Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Zostawmy po sobie ślad!

dodane 01.08.2016
[Sosnowiec] Młodzi literaccy podróżnicy z sosnowieckiej biblioteki, którzy biorą udział w wakacyjnym projekcie „Tam i z powrotem, czyli literacki wehikuł przygód”, przygotują swoją kapsułę czasu, prawdziwe „uśpione muzeum”, w którym znajdą się elementy mające przekazać przyszłym pokoleniom jak najwięcej informacji dotyczących życia dzieci w Sosnowcu w 2016 roku. Uroczyste zakopanie kapsuły odbędzie się 4 sierpnia o godz. 11.00 w Filii nr 20 – Stary Sosnowiec przy ul. Piłsudskiego 19.   Kapsuła czasu to pojemnik lub miejsce, w którym umieszcza się różne przedmioty, bądź informacje przeznaczone dla przyszłych pokoleń, zwłaszcza archeologów, antropologów i historyków. Kapsuły czasu zwykle tworzy się i ukrywa podczas ważnych dla danej społeczności wydarzeń. Wśród zgromadzonych przyszłych artefaktów nie zabraknie fotografii, krótkich nagrań video, kart z pamiętników, wycinków z gazet, drobnego rękodzieła, krótkich tekstów literackich itp. Od fantazji i kreatywności dzieci będzie zależał wygląd samej kapsuły, jej zawartość, przebieg uroczystości jej zakopania, a także dokumentacja wydarzenia, mająca docelowo prowadzić do utrwalenia w pamięci czytelników sosnowieckiej biblioteki faktu istnienia kapsuły, jej położenia oraz warunków jej odkopania za 25 lat. Zakopana kapsuła zostanie następnie w odpowiedni sposób zabezpieczona i oznaczona. Impreza stanowi część projektu MBP „Tam i z powrotem, czyli literacki wehikuł przygód", dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Operacyjnego „Promocja literatury i czytelnictwa”. (s)

Warsztaty Muzyczne PoluZONE

dodane 01.08.2016
[Jaworzno] W niedzielę, 31 lipca, rozpoczął się PoluZONE. Są to warsztaty muzyczne z zespołem Poluzjanci. Spotkania z muzykami będą trwały do 5 sierpnia. Oprócz zajęć warsztatowych każdego wieczora uczestnicy PoluZONE spotykają się na jaworznickim rynku na wspólnym muzykowaniu, a na zakończenie warsztatów zaplanowano koncert finałowy PoluZONE. Warsztaty Muzyczne PoluZONE zostały stworzone z myślą o muzykach, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności pod okiem artystów grających w jednym z najlepiej brzmiących polskich zespołów. To unikatowa propozycja dla instrumentalistów i wokalistów z całego kraju. Warsztaty wyróżnia innowacyjne i komfortowe dla uczestnika podejście do organizacji zajęć oraz grono wykładowców. Poluzjanci - grupa najwybitniejszych w kraju muzyków sesyjnych, których koncerty regularnie gromadzą nadkomplet publiczności. PoluZONE to pierwsze w historii warsztaty gromadzące Poluzjantów w pełnym składzie: Kuba Badach, Piotr Żaczek, Robert Luty, Grzegorz Jabłoński, Marcin Górny. Stwarza to możliwość kompleksowego rozwoju muzycznego, pełnej wymiany doświadczeń i nauki w niespotykanej dotąd w Polsce formie. Dotychczas adepci sztuki muzycznej mogli jedynie wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez poszczególnych członków zespołu. Dopiero w Jaworznie wszyscy spotykają się na jednym wydarzeniu, podczas którego będą się dzielili wiedzą i doświadczeniem z innymi. Oprócz szkolenia dla muzyków, warsztaty PoluZONE to także szereg imprez towarzyszących, w których mogą wziąć udział także mieszkańcy Jaworzna. Podobnie jak w ubiegłym roku, każdego wieczora Poluzjanci oraz uczestnicy zajęć będą się spotykać na rynku miasta na wspólnym jam session, a na zakończenie warsztatów zaplanowano koncert finałowy PoluZONE. (s)  

ZUS ostrzega szpitale

dodane 01.08.2016
[Region] Korzystanie z usług etatowych pracowników w ramach umów zleceń nie oznacza braku konieczności opłacania składek. Skontrolowane przez ZUS szpitale mają zaległości z tego tytułu na ponad 100 mln zł! Aż w 86 szpitalach, skontrolowanych w latach 2013 – 2015, pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych stwierdzili nieprawidłowości w zakresie odprowadzania składek od umów zleceń swoich pracowników. Łącznie kwota zaległości składkowych z tego tytułu we wszystkich wskazanych jednostkach służby zdrowia sięgnęła ponad 132 mln zł. Niektóre z jednostek zaległości te stawiają w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Kontrolerzy ZUS zaobserwowali w ostatnich latach pewną prawidłowość, w czynionych przez szpitale, próbach uniknięcia płacenia składek na ubezpieczenia społeczne od nadgodzin swoich pracowników. Otóż po etatowych godzinach pracy, część personelu medycznego, świadczy swoje usługi w ramach umowy podpisanej z firmą zewnętrzną, która z kolei ma zawartą umowę ze szpitalem. Zdaniem kierownictwa placówek ochrony zdrowia zabieg ten oznacza, że z drugiego tytułu do wynagrodzenia, pielęgniarki i lekarze nie muszą już mieć odprowadzanych składek. To jednak jest błędne myślenie. Zgodnie z obowiązującym prawem w zakresie ubezpieczeń społecznych, każda umowa o świadczenie usług wykonywana przez pracownika na rzecz swojego pracodawcy rodzi obowiązek składkowy. Nie ważne więc, z jaką firmą dana osoba ma zawartą umowę, ważne, że usługi wykonuje na rzecz swojego pracodawcy. To zaś oznacza, że to pracodawca zobowiązany jest opłacić składki na ubezpieczenia społeczne za tę osobę. W przypadku wykrycia takiego zjawiska Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydaje decyzję o konieczności zapłacenia zaległych składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne od momentu, w którym pracownik podjął ze szpitalem współpracę w ramach odrębnej umowy. Oczywiście zaległe składki należy zapłacić wraz z odsetkami. Często, mimo oferowanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych pomocy i rozłożenia zaległości na raty, kwota zaległości staje się dla szpitala trudna do udźwignięcia. Dlatego też ZUS przestrzega przed stosowaniem tego rodzaju praktyki i zaleca daleko idącą ostrożność.   Aldona Węgrzynowicz rzecznik regionalny ZUS Województwa Śląskiego  

Szykuje się zlot grup pokemonowych

dodane 29.07.2016

Na wycieczkę do Bawarii z MDK „Kazimierz”

dodane 28.07.2016
[Sosnowiec] Miejski Dom Kultury „Kazimierz” organizuje wycieczkę do Bawarii, która odbędzie się w dniach 1 - 8 października br. Jej koszt będzie zależał od liczby osób, która zgłosi w niej chęć udziału i wpłaci zaliczkę. – Prosimy o przemyślenie udziału w wycieczce, ponieważ zaliczka nie podlega zwrotowi – apeluje Paweł Kulczyński z Miejskiego Domu Kultury „Kazimierz” w Sosnowcu. Koszt wycieczki dla grupy liczącej minimum 40 osób to 1.765 zł, natomiast dla grupy minimum 35 osób już 1.795 zł. Cena nie zawiera biletów wstępów, lokalnych przewodników i taksy klimatycznej, co będzie kosztować ok. 100 euro. Pierwszą wpłatę w wysokości 300 zł z dopiskiem „Bawaria 2016” należy przesłać na konto organizatora do 22 sierpnia, a pozostałą część należy wpłacić do 12 września na adres: Miejski Dom Kultury „Kazimierz”, ul. Główna 19, 41-215 Sosnowiec, ING Bank Śląski o/Sosnowiec, 11 1050 1360 1000 0023 1060 4869. – Dla celów ubezpieczenia prosimy o podanie adresu zamieszkania, peselu i numeru telefonu – informuje Paweł Kulczyński. – W cenie wycieczki są następująe świadczenia: przejazd autokarem klasy VIP, ubezpieczenie KL, NNW, (Signal Iduna „Bezpieczne Podróże”), 5 noclegów w hotelach trzygwiazdkowych w Alpach Bawarskich, wyżywienie: 5 śniadań bufetowych, 4 obiadokolacje bufetowe lub serwowane, 1 uroczysta kolacja – wieczór bawarski z muzyką ludową, realizacja programu w systemie TG oraz opieka pilota – wymienia Paweł Kulczyński.Po dotarciu do Bawarii wycieczkowicze zwiedzą miasto Bamberg, nazywany niemiecką Wenecją, wpisany na listę UNESCO. W programie jest zwiedzanie dolnej części starówki ze starym ratuszem, zamek Geyersworth, dzielnica Klein Venedig, kościół św. Marcina, katedra Bamberska z placem katedralnym oraz pałac Neue Residenz z ogrodem różanym. Kolejny etap wycieczki to Norymberga, Stolica Świętego Cesarstwa Niemieckiego. Zaplanowany jest spacer, podczas którego do obejrzenia będzie zamek cesarski – Kaiserburg, Burggrafenburg, Stadburg, ratusz, kościół św. Sebalda z grobem świętego patrona, kościół Najświętszej Marii Panny, kościół św. Wawrzyńca (St. Lorenz) z imponującym tabernakulum oraz piękną rzeźbą Wita Stwosza Englischer Gruß. kościół św. Marty, którego okna należą do najstarszych i najcenniejszych dzieł ikonografii na świecie, dawny spichlerz Mauthalle, którego budowę ukończono w 1502 roku, mierzący 84 metry długości, 20 metrów szerokości, 29 metrów wysokości i będący największym spichlerzem solno-zbożowym miasta, dom Nassauerhaus, stanowiący najpiękniejszy przykład średniowiecznego budownictwa mieszkalnego, a następnie staromiejski Główny Rynek z Piękną Fontanną (Schönes Brunnen), warowna twierdza, jedna z najpotężniejszych w Europie. Trzeciego dnia wycieczkowicze zawitają do Monachium, gdzie na Błoniach Teresy odbywać się będzie w tym czasie Oktoberfest, święto piwa połączone z jarmarkiem ludowym. Następny na trasie jest Augsburg, gdzie mieści się m.in. kaplica Fuggerów, najstarsza budowla renesansowa w Niemczech, dom Mozarta i dom Brechta. Następnie wycieczka uda się w okolice Schwangau, gdzie zaplanowane jest m.in. zwiedzanie Zamku Neuchwangau, najbardziej znanego zamku Ludwika II, symbolu zamków bawarskich. Zwieńczeniem tego dnia będzie zwiedzanie Fussen, alpejskiego miasteczka, które ze względu na odbywające się w nim musicale na temat króla Ludwiga II nazywane jest miasteczkiem musicalowym. Po spacerze po urokliwej starówce położonej na tle skalistych szczytów zaplanowany jest wieczorek bawarski z bogatym szwedzkim stołem obfitującym w lokalne bawarskie potrawy oraz lokalną muzyką. Kolejnego dnia chętni będą mogli wziąć udział w wyprawie do Zugspitze, gdzie kolejką linową wjadą na najwyższy szczyt Niemiec, skąd przy dobrej widoczności można delektować się panoramą pięciu krajów: Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Włoch i Francji oraz widokiem alpejskiego lodowca, na którym znajduje się najwyżej w Niemczech położona kapliczka oraz tzw. „drzewko majowe”. Garmisch-Partenkirchen i spacer po zimowej stolicy Niemiec, zwiedzanie „Ettal”, miasteczka pielgrzymkowego Niemiec, słynącego z wyrobów winiarskich, piwowarskich oraz wyśmienitych likierów Ettaler Klosterlikor wyrabianych od setek lat przez Benedyktynów, degustacja i zakup pamiątek to kolejny punkt programu tego dnia. Wizyta w Monachium, stolicy Bawarii, oraz zwiedzanie monachijskiej starówki, to kolejny etap wycieczki. W programie wizyta m.in. w słynnym Frauenkirche, Kościele Teatynów, w którym pochowana jest polska księżniczka Teresa Kunegunda, córka Jana III Sobieskiego, Rezydencji Książąt i Królów Bawarskich, gmachu Bawarskiej Opery Narodowej, a następnie rejs statkiem po jeziorze Chiemsee na wyspę Herreninsel i spacer do ostatniego przedsięwzięcia Ludwika II, w którym mieszkał przed śmiercią. Finałem pobytu w Bawarii będzie zwiedzanie Passawy - miasta trzech rzek położonego u spływu Dunaju oraz Ratyzbony - średniowiecznego miasta ze starówka wpisaną na listę UNESCO, a następnego dnia, 8 października we wczesnych godzinach rannych, powrót do Sosnowca. (s)

Programiści z szansą na pracę

dodane 28.07.2016
[Region] Grupa Kotrak, zajmująca się tworzeniem i wdrażaniem oprogramowania dla firm do końca roku zamierza zatrudnić 30 specjalistów. Obecnie poszukiwane są osoby zainteresowane rozwojem oraz chęcią współtworzenia nowych zespołów w oddziałach w Katowicach, Bielsku-Białej, Łodzi, Krakowie, Opolu i Trójmieście. Projekty realizowane przez programistów oparte będą o najnowsze technologie: Microsoft .NET Framework, Devexpress, WPF, MVVM, HTML5, CSS3, MVC, XAMARIN) oraz realizowane w metodyce agile. – Do aplikowania zachęcamy także osoby, które nie posiadają wysokich kompetencji w branży IT i chcą je z nami  poszerzać. Z pewnością nie zabraknie miejsca także dla tych, którzy posiadają wysokie kompetencje  językowe i świat informatyczny jest dla nich nowością, gdyż firma realizuje projekty dla międzynarodowych korporacji – mówi Jakub Imosa, CEO i współwłaściciel Grupy Kotrak. – Obecnie zatrudniamy ponad 150 osób, które nie tylko wspólnie pracują, ale także biorą udział w zawodach sportowych, szlifują angielski z native speakerami, integrują się na wyjazdach. Wspólnie tworzymy niesamowicie pozytywną atmosferę. Obecnie budujemy nowe zespoły, dlatego zapraszamy do wysyłania swojego CV i śledzenia ofert pracy na naszej stronie. Daj nam się poznać! – zachęca  Jakub Imosa. Jednocześnie w katowickiej centrali uruchomiono płatne staże dla studentów z możliwością późniejszego zatrudnienia. Stażyści są angażowani w projekty firmy oraz biorą udział w tworzeniu realnych rozwiązań dla klientów. O tym, jak wygląda awans w Kotraku, opowiada Mateusz Wójtowicz, Business Process Manager: – Staż rozpocząłem przed trzecim rokiem studiów. Szybko okazało się, że wszyscy współpracownicy pomagają mi i wspierają w wykonywaniu zadań. Po pierwszym miesiącu szkoleń i systematyzowania wiedzy, rozpocząłem pracę nad projektem komercyjnym. Po stażu zaproponowano mi pracę na część etatu w elastycznych godzinach. Wszystkich zainteresowanych podjęciem współpracy z Grupą Kotrak, firma zaprasza do stałego monitorowania strony internetowej i wysłania swojego CV na adres: praca@kotrak.pl. (s)

Zrelaksuj się w Miejskim Centrum Informacji

dodane 26.07.2016

Polak zwycięzcą międzynarodowego konkursu ThinkGoodMobility Challenge

dodane 26.07.2016
[Region] Artur Ząbczyk, student uczelni z naszego regionu, wygrał konkurs organizowany przez Goodyeara, łącząc w swojej pracy innowacyjny system odzyskiwania energii oraz inteligentne zarządzanie ruchem. Zaprojektowany przez polskiego studenta system MaRS (Management and Recovery System) jest innowacyjnym połączeniem układu, który odzyskuje energię z samochodów z siecią przekazującą w czasie rzeczywistym dane o ruchu drogowym. W rezultacie znaczącej redukcji ulegają czas i koszt podróży wszystkich uczestników ruchu. MaRS to koncepcja inteligentnego systemu, który odzyskuje wszystkie formy energii: cieplną, kinetyczną oraz energię odkształceń, aby wprowadzić pojazd w tzw. tryb żeglowania. Uzupełnieniem projektu jest inteligentna sieć informacyjna, obejmująca wszystkie pojazdy na drodze, które w czasie rzeczywistym dostarczają danych o prędkości, wypadkach i sygnalizacji świetlnej. System optymalizuje ruch drogowy i proces odzyskiwania energii w autach. – Bardzo się cieszę, że wygrałem pierwszą edycję konkursu ThinkGoodMobility Challenge. Daje on mojemu pokoleniu szansę podzielenia się pomysłami na inteligentne i zrównoważone projekty, które pomogą rozwiązywać przyszłe problemy motoryzacji i będą miały pozytywny wpływ na środowisko oraz społeczeństwo – powiedział Artur Ząbczyk, 23-letni student Politechniki Śląskiej. – Udział w konkursie sprawił mi dużą przyjemność. Najważniejszym wnioskiem dla mnie jako inżyniera jest to, że technologia i solidny plan biznesowy muszą być ze sobą ściśle związane. Jeżeli chcesz przekonać potencjalnych partnerów czy użytkowników, musisz zabrać ich w podróż – dodał Ząbczyk. – Młodzi ludzie będą inicjować zmiany społeczne, a ich przyszłe potrzeby są fundamentem naszego myślenia o innowacjach – stwierdził Carlos Cipollitti, dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu i członek jury konkursu. – Propozycja Artura wyróżniała się zaawansowaniem koncepcji i potencjałem wdrożeniowym. Wykorzystując istniejącą technologię, stworzył zintegrowany system, który może znacznie poprawić efektywność zarówno dla kierowcy, jak i środowiska. System MaRS już za kilka lat może zmienić oblicze transportu w centrach miast, radykalnie ograniczając emisje i koszty, a także poprawiając jakość naszego życia – podkreślił. Łącznie do konkursu zgłoszone zostały 73 prace z całej Europy. Zwycięski projekt Artura Ząbczyka wybrało jury, w skład którego weszli wykładowcy uniwersyteccy, innowatorzy w dziedzinie transportu oraz eksperci z branży. – Z satysfakcją obserwowaliśmy wielki entuzjazm i wysoki poziom innowacyjności nadesłanych prac. Jury miało trudne zadanie, ponieważ wszystkie trzy pomysły, które przeszły do ścisłego finału, zasługiwały na wyróżnienie. Udane połączenie najlepszych koncepcji mogłoby zrewolucjonizować motoryzację w ciągu najbliższych dziesięciu lat – wyjaśnia Jeremy White, redaktor magazynu WIRED i członek jury. Drugie miejsce zajął Jacopo Runchi z Włoch, który zaprojektował interesujący, 2-4-kołowy pojazd modularny. Na trzeciej pozycji znalazł się Siddartha Khastgir z Wielkiej Brytanii, który opracował inteligentną strefę i system punktowy, który nagradza podróżnych za inteligentne decyzje transportowe. Konkurs związany jest z badaniami i innowacjami Goodyeara w dziedzinie rozwiązań dla przyszłości transportu, w ramach szerszej platformy ThinkGoodMobility. ThinkGoodMobility jest stworzoną przez firmę Goodyear platformą rozpowszechniania treści i wiedzy na temat inteligentnej, bezpiecznej i zrównoważonej mobilności. W konkursie zorganizowanym przez Goodyeara we współpracy z ThinkYoung pokolenie milenium mogło przedstawić innowacyjne pomysły, które zrewolucjonizują przyszłość transportu i przyczynią się do rozwiązania problemów, takich jak korki, łączność, zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo drogowe w roku 2025. Więcej informacji o konkursie „ThinkGoodMobility Challenge”, najlepszej dwudziestce oraz ich pomysłach znajduje się na stronie www.thinkgoodmobility.goodyear.eu.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl