Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Kiermasz ofert pracy w Miejskim Centrum Informacji

dodane 03.02.2017
[Dąbrowa Górnicza] 7 lutego  w godzinach od 12:00 do 15:00 w Miejskim Centrum Informacji w Dąbrowie Górniczej odbędzie się Kiermasz Ofert Pracy, adresowany do osób zainteresowanych tematyką rozwoju zawodowego, poszukujących pracy lub zainteresowanych pracą w Niemczech. Wydarzenie organizowane jest przez Fundację Godne Życie, Mobilne Centrum Informacji Zawodowej  oraz Punkt Pośrednictwa Pracy w Dąbrowie Górniczej. W ramach wydarzenia odbędą się bezpłatne konsultacje z doradcą zawodowym, który udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące rynku pracy, pomoże określić preferencje zawodowe oraz podpowie jak napisać profesjonalne CV. Ponadto zaprezentowane zostaną aktualne oferty pracy skierowane zarówno do osób bezrobotnych, poszukujących stałej pracy jak i uczącej się młodzieży zainteresowanej krótkoterminowymi ofertami. Osoby zainteresowane wyjazdem do pracy w Niemczech będą miały okazję bezpłatnie skonsultować się z przedstawicielem Biura Pośrednictwa Pracy w Niemczech „Przytulski”. Specjalista udzieli wszelkich informacji na temat warunków płacowych, aspektów prawnych i podatkowych takiego wyjazdu, zakładania własnej firmy w Niemczech, możliwości doskonalenia umiejętności językowych i kursów zawodowych oraz zaprezentuje oferty pracy tymże kraju. Więcej informacji zainteresowanym udzielają: Mobilne Centrum Informacji Zawodowej, ul. Ząbkowicka 44,  tel. 696 402 675, Punkt Pośrednictwa Pracy, ul. Sobieskiego 12, tel. 32 262 02 93, Biuro Pośrednictwa Pracy w Niemczech „Przytulski”, tel. 666 015 521 oraz Miejskie Centrum Informacji, ul. Sobieskiego 6, e-mail: info@fundacjagodnezycie.eu. Marta Bukowska

Kontrola zwolnień lekarskich w 2016 r.

dodane 02.02.2017
[Region] Zgodnie z ustawowymi uprawnieniami, ZUS prowadzi kontrole zarówno pod kątem prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do pracy, jak i prawidłowości wykorzystania zwolnień lekarskich. Kwota cofniętych lub zmniejszonych świadczeń po kontroli zwolnień lekarskich w całym roku 2016 wyniosła 203,8 mln zł. Rok wcześniej była to kwota o 8 mln zł mniejsza i wyniosła 195,8 mln zł. Kontrolerzy ZUS w 2016 r.  przeprowadzili 569,5 tys. kontroli osób  posiadających  zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy. W konsekwencji wydanych zostało  22,2 tys.  decyzji  wstrzymujących  dalszą wypłatę zasiłków chorobowych. Kwota wstrzymanych z tego tytułu zasiłków w 2016 r. to prawie 16,3  mln. Ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa nakłada na Zakład Ubezpieczeń Społecznych również obowiązek obniżenia podstawy wymiaru zasiłku chorobowego i świadczenia rehabilitacyjnego w przypadku, gdy ustał tytuł ubezpieczenia. Wysokość świadczenia jest ograniczana w tym przypadku do 100 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w kraju. Z tego powodu w całym 2016 r. obniżono wypłaty o 183,4 mln dla 209,9 tys. osób. Kolejnym z powodów ograniczenia wysokości wypłacanego świadczenia chorobowego jest opóźnienie w przekazaniu zwolnienia lekarskiego pracodawcy. Obniżenie to ma miejsce w przypadku niedopełnienia obowiązku dostarczenia płatnikowi zaświadczenia lekarskiego w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania.  Świadczenie w kwocie zmniejszonej o 25 proc.  wypłacane jest od ósmego dnia niezdolności do pracy do czasu dostarczenia zwolnienia. Ograniczenie to dotknęło w 2016 r. 69,7 tys. osób na łączną kwotę ponad 4,1 mln. Łącznie kwota obniżonych i cofniętych świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa w całym 2016 roku 203,8 mln zł. Tylko w ostatnim IV kwartale kwota ta wyniosła prawie 49,7 mln zł. Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego      

Nauczyciele CKZiU na stażu zawodowym w Rumunii

dodane 31.01.2017
[Sosnowiec] Grupa pięciu nauczycieli z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu przebywała  w rumuńskiej szkole zawodowej w Suceavie na pięciodniowym stażu zawodowym.  Pobyt  sosnowieckich nauczycieli w tej placówce związany był z realizacją projektu „Nauka przez Doświadczenie”  w ramach programu Erasmus+ .   Colegiul Tehnic  „Alexandru Ioan Cuza”  jest znakomicie wyposażoną placówką, która oferuje swoim uczniom przestronne, wyremontowane i odpowiednio do danego profilu klasy wyposażone sale zajęć i warsztaty szkolne. W szkole uczy się w sumie ok. 1200  uczniów, na co składa się liceum ogólnokształcące, technikum, szkoła zawodowa oraz szkoła policealna.   Wizyta w tej placówce, w której uczestniczyli  nauczyciele z Sosnowca, to rodzaj szkolenia polegający na obserwacji pracy nauczycieli zagranicznej szkoły. Nauczyciele codziennie uczestniczyli w zajęciach realizowanych na terenie warsztatów szkolnych o profilu samochodowym. Poznali specyfikę prowadzenia zajęć praktycznych opartych na wypracowanych wzorcach rumuńskich nauczycieli. Uczestniczyli ponadto w zajęciach laboratoryjnych projektowania komputerowego oraz w pracowni elektrycznej.   W trakcie stażowego pobytu dyskutowano również na temat programów nauczania, porównywano system organizacji egzaminów zawodowych oraz analizowano wyposażenie dydaktyczne w poszczególnych zawodach. Dodatkowo po zajęciach nauczyciele zrealizowali program kulturowy, odwiedzając między innymi Monastyr Voronec oraz polską szkołę w Nowym Sołońcu.   Każdy z uczestników projektu wzbogacił swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, poznał nowe środowisko oraz zdobył dokument Europass Mobilność oraz certyfikat udziału w Job shadowing.   (s)  

Ostatnia szansa na zgłoszenie do konkursu „Teraz Polska”

dodane 30.01.2017
[Region] Trwa XXVII edycja konkursu „Teraz Polska”. Termin nadsyłania zgłoszeń został przedłużony do 3 lutego. Konkurs odbywa się w trzech kategoriach: dla produktów i usług, samorządów oraz innowacji. Laureaci konkursu otrzymują prawo do posługiwania się Godłem „Teraz Polska”, które jest niezawodnym narzędziem budowania prestiżu wśród klientów i partnerów biznesowych. Znak „Teraz Polska” przyznawany jest przez grono ekspertów polskim produktom i usługom najwyższej jakości.   Godło „Teraz Polska” należy do grona najbardziej rozpoznawalnych przez konsumentów wyróżnień. Badania wskazują, że ponad 70 proc. ankietowanych kojarzy ten znak z wysoką jakością produktów i usług, a 81 proc. klientów, którzy spotkali się z nim na oferowanych produktach, zdecydowało się na ich zakup. Wysoki prestiż Godła „Teraz Polska” umacniają: przejrzyste procedury konkursowe, kompetencja i niezależność ekspertów, a także obiektywizm członków Kapituły Konkursu działającej pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera.   – Zachęcam firmy, samorządy i jednostki badawcze do wzięcia udziału w konkursie. Najbliższe dni to ostania szansa, by zgłosić się do tegorocznej edycji. A zrobić mogą to wszystkie firmy, niezależnie od wielkości i regionu, w którym działają. O zwycięstwie decyduje jeden czynnik: najwyższa jakość – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”. – Od 26 lat budujemy markę najwyższej polskiej jakości. Godło „Teraz Polska” jest kojarzone przez konsumentów z lokalnymi produktami, które wyróżniają się na tle konkurencji, także zagranicznej – dodaje.   Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” od ponad 25 lat promuje polską przedsiębiorczość, innowacyjne metody produkcji i zarządzania oraz wspiera firmy w budowaniu i umacnianiu ich marek. Poprzez liczne inicjatywy edukuje konsumentów, biorąc udział w kształtowaniu patriotycznych postaw zakupowych.   Aby wziąć udział w konkursie należy wypełnić ankietę rejestracyjną, która znajduje się na stronie www.terazpolska.pl lub skontaktować się z biurem fundacji, pisząc na adres konkurs@terazpolska.pl lub dzwoniąc pod numer: 22 201 29 90, 22 826 01 91.   (s)  

Wyższa Szkoła Humanitas partnerem merytorycznym Zagłębiowskiej Akademii Liderów

dodane 27.01.2017
[Sosnowiec] Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu została partnerem merytorycznym Zagłębiowskiej Akademii Liderów – bezpłatnego projektu edukacyjnego skierowanego do uczniów szkół średnich i studentów uczelni wyższych zamieszkujących teren Zagłębia Dąbrowskiego. Wykład inauguracyjny, otwarty dla wszystkich licealistów i studentów, odbędzie się pod koniec lutego w Wyższej Szkole Humanitas. Podczas wykładu uczestnicy będą mogli zapoznać się z programem Zagłębiowskiej Akademii Liderów i podjąć decyzję o rekrutacji. Celem projektu jest kreowanie liderów społecznych, którzy będą działać na rzecz lokalnej społeczności Zagłębia Dąbrowskiego. Wykładowcy Wyższej Szkoły Humanitas wystąpią jako prelegenci na Zagłębiowskiej Akademii Liderów. W ciągu pierwszej edycji osiemnastu uczestników będzie mieć okazję rozwinąć swoją wiedzę w zakresie umiejętności miękkich i biznesowych. Szkolenia będą dotyczyć takich zagadnień jak zarządzanie własną marką, autoprezentacja, prowadzenie działalności gospodarczej oraz stowarzyszenia, poprawne pisanie dokumentów aplikacyjnych i wiele innych. Pierwszym potwierdzonym prelegentem jest Paweł Badura, przedsiębiorca, współzałożyciel Komart Agencja Reklamowa. Z wykształcenia informatyk oraz socjolog reklamy i komunikacji społecznej. Już 18 marca Paweł Badura przeprowadzi szkolenie „Social Media dla przyszłych Przedsiębiorców”. W ramach Zagłębiowskiej Akademii Liderów przewidziane są spotkania z wybitnymi osobistościami z całego Zagłębia Dąbrowskiego. Szkolenia odbędą się w Sosnowieckim Parku Naukowo-Technologicznym w dniach 18 marca, 1 oraz 8 kwietnia. Akademia zostanie zakończona uroczystą galą oraz rozdaniem dyplomów i atrakcyjnych nagród. Rejestracja trwa do 5 marca. Rejestrować można się za pośrednictwem strony internetowej http://zaglebieliderow.pl/.   (s)

Realizują projekt „Mogę i chcę pomagać”

dodane 27.01.2017
[Sosnowiec] Wśród uczniów sosnowieckich szkół realizowany jest projekt edukacyjno-charytatywny pod nazwą „Mogę i chcę pomagać”, którego głównym celem jest wsparcie dla Hospicjum Sosnowieckiego im. Św. Tomasza Ap. Jest to pierwsza edycja projektu, adresowana do uczniów sosnowieckich przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich, a także szkół specjalnych i podopiecznych ośrodków terapii zajęciowej.   Przedsięwzięcie ma przede wszystkim propagować pomoc drugiemu człowiekowi oraz wspierać rozwijanie kreatywności, uzdolnień plastycznych i aktorskich u dzieci i młodzieży. Jego celem jest również upamiętnienie 25 rocznicy powstania diecezji sosnowieckiej, upowszechnienie postaci głównego patrona diecezji, św. Brata Alberta, oraz jego działalności na rzecz najbardziej potrzebujących.   Projekt składa się z dwóch niezależnych części. Pierwsza to konkurs na prace plastyczne pod nazwą „Bransoletki miłosierdzia”. Technika pracy jest dowolna, musi to jednak być bransoletka, którą można założyć na rękę. Bransoletki zostaną zaprezentowane na wystawie a następnie przekazane na charytatywny kiermasz, z którego dochód  zostanie przeznaczony na Hospicjum św. Tomasza w Sosnowcu. Termin dostarczenia najlepszych prac z poszczególnych placówek oświatowych upływa 3 marca 2017. Druga część projektu to przegląd przedstawień teatralnych pn. „Opowieść o miłosierdziu”, który odbędzie się w dniach od 15 do 16 marca 2017 roku na terenie Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu. Gala finałowa z udziałem zaproszonych gości planowana jest na pierwszą połowę kwietnia 2017 roku, również w szkole Podstawowej nr 27 w Sosnowcu. Organizatorami projektu są: Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej - ks. dr Michał Borda oraz nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Sosnowcu: Ewa Grobelny, Ewa Nowicka, Joanna Chyćko. Honorowy patronat nad imprezą objęli:  Ksiądz biskup Grzegorz Kaszak, dyrektor Delegatury Kuratorium  Oświaty w Sosnowcu Mirosława Kolwas- Soczyńska i prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.   (s)

TAURON wspiera nowoczesne oświetlenie Jaworzna

dodane 27.01.2017
[Jaworzno] Do grona europejskich miast, bez świetlnego chaosu, z dobrze skomponowaną, indywidualną iluminacją może dołączyć wkrótce Jaworzno. TAURON Dystrybucja we współpracy z miastem przygotował kompleksowy projekt Masterplanu oświetlenia dla Jaworzna. To swego rodzaju mapa drogowa rozwoju oświetlenia w mieście. Podstawą stworzenia Masterplanu było wykonanie inwentaryzacji istniejącego stanu oświetlenia ulicznego, oświetlenia parków, zieleni oraz iluminacji charakterystycznych obiektów architektonicznych Jaworzna. TAURON Dystrybucja i Miasto Jaworzno wspólnie opracowali spójną koncepcję, która wyznacza nowe standardy i kierunki rozwoju oświetlenia miasta. Masterplan w pierwszej kolejności zakłada uporządkowanie struktury oświetlenia w całym mieście, a także nadanie mu swoistego charakteru i klimatu poprzez odpowiednie oświetlenie detali miejskiej architektury. – Jako firma dostarczająca energię elektryczną promujemy takie rozwiązania, które w kompleksowy sposób podchodzą do myślenia o oświetleniu ulicznym i iluminacyjnym. Oświetlenie miejskie powinno być nie tylko funkcjonalne, efektywne kosztowo, ale powinno też służyć budowie spójnego i wyrazistego wizerunku miast, dzielnic i pojedynczych obiektów – mówi Jerzy Topolski, wiceprezes TAURON Dystrybucja. Przekazanie opracowania nastąpiło 27 stycznia, po niecałym roku od rozpoczęcia prac nad jego stworzeniem. Masterplan stanie się obowiązkowym dokumentem, który określa wytyczne dla przyszłych działań w zakresie opracowania kolejnych dokumentacji projektowych, modernizacji i wdrażaniu nowego oświetlenia w strukturze miasta. –Dostaliśmy do rąk koncepcję nowego oświetlenia miasta. Przyznaję, że jestem ogromnie zaskoczony tym, jak wspaniale mogłoby wyglądać Jaworzno oświetlone nowoczesnymi, eleganckimi i tanimi w eksploatacji lampami. Marzę o tym, by plan został zrealizowany. Obiecuję, że większość z nas na nowo zachwyci się Jaworznem – mówi Paweł Silbert, prezydent Jaworzna. Korzyści płynące z wdrożenia planu oświetleniowego to stworzenie atrakcyjnego i reprezentacyjnego wieczornego wizerunku miasta, nadanie indywidualnego charakteru miejskiej zabudowie. Dzięki wprowadzaniu nowego oświetlenia zwiększy się bezpieczeństwo i komfort mieszkańców. Mowa tu zarówno o pieszych, którzy po zmroku przemieszczają się lub spacerują ulicami, jak i kierowcach poruszających się po dobrze oświetlonych drogach. Duże zmiany obejmą także oświetlenie parkowe oraz eliminowanie z przestrzeni miejskiej tak zwanych „szarych obszarów” miasta. Masterplan zawiera szczegółowe zalecenia dla projektantów oświetlenia, które określają wartości luminancji i natężenia światła, zakres dozwolonych temperatur barwowych czy też uwarunkowania ekologiczne zapobiegające m.in. „zanieczyszczeniu nieba światłem”. – Stworzenie kompleksowego projektu oświetlenia, to kolejny przykład efektywnej współpracy TAURONA z Jaworznem – miastem tym istotniejszym dla Grupy, że powstaje tu jej flagowa inwestycja, czyli blok 910 w Elektrowni Jaworzno – podkreśla Jarosław Broda, wiceprezes zarządu ds. zarządzania majątkiem i rozwoju TAURON Polska Energia. To nie koniec współpracy między spółką TAURON Dystrybucja a Jaworznem w zakresie oświetlenia ulicznego. W najbliższych miesiącach będą trwały prace nad stworzeniem kompleksowych projektów i wykonaniem dokumentacji technicznej iluminacji pięciu obiektów architektonicznych w mieście. Projekt Masterplanu oświetlenia dla Jaworzna przygotowało renomowane Studio DL, które specjalizuje się w kreatywnym projektowaniu systemów oświetleniowych w skali miast. (s)

Rozpoczęły się zapisy do Zagłębiowskiej Akademii Liderów

dodane 26.01.2017
[Sosnowiec] Od dzisiaj ruszają zapisy do Zagłębiowskiej Akademii Liderów – bezpłatnego projektu edukacyjnego skierowanego do uczniów szkół średnich i studentów uczelni wyższych zamieszkujących teren Zagłębia Dąbrowskiego. Celem projektu jest kreowanie liderów społecznych, którzy będą działać na rzecz lokalnej społeczności Zagłębia Dąbrowskiego. W ciągu pierwszej edycji osiemnastu uczestników będzie mieć okazję rozwinąć swoją wiedzę w zakresie umiejętności miękkich i biznesowych. Szkolenia będą dotyczyć takich zagadnień jak zarządzanie własną marką, autoprezentacja, prowadzenie działalności gospodarczej oraz stowarzyszenia, poprawne pisanie dokumentów aplikacyjnych i wiele innych. Zdobytą w programie wiedzę, doświadczenie i znajomości uczestnicy będą mogli wykorzystać do prowadzenia działalności społecznej i biznesowej, a także do polepszenia swojej sytuacji na rynku pracy. Dodatkowo w ramach Zagłębiowskiej Akademii Liderów przewidziane są spotkania z wybitnymi osobistościami z całego Zagłębia Dąbrowskiego.   Organizatorzy projektu podkreślają, że jednym z głównych problemów Sosnowca jest rosnąca emigracja i starzenie się społeczeństwa. Zgodnie z prognozą Głównego Urzędu Statystycznego Sosnowiec ma mieć prawie 196 tysięcy mieszkańców w 2020 roku, a w 2030 roku tylko 173 tysiące. Problemem jest też emigracja młodego pokolenia i niski przyrost naturalny (w 2015 r. przyrost naturalny w naszym kraju wyniósł -0,7). – W przyszłości widoczny będzie problem małej liczby liderów społecznych i niskiej aktywności społeczeństwa obywatelskiego. Dlatego też tak ważne jest, aby kształcić lokalnych liderów już teraz, tak aby w przyszłości inni mogli czerpać z nich wzorce – zaznacza Mateusz Wiatr, koordynator projektu „Zagłębiowska Akademia Liderów”. Wszystkie szkolenia odbędą się w Sosnowieckim Parku Naukowo-Technologicznym w dniach 18 marca, 1 oraz 8 kwietnia. Akademia zostanie zakończona uroczystą galą oraz rozdaniem dyplomów i atrakcyjnych nagród. Rejestracja trwa do 5 marca. Rejestrować można się za pośrednictwem strony internetowej http://zaglebieliderow.pl/. Więcej na fanpage projektu na portalu społecznościowym Facebook:https://web.facebook.com/ZaglebieLiderow/?fref=ts. Projekt realizowany jest w ramach platformy Zwolnieni z teorii.   (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl