprzętu, towaru, a także pokrycia kosztów bieżących takich jak składki ZUS, koszty obsługi księgowej, czy promocji. Projekt został zaplanowany przez Miasto Sosnowiec w ramach Lokalnego Programu Rewitalizacji, natomiast przygotowany i realizowany jest przez Agencję Rozwoju Lokalnego S.A. – operatora Sosnowieckiego Parku Naukowo-Technologicznego.   Sosnowiecki Park Naukowo-Technologiczny, jako dział Agencji, pozyskał środki z Unii Europejskiej na realizację już kolejnego projektu dotacyjnego, dla osób zainteresowanych otwarciem własnej firmy. Projekt powstał przy współpracy Miasta Sosnowiec i Agencji Rozwoju Lokalnego S.A. To co różni go od innych projektów, to fakt, że będzie skierowany wyłącznie do mieszkańców Sosnowca. Władzom miasta zależy bowiem na rozwoju przedsiębiorczości, a w konsekwencji tworzeniu nowych miejsc pracy. – Do projektu mogą zgłaszać się osoby bezrobotne i nieaktywne zawodowo po 30 roku życia. Jeśli do projektu będzie chciała przystąpić osoba bezrobotna, to nie musi być ona  zarejestrowana w powiatowym urzędzie pracy. Warto pokreślić, że osobami biernymi zawodowo są także emeryci i renciści. Również takie osoby, które mają ciekawy pomysł na biznes i  chcą być nadal aktywni, mogą skorzystać z oferty Miasta i Agencji – mówi Monika Zając, Dyrektor Sosnowieckiego Parku Naukowo-Technologicznego. W projekcie zaplanowano 28 miejsc, a dla każdego z uczestników zagwarantowano około 49 tysięcy złotych jako dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej – Wsparcie finansowe będzie przyznawane w dwóch formach – jednorazowego zastrzyku kapitału w wysokości około 25 tysięcy złotych  na zakup środków, które są niezbędne do otwarcia firmy, czyli przykładowo samochodu, towaru, komputera, mebli i wyposażania biura, czy miejsca prowadzenia firmy. Można też sfinansować remont lokalu. Katalog wydatków jest otwarty, gdyż zależy od rodzaju działalności. W projekcie nie przewidujemy także żadnych limitów, tak jak bywało to często do tej pory. Zatem jeśli zasadne będzie, by połowę środków przeznaczyć na zakup towaru czy środka transportu, będzie taka możliwość – tłumaczy Anna Kopka, Kierownik projektu. – Drugą formą wsparcia finansowego jest tzw. wsparcie pomostowe, wypłacane  w kwocie 2 tysięcy złotych miesięcznie przez okres nawet 12 miesięcy. Środki te mają pomóc w utrzymaniu płynności finansowej przedsiębiorstwa, czyli mają głównie pokrywać koszty stałe prowadzenia firmy, jak ZUSy, czynsz, obsługa księgowa, ale także paliwo, czy promocja. Nie ma też przeciwskazań, by towar, czy surowce kupować z tych pieniędzy, a  nawet pewne urządzenia lub sprzęt, jeśli zajdzie taka konieczność. Ważne jest by to, co uczestnik będzie kupować w ramach pierwszej formy wsparcia, nie pokrywało się z tym, co będzie realizowane w drugiej. W praktyce oznacza to, że jeśli uczestnik zdecyduje się na zakup towaru w ramach jednorazowego wsparcia finansowego, nie będzie mógł takich kosztów ponosić w ramach pomostówki lub jeśli zdecyduje się na leasing, który będzie opłacał ze wsparcia pomostowego, to nie będzie mógł kupić samochodu w ramach początkowej dotacji – dodaje Anna Kopka.   W projekcie przewidziano, poza pomocą finansową, także wsparcie szkoleniowo-doradcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu prowadzenia firmy. Będą także mogli przy wsparciu doradcy przygotować swój biznes plan i zastanowić się, co będzie sfinansowane w ramach wspomnianych wyżej środków dotacji, tak by w sposób optymalny zaplanować wydatkowanie. Natomiast po rozpoczęciu działalności, uczestnicy będą mieli przydzielonego opiekuna, który pomoże w prowadzeniu firmy, a także doradzi w zakresie najbardziej efektywnego wykorzystania dotacji. W skomplikowanych kwestiach będą pomagać specjaliści, tacy jak radcy prawni, księgowi, doradcy podatkowi, rzecznicy patentowi. Projekt zakłada, iż każdy uczestnik będzie mógł zgłosić potrzebę skorzystania z pomocy dowolnego specjalisty.   Zgłoszenia do projektu będą przyjmowane od 4 sierpnia w Biurze projektu, które znajduje się w Sosnowieckim Parku Naukowo-Technologicznym przy ulicy Wojska Polskiego 8. Zakończenie naboru planuje się na dzień 25 sierpnia. Szczegółowe informacje dotyczące tego, kto może się  zgłosić się do projektu, a także jakie dokumenty rekrutacyjne należy złożyć, znajdują się na stronie www.spnt.sosnowiec.pl w zakładce „projekty w realizacji”. Więcej informacji udzielają pracownicy projektu: Anna Kopka – Kierownik projektu oraz Agnieszka Glińska  – specjalista ds. projektu.   (s)

Kaufland otworzył nowy market w Sosnowcu

dodane 27.07.2017
[Sosnowiec] 27 lipca br. Kaufland otworzył w Sosnowcu nowy market. Jest to 204. sklep sieci w Polsce. Nowy sklep Kauflandu w Sosnowcu zlokalizowany jest przy ul. 11 Listopada 124. Powierzchnia sprzedaży w sosnowieckim markecie wynosi blisko 2000 m2. Market będzie otwarty codziennie, od poniedziałku do soboty od godziny 7.00 do 22.00, a w niedzielę od 8.00 do 21.00. Na klientów sklepu czeka ponad 150 komfortowych miejsc parkingowych.   Nowy market w Sosnowcu, podobnie jak każdy sklep Kauflandu posiada bardzo bogatą i zróżnicowaną ofertę. Klienci znajdą w nim łącznie blisko 13 tysięcy produktów. Około 10 tys. z nich to artykuły spożywcze znanych i renomowanych producentów, w większości rodzimych oraz marek własnych Kauflandu. Nowy sklep może pochwalić się bogatą ofertą ponad 1 tys. świeżych artykułów – owoców i warzyw, świeżego pieczywa prosto z pieca, mięsa, serów oraz wędlin. Na klientów nowego marketu czeka także ponad 2 tys. artykułów przemysłowych, m.in. tekstyliów, AGD, RTV, artykułów sezonowych. Z okazji otwarcia nowego sklepu Kaufland przygotował specjalną ofertę promocyjną, obejmującą artykuły spożywcze oraz przemysłowe. Ofertę sklepu Kaufland w Sosnowcu wzbogacają punkty usługowo-handlowe, zlokalizowane w pasażu marketu. Swoje usługi i produkty oferują: salon prasowy, optyk oraz sklep z telefonami komórkowymi i akcesoriami do nich. W pasażu znajduje się także bankomat.   W nowym sklepie wykorzystano ekologiczne rozwiązania, m.in. odzysk ciepła z lad chłodniczych, które jest wykorzystywane do ogrzewania marketu, pompy ciepła, energooszczędne oświetlenie LED, a dobór urządzeń uzależniony był od ich klasy energetycznej. Rozwiązania te tworzą nowo otwarty sklep obiektem energooszczędnym.   Market przy ul. 11 Listopada 124 jest drugim sklepem Kauflandu w Sosnowcu i 32 w województwie śląskim.   (s)
Wróć

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl