Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Czekając na święta – zajęcia dla maluchów

dodane 03.12.2015

Grudniowe Familijne Kino w Bibliotece

dodane 03.12.2015
[Sosnowiec] W sobotę 5 grudnia o godz. 11:00 Kino w Bibliotece zaprasza na kolejny familijny seans. Na dzieci wraz z osobami towarzyszącymi w Auli Biblioteki Głównej w Sosnowcu przy ul. Kościelnej 11 czekać będzie wzruszająca japońska bajka o małej rybce, najbardziej na świecie pragnącej zostać… człowiekiem! Wstęp wolny.   Pięcioletni chłopiec znajduje na plaży butelkę z uwięzioną w niej złotą rybką. Ratuje ją i nadaje nowe imię. Wkrótce okazuje się, że rybka jest córką wielkiego maga, która przy pomocy magicznego zaklęcia zamieniła się w małą dziewczynkę. Ona i chłopiec szybko stają się parą nierozłącznych przyjaciół. Niestety, ta magiczna transformacja narusza równowagę w przyrodzie. Ojciec-mag wysyła fale oceanu na poszukiwanie córki, a Księżyc niebezpiecznie zbliża się do Ziemi. Dzieci odważnie próbują zapobiec katastrofie, a jednocześnie spełnić marzenie rybki o byciu człowiekiem.   Kino w Bibliotece zaprasza na projekcje filmów adresowanych do dzieci, młodzieży, ich rodziców i opiekunów. W repertuarze przewidziane są filmy fabularne i animowane pełne przygód, humoru i emocji, odpowiednie dla widzów w każdym wieku, dzięki czemu nasze seanse mają charakter iście familijny. Wstęp na projekcje jest jak zawsze bezpłatny.   Szczegółowy repertuar dostępny jest na plakatach w sosnowieckiej Bibliotece Głównej MBP. Pytania o tytuł filmu można kierować na adres: kinga.baranowska@biblioteka.sosnowiec.pl lub pod numer telefonu 32 266 43 76 (po godz. 15.00 pod numer 32 266 64 72). Tytuły poszczególnych filmów nie są reklamowane w mediach ze względu na wymogi umowy licencyjnej.   (s)  

Po raz ósmy „Anioł XXI wieku”

dodane 03.12.2015
[Będzin] Rusza kolejna, ósma już, edycja Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego pt. „Anioł XXI wieku”. Konkurs jest adresowany do przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół średnich. Termin składania prac upływa 15 stycznia 2016 roku.   Główny temat VIII konkursu plastycznego „Anioł XXI wieku” to jak dzieci wyobrażają sobie Anioła XXI wieku, kim są Anioły i jaką rolę pełnią. Mogą swoje wyobrażenie Anioła  przedstawić stosując dowolną technikę malarską, może to też być rzeźba lub płaskorzeźba. Kryterium oceny obejmuje następujące grupy wiekowe:  I grupa – przedszkolaki, II grupa – klasy 1-3, III grupa – klasy 4-6, IV grupa – gimnazjum. Każdy uczestnik może nadesłać na konkurs maksymalnie dwie prace. W przypadku  prac malarskich ich minimalny wymiar nie może mniejszy niż A3 natomiast maksymalny to 100/70. W przypadku rzeźby oraz płaskorzeźby  wymiary są dowolne. Prace odpowiednio opisane (szczegóły wraz z regulaminem na stronie organizatora http://www.okultura.bedzin.pl/), należy nadsyłać na adres: Ośrodek Kultury w Będzinie, Dział Animacji Kultury, ul. Małachowskiego 43, 42-500 Będzin, lub dostarczyć je osobiście do Ośrodka od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 -16.00, w soboty od godz. 8.00 -15.30. Prace można również zostawić u osób dyżurujących na portierni, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 21.00.   Cel konkursu to pomiędzy innymi próba zachęcenia dzieci i młodzieży do osobistego przeżywania Świąt Bożego Narodzenia i refleksji nad symboliką tych świąt oraz popularyzacja plastycznej twórczości dziecięcej i młodzieżowej.   Honorowym patronatem konkurs objął prezydent Będzina. (s)

Wygraj zaproszenie na występ Kabaretu Neo-Nówka!

dodane 02.12.2015
„Pielgrzymka do miejsc śmiesznych” to nowy program Kabaretu Neo-Nówka, który zostanie zaprezentowany w Sosnowcu 11 grudnia o godz. 17.00 w Sali widowiskowo-koncertowej MUZA przy ul. Warszawskiej 2.Tym razem wrocławianie postarają się zaskoczyć widza nową i czasami zaskakującą formą prezentowanych skeczy, wspólną podróżą artystów i widzów do miejsc, w których nic nie jest takie, jakie powinno. Dla naszych Czytelników organizator sosnowieckiego występu Neo-Nówki, Agencja Artystyczna „Joanna”, przygotował na ten występ podwójne zaproszenia, które będą do wygrania w konkursie. Spoiwem spektaklu „Pielgrzymka do miejsc śmiesznych” są przedstawiciele różnych grup społecznych, którzy razem z widzami wędrują w poszukiwaniu celu swojej podróży. W programie będzie można zobaczyć wyraziste postacie, posłuchać kąśliwych puent i dostrzec charakterystyczny dla Neo-Nówki pazur. Nie zabraknie również tego, do czego Kabaret Neo-Nówka zdążył już widzów przyzwyczaić, a mianowicie zaskakującyh w wyrazie autorskich piosenek i muzyki na żywo. To po prostu trzeba zobaczyć! Kabaret Neo-Nówkia powstał w roku 2000. Jego założycielem jest Roman Żurek, autor tekstów i aktor kabaretowy. W tym roku w październiku kabaret obchodził swoj piętnasty jubileusz działalności. Z jubileuszowym programem gościł już w Zagłębiu, mieszkańcy naszego regionu mogli podziwiać artystów w Dąbrowie Górniczej, gdzie kabaret Neo-Nówka gościł już kilkakrotnie, biorąc udział w słynnym przeglądzie, Dąbrowskiej Ściemie Kabaretowej „DebeŚciaK”, zdobywając nagrody, m.in. dwa razy otrzymał pierwszą nagrodę w edycji z roku 2006 i 2007. Teraz odwiedzi kolejne zagłębiowskie miasto, Sosnowiec, prezentująć swój najnowszy program „Pielgrzymka do miejsc śmiesznych”. Bilety na występ kabaretu Neo-Nówka w cenie 60 zł i 70 zł są do kupienia. Można je nabyć za pośrednictwem internetu: biletynakabarety.pl i w Miejskim Klubie im. Jana Kiepury w Sosnowcu przy ul. Będzińskiej 65. Ponadto można rezerwować zamówienia grupowe na bilety pod numerem tel.: (41) 361-80-47. (s) UWAGA! KONKURS! Dla naszych Czytelników organizator sosnowieckiego występu Neo-Nówki, Agencja Artystyczna „Joanna”, przygotował trzy podwójne zaproszenia. By je wygrać, należy wziąć udział w naszym konkursie, przesyłając na adres:redakcja@wiadomoscizaglebia.pl odpowiedź na pytanie: Kto jest założycielem kabaretu Neo-Nówka? Na prawidłowe odpowiedzi, które wezmą udział w losowaniu zaproszeń, czekamy do poniedziałku 7 grudnia, do godz. 16.00.

Zagłosuj i pomóż wygrać multimedialną pracownię

dodane 02.12.2015
[Sosnowiec] Zespół ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Sosnowcu znalazł się w gronie uczniów, którzy zgłosili swoje reklamy społeczne promujące wiedzę o żywieniu w konkursie Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Teraz od decyzji internautów będzie zależeć, która szkoła w województwie śląskim zdobędzie nagrodę, którą jest pracownia multimedialna. Głosowanie na prace trwa do 14 grudnia.   W ubiegłorocznej edycji konkursu internauci z województwa śląskiego swoimi głosami zdecydowali o przyznaniu nagrody regionalnej Szkole Podstawowej nr 6 w Bytomiu. Wzbogaciła się ona o szkolną salę kinową, która w tym roku okazała się niezwykle przydatna, ponieważ tegoroczna edycja Tesco dla Szkół ma wyjątkową, fabularną odsłonę. Za pośrednictwem krótkich wiadomości filmowych, dostępnych na www.tescodlaszkol.pl (ale tylko dla uczestników konkursu), tajemniczy bohater poprosił uczniów o pokazanie ludziom z  przyszłości, jak się produkuje smaczne i zdrowe jedzenie. Kulinarna przyszłość okazała się bowiem koszmarna – ludzie odżywiają się tylko pastylkami, są smutni i utracili kreatywność. Uczniowie pod opieką nauczycieli mieli wiele niezwykłych i bardzo ciekawych pomysłów, jak im pomóc. W zakładce Galeria Prac na stronie programu można zobaczyć (i usłyszeć), jak zrealizowali swoją misję. Jeśli ich prace – Reklamy Społeczne wysłane do świata przyszłości – przypadną internautom do gustu, mogą oddać na nie głos, który przybliża do zwycięstwa. To nasze głosy zdecydują, która szkoła z województwa śląskiego w tym roku wzbogaci się o pracownię multimedialną do przeprowadzania szkolnych testów. Aby zagłosować na wybraną pracę, trzeba zarejestrować się na stronie konkursu www.tescodlaszkol.pl, wejść w zakładkę Galerii Prac i wyszukać szkołę ze swojej okolicy. Każdy zarejestrowany kibic w terminie 1–14 grudnia może oddawać codziennie 1 głos na każdą wybraną pracę, głosy można oddawać na wiele różnych prac. To jednak nie koniec zabawy konkursowej i szans na wygraną. Konkurs „Przyszłość na talerzu” pozostaje otwarty dla nowych zgłoszeń, a w jego II etapie czeka jeszcze więcej, bo ponad 200 nagród. Pośród nich zestawy multimedialne, zestawy do założenia szkolnych ogródków, sprzęt sportowy, gry edukacyjne i wiele innych. Wszystkie śląskie szkoły podstawowe i gimnazja, nawet te, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z bohaterami z przyszłości, mają szansę na ich zdobycie. Wystarczy, że nauczyciel w terminie do 15 kwietnia 2016 roku zarejestruje szkołę i zrealizuje ze swoimi uczniami kilka „kosmicznych” zadań. Za każde zdobywać będą punkty, które po 15 kwietnia nauczyciel będzie mógł wymienić na wybrany zestaw z Koszyka Nagród. Każda chętna do zabawy szkoła otrzyma dzięki temu nagrodę dopasowaną do potrzeb i według zasług – bowiem im więcej punktów zdobędzie, tym cenniejszą nagrodę może wybrać.   (s)    

Zapewnili oprawę meczową za kapsle po piwie

dodane 02.12.2015
[Sosnowiec] 30 tys. złotych przekaże Tyskie klubowi Zagłębie Sosnowiec na organizację oprawy meczowej. Po trzech miesiącach akcja Tyskiego, której celem było zebranie 200 000 kapsli, dobiegła końca. Zadanie zostało wykonane, a kibice Zagłębia Sosnowiec po raz kolejny pokazali klubowi, że można na nich liczyć. Już nie długo Zagłębiacy będą mogli podziwiać oprawę meczową, jaką od Tyskiego otrzyma klub. Tyskie od lat jest blisko kibiców i wspiera ich w przeżywaniu sportowych emocji. Tegoroczne zbieranie kapsli w ramach kampanii „Tyskie – Wspieramy emocje”, okazało się wielkim sukcesem. – Odpowiedź na akcję wśród zwolenników Zagłębia Sosnowiec przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Władze klubu mogą być dumne, że mają tak zaangażowanych kibiców – mówi Igor Zajda z marki Tyskie. Przez trzy miesiące trwania akcji kibice Zagłębia i mieszkańcy Sosnowca mogli wrzucać kapsle po piwie Tyskie Gronie, Tyskie Klasyczne i Tyskie Radler do specjalnych urn. Największą popularnością cieszyła się wśród kibiców Zagłębia urna, która stanęła przed Stadionem Ludowym. Zagłębiacy wykazali się znakomitą organizacją, tysiące kapsli spływało z Sosnowca i okolic, dzięki czemu urna z dnia na dzień zapełniała się w zawrotnym tempie.   – Integracja kibiców i pełna mobilizacja, to właśnie te czynniki zapewniły sukces akcji skierowanej do kibiców Zagłębia Sosnowiec – mówi Tomasz Chmielewski z marki Tyskie. – Z przyjemnością przekażemy w pełni zasłużone 30 tys. zł na oprawę meczową – podkreśla.   (s)  
Wróć

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl