Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Miłośnicy planszówek na start!

dodane 04.04.2018
[Region] Już w najbliższy weekend Galeria Katowicka stanie się areną zmagań dla wszystkich, którzy zechcą sprawdzić swój refleks, spryt, umiejętności negocjacyjne czy taktyczne oraz odkryć w sobie wiele nowych umiejętności. Wszystko dzięki wiosennej edycji Festiwalu Gier Planszowych, który organizowany jest przez Empik w Galerii Katowickiej. Data 6 i 7 kwietnia powinna więc stać się obowiązkową pozycją w grafiku dla osób, które w przerwie pomiędzy zakupami zechcą miło spędzić czas z przyjaciółmi lub rodziną, a także dla fanów planszówek, którzy będą mieć okazję do przetestowania nowych tytułów. Wstęp na Festiwal jest bezpłatny.   Gry planszowe przeżywające ostatnio swój renesans zarówno wśród dorosłych, jak i najmłodszych. Pomagają uwalniać emocje, są połączeniem zabawy z „życiową edukacją”. Odgrywają ważną rolę edukacyjno-wychowawczą szczególnie wśród dzieci, wymagają zaangażowania procesów poznawczych, emocji, motywacji i umiejętności interpersonalnych. Jest to idealny trening umysłowy, często połączony z elementami nauki przez zabawę.   Dwa dni z planszówkami wypełnią spotkania z wydawcami i twórcami, prezentującymi produkty dla każdego. Na uczestników wydarzenia czeka mnóstwo nowych gier oraz bogata oferta wydawnictw m.in. Trefl, Egmont, Hasbro, Rebel, Tactic, Granna, Nasza Księgarnia, Fox Games. Organizatorzy przygotowali pokazy połączone z warsztatami i rozgrywkami otwartymi dla wszystkich chętnych. – Udział w Festiwalu i rozgrywkach to doskonały pomysł na integrację zespołu, poznanie nowych ludzi i odkrycie w sobie wielu cennych umiejętności. Dzięki grom można kształtować cierpliwość, rozwijać kreatywność oraz nauczyć się współpracy, rywalizacji i podejmowania decyzji. Cieszę się, że właśnie w Galerii Katowickiej odbywa się kolejne takie wydarzenie, łączące przyjemne spędzenie czasu z rozwijaniem wielu kompetencji. Idealnie wpisuje się ono w naszą pozahandlową, szeroką propozycję wzmacniania oraz podnoszenia umiejętności, kierowaną do naszych klientów choćby w ramach nowej odsłony Projektu Wyższy Poziom – mówi Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej.   Na Festiwalu nie zabraknie też konkursów z nagrodami i bogatej oferty gier rodzinnych. Będzie to niepowtarzalna okazja do poznania trendów, nowości i klasyków gier analogowych. Będą również liczne niespodzianki oraz rabaty na wybrane pozycje. – Różnorodna tematyka planszówek sprawia, że na każdym poziomie wiekowym można uczyć się przestrzegania zasad lub doskonalić refleks. Młodsi gracze nabędą zdolności przywódczych, a starsi poćwiczą pamięć. Świat gier to świetny trening dla umysłu, udział w licznych dyskusjach oraz alternatywa dla telewizora i komputera. Gracze opracują wiele strategii, które będą doskonalić w kolejnych rozgrywkach – zachęcają organizatorzy Festiwalu.   Festiwal Gier Planszowych w Galerii Katowickiej odbędzie się 6 kwietnia (piątek) w godzinach 14:00 – 20:00 oraz 7 kwietnia (sobota) w godzinach 12:00 – 18:00. Całość zlokalizowana będzie na poziomie +2 nieopodal salonu Empik.   (s)      

Co łączy Polskę i Norwegię? Uczestnicy konkursu „Na tropie” już to wiedzą!

dodane 29.03.2018
[Zawiercie] Przez trzy tygodnie uczniowie ze szkół ponadpodstawowych w całej Polsce, położonych w gminach o liczbie mieszkańców do 100 000, szukali wątków polsko-norweskich. W jakim celu? Odpowiedź jest prosta – by lepiej poznać elementy łączące dwa – na pozór – różne narody. A także mieć możliwość spotkania się z norweskimi rówieśnikami podczas edukacyjnej wizyty studyjnej w Warszawie. Zwycięzcami konkursu został zespół z II Liceum Ogólnokształcącego im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu, nagrodzony za film „On the way to Norway”.   Edukacyjny konkurs polsko-norweski „Na tropie” został organizowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Zadanie konkursowe nie należało do najłatwiejszych: uczniowie w 7-osobowych zespołach wraz z opiekunem-nauczycielem musieli wyszukać i przedstawić wątki polskiej historii, kultury, sztuki, nauki, tradycji, w których pojawia się aspekt norweski (lub odwrotnie) albo miejsca ważne dla Polski i Norwegii. Celem było wzbudzenie wśród uczniów zainteresowania relacjami Polski i Norwegii w różnorodnych dziedzinach.   Sygryda Storrada, Bitwa o Narwik czy Stanisław Przybyszewski? Materiały wideo nadesłane w ramach konkursu ukazywały rozmaite wątki łączące Polskę i Norwegię. Największą popularnością cieszyła się postać Świętosławy, córki Mieszka I, która poślubiła norweskiego króla i znana jest jako Sygryda Storrada. Innym często przejawiającym się motywem była historyczna bitwa o Narwik. Wśród nadesłanych prac znalazły się też niezwykle oryginalne ujęcia tematu: zespół z Suwałk połączył historię głazów obecnych w ich regionie z lodowcem z Norwegii, natomiast uczniowie z Zespołu Szkół w Ostrzeszowie im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej udowodnili, że nazwa ich szkoły zobowiązuje! Młodzież szukając inspiracji w swoim regionie odkrywała także niezwykłe miejsca, w których splatają się wątki polskie i norweskie, m.in. Świątynię Wang, natomiast zespół z Augustowa (I LO z Augustowa) skorzystał z potencjału jaki dają panujące lokalne warunki klimatyczne i perfekcyjnie odtworzył atmosferę panującą na północy Norwegii.   W konkursie nagrodzone zostały zespoły z: II Liceum Ogólnokształcącego im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu za film „On the way to Norway”; Zespołu Szkół Ogólnokształcących I Liceum Ogólnokształcącego w Augustowie za film „The Polish Polar Station in Hornsund”; Zespołu Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży za film „Our Common Fate”. Wyjątkowym wydarzeniem dla trzech zwycięskich zespołów była wizyta studyjna w Warszawie. Polscy uczniowie mieli okazję nie tylko odwiedzić stolicę Polski, ale także spotkać się ze swoimi norweskimi rówieśnikami. – Konkurs pokazał nam, że pomimo dość dużej odległości na mapie, Polska i Norwegia są naprawdę blisko – mówi Olka Ćmiel z Liceum w Zawierciu.   Podczas wizyty w Warszawie uczniowie zwiedzili m.in. Zamek Królewski, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik, wzięli również udział w zajęciach networkingowych oraz polsko-norweskich warsztatach kulinarnych – przygotowując potrawy zarówno kuchni polskiej i norweskiej uczniowie mieli możliwość zasmakować bilateralny charakter wizyty studyjnej.   – Wizyta w Warszawie była wspaniała, pozwoliła nam obejrzeć i odkryć to miasto z różnych perspektyw. Poznaliśmy naszych polskich rówieśników, a także dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat Polski – podkreśla Emilie Marty Bye z Norwegii.   Edukacyjny konkurs polsko-norweski „Na tropie” pozwolił uczniom nie tylko zgłębić wątki polsko-norweskie, ale również rozwijać umiejętności pracy w grupie i szkolić swój warsztat filmowy. Dzięki spotkaniu z norweskimi rówieśnikami polscy uczniowie mieli możliwość poznać ich kulturę, tradycję czy styl. – Mamy nadzieję, że konkurs stał się inspiracją dla uczniów w rozwijaniu swoich pasji, a wrażenia z wizyty pozostaną na długo w pamięci młodych Polaków i Norwegów i będą początkiem na nowym polu współpracy polsko-norweskiej – zaznacza w imieniu organizatorów Karolina Koziejowska.   Wszystkie nadesłane filmy na konkurs „Na tropie” opublikowane są na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCaoGxzjspt9GGld4a_wfsRw. Relację z konkursu i wizyty studyjnej można zobaczyć na: https://www.youtube.com/watch?v=_1eQ8i7hzS4&feature=youtu.be. Więcej informacji na temat konkursu i wątków polsko-norweskich na: www.facebook.com/konkursnatropie/ oraz na www.konkursnatropie.pl.   (s)    

PFR zainwestuje w budowę bloku 910 MW w Jaworznie

dodane 28.03.2018
[Jaworzno] TAURON Polska Energia podpisał z Funduszami Inwestycyjnymi zarządzanymi przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) umowę inwestycyjną i umowę wspólników określające warunki zaangażowania w realizację budowy bloku energetycznego 910 MW w Jaworznie. Polski Fundusz Rozwoju zainwestuje w budowę do 880 mln zł. – Cieszę się, że realizowane są nowe inwestycje w energetyce. Dzięki nim sektor energetyczny będzie gotowy na wyzwania, jakie staną przed nim w najbliższych latach. Budowa bloku o mocy 910 MW w Jaworznie to kluczowa inwestycja. Nowy blok będzie wytwarzać rocznie  do 6,5 TWh energii elektrycznej, a to prąd dla 2,5 mln gospodarstw domowych – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski. Stronami umowy inwestycyjnej i umowy wspólników są TAURON Polska Energia S.A., Nowe Jaworzno Grupa TAURON sp. z o.o. oraz Fundusz Inwestycji Infrastrukturalnych – Kapitałowy Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych i Fundusz Inwestycji Infrastrukturalnych – Dłużny Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, których częścią portfela inwestycyjnego zarządza Polski Fundusz Rozwoju S.A. – Umowy z Funduszami Inwestycyjnymi to kolejna z szeregu podjętych przez nas inicjatyw, dzięki którym zagwarantowane zostały środki finansowe niezbędne dla dalszego rozwoju Grupy i prowadzonych przez nas inwestycji – podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia. – Budowa bloku o mocy 910 MW w Jaworznie jest obecnie największym przedsięwzięciem, realizowanym w ramach programu inwestycyjnego Grupy. Angażujemy nasze środki w nowe moce wytwórcze, dbając jednocześnie o odpowiednie modelowanie struktury finansowania, które umożliwia utrzymanie wskaźników zadłużenia na bezpiecznym poziomie, dzięki czemu Grupa zachowuje stabilność finansową – dodaje prezes. Na podstawie zawartych umów Fundusze zainwestują w budowę bloku łącznie do 880 mln zł, w drodze obejmowania przez nie nowych udziałów w spółce celowej Nowe Jaworzno Grupa TAURON sp. z o.o. (NJGT) będącej obecnie jednoosobową spółką TAURON Polska Energia, która realizuje budowę bloku energetycznego 910 MW w Jaworznie. – Zaangażowanie finansowe w budowę bloku w Jaworznie doskonale wpisuje się w politykę inwestycyjną zarządzanych przez nas funduszy infrastrukturalnych i strategię PFR, której głównym celem jest wspieranie procesów tworzenia aktywów kluczowych dla polskiej gospodarki. Nowe źródła wytwórcze, takie jak blok w Jaworznie, gwarantują bezpieczeństwo energetyczne Polski w horyzoncie kolejnych kilkudziesięciu lat – powiedział Paweł Borys, prezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju. Udział Funduszy w kapitale zakładowym NJGT na dzień oddania bloku energetycznego do eksploatacji powinien wynosić ok. 14%, a udział TAURON Polska Energia S.A. co najmniej 50% + 1 udział. Zawarcie powyższych umów z Funduszami stanowi istotny element realizacji strategii Grupy TAURON na lata 2016-2025 w zakresie budowy bloku 910 MW w Jaworznie w formule finansowania polegającej na obejmowaniu udziałów spółki NJGT przez partnerów zewnętrznych. Termin zainwestowania środków przez Fundusze jest uzależniony od spełniania przez TAURON i NJGT określonych warunków zawieszających między innymi od uzyskania zgody na koncentrację oraz uzyskania decyzji zatwierdzającej warunki umowy sprzedaży energii elektrycznej, która stanowi jedną z kluczowych umów dokumentacji transakcyjnej. Spółka Nowe Jaworzno Grupa TAURON powstała poprzez wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa z TAURON Wytwarzanie S.A. i rozpoczęła działalność w kwietniu 2017 roku. Obecne zaawansowanie budowy bloku 910MW w Jaworznie przekroczyło 60%. Blok będzie przystosowany do spełnienia restrykcyjnych norm z zakresu ochrony środowiska, znacznie ograniczając emisje CO2 oraz pozostałych gazów emisyjnych. Blok o sprawności 45,9% netto budowany jest w technologii węglowej na parametry nadkrytyczne z wyprowadzeniem mocy linią 400 kV, przyłączonej do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego. Planowane roczne zużycie węgla wyniesie do 2,8 mln ton. Paliwo w większości będzie pochodzić z kopalń Grupy TAURON. Blok wytworzy rocznie do 6,5 TWh energii elektrycznej, co odpowiada zapotrzebowaniu 2,5 mln gospodarstw domowych. Po zakończeniu inwestycji, ze względu na ponad 10% wzrost sprawności w stosunku do bloków oddanych do eksploatacji w latach 70 i 80 ubiegłego wieku do atmosfery trafi o 2 mln ton CO2 mniej, a w ramach wymagań polityki klimatycznej, blok będzie przygotowany pod budowę instalacji wychwytu CO2 ze spalin (CCS ready).   (s)

Konferencja Dyrektor Liderem – Edukacja Włączająca

dodane 27.03.2018
[Sosnowiec] Jak sprostać wyzwaniu i włączyć w program swojej placówki Edukację Włączającą? Prawie stu dyrektorów szkół, placówek oświatowych, a także Naczelników Wydziałów Oświaty wzięło udział w spotkaniu podczas VII konferencji z cyklu „Dyrektor Liderem”, która odbyła się 27 marca w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu.   Edukacja włączająca to jeden z priorytetów polityki oświatowej państwa polskiego na rok 2017/2018. Jako jedna z form kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi umożliwia dzieciom i młodzieży zdobywanie wiedzy w szkołach i klasach ogólnodostępnych. O jej pozytywnych i negatywnych aspektach w odniesieniu do realiów współczesnej szkoły opowiadał dyrektor Instytutu Pedagogiki WSH, profilaktyk systemowy, terapeuta, trener, superwizor, pedagog specjalny i adiunkt akademicki dr Aleksander Mańka, który zaznaczył: – W Polsce nadal pokutuje myślenie, że szkoła specjalna to stygmatyzacja.   Jak organizować i finansować nową pomoc psychologiczno-pedagogiczną w postaci edukacji włączającej? Na to pytanie odpowiedziała Maria Utracka – edukator, ekspert i trener w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie. Przedstawiła prawne aspekty organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskim systemie oświaty w świetle obowiązujących zmian prawnych i finansowych. Zaprezentowała też możliwości budowania tożsamości społecznej osób niepełnosprawnych z pozycji organu prowadzącego, dyrektora i nauczyciela, a także omówiła kadrowe aspekty zatrudniania pedagoga, psychologa, nauczycieli organizujących kształcenie specjalne i specjalistów, organizację ich pracy oraz finansowanie edukacji uczniów z niepełnosprawnością. – Edukację Włączającą należy zacząć od rodziców, bo to rodzice najlepiej orientują się, czy rozwój ich dziecka jest inny od rówieśników – podkreśliła.   Temat deficytu w rozwoju ruchowym oraz jego wpływ na umiejętności szkolne i zachowanie uczniów przybliżyła Renata Ranocha, ekspert w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, w tym z zaburzeniami integracji sensorycznej, autyzmem; starszy asystent fizjoterapii na Oddziale Wczesnej Interwencji i Poradni Rehabilitacyjnej Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu. Ekspert wydawnictwa Nowa Era, Katarzyna Sirak, przedstawiła możliwości połączenia tradycyjnych metod pracy z technologią na przykładzie produktów eduSensus. Uczestnicy konferencji spotkali się również z Katarzyną Kocoń – Rychter, doktorem nauk medycznych, psychologiem, psychoterapeutą, wykładowcą akademickim i adiunktem WSH. Pani doktor dokonała analizy potrzeb nauczyciela, całej klasy, a także ucznia o specjalnych wymaganiach edukacyjnych. Dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Iwona Durek, opierając się na praktyce i doświadczeniu, przedstawiła metody pracy takie jak: arteterapia - ceramika, szkło, kreatywność; Oryginal Play; muzykoterapia, teatr, relaksacja; logopedia, biofeedback, Snoezelen, Montessori, samoobsługa, edukacja seksualna, terapie wspomagające z udziałem zwierząt; tężnia, grota, masaż, hydroterapia.   Pomiędzy wystąpieniami prelegentów zorganizowany został panel dyskusyjny, w którym udział wzięli Maria Utracka – edukator, ekspert i trener w Ośrodku Rozwoju Edukacji, Aleksandra Antczak – dyrektor Centrum Obsługi Edukacji w Gminie Michałowice, Grażyna Jurek – dyrektor Zespołu Szkół nr 1 w Tychach, Katarzyna Sirak – Ekspert wydawnictwa Nowa Era. Uczestnicy próbowali odpowiedzieć na pytania: Czy zmiana roli zawodowej nauczycieli jest koniecznością? Jakie trudności i jakie potrzeby wsparcia widzą dyrektorzy szkół ogólnodostępnych? Jaka jest rola i pomoc gminy – dobre praktyki. Moderatorem dyskusji była Ewa Kraus – prodziekan Wydziału Nauk Humanistycznych WSH. Konferencja została zwieńczona trzema warsztatami: „Trudny” uczeń – porażka czy sukces? Sposoby pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach w klasie ogólnodostępnej”, podczas którego uczestnicy dowiedzieli się jakie są przyczyny zachowania trudnego ucznia, a także wzięli udział w ćwiczeniach z pracy grupowej i indywidualnej; „Arteterapia w świetle psychologii pozytywnej z wykorzystaniem sztuk wizualnych”, którego celem było wprowadzenie w psychologię pozytywną oraz zaprezentowanie ćwiczeń arteterapeutycznych; „Specyfika i metody pracy z uczniem niedosłyszącym”, mający na celu zwrócenie uwagi uczestników na typowe reakcje ucznia niezdiagnozowanego, wskazujące na problemy ze słuchem. Sponsorami wydarzenia były firmy: Aktin, Nowa Era oraz Verbena. (s)  

Laureaci konkursu „Bohaterowie potrzebni od zaraz”

dodane 27.03.2018
[Będzin] W Zespole Szkół  Techniczno-Usługowych w Będzinie podczas gali I Powiatowego Konkursu dla Szkół Podstawowych, Gimnazjalnych i Ponadgimnazjalnych pn. „Danuta Siedzikówna Inka – ktoś taki, jak ja”, laureaci w kategoriach prac plastycznych i prac literackich odebrali nagrody i wyróżnienia. Przygotowując się do konkursu, uczestnicy czytali książki poświęcone  Ince, szukali informacji o niej w różnych źródłach, oglądali spektakle, słuchali piosenek. Wszystkie te poszukiwania dały początek osobistym refleksjom, przemyśleniom, zrodziły emocje wyrażone w pracach prozatorskich, wierszach  i pracach plastycznych w różnorodnych technikach. Szkolne Koło Teatralne działające przy ZST-U przygotowało pod kierunkiem Agnieszki Górskiej -Dworak i Renaty Włodek montaż artystyczny, stanowiący impresję na temat życia Danuty Siedzikówny. Autorką tekstu literackiego, który posłużył za kanwę scenariusza, była Oliwia Lemanik, uczennica trzeciej klasy Technikum nr 2 w ZST-U, wyróżniona w konkursie. Jako pierwsi nagrodzeni zostali najmłodsi uczestnicy – uczniowie szkół podstawowych, którzy przygotowali prace plastyczne. Miejsce pierwsze przypadło Wiktorii Domagale, drugie miejsce zajęła Julia Matura, a trzecią nagrodę zdobyła Martyna Sarnecka. Wszystkie laureatki na co dzień są uczennicami Szkoły Podstawowej nr  3 w  Wojkowicach. W kategorii prac plastycznych uczniów gimnazjów pierwsza nagroda trafiła w ręce Aleksandry Mróz, uczennicy Gimnazjum nr  3 w  Będzinie, drugą otrzymała Alicja Półtorak, uczennica Gimnazjum nr  3 w  Będzinie, trzeciej nagrody nie przyznano. Wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych tryumfatorką została Julia Postół, uczennica Technikum nr  2 im. Danuty Siedzikówny Inki w Zespole Szkół Techniczno-Usługowych w  Będzinie, miejsce drugie zajęła Paulina Grzeszna, uczennica  III Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida w Będzinie. Na miejscu trzecim uplasował się Oskar Pasteczka , uczeń Technikum nr  2 im. Danuty Siedzikówny Inki w Zespole Szkół Techniczno-Usługowych w  Będzinie. W tej kategorii przyznano także wyróżnienia. Otrzymały je: Kasandra Pucek, uczennica  I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Będzinie oraz Wiktoria Prangel, uczennica Szkoły Branżowej I stopnia im. Danuty Siedzikówny Inki w ZST-U w Będzinie. W dziedzinie literatury prace do konkursu zgłosili w tym roku wyłącznie uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Laureatką została Aleksandra Podgórska, uczennica Liceum Ogólnokształcącego im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych  w Wojkowicach. Miejsce drugie przypadło Soni Michoń, uczennicy  III Liceum Ogólnokształcącego im. Cypriana Kamila Norwida w Będzinie, natomiast trzecie miejsce zajęła Laura Majka, uczennica I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika  w  Będzinie. Wyróżnienia w tej kategorii otrzymały Oliwia Lemanik, uczennica  Technikum nr 2 im. Danuty Siedzikówny Inki w ZST-U w Będzinie oraz Wiktoria Natalia Strzelińska, uczennica Szkoły Branżowej I stopnia im. Danuty Siedzikówny Inki w ZST-U w Będzinie. Wręczenie nagród i wyróżnień młodym autorom  nie było jedynym wydarzeniem uroczystej gali. Po raz trzeci w siedzibie ZST-U została otwarta wystawa Instytutu Pamięci Narodowej pn. „Niech polska ziemia utuli ich do spokojnego snu. Ekshumacje i identyfikacje ofiar terroru komunistycznego”. Monika Bortlik-Dźwierzyńska, przedstawicielka oddziału IPN w Katowicach, wygłosiła prelekcję wprowadzającą w treści wystawy, którą goście gali mogli obejrzeć po zakończeniu części oficjalnej uroczystości. Honorowym patronatem konkurs objęli poseł Waldemar Andzel i starosta będziński Arkadiusz Watoła. (KP)

III Wojewódzki Konkurs „Uczniowskie Inspiracje Kulinarne 2018”

dodane 26.03.2018
[Sosnowiec, Zawiercie] W Technikum Gastronomiczno-Hotelarskim nr 3 w Sosnowcu odbył się III Wojewódzki Konkurs „Uczniowskie Inspiracje Kulinarne 2018”, którego tematem był „Kolorowy deser z wykorzystaniem owoców i/lub warzyw”. Wzięło w nim udział 10 dwuosobowych drużyn z 10 szkół województwa śląskiego. W gronie lauretów na III miejscu znalazła się repreznetacja z Zespołu Szkół i Placówek im. Hugo Kołłątaja w Zawierciu: Wiktoria Stobińska i Aleksandra Sołtysik. Celem konkursu było podniesienie rangi zawodu kucharza i jakości kształcenia zawodowego, rozwijanie wśród młodzieży zainteresowania zawodem oraz pogłębianie wiedzy i umiejętności kulinarnych. Na wykonanie zadania uczestnicy konkursu mieli 120 minut. Czas ten w pełni wykorzystali na przygotowanie oryginalnych i smacznych deserów, które zaprezentowano wszystkim w części oficjalnej, podsumowującej konkursowe zmagania kulinarne. Do udziału w uroczystym podsumowaniu konkursu i wręczeniu nagród zaproszeni zostali przedstawiciele władz miasta Sosnowca, przedstawiciele firm współpracujących ze szkołą oraz przedstawiciele sosnowieckich szkół, których przywitała Elżbieta Czernik, dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu. Rozdanie nagród konkursowych uświetnili swoją obecnością: Elżbieta Fudro, wizytator Kuratorium Oświaty w Katowicach, Wilhelm Zych, przewodniczący Rady Miasta, Janusz Kubicki, Adam Wolski i Jan Bosak, radni miasta Sosnowca, Małgorzata Pochopień, przewodnicząca Związku Zawodowego Solidarność, Paweł Wójcik, prezes Śląsko- Jurajskiego Stowarzyszenia Kulinarnego, które objęło patronat nad konkursem i Maria Banachowicz z Izby Rzemieślniczej z Katowic oraz Kamila Liptak i Pan Seweryn Wypchło, przedstawiciele Firmy Nestle Professional, która była fundatorem rzeczowych nagród konkursowych. W III Wojewódzkim Konkursie „Uczniowskie Inspiracje Kulinarne 2018” pierwsze miejsce zajęli Karol Knapik i Dawid Charyga z Zespołu Szkół Gastronomicznych im. Gustawa Morcinka  w Katowicach, na drugim znalazły się Julia Neska i Karolina Kurszewska z Zespołu Szkół nr 7 w Tychach, trzecie miejsce zajęły Wiktoria Stobińska i Aleksandra Sołtysik z Zespołu Szkół i Placówek im. Hugo Kołłątaja w Zawierciu. Konkurs „Uczniowskie Inspiracje Kulinarne 2018" został przygotowany przez Magdalenę Domagałę i Agnieszkę Nawrat z Technikum Gastronomiczno-Hotelarskim nr 3 w Sosnowcu.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl