Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Klienci zadowoleni z obsługi w ZUS

dodane 04.01.2017
[Region] Ponad 80 proc. klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, doceniając fachowość oraz życzliwość pracowników ZUS – to wynik najnowszego badania PBS. Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 r. Dotychczas przeprowadzono trzy tego typu badania, każde na grupie 10 tys. osób w podziale: 3 tys. ubezpieczonych, 3 tys. świadczeniobiorców i 4 tys. przedsiębiorców. W najnowszym, przeprowadzonym w ostatnim kwartale ubiegłego roku – nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach Zakładu. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6 proc. więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi na salach obsługi klienta jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. badanych doceniło warunki lokalowe w jakich odbywa się obsługa klientów w ZUS, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu w jakim byli obsłużeni. Niezmiennie wysoko w badaniach PBS oceniane są materiały informacyjne przygotowywane z myślą o klientach ZUS. W kolejnych trzech badaniach 78 proc. ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie przygotowane. Niewiele mniejsze grono badanych (73 proc.) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z wcześniejszym badaniem o 5 proc., do 69 proc., wzrosła liczba osób zadowolonych z obsługi świadczonej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich dwóch etapach badań. W podsumowującym pytaniu o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.   Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego

KZK GOP - nowy sposób kupowania biletów przez komórkę

dodane 04.01.2017
[Region] KZK GOP wprowadził możliwość kupowania biletów jednorazowych za pomocą SkyCash - darmowej aplikacji na telefony komórkowe. Pasażerowie korzystający z tego rozwiązania mają też dostęp do całego szeregu dodatkowych usług, jak płatności za przejazdy pociągami, wypłacanie gotówki z bankomatów czy doładowania telefonów na kartę.   Mieszkańcy gmin, na terenie których komunikację zbiorową organizuje KZK GOP, zyskali możliwość kupowania biletów przy użyciu aplikacji mobilnej SkyCash. Rozwiązywanie pozawala dokonać zakupu w każdym miejscu, 24 godziny na dobę, bez odliczania drobnych czy szukania otwartego punktu sprzedaży. Bilety nie różnią się cenowo od swoich papierowych odpowiedników. Po pobraniu SkyCash i zarejestrowaniu się w systemie pierwszy bilet w cenie do 4 zł można skasować za darmo.   Korzystanie z aplikacji jest bardzo proste. Wystarczy uruchomić SkyCash w telefonie, wybrać rodzaj biletu i potwierdzić zamiar jego skasowania. Wcześniej należy zasilić swoje konto środkami pieniężnymi, np. przelewem bankowym. Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą, dzięki czemu w ogóle nie trzeba pamiętać o zasileniach. Należność za bilety będzie wtedy pobierana bezpośrednio z konta bankowego pasażera.   Po dokonaniu płatności kartą lub środkami zgromadzonymi na koncie SkyCash bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci aplikacji. Podczas kontroli wystarczy okazać ekran telefonu z wyświetloną zakładką „Bilety do kontroli”. Pasażer może wykonać tę czynność także w trybie offline, bez konieczności łączenia się z internetem.   - SkyCash to wygodny sposób na kupowanie biletów komunikacji miejskiej, ale także cały wachlarz innych, ułatwiających codzienne życie usług - podkreśla  Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash. - Korzystając z aplikacji można m.in. kupować bilety na pociągi ośmiu przewoźników kolejowych, doładowywać telefony na kartę, wypłacać gotówkę z bankomatów czy dokonywać płatności za domowe rachunki - dodaje Krajewski.   (s)

Konkurs na „Stroik świąteczny” rozstrzygnięty

dodane 23.12.2016
[Sosnowiec] W Szkole Podstawowej nr 29 w Sosnowcu 22 grudnia odbyło się rozstrzygnięcie III Świątecznego Konkursu dla Rodziców pod hasłem „Stroik świąteczny”. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem rodziców, którzy wykonali 42 stroiki bożonarodzeniowe. Nagrodę główną zdobyła Magdalena Wrocławek, mama uczennicy z klasy VI b.   Wręczenie nagród odbyło się w świątecznej atmosferze podczas Szkolnych Jasełek, na które otrzymali zaproszenie wszyscy rodzice, którzy przystąpili do konkursu. Komisja oceniająca prace konkursowe stanęła przed trudnym zadaniem, ponieważ każdy ze stroików był wyjątkowy, oryginalny i pomysłowy. W efekcie jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej i po trzy nagrody I oraz II stopnia. Pozostałe prace zostały wyróżnione, a ich twórcy, czyli wszyscy rodzice biorący udział w konkursie, otrzymali dyplomy. Nagrodzeni rodzice otrzymali nagrody ufundowane przez Firmę GIGALAND z Sosnowca, Wydawnictwo MAC Edukacja oraz przez Szkołę Podstawową nr 29 oraz dyplomy. Nagrody I stopnia zdobyły: Marta Bochenek, mama uczennicy z klasy II a, Barbara Brodziak-Dopierała, mama uczniów z klas II b i VI b oraz Edyta Gredka, mama ucznia z klasy I a. Nagrody II stopnia powędrowały do Sylwii Basy, mamy uczennicy z klasy III b, Anety Napierały, mamy ucznia z klasy III c i Magdaleny Skrzypek, mamy ucznia z klasy III c.   Organizatorem trzeciej edycji świątecznego konkursu była Ewa Węgrzyńska, nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 29.   (s)  

Realizowali projekt „We are all equal”

dodane 20.12.2016
[Powiaty, Dąbrowa Górnicza] Stowarzyszenie  Porozumienie Pokoleń ze Sławkowa zrealizowało w Wiśle kolejny międzynarodowy projekt, sfinansowany z programu Erasmus+  pn. „We are all equal". Była to czterostronna wymiana młodzieży, w której wzięli udział działający w stowarzyszeniu uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych w Dąbrowie Górniczej oraz młode osoby z zagranicznych organizacji: Magna Carta Genclik Dernegi z Turcji, A.D.E.L. Association for Development, Education, and Labour ze Słowacji oraz Asociatia Tineri Parteneri Pentru Dezvoltarea Societatii Civile z Rumunii. Efektem pracy uczestników projektu „We are all equal" jest film, promujący dialog międzyreligijny oraz Słownik Tolerancji.   Celem projektu, który był realizowany w  Ośrodku Wypoczynkowym „Relaks” od 6 do 14 grudnia, było zdobycie nowej wiedzy, postaw i kompetencji z zakresu czterech różnych religii: Katolicyzmu, Islamu, Prawosławia oraz Judaizmu. Uczestnicy poruszyli tak trudną tematykę jak dyskryminacja religijna, agresja oraz przemoc wobec przedstawicieli różnych wyznań, a także debatowali o tym, jak ważne jest przestrzeganie praw człowieka oraz bycie świadomym, młodym obywatelem. Dzięki biorącym udział w przedsięwzięciu przedstawicielom czterech różnych religii, wśród uczestników projektu został nawiązany dialog międzykulturowy oraz międzyreligijny. Oprócz warsztatów i gier integracyjnych młodzi ludzie przygotowali również wieczory narodowe, w czasie których mogli poznać kulturę i tradycje Polski, Turcji, Rumunii i Słowacji. W czasie trwania projektu uczestnicy zorganizowali „Żywą Bibliotekę" w Zespole Szkół Ekonomicznych w Dąbrowie Górniczej. – Młodzi ludzie, a zarazem przedstawiciele czterech różnych religii, chętnie odpowiadali na wszelkie pytania swoich rówieśników, którzy przybyli na spotkanie.  Dziewięciodniowa wymiana młodych osób z Polski, Turcji, Słowacji oraz Rumunii zakończyła się sukcesem oraz wieloma nowymi przyjaźniami, które z pewnością przetrwają próbę czasu, a także odległości – podkreśla  Ewa Tarnowska, wiceprezes Stowarzyszenia Porozumienie Pokoleń.   Honorowy patronat nad  przedsięwzięciem objął burmistrz Sławkowa Rafał Adamczyk i burmistrz Wisły Tomasz Bujok.     (s)

Stworzyli świąteczny teledysk

dodane 19.12.2016
[Powiaty] Około 70 osób wzięło udział we wspólnym kolędowaniu w Łazach. Kolędę „Wśród nocnej ciszy” wspólnie śpiewają m.in. samorządowcy, mieszkańcy gminy, pracownicy Miejskiego Ośrodka Kultury, Parku Wodnego „Jura” i wiele innych osób. Wśród śpiewających jest także burmistrza Łaz Maciej Kaczyński, który także akompaniuje. Wspólne kolędowanie zostało sfilmowane, a teledysk z tego wydarzenia będzie miał premierę we wtorek 20 grudnia. Będzie go można zobaczyć m.in. na stronach UM Łazy, MOK Łazy, FB oraz YouTube.   – W Miejskim Ośrodku Kultury zrodził się pomysł, by nie tylko się spotykać, ale także zaśpiewać wspólnie kolędę – podkreśla burmistrz Łaz Maciej Kaczyński. Występują w niej m.in. lokalni artyści, ratownicy z pływalni, urzędnicy samorządowi, pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej, klub seniora, same znajome twarze. Można powiedzieć, że teledysk jest pewną formą życzeń świątecznych dla mieszańców Gminy Łazy. Sam śpiewam kilka słów w świątecznym teledysku, zasiadam także za fortepianem – informuje burmistrz Łaz. – Wybraliśmy utwór pogodny i radosny. Ma on sprzyjać integracji i być muzyczną niespodzianką, pełną pozytywnych emocji. To z pewnością nietypowy pomysł – zaznacza Karol Hadrych z Miejskiego Ośrodka Kultury w Łazach, który koordynował nagranie. – W klipie występują m.in. studenci i przedszkolaki, mieszkańcy gminy i pracownicy gminnych instytucji. Bez wyjątku wszyscy do nagrania audio podeszli bardzo profesjonalnie. Z kolei podczas realizacji wideo nie brakowało zabawnych sytuacji – relacjonuje Hadrych.   Aranżacją kolędy „Wśród nocnej ciszy” zajął się Marcin Cyzowski, klip nakręcili młodzi filmowy z Niegowonic, którzy są autorami amatorskiego filmu „23 Dywizja” mającego swoją premierę miesiąc temu.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl