Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Metropolia ma oficera rowerowego

dodane 05.04.2018
[Region, Będzin] Współpraca z organizacjami pozarządowymi i całym środowiskiem rowerzystów w Metropolii, opracowanie koncepcji Roweru Metropolitalnego i przekonanie mieszkańców, że rower to normalny środek transportu, którym można swobodnie dojechać do pracy, szkoły czy na studia. To wyzwania dla metropolitalnego oficera rowerowego, który właśnie rozpoczął pracę w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Został nim Marcin Dworak, były dziennikarz, który do niedawna odpowiadał za koordynowanie projektu dróg rowerowych w Będzinie. – Przez prawie 20 lat byłem niemal „przyspawany” do samochodu. Kilka lat temu przesiadłem się na rower, a moje wyjazdy za granicę tylko ten proces przyspieszyły – mówi Marcin Dworak, metropolitalny oficer rowerowy. – Zobaczyłem tam inne nastawienie do roweru – że nie jest tylko elementem rekreacji, a żeby na nim jeździć nie trzeba wyposażyć się w specjalne strój kolarski. Rower to normalny środek transportu, którym można swobodnie przemieszczać się nawet w marynarce – podkreśla i dodaje, że do pracy w Urzędzie Metropolitalnym zamierza dojeżdżać na rowerze właśnie. Już 9 kwietnia odbędzie się pierwsze spotkanie przedstawicieli Metropolii z osobami odpowiedzialnymi za politykę rowerową w miastach i gminach GZM oraz na szczeblu wojewódzkim. Przed metropolitalnym oficerem rowerowym sporo wyzwań. To m.in. opracowanie studium tras rowerowych, aktualizacja standardów dotyczących infrastruktury rowerowej, czyli dokumentu przygotowanego jeszcze przez Górnośląski Związek Metropolitalny oraz opracowanie koncepcji funkcjonowania systemu Roweru Metropolitalnego tak, aby rowerami miejskimi można było swobodnie przemieszczać się po GZM.   (s)  

Szafa Dzieciaka, czyli wiosenny szafing 2018

dodane 04.04.2018
[Dąbrowa Górnicza] Wiosna już stoi za progiem, a więc nadchodzi czas by przygotować odpowiednią garderobę – zwłaszcza pociechom, które tak szybko ze wszystkiego wyrastają. Okazja ku temu nadarzy się 7 kwietnia w godzinach od 10:00 do 16:00 w Pałacu Kultury Zagłębia podczas Szafy Dzieciaka, czyli wiosennego szafingu 2018! Szafa dzieciaka to wydarzenie, które odbędzie się w dąbrowskim pałacu po raz siódmy, a z edycji na edycję cieszy się coraz większą popularnością. Szafing to wymiana lub sprzedaż dziecięcych ubrań, butów, książek, zabawek i wszelkiego rodzaju akcesoriów połączona ze znakomitą zabawą w postaci towarzyszących wydarzeniu imprez kulturalnych oraz warsztatów.   W programie wiosennego szafingu znajdą się zajęcia artystyczne, pokazy filmów dla dzieci pt.: „Auta 3” oraz „Piękna i Bestia”, które odbędą się zamiast w Kinie Kadr w Sali Teatralnej PKZ, która niedawno została poddana cyfryzacji. Kulturalny repertuar zwieńczą cztery występy iluzjonisty Konrada Mościńskiego oraz multimedialne warsztaty „Tak jak w cyrku”.   – Tegoroczny, wiosenny szafing przeszedł nasze oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o stoiska z ubraniami. Zgłosiło się tak wielu wystawców, iż lista miejsc została zamknięta po niecałych 24 godzinach – mówi pomysłodawczyni i realizator imprezy Edyta Piekoszewska. W holach Pałacu Kultury Zagłębia zostanie rozstawionych ok. 80 stoisk, które będą mogli przeglądać rodzice, gdy ich dzieci będą brały udział w kulturalnej części imprezy lub zajmowały sobie czas w specjalnie przygotowanej bawialni. Niewątpliwie jest to wydarzenie, na którym nie może zabraknąć rodzin z terenu Zagłębia Dąbrowskiego i okolic, tym bardziej, że biorąc pod uwagę poprzednie edycje – naprawdę warto. Wstęp wolny – płatne są wyłącznie seanse filmowe oraz pokaz iluzji. Więcej informacji na stronie www.palac.art.pl.   (s) foto: Marek Wesołowski

Miłośnicy planszówek na start!

dodane 04.04.2018
[Region] Już w najbliższy weekend Galeria Katowicka stanie się areną zmagań dla wszystkich, którzy zechcą sprawdzić swój refleks, spryt, umiejętności negocjacyjne czy taktyczne oraz odkryć w sobie wiele nowych umiejętności. Wszystko dzięki wiosennej edycji Festiwalu Gier Planszowych, który organizowany jest przez Empik w Galerii Katowickiej. Data 6 i 7 kwietnia powinna więc stać się obowiązkową pozycją w grafiku dla osób, które w przerwie pomiędzy zakupami zechcą miło spędzić czas z przyjaciółmi lub rodziną, a także dla fanów planszówek, którzy będą mieć okazję do przetestowania nowych tytułów. Wstęp na Festiwal jest bezpłatny.   Gry planszowe przeżywające ostatnio swój renesans zarówno wśród dorosłych, jak i najmłodszych. Pomagają uwalniać emocje, są połączeniem zabawy z „życiową edukacją”. Odgrywają ważną rolę edukacyjno-wychowawczą szczególnie wśród dzieci, wymagają zaangażowania procesów poznawczych, emocji, motywacji i umiejętności interpersonalnych. Jest to idealny trening umysłowy, często połączony z elementami nauki przez zabawę.   Dwa dni z planszówkami wypełnią spotkania z wydawcami i twórcami, prezentującymi produkty dla każdego. Na uczestników wydarzenia czeka mnóstwo nowych gier oraz bogata oferta wydawnictw m.in. Trefl, Egmont, Hasbro, Rebel, Tactic, Granna, Nasza Księgarnia, Fox Games. Organizatorzy przygotowali pokazy połączone z warsztatami i rozgrywkami otwartymi dla wszystkich chętnych. – Udział w Festiwalu i rozgrywkach to doskonały pomysł na integrację zespołu, poznanie nowych ludzi i odkrycie w sobie wielu cennych umiejętności. Dzięki grom można kształtować cierpliwość, rozwijać kreatywność oraz nauczyć się współpracy, rywalizacji i podejmowania decyzji. Cieszę się, że właśnie w Galerii Katowickiej odbywa się kolejne takie wydarzenie, łączące przyjemne spędzenie czasu z rozwijaniem wielu kompetencji. Idealnie wpisuje się ono w naszą pozahandlową, szeroką propozycję wzmacniania oraz podnoszenia umiejętności, kierowaną do naszych klientów choćby w ramach nowej odsłony Projektu Wyższy Poziom – mówi Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej.   Na Festiwalu nie zabraknie też konkursów z nagrodami i bogatej oferty gier rodzinnych. Będzie to niepowtarzalna okazja do poznania trendów, nowości i klasyków gier analogowych. Będą również liczne niespodzianki oraz rabaty na wybrane pozycje. – Różnorodna tematyka planszówek sprawia, że na każdym poziomie wiekowym można uczyć się przestrzegania zasad lub doskonalić refleks. Młodsi gracze nabędą zdolności przywódczych, a starsi poćwiczą pamięć. Świat gier to świetny trening dla umysłu, udział w licznych dyskusjach oraz alternatywa dla telewizora i komputera. Gracze opracują wiele strategii, które będą doskonalić w kolejnych rozgrywkach – zachęcają organizatorzy Festiwalu.   Festiwal Gier Planszowych w Galerii Katowickiej odbędzie się 6 kwietnia (piątek) w godzinach 14:00 – 20:00 oraz 7 kwietnia (sobota) w godzinach 12:00 – 18:00. Całość zlokalizowana będzie na poziomie +2 nieopodal salonu Empik.   (s)      

Co łączy Polskę i Norwegię? Uczestnicy konkursu „Na tropie” już to wiedzą!

dodane 29.03.2018
[Zawiercie] Przez trzy tygodnie uczniowie ze szkół ponadpodstawowych w całej Polsce, położonych w gminach o liczbie mieszkańców do 100 000, szukali wątków polsko-norweskich. W jakim celu? Odpowiedź jest prosta – by lepiej poznać elementy łączące dwa – na pozór – różne narody. A także mieć możliwość spotkania się z norweskimi rówieśnikami podczas edukacyjnej wizyty studyjnej w Warszawie. Zwycięzcami konkursu został zespół z II Liceum Ogólnokształcącego im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu, nagrodzony za film „On the way to Norway”.   Edukacyjny konkurs polsko-norweski „Na tropie” został organizowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Zadanie konkursowe nie należało do najłatwiejszych: uczniowie w 7-osobowych zespołach wraz z opiekunem-nauczycielem musieli wyszukać i przedstawić wątki polskiej historii, kultury, sztuki, nauki, tradycji, w których pojawia się aspekt norweski (lub odwrotnie) albo miejsca ważne dla Polski i Norwegii. Celem było wzbudzenie wśród uczniów zainteresowania relacjami Polski i Norwegii w różnorodnych dziedzinach.   Sygryda Storrada, Bitwa o Narwik czy Stanisław Przybyszewski? Materiały wideo nadesłane w ramach konkursu ukazywały rozmaite wątki łączące Polskę i Norwegię. Największą popularnością cieszyła się postać Świętosławy, córki Mieszka I, która poślubiła norweskiego króla i znana jest jako Sygryda Storrada. Innym często przejawiającym się motywem była historyczna bitwa o Narwik. Wśród nadesłanych prac znalazły się też niezwykle oryginalne ujęcia tematu: zespół z Suwałk połączył historię głazów obecnych w ich regionie z lodowcem z Norwegii, natomiast uczniowie z Zespołu Szkół w Ostrzeszowie im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej udowodnili, że nazwa ich szkoły zobowiązuje! Młodzież szukając inspiracji w swoim regionie odkrywała także niezwykłe miejsca, w których splatają się wątki polskie i norweskie, m.in. Świątynię Wang, natomiast zespół z Augustowa (I LO z Augustowa) skorzystał z potencjału jaki dają panujące lokalne warunki klimatyczne i perfekcyjnie odtworzył atmosferę panującą na północy Norwegii.   W konkursie nagrodzone zostały zespoły z: II Liceum Ogólnokształcącego im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu za film „On the way to Norway”; Zespołu Szkół Ogólnokształcących I Liceum Ogólnokształcącego w Augustowie za film „The Polish Polar Station in Hornsund”; Zespołu Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży za film „Our Common Fate”. Wyjątkowym wydarzeniem dla trzech zwycięskich zespołów była wizyta studyjna w Warszawie. Polscy uczniowie mieli okazję nie tylko odwiedzić stolicę Polski, ale także spotkać się ze swoimi norweskimi rówieśnikami. – Konkurs pokazał nam, że pomimo dość dużej odległości na mapie, Polska i Norwegia są naprawdę blisko – mówi Olka Ćmiel z Liceum w Zawierciu.   Podczas wizyty w Warszawie uczniowie zwiedzili m.in. Zamek Królewski, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik, wzięli również udział w zajęciach networkingowych oraz polsko-norweskich warsztatach kulinarnych – przygotowując potrawy zarówno kuchni polskiej i norweskiej uczniowie mieli możliwość zasmakować bilateralny charakter wizyty studyjnej.   – Wizyta w Warszawie była wspaniała, pozwoliła nam obejrzeć i odkryć to miasto z różnych perspektyw. Poznaliśmy naszych polskich rówieśników, a także dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat Polski – podkreśla Emilie Marty Bye z Norwegii.   Edukacyjny konkurs polsko-norweski „Na tropie” pozwolił uczniom nie tylko zgłębić wątki polsko-norweskie, ale również rozwijać umiejętności pracy w grupie i szkolić swój warsztat filmowy. Dzięki spotkaniu z norweskimi rówieśnikami polscy uczniowie mieli możliwość poznać ich kulturę, tradycję czy styl. – Mamy nadzieję, że konkurs stał się inspiracją dla uczniów w rozwijaniu swoich pasji, a wrażenia z wizyty pozostaną na długo w pamięci młodych Polaków i Norwegów i będą początkiem na nowym polu współpracy polsko-norweskiej – zaznacza w imieniu organizatorów Karolina Koziejowska.   Wszystkie nadesłane filmy na konkurs „Na tropie” opublikowane są na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCaoGxzjspt9GGld4a_wfsRw. Relację z konkursu i wizyty studyjnej można zobaczyć na: https://www.youtube.com/watch?v=_1eQ8i7hzS4&feature=youtu.be. Więcej informacji na temat konkursu i wątków polsko-norweskich na: www.facebook.com/konkursnatropie/ oraz na www.konkursnatropie.pl.   (s)    

PFR zainwestuje w budowę bloku 910 MW w Jaworznie

dodane 28.03.2018
[Jaworzno] TAURON Polska Energia podpisał z Funduszami Inwestycyjnymi zarządzanymi przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) umowę inwestycyjną i umowę wspólników określające warunki zaangażowania w realizację budowy bloku energetycznego 910 MW w Jaworznie. Polski Fundusz Rozwoju zainwestuje w budowę do 880 mln zł. – Cieszę się, że realizowane są nowe inwestycje w energetyce. Dzięki nim sektor energetyczny będzie gotowy na wyzwania, jakie staną przed nim w najbliższych latach. Budowa bloku o mocy 910 MW w Jaworznie to kluczowa inwestycja. Nowy blok będzie wytwarzać rocznie  do 6,5 TWh energii elektrycznej, a to prąd dla 2,5 mln gospodarstw domowych – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski. Stronami umowy inwestycyjnej i umowy wspólników są TAURON Polska Energia S.A., Nowe Jaworzno Grupa TAURON sp. z o.o. oraz Fundusz Inwestycji Infrastrukturalnych – Kapitałowy Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych i Fundusz Inwestycji Infrastrukturalnych – Dłużny Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, których częścią portfela inwestycyjnego zarządza Polski Fundusz Rozwoju S.A. – Umowy z Funduszami Inwestycyjnymi to kolejna z szeregu podjętych przez nas inicjatyw, dzięki którym zagwarantowane zostały środki finansowe niezbędne dla dalszego rozwoju Grupy i prowadzonych przez nas inwestycji – podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia. – Budowa bloku o mocy 910 MW w Jaworznie jest obecnie największym przedsięwzięciem, realizowanym w ramach programu inwestycyjnego Grupy. Angażujemy nasze środki w nowe moce wytwórcze, dbając jednocześnie o odpowiednie modelowanie struktury finansowania, które umożliwia utrzymanie wskaźników zadłużenia na bezpiecznym poziomie, dzięki czemu Grupa zachowuje stabilność finansową – dodaje prezes. Na podstawie zawartych umów Fundusze zainwestują w budowę bloku łącznie do 880 mln zł, w drodze obejmowania przez nie nowych udziałów w spółce celowej Nowe Jaworzno Grupa TAURON sp. z o.o. (NJGT) będącej obecnie jednoosobową spółką TAURON Polska Energia, która realizuje budowę bloku energetycznego 910 MW w Jaworznie. – Zaangażowanie finansowe w budowę bloku w Jaworznie doskonale wpisuje się w politykę inwestycyjną zarządzanych przez nas funduszy infrastrukturalnych i strategię PFR, której głównym celem jest wspieranie procesów tworzenia aktywów kluczowych dla polskiej gospodarki. Nowe źródła wytwórcze, takie jak blok w Jaworznie, gwarantują bezpieczeństwo energetyczne Polski w horyzoncie kolejnych kilkudziesięciu lat – powiedział Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju. Udział Funduszy w kapitale zakładowym NJGT na dzień oddania bloku energetycznego do eksploatacji powinien wynosić ok. 14%, a udział TAURON Polska Energia S.A. co najmniej 50% + 1 udział. Zawarcie powyższych umów z Funduszami stanowi istotny element realizacji strategii Grupy TAURON na lata 2016-2025 w zakresie budowy bloku 910 MW w Jaworznie w formule finansowania polegającej na obejmowaniu udziałów spółki NJGT przez partnerów zewnętrznych. Termin zainwestowania środków przez Fundusze jest uzależniony od spełniania przez TAURON i NJGT określonych warunków zawieszających między innymi od uzyskania zgody na koncentrację oraz uzyskania decyzji zatwierdzającej warunki umowy sprzedaży energii elektrycznej, która stanowi jedną z kluczowych umów dokumentacji transakcyjnej. Spółka Nowe Jaworzno Grupa TAURON powstała poprzez wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa z TAURON Wytwarzanie S.A. i rozpoczęła działalność w kwietniu 2017 roku. Obecne zaawansowanie budowy bloku 910MW w Jaworznie przekroczyło 60%. Blok będzie przystosowany do spełnienia restrykcyjnych norm z zakresu ochrony środowiska, znacznie ograniczając emisje CO2 oraz pozostałych gazów emisyjnych. Blok o sprawności 45,9% netto budowany jest w technologii węglowej na parametry nadkrytyczne z wyprowadzeniem mocy linią 400 kV, przyłączonej do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego. Planowane roczne zużycie węgla wyniesie do 2,8 mln ton. Paliwo w większości będzie pochodzić z kopalń Grupy TAURON. Blok wytworzy rocznie do 6,5 TWh energii elektrycznej, co odpowiada zapotrzebowaniu 2,5 mln gospodarstw domowych. Po zakończeniu inwestycji, ze względu na ponad 10% wzrost sprawności w stosunku do bloków oddanych do eksploatacji w latach 70 i 80 ubiegłego wieku do atmosfery trafi o 2 mln ton CO2 mniej, a w ramach wymagań polityki klimatycznej, blok będzie przygotowany pod budowę instalacji wychwytu CO2 ze spalin (CCS ready).   (s)

Konferencja Dyrektor Liderem – Edukacja Włączająca

dodane 27.03.2018
[Sosnowiec] Jak sprostać wyzwaniu i włączyć w program swojej placówki Edukację Włączającą? Prawie stu dyrektorów szkół, placówek oświatowych, a także Naczelników Wydziałów Oświaty wzięło udział w spotkaniu podczas VII konferencji z cyklu „Dyrektor Liderem”, która odbyła się 27 marca w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.   Edukacja włączająca to jeden z priorytetów polityki oświatowej państwa polskiego na rok 2017/2018. Jako jedna z form kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi umożliwia dzieciom i młodzieży zdobywanie wiedzy w szkołach i klasach ogólnodostępnych. O jej pozytywnych i negatywnych aspektach w odniesieniu do realiów współczesnej szkoły opowiadał dyrektor Instytutu Pedagogiki WSH, profilaktyk systemowy, terapeuta, trener, superwizor, pedagog specjalny i adiunkt akademicki dr Aleksander Mańka, który zaznaczył: – W Polsce nadal pokutuje myślenie, że szkoła specjalna to stygmatyzacja.   Jak organizować i finansować nową pomoc psychologiczno-pedagogiczną w postaci edukacji włączającej? Na to pytanie odpowiedziała Maria Utracka – edukator, ekspert i trener w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie. Przedstawiła prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskim systemie oświaty w świetle obowiązujących zmian prawnych i finansowych. Zaprezentowała też możliwości budowania tożsamości społecznej osób niepełnosprawnych z pozycji organu prowadzącego, dyrektora i nauczyciela, a także omówiła kadrowe aspekty zatrudniania pedagoga, psychologa, nauczycieli organizujących kształcenie specjalne i specjalistów, organizację ich pracy oraz finansowanie edukacji uczniów z niepełnosprawnością. – Edukację Włączającą należy zacząć od rodziców, bo to rodzice najlepiej orientują się, czy rozwój ich dziecka jest inny od rówieśników – podkreśliła.   Temat deficytu w rozwoju ruchowym oraz jego wpływ na umiejętności szkolne i zachowanie uczniów przybliżyła Renata Ranocha, ekspert w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, w tym z zaburzeniami integracji sensorycznej, autyzmem; starszy asystent fizjoterapii na Oddziale Wczesnej Interwencji i Poradni Rehabilitacyjnej Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu. Ekspert wydawnictwa Nowa Era, Katarzyna Sirak, przedstawiła możliwości połączenia tradycyjnych metod pracy z technologią na przykładzie produktów eduSensus. Uczestnicy konferencji spotkali się również z Katarzyną Kocoń – Rychter, doktorem nauk medycznych, psychologiem, psychoterapeutą, wykładowcą akademickim i adiunktem WSH. Pani doktor dokonała analizy potrzeb nauczyciela, całej klasy, a także ucznia o specjalnych wymaganiach edukacyjnych. Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Iwona Durek, opierając się na praktyce i doświadczeniu, przedstawiła metody pracy takie jak: arteterapia - ceramika, szkło, kreatywność; Oryginal Play; muzykoterapia, teatr, relaksacja; logopedia, biofeedback, Snoezelen, Montessori, samoobsługa, edukacja seksualna, terapie wspomagające z udziałem zwierząt; tężnia, grota, masaż, hydroterapia.   Pomiędzy wystąpieniami prelegentów zorganizowany został panel dyskusyjny, w którym udział wzięli Maria Utracka – edukator, ekspert i trener w Ośrodku Rozwoju Edukacji, Aleksandra Antczak – dyrektor Centrum Obsługi Edukacji w Gminie Michałowice, Grażyna Jurek – dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Tychach, Katarzyna Sirak – Ekspert wydawnictwa Nowa Era. Uczestnicy próbowali odpowiedzieć na pytania: Czy zmiana roli zawodowej nauczycieli jest koniecznością? Jakie trudności i jakie potrzeby wsparcia widzą dyrektorzy szkół ogólnodostępnych? Jaka jest rola i pomoc gminy – dobre praktyki. Moderatorem dyskusji była Ewa Kraus – prodziekan Wydziału Nauk Humanistycznych WSH. Konferencja została zwieńczona trzema warsztatami: „Trudny” uczeń – porażka czy sukces? Sposoby pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach w klasie ogólnodostępnej”, podczas którego uczestnicy dowiedzieli się jakie są przyczyny zachowania trudnego ucznia, a także wzięli udział w ćwiczeniach z pracy grupowej i indywidualnej; „Arteterapia w świetle psychologii pozytywnej z wykorzystaniem sztuk wizualnych”, którego celem było wprowadzenie w psychologię pozytywną oraz zaprezentowanie ćwiczeń arteterapeutycznych; „Specyfika i metody pracy z uczniem niedosłyszącym”, mający na celu zwrócenie uwagi uczestników na typowe reakcje ucznia niezdiagnozowanego, wskazujące na problemy ze słuchem. Sponsorami wydarzenia były firmy: Aktin, Nowa Era oraz Verbena. (s)  
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl