Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

89. urodziny Kazimierza Kutza – pytania i życzenia

dodane 12.02.2018

Paczkomaty staną w Łazach

dodane 08.02.2018
[Powiaty] Grupa Integer.pl zainwestuje w rozbudowę sieci Paczkomatów InPost w województwie śląskim. W ciągu najbliższych miesięcy uruchomionych zostanie tu blisko 100 nowych urządzeń. Pojawią się one nie tylko w miejscowościach, w których dotychczas ich nie było, ale planowane są także nowe lokalizacje w tych miastach, w których mieszkańcy już korzystają z usług InPost. Paczkomaty staną m.in. w Gminie Łazy. Paczkomaty InPost to idealne rozwiązanie dla zajętych osób. Przesyłka jest gotowa do odbioru 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. A proces odbioru i nadawania przesyłek został uproszczony do maksimum. Firma szuka lokalizacji celem postawienia nowych maszyn prosząc o pomoc lokalne władze, a także oferując dogodne warunki właścicielom nieruchomości i lokalnych sklepów. Paczkomat InPost to korzyści nie tylko dla właścicieli nieruchomości udostępniających przestrzeń swojej działki, ale także dla wielu innych przedsiębiorców. Analizy wykazują, iż Paczkomaty InPost dynamizują biznesy zlokalizowane w ich okolicy. Paczkomat w zależności od umiejscowienia odwiedza od kilkuset do kilkunastu tysięcy osób miesięcznie. Z analiz InPost wynika, iż obecność maszyny przy sklepie spożywczym zwiększa jego obroty do nawet kilkunastu procent. Paczkomat w okolicy to więcej klientów dla lokalnych handlowców, czy usługodawców tj. piekarnia, szewc, czy salon kosmetyczny etc.   Każda z osób z województwa śląskiego zainteresowana zaoferowaniem swojej lokalizacji może zadzwonić do lokalnego koordynatora InPost. Dla województwa śląskiego jest nim Piotr Tafil, a jego numer telefonu to 603658276, e-mail ptafil@inpost.pl.   – Chcemy aby Paczkomaty trafiły także do mniejszych miejscowości, tak by także ich mieszkańcy mogli cieszyć się dostępem naszych usług. W ubiegłym roku obsłużyliśmy 60 mln przesyłek. Największy wzrost notujemy w segmencie Paczkomatów®. Dlatego w bieżącym roku uzupełniamy naszą sieć o kolejne miejscowości i lokalizacje. Tak aby Paczkomat był dostępny dla każdego naszego klienta, za rogiem i dzięki temu mógł on odebrać przesyłkę wracając późno z pracy, przed odbiorem dzieci ze szkoły, czy nawet w trakcie weekendowego spaceru. Mieszkańcy państwa miejscowości będą mieli od teraz możliwość korzystania z niewiarygodnie prostego (wystarczy numer telefonu i kod otrzymany SMS-em!) i szybkiego (już dzień po nadaniu) odbioru zamówienia, w dodatku o dowolnej porze w ciągu dnia i nocy przez 7 dni w tygodniu. Bez kolejek, w kilkanaście sekund – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. Brzoska dodał, że InPost rozbudowuje sieć Paczkomatów w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. – W 2017 roku zostały opublikowane badania, które wskazują, że odbiór za pośrednictwem Paczkomatów stał się drugą najpopularniejszą formą dostawy po dostawach kurierem, deklasując przy tym dostawy pocztą. Więc nie jest zaskoczeniem, że spływają do nas prośby o postawienie Paczkomatów praktycznie z całego kraju. Dlatego intensywnie się rozwijamy i chcemy, aby coraz więcej klientów miało szybki i łatwy dostęp do Paczkomatu – podkreśla prezes Grupy Integer.pl. O przyjściu przesyłki adresat jest zawsze powiadamiany sms’em lub e-mailem. Za usługę można zapłacić: kartą kredytową, przelewem elektronicznym lub przy odbiorze przesyłki, jeżeli wybraliśmy opcję odbioru paczki za pobraniem. Dzięki sprawnej logistyce, większość paczek dostarczana jest już następnego dnia po nadaniu. Paczkomaty® InPost, jako jedyne na rynku łączą niską cenę (od 10,44 zł brutto) z błyskawicznym terminem dostawy i wygodą odbioru. W grudniu ubiegłego roku InPost wprowadził nowatorskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji chatbot „Paczucha”. Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np.: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?”, by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota. W całej Polsce znajduje się już 2800 maszyn. A zainteresowanie usługami Paczkomatów InPost cały czas rośnie.     (s)

Metropolia apeluje o rozbudowę torów na odcinku Będzin-Katowice Ligota

dodane 07.02.2018
[Region, Będzin] Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wystosowała apel w sprawie realizacji kręgosłupa kolei metropolitalnej, czyli o rozbudowę torów na odcinku Będzin-Katowice Ligota do Prezesa Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Ministra Infrastruktury. – Rozbudowa torowiska na odcinku Będzin-Katowice Ligota, to bardzo dobry projekt. Jeśli został uwzględniony w planach rozwojowych PKP PLK, które są zarządcą infrastruktury kolejowej w Polsce, to bardzo kibicujemy, aby został jak najszybciej zrealizowany. Stąd właśnie nasz apel. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia chciałaby w przyszłości kupić pociągi, które mogłyby być użytkowane przez Koleje Śląskie, ale aby inwestycja ta miała sens, musi powstać nowa infrastruktura kolejowa – informuje Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. „ W 2017 r PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy z Krajowego Programu Kolejowego o wartości ponad 18,5 mld zł. W realizacji są umowy o wartości ponad 25 mld zł. (...)” – informuje PKP PLK na swojej stronie internetowej. Według zapowiedzi sprzed kilkunastu miesięcy, w 2017 roku spółka miała podpisać umowy na łączną kwotę 29 mld zł. Z kolei na początku lipca 2017 roku do miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii dotarła wiadomość o tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe nie zrealizują zapowiadanej wcześniej budowy tzw. kolei metropolitarnej, która jest częścią projektu pod nazwą „Prace na linii kolejowej E 65 na ode. Będzin-Katowice-Tychy-Czechowice Dziedzice-Zebrzydowice”. Wykonany jedynie zostanie odcinek Tychy-Zebrzydowice o zakładanej wartości 2 mld zł. Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK, tłumacząc decyzję o realizacji tylko części inwestycji wyjaśniał, że rozbudowa odcinka Będzin-Katowice-Tychy, jest możliwa pod warunkiem wygospodarowania środków z osiąganych oszczędności przetargowych. „(...) W związku z tym, że takie oszczędności się pojawiły, zwracamy się z apelem o realizację kręgosłupa kolei metropolitarnej, czyli dobudowę torów na odcinku Będzin-Katowice Ligota. Budowa kolei aglomeracyjnej w naszym regionie ma głębokie uzasadnienie. W tej chwili najważniejszą drogą łączącą miasta Zagłębia i Śląska jest S86, trasa, która na odcinku pomiędzy Sosnowcem i Katowicami jest trzypasmowa. Niestety, wystarczy drobna kolizja lub zwyczajna awaria samochodu, by kierowcy utknęli w korku. Każdy z włodarzy miast zmaga się obecnie z problemem zbyt dużej liczby samochodów, które nasi mieszkańcy wybierają jako środek transportu, a robią to kosztem komunikacji publicznej. Jeżeli chcemy ten trend odwrócić, musimy postawić na rozwój transportu zbiorowego. Jest to szczególnie widoczne w sercu 2,5 milionowej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (…) ” – czytamy w treści apelu wystosowanego do Ireneusza Merchela, prezesa Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.   „(...)Funkcjonująca od kilku miesięcy Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ma w swoich planach zakup pociągów, które byłyby użytkowane przez Koleje Śląskie. Realizacja tego zadania nie jest możliwa bez nowej infrastruktury kolejowej. Jesteśmy przekonani, że powstanie kolei metropolitarnej będzie najlepszą promocją transportu szynowego w naszym regionie, bowiem żaden inny środek transportu nie pozwoli na tak szybkie przemieszczanie się mieszkańców pomiędzy naszymi miastami. W imieniu mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zwracam się z apelem o zabezpieczenie środków wygospodarowanych w wyniku oszczędności przetargowych na rzecz budowy kolei metropolitarnej na odcinku Będzin-Katowice Ligota(...)” - argumentuje w apelu do Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. (s)

Jeremiasz Świerzawski nowym zastępcą prezydenta Sosnowca

dodane 07.02.2018
[Sosnowiec] Jeremiasz Świerzawski, dotychczasowy pełnomocnik prezydenta Sosnowca ds. inwestycji, został wiceprezydentem miasta. Będzie odpowiedzialny m.in. za pion inwestycyjny. Nowy wiceprezydent miasta ukończył sosnowieckie Technikum Architektoniczno-Budowlane w Zagórzu, a następnie Wyższą Szkołę Techniczną w Katowicach. Pracując dla PKP odpowiadał za kilka dużych projektów, m.in. budowę dworca Warszawa Zachodnia,  wchodzącego w kompleks biurowy West Station, projekt budowy nowego budynku dworca Warszawa Główna oraz za dobrze znany sosnowiczanom projekt przebudowy zabytkowego dworca w Maczkach. Z wykształcenia jest architektem. Pomysłodawcą oraz projektantem obiektów użyteczności publicznej, a także przestrzeni miejskiej. Pracę w Sosnowcu rozpoczął we wrześniu 2017 roku, kiedy to został doradcą prezydenta miasta. Współpracował z kluczowymi w Europie inwestorami przenosząc modele biznesowego zarządzania procesem inwestycyjnym do Sosnowca. Nowy wiceprezydent będzie odpowiedzialny za pion inwestycji, planowania przestrzennego, architektury i urbanistyki, geodezji oraz drogowy. – Jeremiasz Świerzawski doskonale sprawdził się w roli doradcy, a także pełnomocnika. W Sosnowcu przeprowadzamy wiele inwestycji, jesteśmy w trakcie przygotowania następnych, stąd potrzeba, aby pieczę nad nimi sprawował fachowiec – informuje prezydent Sosnowca, Arkadiusz Chęciński. Pierwszym zastępca prezydenta Sosnowca został Zbigniew Byszewski.   (s)

Walentynkowa niedziela w Humanitas

dodane 07.02.2018
[Sosnowiec] Zrób sobie zdjęcie w fotobudce pełnej miłości, zdobądź voucher na romantyczną kolację lub wyjście do kina z koleżanką, albo zapisz się do uczestnictwa w kulturalnych szybkich randkach i nawiąż nowe, ciekawe znajomości. Już w najbliższą niedzielę, 11 lutego, Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu zaprasza wszystkich swoich studentów do wspólnej zabawy i świętowania Dnia Zakochanych. Świętowanie rozpocznie się punktualnie o godz. 11.00, kiedy to w holu uczelni stanie specjalnie na ten dzień przygotowana fotobudka. Romantyczne, zwariowane albo niecodzienne zdjęcie może być przepustką do zdobycia cennych nagród. Ponadto, od 12.00, o pełnych godzinach warto sprawdzić uczelniany profil na Facebooku. Tam bowiem będzie można znaleźć wskazówki, gdzie zostały ukryte vouchery na nagrody. Punktem kulminacyjnym wydarzenia będą Kulturalne Szybkie Randki – niepowtarzalna okazja, żeby poznać nowe osoby. Zabawa odbędzie się w czytelni Biblioteki WSH w dwóch turach wiekowych, o godz. 15.00 i 16.00. Uwaga! Na szybkich randkach dopuszczalne są wyłącznie rozmowy o szeroko pojętej kulturze, więc już teraz warto sobie przypomnieć swój ulubiony film, książkę, którą ostatnio udało się przeczytać czy płytę, do której wraca się z sentymentem. Formularz zapisów do uczestnictwa w Kulturalnych Szybkich Randkach znajduje się na https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=HOBmGTTloku8m-03PbJsrE2KlhZnhmNMtsGXyllhU01UMUlYMDIxU1lGVTNGSkZZWFE1NDc2NTM3WC4u. Zgłoszenia przyjmowane są do piątku 9 lutego do godz. 15.00.   (s)

Mieszkańcy Zagłębia kupują luksusowe apartamenty

dodane 01.02.2018
[Dąbrowa Górnicza] Na terenie Zagłębia Dąbrowskiego nowe mieszkania sprzedają się na pniu. Szczególnie pod tym względem wyróżnia się Dąbrowa Górnicza. Co ciekawe, hitem przestały być kawalerki, a kupujący preferują coraz wyższy standard i coraz większe mieszkania. Ma być loggia, wentylacja przyjazna alergikom, system ogrzewania podłogowego, który może być sterowany z komórki i jeszcze ekskluzywny taras na dachu – wbrew pozorom nie są to wymagania nabywcy podmiejskiej willi, ale klientów kupujących mieszkanie na dąbrowskim osiedlu Apartamenty Storczyków.     Wymagania nabywców nowych mieszkań wciąż rosną, a deweloperzy muszą im sprostać. – Kiedy rok temu przedstawiliśmy plan budowy osiedla o wysokim standardzie dostosowanego do instalacji systemu inteligentnego domu wraz z higrosterowaną wentylacją, ogrzewaniem podłogowym, światłowodem podłączonym do każdego lokalu, a to wszystko w apartamentowcu o nowoczesnej architekturze niektórzy kiwali głową z dystansem. Teraz już wiemy, że rynek nowych mieszkań wcale nie stoi w miejscu. Klienci wymagają nowoczesnych i sprawdzonych rozwiązań – mówi Przemysław Kozok, prezes zarządu katowickiej spółki PM Construction, która buduje Apartamenty Storczyków. Spółka ma powody do zadowolenia. Tylko w pierwszym półroczu od rozpoczęcia inwestycji sprzedała prawie wszystkie apartamenty z I etapu inwestycji i w związku z tym przyspieszyła budowę kolejnego etapu. – Nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania. Apartamenty dwupoziomowe z pierwszego etapu zostały sprzedane w miesiąc po rozpoczęciu inwestycji. Zaraz przed świętami rozpoczęliśmy więc przedsprzedaż drugiego etapu i w ciągu tygodnia nabywców znalazło kolejnych pięć luksusowych apartamentów – mówi Maciej Leśnik, członek zarządu PM Construction. Co ciekawe w ofercie dewelopera dominują mieszkania duże 3 i 4 pokojowe. To właśnie one są najchętniej kupowane. Nabywcy zwracają też coraz większą uwagę na materiał z którego budowane jest osiedle, sposób wykonania instalacji, zastosowane okna i drzwi. – Zauważyliśmy bardzo wyraźny trend „powracania do centrum”. Wielu naszych klientów to osoby, które przeprowadzają się z podmiejskiego domu bliżej centrum miasta. To klienci, którzy nie zadowolą się kawalerką o niskim standardzie, ponieważ mieszkanie ma im służyć przez lata – mówi Maciej Leśnik. Rzeczywiście rynek mieszkań małych jest już stosunkowo nasycony mówią specjaliści branży nieruchomości. Przez kilka ostatnich lat deweloperzy dostosowywali swoją ofertę na potrzeb klientów kupujących mieszkania na wynajem, a także tych, dla których głównym warunkiem zakupu była atrakcyjna cena. – Teraz to się zmienia. Klienci szukają wygodnych, nowoczesnych mieszkań. Coraz większy wpływ na decyzje zakupowe ma też lokalizacja. I tu zwykle pojawia się wyzwanie, bo klienci chcieliby, aby mieszkanie było zlokalizowane na zielonej, cichej działce, a jednocześnie blisko centrum. Takich gruntów jest już bardzo mało – mówi Monika Nakonieczna z biura nieruchomości Apart. Ceny metra kwadratowego nowych mieszkań na razie pozostają w miejscu. Na terenie Zagłębia Dąbrowskiego trzeba zapłacić około 4500 zł – 5000 zł w zależności od lokalizacji, metrażu i standardu wykończenia. Zwykle do ceny lokalu trzeba też będzie doliczyć koszt miejsca parkingowego, czy garażu. Z drugiej strony nabywcy nowych mieszkań nie muszą płacić kosztownego czynszu. Sprzedaż nowych mieszkań idzie w górę, bo w dół idzie wysokość rat kredytowych stwierdzają przedstawiciele branży kredytowej. Wiąże się to głównie z niskimi obecnie stopami procentowymi stosowanymi przez banki. – Niższa rata oznacza także większą zdolność kredytową. To z kolei sprawia, że klientów po prostu stać na większe mieszkanie – mów Krzysztof Bonczyk, doradca kredytowy. Dodaje także, że szczególnie w zeszłym roku wyraźnie widoczny był wzrost dochodów nabywców. – Jako społeczeństwo zaczynam coraz lepiej zarabiać i to wpływa na decyzje zakupowe – podkreśla.   (s)    
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl