Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Bezpłatne porady specjalistów w MCI

dodane 04.02.2014
[Dąbrowa Górnicza] W dąbrowskim Miejskim Centrum Informacji w C.H. Pogoria, prowadzonym przez Fundację Godne Życie, rusza lutowe bezpłatne poradnictwo specjalistyczne. Dyżurować będzie m.in. psycholog, doradca zawodowy i obywatelski.   W nowym roku kontynuowane są spotkania ze specjalistami w Miejskim Centrum Informacji. Na pytania, problemy i wątpliwości mieszkańców miasta czekać będą specjaliści już od 7 lutego. Tego dnai od godziny 14:00 w MCI osoby walczące o uczciwą reklamację spotkać się mogą z Danutą Mikodą, Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumentów, która udzieli wszystkim zainteresowanym porad prawnych z zakresu prawa konsumenckiego. Doradcę zawodowego, który pomoże między innymi w napisaniu CV, doradzi, co zrobić, by dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej i podpowie, gdzie rozglądać się za ofertami pracy zgodnej z posiadanymi kwalifikacjami, spotkać będzie można w MCI 14 i 28 lutego. Z kolei 13 i 27 lutego swoją pomoc oferować będzie psycholog. Brakuje przejścia dla pieszych? Zbyt duży hałas w miejscu zamieszkania? Brak ławeczek przy parku? A może za mało patroli policyjnych? O możliwościach wpływu mieszkańców na miasto, w którym żyją i interwencjach w kwestiach, które ich bezpośrednio dotyczą informować będzie doradca obywatelski. Na aktywnych społecznie i obywatelsko mieszkańców 12 i 17 lutego czekał będzie Łukasz Kolber, wiceprezes dąbrowskiej Fundacji Godne Życie. 24 lutego pomoc uzyskają osoby niepełnosprawne. Na stanowisku dyżurować będzie dąbrowskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych i Bezradnych Życiowo „Linia”. Doradca udzieli zainteresowanym informacji na temat możliwości uzyskania wsparcia, poinformuje o prawach, ulgach i przywilejach oraz pomoże w rozwiązywaniu innych problemów, z którymi walczą osoby niepełnosprawne.   Szczegółowy harmonogram spotkań w lutym   Rzecznik Praw Konsumenta: 07.02, 14:00-15:30 Psycholog: 13.02, 12.00-15.00 27.02,12:00-15:00 Doradca obywatelski: 12.02, 15:30-18:30 17.02, 15:30-18:30 Doradca zawodowy: 14.02, 12:00-15:00 28.02, 12:00-15:00 Doradca ds. Niepełnosprawności: 24.02, 15:00-17:00   Skorzystanie z powyższych porad obywa się bez zapisów. Szczegółowe informacje można uzyskać drogą mailową pod adresem: info@dabrowa-gornicza.pl, info@fundacjagodnezycie.eu.   Z porady prawnika w Miejskim Centrum Informacji skorzystać będzie można dopiero w marcu. Natomiast przez cały luty po poradę prawna będzie można udać się do Dąbrowskich Poradni Prawnych prowadzonych przez Fundację Godne Życie. Bezpłatne porady udzielane są w czwartki od 15:30 do 17:30 w budynku ZHP przy ul. Królowej Jadwigi 8. Do Poradni Prawnych obowiązują zapisy na tydzień przed planowaną wizytą. Można to zrobić telefonicznie pod numerem tel.: 511-983-448 lub osobiście w placówce Fundacji Godne Życie przy ul. Kr. Jadwigi 8.   (s)

Konkurs Wiedzy o Literaturze Rosyjskiej

dodane 03.02.2014
[Region, Sosnowiec] W ramach 10. Studenckiego Festiwalu Nauki, który odbędzie się w kwietniu 2014 roku, Koło Naukowe Rusycystów „Rosyjska Ruletka”, działające przy Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Śląskiego, serdecznie zaprasza młodzież szkół ponadgimnazjalnych do udziału w III Konkursie Wiedzy o Literaturze Rosyjskiej. Odbędzie się on 9 kwietnia w Centrum Naukowo-Dydaktycznym Instytutów Neofilologicznych Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu. Celem konkursu jest przybliżenie twórczości znanych pisarzy rosyjskich, zachęcenie młodzieży do czytania oraz kształtowanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy. Konkurs przyjmie formę testu, składającego się z pytań otwartych i zamkniętych, które będą dotyczyć analizy, treści i wymowy ideowej jednego z dzieł literatury rosyjskiej – zarówno klasycznej, jak i współczesnej. W konkursie może wziąć udział każdy uczeń szkoły ponadgimnazjalnej, który w terminie określonym przez Komisję Konkursową wyśle na adres: konkurs@rosyjskaruletka.edu.pl zgłoszenie zawierające imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy, nazwę i adres szkoły oraz tytuł wybranej lektury. Komisja zastrzega sobie prawo odrzucenia zgłoszeń zawierających niepełne dane. Zgłoszenia można przesyłać do 31 marca 2014 roku. Zwycięzcy konkursu otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe. W trzeciej edycji konkursu organizatorzy proponują następujące dzieła literatury rosyjskiej: Antoni Czechow: Wiśniowy sad (wydanie dowolne)   Michaił Bułhakow: Mistrz i Małgorzata (tłum. I. Lewandowska, W. Dąbrowski, wydanie dowolne)   Aleksandr Wampiłow: Polowanie na kaczki (tłum. R. Śliwowski; tekst dostępny m.in. w miesięczniku „Dialog” (nr 11/1973) oraz w książce: Aleksandr Wampiłow, Dwadzieścia minut z aniołem i inne utwory sceniczne, tłum. G. Strumiłło-Miłosz i in., Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1980) Ludmiła Pietruszewska: Jest noc(tłum. J. Czech, Wołowiec: Wydawnictwo Czarne, 2012)   Władimir Sorokin: Cukrowy Kreml(tłum. A. Lubomira-Piotrowska, Warszawa: W.A.B., 2011)   Moskwa Noir (red. N. Smirnowa, J. Goumen, tłum. E. Skórska, Warszawa: Claroscuro, 2011)   Regulamin konkursu dostępny jest na portalu „Rosyjska Ruletka”: www.rosyjskaruletka.edu.pl. Wszelkie pytania można kierować do koordynatorów projektu: Lidii Mięsowskiej: lidia.miesowska@us.edu.pl oraz Anny Tyki: anna.tyka@us.edu.pl. (s)

Na rozmowę kwalifikacyjną za darmo?

dodane 31.01.2014
[Region, Powiaty, Będzin]   Będziński Klub Twojego Ruchu oraz radni powiatu będzińskiego z klubu „Europa +” chcą ułatwić życie bezrobotnym mieszkańcom powiatu będzińskiego. Dlatego też wyszli z inicjatywą, aby osoby pozostające bez stałego zatrudnienia i zarejestrowane w urzędzie pracy otrzymały prawo do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską na terenie całego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.   „Nie jest tajemnicą, iż nadal w Polsce obowiązują przepisy, które osobom uprzywilejowanym i majętnym pozwalają na korzystanie z dodatkowych przywilejów władzy, a osobom bez pracy, bez środków do życia narzuca się zobowiązania i kolejne podatki” – piszą członkowie Twojego Ruchu oraz radni powiatu z klubu „Europa +”. I proponują, aby grupę uprzywilejowanych osób rozszerzyć o tych, którzy darmowych przejazdów rzeczywiście potrzebują. Mają tu na myśli bezrobotnych. Na początek z terenu powiatu będzińskiego.   - Kilka lat temu bezrobotni mogli otrzymywać bilety na przejazdy w urzędach pracy. Chodziło o dojazd chociażby na rozmowę kwalifikacyjną. My proponujemy proste i czytelne rozwiązanie. Chcielibyśmy, aby bezrobotni z powiatu będzińskiego z zaświadczeniem z PUP mogli w godzinach od 6:00 do 18:00, w dni pracujące przemieszczać się na obszarze obejmowanym przez KZK GOP za darmo. Zaświadczenie służyłoby tutaj za odpowiednik zwykłej legitymacji rencisty – tłumaczy pomysł Adam Szydłowski z klubu radnych „Europa +”.   Zdaniem jego oraz jego kolegów obecny regulamin i taryfa zwolnień z opłat, przypomina zamierzchłe czasy. – Oprócz posłów i senatorów, pojawiają się także prokuratorzy i sędziowie w stanie spoczynku. Nie sądzę, aby była to grupa szczególnie uboga – stwierdza Szydłowski. Pytany o koszty realizacji pomysłu, zwraca uwagę, iż większość bezrobotnych osób i tak najczęściej jeździ „na gapę”. On i jego koledzy z Twojego Ruchu liczą także na to, iż do słusznej sprawy mogłyby nieco dołożyć samorządy.   Pomysł wydaje się interesujący zwłaszcza w świetle obecnych możliwości, jakimi dysponują bezrobotni, którzy chcieliby odzyskać koszty poniesione z tytułu dojazdu na rozmowy kwalifikacyjne. A w tym przypadku są one niewielkie. – Przepisy Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy przewidują możliwość finansowania kosztów przejazdów do pracodawcy, który zgłosił do PUP ofertę pracy. Ale pod warunkiem, że PUP wyda skierowanie do tego konkretnego pracodawcy, a miejsce pracy znajduje się poza miejscem zamieszkania osoby ubiegającej się o stanowisko. Podobnie jest kiedy wysyłamy naszych petentów na szkolenia – tłumaczy Marcin Flaczyński, kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej z PUP w Będzinie.   Problem w tym, iż, jak mówi kierownik Flaczyński, jest to instrument umożliwiający dokonywanie zwrotu kosztów, a więc wymaga od bezrobotnego dostarczenia do PUP odpowiednich dokumentów potwierdzających, iż stawił się na rozmowie kwalifikacyjnej, przedstawienia biletów itp. A z możliwości tej i tak nie skorzysta każdy, gdyż środki na aktywizację zawodową bezrobotnych zostały drastycznie ograniczone. – Dwa, trzy lata temu mieliśmy ponad 20 mln zł na rok. W tym jedynie 2,5 mln zł. Większość z nich przeznaczamy na organizowanie staży i szkoleń – stwierdza Flaczyński.   Aby inicjatywa radnych „Europy +” i Twojego Ruchu mogła zostać zrealizowana niezbędne będzie przekonanie władz KZK GOP, a więc zarządu i zgromadzenia, ale także uzyskanie przychylności burmistrzów i prezydentów miast. - 3 lutego na ręce zarządu powiatu będzińskiego złożymy pismo sygnowane przez członków klubu „Europa +” i Twojego Ruchu. Trafi ono także do władz KZK GOP. Będziemy chcieli spotkać się z przewodniczącym zarządu KZK GOP Romanem Urbańczykiem. Uważamy, że nasza propozycja to realna pomoc bezrobotnym w poszukiwaniu pracy – podsumowuje Adam Szydłowski.   Izabela Kieliś

Budżet obywatelski także w Sosnowcu

dodane 30.01.2014
[Sosnowiec] Już niedługo mieszkańcy Sosnowca będą decydować o tym, na co przeznaczyć pieniądze z budżetu miasta. Będzie to możliwe dzięki budżetowi obywatelskiemu, który z powodzeniem funkcjonuje już m.in. w Dąbrowie Górniczej i Jaworznie.   - Budżet obywatelski, zwany również partycypacyjnym, ma za zadanie zaktywizować mieszkańców do większego działania w sprawach lokalnych. Chcemy wsłuchać się w głos sosnowiczan. Mówiąc najprościej chcemy aby powiedzieli nam gdzie postawić ławki, gdzie plac zabaw, gdzie wyremontować drogę - podkreśla prezydent miasta Kazimierz Górski.   Założenia budżetu obywatelskiego są proste. Mieszkańcy w pierwszej kolejności będą zgłaszać swoje pomysły do Urzędu Miejskiego. Mogą one dotyczyć na przykład naprawy drogi, budowy ścieżki rowerowej czy rewitalizacji parku. - Następnie urzędnicy zweryfikują te pomysły pod względem formalnym i merytorycznym. Sprawdzą czy inwestycję da się zrealizować i czy koszty w projekcie zostały prawidłowo oszacowane. Te projekty, które przejdą weryfikację zostają ogłoszone i poddane pod glosowanie mieszkańców, a następnie zrealizowane w kolejnym roku budżetowym - tłumaczy Rafał Łysy, naczelnik Wydziału Informacji i Promocji Miasta.   Jak w rzeczywistości będzie wyglądał sosnowiecki budżet obywatelski i jakie będą jego szczegółowe zasady, określą radni podejmując stosowną uchwałę. Z jej projektem będzie można się zapoznać już w lutym. Wówczas zostanie ona poddana pod konsultacje społeczne. W tej sprawie odbędzie się również cykl spotkań z mieszkańcami, pierwsze z nich już 11 lutego w Urzędzie Miasta.   - Konsultacje są o tyle ważne, że wiążące decyzje jeszcze nie zapadły. Opinie mieszkańców mogą być tutaj istotne i mogą zadecydować o kształcie uchwały. Istnieje na przykład rozbieżność pomiędzy radnymi w kwestii podziału miasta na obszary. Na pewno na początek na budżet obywatelski przeznaczamy 3 miliony złotych - mówi radny Tomasz Niedziela. I dodaje: - Warto jednak wziąć pod uwagę, że byłby to pierwszy rok działania budżetu i jeżeli mieszkańcom spodoba się pomysł, zawsze można wprowadzić istotne poprawki .   Jeżeli radni przegłosują uchwałę w kwietniu, to pierwsze projekty mieszkańcy mogliby składać już w czerwcu. - W okresie wakacji mielibyśmy czas na weryfikacje projektów, a na jesień moglibyśmy wybrać te najlepsze i przeprowadzić głosowanie - mówi Michał Starzyński z Wydziału Informacji i Promocji Miasta. Aktualne informacje na temat budżetu obywatelskiego znaleźć można na stronie: www.konsultacje.sosnowiec.pl. Terminy spotkań konsultacyjnych w sprawie budżetu obywatelskiego w Sosnowcu 11.02.2014 / godz. 17.00 - Urząd Miejski al. Zwycięstwa 20 13.02.2014 / godz. 17.00 - Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 14 ul. Kisielewskiego 4B 18.02.2014 / godz. 17.00 - Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 13 ul. Baczyńskiego 14 21.02.2014 / godz. 17.00 - Miejski Klub Maczki ul. Krakowska 26 (ser)  

Spotkanie w sprawie remontu ul. Majakowskiego

dodane 29.01.2014
[Dąbrowa Górnicza]   Już w lutym rozpoczną się prace związane z kompleksową modernizacją ul. Majakowskiego w Dąbrowie Górniczej. W związku z jedną z największych inwestycji w mieście, której realizacja potrwa aż do 2015 roku, władze miasta oraz wykonawcy spotkają się z mieszkańcami, aby przedstawić im szczegóły przedsięwzięcia.   Modernizacja Alei Majakowskiego to jedna z priorytetowych inwestycji, jakie władze Dąbrowy Górniczej zaplanowały na najbliższe miesiące. Umowa z wykonawcą została podpisana w grudniu, a roboty rozpoczną się już w najbliższym miesiącu. Przedsięwzięcie jest o tyle szczególne, gdyż o tym jak w przyszłości będą wyglądały Aleje, współdecydowali mieszkańcy miasta. Dąbrowianie wypełniali ankiety oraz zgłaszali pomysły do inwestycji podczas spotkań z przedstawiciela dąbrowskiego magistratu.   Wspólnie wypracowana koncepcja przebudowy zakłada m.in.: utworzenie dwóch pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniu z ul. Królowej Jadwigi, poszerzenie przejazdu do ul. Przemysłowej oraz wytyczenie dodatkowych miejsc umożliwiających zawracanie. Na skrzyżowaniu z ul. 11 Listopada powstanie rondo. Dąbrowianie zdecydowali również o skorygowaniu lokalizacji kilku przejść dla pieszych oraz usytuowaniu dróg rowerowych. Nowością będzie tzw. „Serce Alei”, które powstanie w centralnej części deptaku, pomiędzy przejściami dla pieszych na wysokości ul. 6 sierpnia. Na deptaku na nowo zaaranżowana zostanie zieleń, pojawią się nowe drzewa, ławki i kosze na śmieci.   W ramach pierwszego etapu prac modernizowana będzie część od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi do ul. 6-go Sierpnia. Wykonawca, firma Eurovia Polska S.A., ma na to czas do końca października 2014r. Później przystąpi do modernizacji odcinka od ul. 6-go Sierpnia do skrzyżowania z ul. 11 Listopada. Ten etap ma zostać zrealizowany do końca października 2015r. Koszt wszystkich prac wyniesie ponad 52 mln zł.   Ponieważ cała modernizacja będzie związana także z pewnymi utrudnieniami dla mieszkańców i osób przejeżdżających przez Dąbrowę Górniczą, już we wtorek 4 lutego zorganizowane zostanie spotkanie z mieszkańcami. W Gimnazjum nr 4 przy ul. Wyspiańskiego 1 dąbrowianie będą mogli porozmawiać z przedstawicielami wykonawcy i Urzędu Miejskiego. Podczas niego będzie można poznać harmonogram i zakres prac, które rozpoczną się w lutym. Zaprezentowana zostanie organizacja ruchu i zmiana funkcjonowania komunikacji miejskiej w ich trakcie. Początek spotkania o godz. 17:00.   (s./IK)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl