Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

II Ogólnopolski Konkurs Wiedzy w Humanitas za nami

dodane 25.05.2016
[Sosnowiec] II Ogólnopolski Konkurs Wiedzy w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu przeszedł do historii. Blisko 150 uczniów szkół ponadgimanzjalnych z różnych stron kraju przez dwa dni, 23 i 24 maja, walczyło w murach sosnowieckiej uczelni o nagrody główne w postaci zagranicznych wycieczek, a także nagrody pieniężne i książkowe. W pierwszym dniu poznaliśmy laureatów dyktanda z języka angielskiego. We wtorek zaś młodzież zmierzyła się z testami z biologii i chemii, języka polskiego oraz historii i WOS-u. To już II edycja Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy „Przyszłość w rozumie”, zainicjowanego w ubiegłym roku przez Humanitas, który tym razem został podzielony na 4 kategorie tematyczne. Pytania, oparte o aktualne programy kształcenia, opracowane zostały przez uznanych pracowników naukowych WSH z kierunków filologia angielska, prawo, psychologia, pedagogika, bezpieczeństwo narodowe, elektroradiologia, BHP, ale także ekspertów i praktyków w danych dziedzinach. Pierwszy dzień zmagań, podczas którego zadaniem było napisanie dyktanda w języku angielskim, które odczytał zawodowy native speaker, zgromadził blisko setkę chętnych. Podobna liczba uczestników zgłoszona została do testów wiedzy z biologii i chemii, WOS-u i historii oraz języka polskiego. – Uczniowie zgłoszeni do konkursu reprezentowali szkoły z województwa śląskiego, w tym m.in. z Sosnowca, Sławkowa, Jaworzna, Katowic, Częstochowy, Bielska-Białej, ale także z Olkusza, Krakowa, Opola, czy Łodzi. Tym samym zasięg naszego konkursu znacznie rozszerzył się w stosunku do poprzedniej edycji, a samo wydarzenie zdecydowanie się rozwinęło – mówi Izabela Kieliś, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Humanitas. W tym roku organizator przygotował wraz z partnerami wydarzenia wiele atrakcyjnych nagród. Biuro podróży Marco Tour dla laureata I miejsca w dyktandzie językowym ufundowało wycieczkę do Londynu oraz wycieczki do Pragi dla zwycięzców drugiego dnia konkursu. Zdobywcy II i III miejsca we wszystkich czterech kategoriach mogli liczyć na nagrody finansowe od WSH oraz książki od Wydawnictwa Nowa Era oraz burmistrza Sławkowa, Rafała Adamczyka. Ponadto spośród najlepszych uczestników każdego dnia konkursu losowano Złoty Indeks Wyższej Szkoły Humanitas, uprawniający do bezpłatnych studiów na jednym z kierunków z oferty uczelni. Po pierwszym dniu konkursu już było wiadomo, że poziom tegorocznej edycji jest bardzo wysoki. Jak podkreśliła dr Iwona Dronia, dyrektor Instytutu Filologii WSH, podsumowując pierwszy dzień zmagań, tekst dyktanda był bardzo trudny, ale młodzież poradziła sobie z nim bardzo dobrze. Zdobywczynią I miejsca okazała się Zuzanna Drewniak z IV LO im. S. Staszica w Sosnowcu II miejsce przypadło w udziale Grażynie Drabik z II LO im. Czesława Miłosza w Jaworznie, zaś III Wiktorowi Chanie z V LO im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej. Drugiego dnia oczekiwanie na wyniki wypełniły uczestnikom wykłady. O wybranych zagadnieniach dotyczących terytorium w prawie międzynarodowym opowiedział dr Maciej Borski, prodziekan ds. studenckich Wydziału Administracji i Zarządzania WSH. Natomiast Włodzimierz Nielipiński, znany podróżnik, autor bloga „Pan Czosnek w podróży”, przybliżył wszystkim kulisy swojej podróży do krajów Bliskiego Wschodu. Jak się okazało tuż po prelekcjach, podczas wtorkowych testów wiedzy również nie obyło się bez zaciętej rywalizacji. Zarówno w kategorii biologiczno-chemicznej jak i wiedzy z WOS-u i historii, konieczna była dogrywka o II i III miejsca. Ostatecznie drugi dzień konkursu zakończył się następującymi wynikami: WOS – historia: I miejsce – Jakub Antosiewicz – IV LO im. S. Staszica w Sosnowcu II miejsce – Bartosz Paczyński – I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie III miejsce – Mateusz Szczepańczyk - II LO im. E. Plater w Sosnowcu biologia – chemia: I miejsce - Aleksandra Motyka – IV LO im. S. Staszica w Sosnowcu II miejsce – Dawid Bereza – IV LO im. H. Sienkiewicza w Częstochowie III miejsce – Klaudia Konfederak – I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie język polski: I miejsce – Julia Mazurek – I LO im. J. Słowackiego w Częstochowie II miejsce – Agata Jarząbek – I LO im. J. Śniadeckiego w Siemianowicach Śląskich III miejsce – Aleksandra Cierniak – I LO. im. J. Słowackiego w Częstochowie   (s)  

Pyrzowice z najnowocześniejszym terminalem Cargo

dodane 24.05.2016
[Powiaty] Wczoraj w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach uroczyście otwarto terminal Cargo. To najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce. Inwestycję w 18 miesięcy wykonała Skanska. Jej wartość to blisko 36 mln zł netto.   Terminal powstał na ok. 11 ha działce położonej przed nową płytą postojową samolotów cargo, w południowo-wschodniej części lotniska. Nowoczesny terminal  umożliwi dalszy rozwój portu w kierunku obsługi przewozów towarowych drogą lotniczą. Obecnie Katowice Airport jest najważniejszym – po Lotnisku Chopina w Warszawie – ośrodkiem cargo lotniczego w kraju. Port pełni funkcję lotniczego hubu towarowego dla południa kraju. Budowa nowej bazy cargo to ważny element realizacji strategii rozwoju rynku przewozów towarów drogą lotniczą – nie tylko w Pyrzowicach, ale i w całej południowej Polsce.   Nowy obiekt to pierwszy budynek z projektowanego kompleksu Cargo przy MPL Katowice w Pyrzowicach. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych zagwarantuje szybką i kompleksową obsługę paczek – od momentu rozładunku z samolotu, poprzez transport do magazynu, gdzie dzięki nowoczesnym systemom sortującym będą one wydawane kurierom i firmom transportowym. Wszystko to przyspieszy pracę, skracając czas oczekiwania na przesyłki oraz zapewniając najwyższej jakości serwis w czasie tzw. szczytów paczkowych, np. przed świętami.   – Biorąc pod uwagę silny rozwój Pyrzowic pod kątem obsługi cargo, w projekcie terminalu zostały zastosowane takie rozwiązania konstrukcyjne, by w przyszłości możliwa była modułowa reorganizacja obiektu, stąd aranżację hali można dostosowywać do wielkości i potrzeb firm kurierskich – informuje Jacek Kościelny, menadżer projektu w Skanska.   Terminal podzielony jest na dwie części – obsługującą fracht lotniczy oraz część biurową. Projektant przewidział stworzenie niezależnych stref, tak, by każdy najemca otrzymał swoją własną, odseparowaną od innych przestrzeń do prowadzenia działalności. – Firmy mają swoje miejsca parkingowe, rampy rozładunkowe, bramy ze strony płyty Cargo i parkingu, serwerownie oraz własne biura i zaplecza – zaznacza Rafał Melerski, kierownik budowy w Skanska. Na terenie hali pojawią się także biura Urzędu Celnego oraz Straży Granicznej.   W ramach prac Skanska rozbudowała i przebudowała również istniejący układ energetyczny w MPL Katowice w Pyrzowicach. Powstały 2 stacje rozdzielcze wyposażone w pełen monitoring i możliwość sterowania parametrami na odległość przez obsługę lotniska. – Wykonany układ zapewnia także pełną redundancję energetyczną portu na wypadek awarii – podkreśla Jacek Kościelny.   (s)

Uczniowie z całego kraju walczą o wycieczkę do Londynu i Pragi

dodane 23.05.2016
[Region, Sosnowiec] W Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu trwa II Ogólnopolski Konkursu Wiedzy „Przyszłość w rozumie”. Blisko 150 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski walczy o nagrody główne: wycieczki do Londynu oraz Pragi ufundowane przez biuro podróży Marco Tour z Katowic. Dziś młodzież sprawdzała swoją wiedzę w dyktandzie z języka angielskiego. Z kolei jutro młodzież zmierzy się z testami z biologii, chemii, WOS-u, historii i języka polskiego.   To już II edycja Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy „Przyszłość w rozumie”, zainicjowanego w ubiegłym roku przez Humanitas. Tym razem odbywa się on w dniach 23-24 maja i został podzielony na 4 kategorie tematyczne. Pytania, oparte o aktualne programy kształcenia, opracowane zostały przez uznanych pracowników naukowych WSH z kierunków: filologia angielska, prawo, psychologia, pedagogika, bezpieczeństwo narodowe, elektroradiologia, BHP, ale także ekspertów i praktyków w danych dziedzinach.   Pierwszy dzień zmagań, podczas którego zadaniem było napisanie dyktanda w języku angielskim, które odczytał zawodowy native speaker, zgromadził blisko setkę chętnych. Podobna liczba uczestników zgłoszona została do jutrzejszych testów wiedzy z biologii i chemii, WOS-u i historii oraz języka polskiego. – Uczniowie zgłoszeni do konkursu reprezentują szkoły z województwa śląskiego, w tym m.in. z Sosnowca, Sławkowa, Jaworzna, Katowic, Częstochowy, Bielska-Białej, ale także z Olkusza, Krakowa, Opola, czy Łodzi. Tym samym zasięg naszego konkursu, znacznie rozszerzył się w stosunku do poprzedniej edycji, a samo wydarzenie zdecydowanie się rozwija – mówi Izabela Kieliś, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Humanitas.   Nie bez znaczenia są z pewnością atrakcyjne nagrody, jakie organizator przygotował wraz z partnerami wydarzenia. Biuro podróży Marco Tour, dla laureata I miejsca w dyktandzie językowym, ufundowało wycieczkę do Londynu oraz wycieczki do Pragi dla osób, które zwyciężą w drugim dniu konkursu. – Zależało nam, aby nagrody w konkursie były niesztampowe. Dlatego miłośnik języka angielskiego, który wykazał się dziś najlepszą jego znajomością, będzie mógł zwiedzić stolicę Wielkiej Brytanii, zaś zwycięzców w pozostałych kategoriach zaprosimy w podróż do czeskiej Pragi, miasta, w którym w tym roku nasza uczelnia otwiera drugi wydział zagraniczny – mówi Izabela Kieliś. Pozostali laureaci, którzy staną na podium mogą liczyć na nagrody finansowe i rzeczowe, m.in. książki od wydawnictwa Nowa Era.   Po pierwszym dniu konkursu już wiadomo, że poziom jest bardzo wysoki. Jak podkreśliła dr Iwona Dronia, dyrektor Instytutu Filologii WSH, podsumowując pierwszy dzień zmagań, tekst dyktanda był bardzo trudny, ale młodzież poradziła sobie z nim bardzo dobrze. Zdobywczyni pierwszego miejsca, którą okazała się Zuzanna Drabik z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 15 w Sosnowcu, popełniła zaledwie 25 błędów na blisko 200 możliwych! Drugie miejsce przypadło w udziale Grażynie Drabik z II LO im. Czesława Miłosza w Jaworznie, zaś trzecie Wiktorowi Chanie z V LO im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej. Dodatkowo spośród 13 najlepszych uczestników wylosowano ucznia, który otrzymał Złoty Indeks Wyższej Szkoły Humanitas uprawniający do bezpłatnych studiów na kierunku filologia angielska. Szczęśliwcem okazał się Michał Polak z VI LO im. Janusza Korczaka w Sosnowcu. Już jutro kolejny dzień konkursowych emocji i sprawdzian wiedzy z kolejnych przedmiotów. (s)

Pokaz mody „MY 2016” już jutro!

dodane 23.05.2016
[Sosnowiec] W Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu ul. Grota Roweckiego 64 odbędzie się we wtorek 24 maja prezentacja artystyczna w formie pokazu mody „MY 2016” autorstwa uczniów Technikum Nr 7 Projektowania i Stylizacji Ubioru. Gośćmi specjalnymi wydarzenia będą projektantka mody Monika Mrońska oraz stylista Jarosław Szado. Start o godz. 13.00. Podczas gali mody zostanie zaprezentowana najnowsza kolekcja odzieży zaprojektowana i wykonana przez młodych projektantów, a dopełnieniem całości będą wizaż i stylizacja fryzur oraz oprawa fotograficzna, również autorstwa młodzieży. Realizowany corocznie projekt jest zwieńczeniem pracy uczniów i nauczycieli, stwarza możliwość prezentacji przed szerokim gronem odbiorców pasji, pomysłów i umiejętności młodych adeptów zawodu. Od ponad 10 lat nad kształtem artystycznym kolekcji czuwa wybitny projektant mody – Jerzy Antkowiak. Efekty pracy uczniów i pedagogów zostały wielokrotnie nagrodzone prestiżowymi tytułami: „SZKOŁA PRZEMYSŁU MODY 2010” i „LIDER EDUKACJI ZAWODOWEJ”. Szkoła ma na swym koncie również Główną Nagrodę w kategorii FASHION na Międzynarodowym Festiwalu Twórczości w San Remo oraz wielokrotne zajmowała czołowe miejsca w Ogólnopolskim Seminarium Studenckim w Łodzi „TEXTIL”. Pokaz dokonań i twórczości uczniów jednej z najlepszych szkół kształcących przyszłe kadry dla przemysłu mody, nie tylko w regionie ale i w kraju, jest wydarzeniem, które od wielu lat cieszy się uznaniem w środowisku oświatowym, branżowym, a ich ranga potwierdzona jest stałym wpisem w kalendarz ważnych imprez odbywających się na terenie miasta i regionu.   Technikum Nr 7 w CKZiU w Sosnowcu to nowoczesna szkoła, która inspiruje młodzież do podejmowania działań twórczych, rozwoju talentów i pasji, planowania indywidualnej ścieżki zawodowej i budowania własnej marki. Kształci przyszłe kadry dla branży modowej, ale też branży fotograficznej i fryzjerskiej.   (s)

Sosnowieccy gimnazjaliści na gali projektu „Kamienie Pamięci”

dodane 23.05.2016
[Sosnowiec] W Centrum Kultury „Agora” we Wrocławiu odbyła się w piątek 20 maja finałowa gala VII edycji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Kamienie Pamięci”. Uczestniczyli w niej uczniowie Gimnazjum nr 16 w Sosnowcu, którzy realizowali projekt w ramach działalności Szkolnego Klubu Historycznego im. Armii Krajowej pod kierunkiem nauczyciela historii Elżbiety Rudzkiej. Młodzież „Szesnastki” zajęła się sprawą zabójstwa rodziny Mackiewiczów, które miało miejsce 12 lutego 1945 roku w Ostrowach Górniczych, dzielnicy Sosnowca. Do zadań uczestników projektu należało zebranie informacji o rodzinie, opracowanie prezentacji postaci oraz upowszechnienie wiedzy o niej wśród lokalnej społeczności. Reprezentacja Szkolnego Klubu Historycznego w składzie: Maja Szkutnik, Natalka Maj, Marcysia Stachera, Klaudia Sorek, Igor Flak, Maciej Piątek i Oskar Stobieniecki wraz z Elżbietą Rudzką przedstawiali wyniki półrocznej pracy członków Klubu ekspertom z Instytutu Pamięci Narodowej. W ramach podziękowania za pracę w projekcie uczniowie wraz z nauczycielką otrzymali symboliczny „Kamień pamięci”, dyplomy i nagrody rzeczowe. Dodatkową nagrodą dla uczniów był m.in. dwudniowy wyjazd do Wrocławia, którego koszty pokrył IPN. To nie pierwsze wyróżnienie dla działalności Szkolnego Klubu Historycznego w Gimnazjum nr 16. Jego założycielka Elżbieta Rudzka odebrała niedawno z rąk dr Piotra Kurka, prezesa Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej w Warszawie medal, będący dowodem uznania za kultywowanie etosu Armii Krajowej.   (s)

Udowodnią, że kariera zawodowa zaczyna się w szkole

dodane 20.05.2016
[Sosnowiec] Już w poniedziałek 23 maja w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu przy ulicy Kilińskiego 31 od godz. 10.00 będą prezentowane zawody, w jakich kształci placówka. Organizowany w szkole Festiwal Zawodów pod hasłem „Kariera zawodowa zaczyna się w szkole” będzie trwał dwa dni, będą mu towarzyszyć takie wydarzenia jak Wojewódzkie Targi Pracy oraz podpisanie umowy współpracy z Politechniką Śląską i Politechniką Częstochowską. Festiwal został objęty patronatem prezydenta Sosnowca, Arkadiusza Chęcińskiego. Dwudniowe przedsięwzięcie, odbywające się w CKZiU po raz kolejny, ma na celu promocję szkolnictwa zawodowego oraz dostarczenie gimnazjalistom i ich rodzicom wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat zawodów poszukiwanych obecnie na rynku pracy. Ponadto gimnazjaliści podczas trwania Festiwalu Zawodów za wykonanie prostych czynności zawodowych będą mogli zdobywać certyfikaty, które będą brały udział w losowaniu atrakcyjnych nagród. Będzie też działać punkt doradztwa zawodowego, w którym gimnazjaliści będą mogli porozmawiać ze specjalistami na temat swoich predyspozycji zawodowych oraz zaplanować swoją ścieżkę zawodową. Stoiska zawodowe będą dostępne w godzinach 10.00-18.00, drugiego dnia,  24 maja, w godzinach 10.00-15.00. Ponadto drugiego dnia w godz. 10.00 – 13.00 w ramach Wojewódzkich Targów Pracy swoje oferty dla młodzieży i osób poszukujących pracy stałej i  krótkoterminowej będą prezentować pracodawcy z wojewodztwa śląskiego, będzie można także wziac udział w prezentacjach z zakresu prawa pracy, przedsiębiorczości, rynku pracy i autoprezentacji. O godz. 12.00 placówkę odwiedzi prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński, który będzie towarzyszył dyrekcji szkoły podczas podpisywania umowy o współpracy pomiędzy CKZiU oraz Politechniką Śląską i Politechniką Częstochowską. Zwieńczeniem drugiego dnia Festiwalu Zawodów będzie losowanie nagród wśród posiadaczy certyfikatów.   (s)  

O zarządzaniu placówkami oświatowymi

dodane 20.05.2016
[Sosnowiec] W czwartek 19 maja w Wyższej Szkole Humanitas odbyła się kolejna konferencja „Dyrektor Liderem Zarządzania” z cyklu edukacyjnego adresowanego do dyrektorów placówek oświatowych województwa śląskiego. Poza licznie przybyłymi dyrektorami, konferencję uświetnili swą obecnością naczelnicy i dyrektorzy miejskich zespołów oświaty z Bytomia, Czeladzi, Piekar Śląskich, Pszczyny i Wojkowic. Pierwsza część konferencji „Dyrektor Liderem Zarządzania” poświęcona była w całości zagadnieniom kontroli zarządczej. Mirosław Krajewski, ekspert Ośrodka Rozwoju Edukacji, w przystępny i żartobliwy zarazem sposób przedstawił uczestnikom poszczególne elementy kontroli zarządczej z perspektywy dobrych i złych praktyk oraz własnych doświadczeń nabytych w okresie sześciu lat, od kiedy kontrola zarządcza została wprowadzona do placówek oświatowych. Prelekcja przyniosła odpowiedzi na pytania o to, co się sprawdziło, co się zmieniło i co jeszcze może się zmienić we wspomnianym obszarze. Mirosław Krajewski wskazał także, na co dyrektorzy powinni zwracać szczególną uwagę w prowadzeniu oraz dokumentowaniu procesów kontroli zarządczej. W trakcie drugiej części konferencji Aleksandra Skwara – doświadczony trener i coach, związana zarówno ze środowiskiem oświaty jak i biznesu, w swoim wystąpieniu postawiła tezę: „Dyrektor placówki oświatowej XXI wieku powinien być liderem”, którą doskonale uargumentowała. Przedstawiła podstawowe różnice między menedżerem i liderem oraz wszelkie korzyści, jakie wynikają z bycia przez dyrektora szkoły liderem – zarówno dla uczniów, dla nauczycieli, dla placówki, jak i dla samego siebie. W obydwu wystąpieniach, dotyczących tak odmiennych dziedzin zarządzania, pojawił się wspólny motyw: jednostka nie jest w stanie dostatecznie sprawnie i efektywnie zarządzać placówką. Każdy dyrektor, każdy lider potrzebuje wsparcia w realizowaniu swojej wizji. Wsparciem dla lidera powinien być merytoryczny, zaufany i odpowiedzialny zespół nauczycieli. A zatem w pierwszej kolejności lider powinien zbudować swój własny zespół, być dla niego wzorem i autorytetem oraz dbać o właściwe relacje, bowiem tylko wspólnie można dokonać wszystkiego i osiągnąć każdy założony cel.   Patronatem honorowym konferencję objęli prezydenci Sosnowca i Dąbrowy Górniczej, natomiast patronatem merytorycznym Zarząd Krajowy Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych oraz następujące Instytuty Wyższej Szkoły Humanita: Instytut Zarządzania i Ekonomii, Instytut Pedagogiki i Instytut Psychologii.   (s)

Zdrowe śniadania mają nowy rekord Guinnessa

dodane 20.05.2016
[Sosnowiec] 6778 uczestników – to nowy rekord Guinnessa w największej lekcji gotowania zdrowego śniadania, ustanowiony w ramach programu Śniadanie Daje Moc. Ten niesamowity wyczyn należy do polskich uczniów ze szkół podstawowych, które 6 listopada 2015 roku, w Dniu Śniadanie Daje Moc, brały udział w próbie pobicia rekordu. Swój udział w zwycięstwie polskich uczniow ma sosnowiecka Szkoła Podstawowa nr 18 przy ul. Przyjaciół Żołnierza 1.   Komisja Rekordów Guinnessa w Wielkiej Brytanii oficjalnie potwierdziła ustanowienie nowego rekordu, a polski wynik jest lepszy od poprzedniego o 444 uczestników! Ostatni rekord w tej kategorii należał do Chińczyków lepiących tradycyjne pierożki, a wcześniej do samego Jamie’go Oliviera. Zanim eksperci uznali polską próbę za najlepszą na świecie, musieli zweryfikować m.in. dziesiątki godzin nagrań wideo, setki zdjęć, drobiazgowe oświadczenia świadków i stewardów oraz listy obecności wszystkich uczestników. Aż 90 kilogramów ważyła dokumentacja, którą otrzymała komisja w Wielkiej Brytanii. Po jej sprawdzeniu eksperci z Londynu ogłosili oficjalny werdykt i lekcja gotowania zdrowego śniadania polskich uczniów została zapisana na kartach Księgi Rekordów Guinnessa. – Gratulujemy wszystkim, którzy wzięli udział w listopadowej próbie. Dzięki zaangażowaniu, wytrwałości i współpracy udało nam się ustanowić nowy rekord Guinnessa. Takie osiągnięcie to nie tylko powód do dumy, ale także potwierdzenie, że nauka zasad zdrowego odżywiania przez zabawę i wspólne działanie to bardzo ważny element edukacji żywieniowej w polskich szkołach podstawowych. Mamy nadzieję, że ten rekord będzie zachętą dla dzieci w Polsce do zdobywania wiedzy i do codziennego zdrowego odżywiania – mówi Ewa Gayny, przedstawicielka Partnerstwa dla Zdrowia.   Śniadaniowa rewolucja odbywa się w polskich szkołach podstawowych już od 2011 roku. Uczniowie klas 0-3 w ramach programu Śniadanie Daje Moc, który zainicjowała koalicja Partnerstwo dla Zdrowia, uczestniczą w lekcjach na temat zdrowego odżywiania, które są pełne gier, quizów, wycieczek pozaszkolnych i ekscytujących eksperymentów. Każda edycja programu to nowe wyzwania dla szkół i świetna zabawa dla dzieci. Do listopadowej próby pobicia rekordu Guinnessa polskie szkoły przygotowywały się przez kilka miesięcy. W Dniu Śniadanie Daje Moc punktualnie o godzinie 10:00 tysiące dzieci zgodnie ze scenariuszem przygotowało trzy śniadaniowe potrawy: rzeźby twarożkowe, pełnoziarniste, pożywne kanapki i owocowe szaszłyki. Wspaniały wynik i światowy sukces tej inicjatywy to najlepsza zachęta do jedzenia śniadania. Teraz polskie szkoły pokazują całemu światu, jak motywować dzieci do nauki zdrowego odżywiania.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl