Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Rekord pobity! – podsumowanie V Europejskiego Kongresu MŚP

dodane 02.11.2015
[Region] 6000 uczestników, 3 dni debat i spotkań, 63 panele dyskusyjne, 12 wydarzeń towarzyszących, 400 gości zagranicznych z 42 krajów oraz 100 wystawców Targów Biznes Expo. Tak w liczbach przedstawia się podsumowanie piątego Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.  A na dodatek historyczne – na skalę międzynarodową – spotkanie młodych przedsiębiorców z Polski, Europy i Stanów Zjednoczonych, którzy ustalili wspólną deklarację określającą stanowisko dotyczące negocjowanego właśnie pomiędzy Komisją Europejską i rządem USA porozumienia TTIP – Transatlantyckiego Partnerstwa w Dziedzinie Handlu i Inwestycji. „Katowicka deklaracja” ma być oficjalnym głosem broniącym ich interesów, który wkrótce trafi do stron negocjujących umowę. Piąty Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw pozwolił  poznać problemy z jakimi borykają się przedsiębiorcy, teraz nadszedł czas, aby wszystkie wnioski zebrać i przekazać je na ręce najwyższych władz w Polsce, samorządów, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców. Kongres po raz pierwszy odbył się w oddanym w tym roku do użytku Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, które stało się wizytówką miasta i głównym miejscem spotkań biznesowych w regionie. Podczas konferencji prasowej inaugurującej Kongres, Jerzy Buzek, poseł Parlamentu Europejskiego i Przewodniczący Komitetu Honorowego V Europejskiego Kongresu MŚP podkreślił rolę, jaką pełni sektor MŚP w gospodarce Polski i Europy. – To właśnie mali i średni przedsiębiorcy są rdzeniem i krwioobiegiem polskiej gospodarki – powiedział. Tę deklarację potwierdzają dane, które na konferencji prasowej przedstawiła Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. MŚP stanowią bowiem 99% firm w Polsce, czyli aż 70% miejsc pracy i 48,5% PKB. Swoje wsparcie dla idei Kongresu wyrazili również prezydent Andrzej Duda i premier  Ewa Kopacz. –  Konieczne są ułatwienia w zakładaniu firm, zapewnienie równości szans na rynku, przejrzystość i jednoznaczność przepisów podatkowych. Trzeba przy tym zadbać nie tylko o sam wzrost gospodarczy,  który jest bardzo ważny,  ale także o zrównoważony rozwój kraju, o łączenie celów ekonomicznych z równie istotnymi celami społecznymi – napisał w liście przesłanym do uczestników Kongresu prezydent Andrzej Duda.  Z kolei Ewa Kopacz zwracała uwagę jak ważną rolę w budowaniu polskiej gospodarki pełni kreatywność, pracowitość i determinacja małych i średnich przedsiębiorstw. Ponad 60 paneli skupiało się wokół najważniejszych zagadnień związanych z sektorem MŚP. Dużą wagę przywiązano do takich tematów jak rozwijanie biznesu w ramach rodzinnych struktur, korzystanie z nowoczesnych technologii, bariery prawno-administracyjne, współpraca z nauką i samorządem oraz internacjonalizacja przedsiębiorstw. Głównym przesłaniem jest siła współpracy i dialog z otoczeniem, które są podstawą do prawidłowego funkcjonowania każdej z firm. Dzięki bogatemu programowi i szerokiej ofercie wydarzeń, każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Nie zabrakło inspiracji, doświadczenia i dobrych praktyk z zakresu prowadzenia własnej działalności i możliwości rozwoju firmy. Oprócz paneli i warsztatów uczestnicy mieli okazję zapoznać się z ofertą usług i produktów dla sektora MŚP podczas Targów Biznes Expo. Targi trwały trzy dni i stworzyły nie tylko tradycyjną przestrzeń targową, ale również wyspy wiedzy i wynalazków. Po raz kolejny przyciągnęły liczne grono zainteresowanych oraz zaowocowały wymianą doświadczeń i nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych. Uzupełnieniem tematyki był specjalny program dla młodych przedsiębiorców, w ramach którego przygotowano warsztaty i panele zorganizowane przez Forum Młodych Przedsiębiorców, m.in. okrągły stół dotyczący umowy TTIP pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi, praktyczne warsztaty Akademii Marketingu i Sprzedaży z zakresu social mediów, kształtowania wizerunku firmy w internecie, e-commerce, a także dwa panele dyskusyjne: „Młody Przedsiębiorca w Polsce i Europie” i „Gdzie jesteśmy? Ekosystem startupowy w Polsce na tle Europy i Stanów Zjednoczonych”. Dodatkowo odbył się zjazd delegatów organizacji członkowskich Europejskiej Konfederacji Młodych Przedsiębiorców „YES for Europe”.   W trakcie Kongresu odbyło się również 10 spotkań młodych przedsiębiorców z liderami biznesu i mediów zorganizowanych w ramach ścieżki Future Enterpreneurs 2015 przez Forum Młodych RIG w Katowicach.   (s)  

Akcja „Znicz 2015” pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

dodane 30.10.2015
[Region] Dzisiaj rusza coroczna ogólnopolska akcja „Znicz”. W najbliższych dniach nad bezpieczeństwem podróżujących będzie czuwać kilka tysięcy mundurowych, którzy w ramach kontroli drogowych sprawdzać będą m.in. trzeźwość osób kierujących pojazdami. Podobnie jak przed rokiem, podczas akcji funkcjonariusze będą zachęcać kierowców do oznakowania auta naklejką „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Gest ten, będący manifestem odpowiedzialnej postawy za kółkiem, uczyniło już niemal 2 200 000 polskich kierowców.   Policja, partnerująca inicjatywie „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, wręczać będzie naklejki z tym samym hasłem kierowcom, których trzeźwość zostanie potwierdzona podczas kontroli przeprowadzanych w ramach akcji „Znicz”. Organizator kampanii, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, przeznaczył na ten cel 300 tys. naklejek. Ich dystrybucja wśród kierowców podróżujących do nekropolii to kontynuacja działań prowadzonych już kolejny rok w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji. – Połączenie wzmożonych kontroli z nagradzaniem odpowiedzialnych postaw stwarza szansę na skuteczniejszą promocję trzeźwości wśród kierowców, bez której, zwłaszcza w okresach nasilonego ruchu związanego ze świątecznymi wyjazdami, niemożliwe jest zachowanie bezpieczeństwa na drogach – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.   Pomimo malejącej liczby wypadków drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców, problem wciąż istnieje. Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, iż jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest przyzwolenie społeczne na takie zachowanie.   – W tegorocznej edycji kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na fakt, że za bezpieczeństwo na drodze odpowiadają nie tylko kierowcy. Bardzo wiele zależy od postawy osób bliskich i pasażerów, którzy pozwalając osobie nietrzeźwej wsiąść za kierownicę, stają się współodpowiedzialni za zagrożenie, jakie stwarza pijany kierowca – mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. – O tej współodpowiedzialności przypominają naklejki ze znakiem przekreślonych kluczyków dystrybuowane w ramach kampanii. Widniejące na nich hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wyrazem troski o bezpieczeństwo nie tylko osób kierujących pojazdami, ale także pasażerów oraz innych użytkowników dróg – dodaje dyrektor Gut.   Dzięki dotychczasowej współpracy z Policją oraz licznym gronem partnerów reprezentujących zarówno sektor publiczny, jak i prywatny, naklejki trafiły w ręce blisko 2 200 000 kierowców, którzy umieszczając je na tylnej szybie samochodu, otwarcie wyrazili swój sprzeciw wobec jazdy „na podwójnym gazie”.   (s)    

Kwesta na będzińskich cmentarzach

dodane 30.10.2015

Szansa na nagrody dla szkół

dodane 30.10.2015
[Region] Ponad 200 zestawów nagród, w tym najnowocześniejszy sprzęt multimedialny, czeka na szkoły podstawowe i gimnazjalne, które wezmą udział w wyjątkowej zabawie, poszerzając jednocześnie wiedzę swoich uczniów o zdrowym odżywianiu. Na zgłoszenia do konkursu Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” organizator czeka tylko do 23 listopada. Jak mleko trafia do kartonów i co to jest glutaminian sodu? Blisko 4000 uczniów z całej Polski, którzy biorą udział w konkursie Tesco dla Szkół, już to wie. Duża dawka praktycznej wiedzy, a do tego setki nagród, czeka także na uczniów ze szkół naszego regionu. Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” przeprowadzonego na zlecenie programu Tesco dla Szkół, polskie dzieci mają znikomą wiedzę o żywności, nie rozpoznają zdrowego jedzenia, niewiele wiedzą o jego składzie i pochodzeniu Prawie połowa dzieci z województwa śląskiego uważało, że po zmianach w przepisach dotyczących asortymentu w sklepikach, 1 września nadal będzie można kupić drożdżówki, podobnie 46 % sądziło, że znajdzie tam słodki napój. Jak zmienić nawyki żywieniowe naszych dzieci? Usunięcie „śmieciowego jedzenia” ze szkół to tylko jedna strona medalu. Warto zadbać o motywację dzieci, poszerzenie ich wiedzy, a także – wprowadzenie wśród nich mody na mądre wybory żywieniowe. Wyjątkową pomoc dla wszystkich szkół oferuje program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Co jest jego siłą? Praktyczne podejście do tematu zdrowego odżywiania. Uczniowie zamiast czytać i uczyć się na pamięć informacji o żywności, będą mogli wszystkiego sami doświadczyć – upiec chleb na bazie zakwasu własnej produkcji, odwiedzić lokalnych producentów, by dowiedzieć się, jak powstaje mleko czy wreszcie uczyć się mądrych wyborów przy sklepowej półce dzięki czytaniu i rozumieniu etykiet. Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to pierwszy w Polsce program edukacyjny w całości oparty na fabule, w którym uczniowie poczują się jak bohaterowie gry. Ich misją będzie… uratowanie świata. Ich przewodnikami będą bohaterowie fabuły, ale także sami nauczyciele, którzy dzięki zestawom materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia lekcji wprowadzą uczniów w niezwykły świat fabuły programu. Ponad 200 nauczycieli, którzy już uczestniczą w programie, potwierdza atrakcyjność tej metody. – Pomysł okazał się bardzo ciekawy. Zwłaszcza że do działania motywował nas znany youtuber JDabrowsky. Zainspirowani filmikami i prezentacjami postanowiliśmy przygotować plakat. Zadanie było łatwe, bo organizatorzy konkursu dostarczyli nam pakiet niezbędnej wiedzy – mówi Agnieszka Zaręba-Furgol, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 23 z Sosnowca.   Pierwszą szansę na nagrody w programie będą miały szkoły, które przyślą zgłoszenia do konkursu reklam społecznych do 23 listopada. Będą one walczyć o 22 nowoczesne nagrody multimedialne. Natomiast pula nagród licząca ponad 200 zestawów czeka w całym konkursie, w którym można bawić się i walczyć o nagrody aż do 15 kwietnia 2016 roku. Aby zgłosić szkołę do konkursu, nauczyciel musi zarejestrować się na stronie www.tescodlaszkol.pl i założyć zespół dla swoich uczniów. W konkursie mogą brać udział wszystkie szkoły podstawowe i gimnazjalne, w tym szkoły specjalne. Program wpisuje się w podstawy programowe kilku przedmiotów (w zależności od wybranych zadań). Ponadto uczniowie gimnazjów mogą w jego ramach zrealizować Projekt Gimnazjalny.   (s)

Ruszyła Akademia Młodszego Asystenta Muzealnego

dodane 29.10.2015
[Będzin] Projekt edukacyjny pt. Akademia Młodszego Asystenta Muzealnego, PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI został zainaugurowany w Pałacu Mieroszewskich w miniony poniedziałek 26 października. Słuchaczami pierwszych zajęć byli uczniowie IV i V klasy Szkoły Podstawowej nr 3 w Będzinie, którzy przybyli do muzeum pod opieką pedagoga Agaty Dworniczak. Druga grupa młodych studentów to uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Będzinie, którzy rozpoczną zajęcia 30 października. Młodzi studenci zaraz na początku spotkania odebrali indeksy z rąk dyrektor Muzeum Zagłębia w Będzinie, Wioletty Mikuły, po czym wysłuchali wykładu, którego tematem było m. in. pierwsze muzeum narodowe na ziemiach polskich – Świątynia Sybilli, założone przez księżną Izabellę Czartoryską z Flemmingów. Wykład poparty prezentacją multimedialną przeprowadziła koordynatorka projektu Małgorzata Hałasik z Działu Sztuki Muzeum. – W czasie prelekcji młodzi studenci chętnie zaangażowali się w dyskusję. Jednak największą aktywność wykazali podczas części warsztatowej, w trakcie której każdy z uczestników wykreował własne muzeum i profesjonalnie opisał wybrany przez siebie zabytek w tzw. „Karcie Obiektu” – chwali uczestników projektu Małgorzata Hałasik. Spotkania uczestników AMAM będą się odbywać raz w miesiącu przez cały rok szkolny 2015/2016. Projekt edukacyjny Akademia Młodszego Asystenta Muzealnego, PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI objął honorowym patronatem Marszałek Województwa Śląskiego. (s) foto: Bartosz Gawlik  
Wróć

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl