Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Z PKP Intercity na długi weekend styczniowy

dodane 05.01.2017
[Region] Więcej miejsc w pociągach kursujących na najpopularniejszych trasach oraz jadących do turystycznych miejscowości, a także mobilne punkty informacji na największych dworcach - tak wygląda oferta PKP Intercity na zbliżający się długi weekend.   Od piątku 6 stycznia do poniedziałku w pociągach, kursujących na najpopularniejszych trasach oraz jadących do popularnych miejscowości turystycznych, pojawią się dodatkowe wagony. Przewoźnik, analizując liczbę już sprzedanych biletów i bazując na doświadczeniach z lat ubiegłych, zaplanował dodatkowe miejsca dla pasażerów w pociągach kursujących m.in. do Krakowa, Zakopanego czy Trójmiasta. Duża część biletów jest sprzedawana bezpośrednio przed podróżą, dlatego PKP Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję w swoich pociągach i tam, gdzie będzie to możliwe, uzupełni składy o kolejne wagony.   Taniej w weekendy Pasażerowie, którzy podczas długiego weekendu planują odwiedzić klika miejsc mogą skorzystać z oferty weekendowej, pozwalającej na wielokrotne przejazdy w ramach jednego biletu. Bilety Weekendowe PKP Intercity będą ważne od czwartku (5 stycznia), od godz. 19:00 do poniedziałku (9 stycznia) do godz. 6:00. Cena Biletu Weekendowego, w drugiej klasie, wynosi 81 zł i umożliwia przejazdy dowolnymi pociągami TLK i IC. Natomiast z Biletem Weekendowym MAX za 164 zł można podróżować w drugiej klasie wszystkich pociągów (EIP, EIC, IC i TLK).   Informacje dla pasażerów Podczas wzmożonego ruchu związanego z weekendowymi wyjazdami na 18 dworcach kolejowych będą dyżurować mobilni informatorzy. Z ich pomocy skorzystają m.in. pasażerowie podróżujący z Krakowa, Warszawy, Poznania, Szczecina czy Wrocławia. Ponadto informacje o rozkładzie jazdy oraz promocjach biletowych są dostępne w Internecie (www.intercity.pl i www.rozklad-pkp.pl) oraz pod numerem infolinii 19 757. Osoby, które dopiero planują wyjazd, mogą śledzić prognozy frekwencji w pociągach PKP Intercity na stronie www.intercity.pl. W zakładce Pociągi-prognoza frekwencji znajduje się lista połączeń wraz z szacowanym zainteresowaniem.   (s)

Akcja Zima 2017 w MDK „Kazimierz”

dodane 04.01.2017

To był aktywny rok z Fundacją Godne Życie

dodane 04.01.2017
[Dąbrowa Górnicza] Rok 2016 obfitował w Fundacji Godne Życie w liczne przedsięwzięcia i ciekawe inicjatywy na rzecz dąbrowian. Był m.in. pilotażowym rokiem rządowego programu nieodpłatnej pomocy prawnej. W ramach programu w lutym Fundacja Godne Życie otworzyła 3 punkty bezpłatnego poradnictwa prawnego skierowane do spełniających ustawowe kryteria mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Prowadzenie punktów przy ul. Sobieskiego 1, ul. Wybickiego 4 oraz ul. Chemicznej 2 w Dąbrowie Górniczej będzie kontynuowane przez Fundację Godne Życie w roku 2017.   W roku 2016 Fundacja Godne Życie postanowiła także rozszerzyć swoją działalność o promocję profilaktyki zdrowotnej. 17 czerwca i 5 września w Miejskim Centrum Informacji obywała się akcja Czas na Zdrowie. W ramach spotkań skorzystać można było z darmowych konsultacji onkologicznych, psychologicznych, diabetologicznych, dietetyka i kosmetologa, dokonać analizy składu ciała, analizy kondycji skóry i jej komórek, zmierzyć poziom cukru we krwi i ciśnienia oraz skorzystać z bezpłatnego masażu.  Z bezpłatnego poradnictwa o tematyce zdrowotnej, a także bezpłatnego profesjonalnego makijażu i układania fryzur skorzystać można było również w końcówce listopada podczas akcji „Miasteczko Zdrowia i Urody”. W roku 2017 prowadząca Miejskie Centrum Informacji Fundacja Godne Życie planuje 3 kolejne odsłony wydarzenia.   4 czerwca 2016 Fundacja Godne Życie zapraszała na Festiwal EtnoART- imprezę promującą kulturę folklorystyczną. Niezwykłe wydarzenie połączone było z organizowanym przez ZSO nr 2 piknikiem rodzinnym „W grodzie Mieszka”. Uczestnicy zabawy brali udział w licznych warsztatach rękodzieła m.in. malowania na szkle, motania z siana, wikliniarstwa czy decoupage, oraz w pokazach i występach artystycznych.   Przez cały rok funkcjonowały 3 świetlice Fundacji Godne Życie. W okresie wakacyjnym, poza standardowymi zajęciami warsztatowymi, w  Dziecięcej Fabryce Kreatywności przy ul. Kr. Jadwigi 8, Akademii Gry i Zabawy przy ul. Prusa 3 oraz w Akademii Wyobraźni Dziecięcej przy ul. Gwardii Ludowej 107 odbywały się dostępne dla rodzin spędzających wakacje w mieście Olimpiady Sportów Niecodziennych z nietuzinkowymi konkurencjami i ciekawymi nagrodami oraz bezpłatne wycieczki m.in. do Energylandii w Zatorze i Miasteczka Westernowego Twin Pigs.   W końcówce sierpnia Dąbrowa Górnicza obchodziła 100-lecie nadania praw miejskich. Z tej okazji na zlecenie Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej Fundacja Godne Życie 20 sierpnia organizowała „Piknik Pełen Życia”. Zabawa miała formę podróży w czasie, w ramach której uczestniczące w niej rodziny rozwiązywały ciekawe zadania, zdobywając nagrody. Wydarzenie było elementem symbolizującym otwarcie dla mieszkańców miasta nowej przestrzeni publicznej, „Fabryki Pełnej Życia”, w której zmiany będziemy obserwować na przestrzeni najbliższych lat.   7 września odbywał się w Dąbrowie Górniczej tradycyjny już Festiwal Ludzi Aktywnych. W ramach niego szereg organizacji pozarządowych z miasta i okolic prezentowało swoją ofertę mieszkańcom miasta. W ramach imprezy Fundacja Godne Zycie organizowała akcję StreetART, pod hasłem „Malujemy na czym się da”.  Setki dąbrowian uczestniczyło w artystycznych warsztatach zdobiąc farbą folię stretchową, koszulki, szklane naczynia, figurki gipsowe, a także kamienie, balony i wiele innych. 19 października, Zespół Szkół Ekonomicznych im. K. Adamieckiego w Dąbrowie Górniczej, Fundacja Godne Życie, Stowarzyszenie Przyjaciół i Absolwentów „Dla Ekonomika” oraz Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Katowicach organizowały Targi Informacji Zawodowej. Targi odbyły się na terenie Zespołu Szkół Ekonomicznych w Dąbrowie Górniczej w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery. 16 wystawców oferowało łącznie około 1000 ofert pracy.   W okresie przedświątecznym w świetlicach Fundacji Godne Życie organizowane były otwarte zajęcia warsztatowe. W Dziecięcej Fabryce Kreatywności odbywały się „Poniedziałkowe Warsztaty Kreatywności”, podczas których dzieci z Dąbrowy Górniczej brały udział w różnorodnych warsztatach artystycznych oraz „Słodkie Czwartki” -  lekcje pieczenia i przygotowywania słodkich przekąsek. Cykl warsztatów będzie kontynuowany w 2017 roku.   Rok pełen wrażeń zakończyło organizowane 15 grudnia 2016 r. w Centrum Handlowym Pogoria Dąbrowskie Ubieranie Choinki. Wydarzenie jednoczące mieszkańców miasta organizowane było po raz szósty. W trakcie Dąbrowskiego Ubierania Choinki goście zintegrowali się w pełnej serdeczności, radosnej atmosferze ponad podziałami społecznymi i politycznymi. W dekorowaniu miejskiego drzewka liczny udział wzięli nie tylko mieszkańcy miasta wraz ze swoimi rodzinami, ale również  dąbrowskie szkoły, instytucje, przedstawiciele Urzędu Miejskiego i Rady Miasta z prezydentem na czele, lokalne organizacje pozarządowe oraz reprezentanci regionalnego sektora biznesowego.   16 grudnia społeczność Fundacji Godne Życie zjednoczyła przy jednym stole ponad 100 osób podczas spotkania wigilijnego. Wspólnie kolędowano, dzielono się opłatkiem, a podopieczni Fundacji Godne Życie, dzieci i młodzież z rodzin potrzebujących wsparcia, otrzymali upominkowe paczki od Św. Mikołaja.   Działania Fundacji Godne Życie możliwe są dzięki ścisłej współpracy z innymi lokalnymi organizacjami pozarządowymi, instytucjami, regionalnymi przedsiębiorstwami oraz Urzędem Miejskim w Dąbrowie Górniczej.   Jakie jest postanowienie noworoczne osób tworzących Fundację Godne Życie? Sprawiać, by na twarzach podopiecznych jeszcze częściej gościł uśmiech.  Każdy, kto chce pomóc w realizacji tego celu, będzie miał do tego okazję, składając zeznanie podatkowe. Należy pamiętać, że każdy z nas może przekazać swój 1% podatku na dowolną Organizację Pożytku Publicznego (w przypadku Fundacji Godne Życie -KRS 0000139088). Wysokość kwoty nie ma znaczenia. Liczy się każdy grosz.     (s)

Uczestniczyli w praktykach zawodowych we Włoszech  i Wielkiej Brytanii

dodane 04.01.2017
[Będzin] Uczniowie Zespołu Szkół Techniczno – Usługowych w Będzinie mieli w minionym roku szansę odbycia czterotygodniowej praktyki w Wielkiej Brytanii lub we Włoszech realizując projekt „Dobre praktyki – lepszy start w przyszłość” w ramach programu  Erasmus Plus. Na praktyki wyjechały już cztery grupy młodzieży, po dwie do każdego z  krajów partnerskich. Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję poznania realiów rynków pracy w krajach Unii Europejskiej, wymogów stawianych pracownikom przez pracodawców i przez klientów. Doskonalili swoje kompetencje społeczne i umiejętności językowe, ale przede wszystkim – przeżyli przygodę, która może okazać się ważna w ich życiu zawodowym. Możliwości oferowane w projekcie okazały się bardzo atrakcyjne dla młodzieży, dlatego w procesie rekrutacyjnym wzięło udział wielu chętnych. Spośród 72 aplikujących uczniów komisja rekrutacyjna wyłoniła najlepszych, spełniających kryteria zawarte w regulaminie. Punkty przyznawane były za ocenę z zachowania, ocenę z języka angielskiego, oceny z przedmiotów zawodowych (określonych szczegółowo w regulaminie rekrutacji dla poszczególnych grup zawodowych) oraz dodatkowo za udział w różnego rodzaju konkursach i zawodach sportowych. Po podsumowaniu  punktów wyłonione zostały cztery grupy uczestników oraz listy rezerwowe. W efekcie w maju i we wrześniu 2016 roku łącznie 44 uczniów klas trzecich technikum odbywało praktyki zawodowe w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Byli to młodzi ludzie kształcący się w zawodach: technik informatyk, technik pojazdów samochodowych, technik budownictwa, a także: technik elektronik, technik  usług fryzjerskich, technik obsługi turystycznej oraz  technik żywienia i usług gastronomicznych. Uczniowie uczestniczyli również w kursach  języków obcych (angielski i włoski), zajęciach przygotowujących  młodzież pod względem psychologicznym i kulturowym.  Zajęcia te miały na celu poznanie kultury i zwyczajów krajów partnerskich a także przygotowanie uczestników do pobytu poza domem rodzinnym, co oznacza podjęcie pełnej odpowiedzialność za siebie i innych uczestników wyjazdu, radzenie sobie ze stresem i tęsknotą za domem. Przyszli technicy budownictwa, żywienia i usług gastronomicznych, usług fryzjerskich,  obsługi turystycznej, pojazdów samochodowych przez cztery tygodnie pracowali we włoskich zakładach pracy, starannie wybranych pod kątem możliwości kształcenia uczniów. Wyposażeni w  podstawowe umiejętności porozumiewania się w języku włoskim, otoczeni opieką miejscowych koordynatorów i nauczycieli ZST-U, zdobywali praktyczne umiejętności zawodowe. Przygoda nie kończyła się na możliwości poznania standardów pracy w innym kraju – uczniowie odwiedzili Wenecję i San Marino,  poznali realia życia codziennego. Była to szansa wzbogacenia nie tylko umiejętności zawodowych, ale także zasobu wiedzy o świecie, poznania ludzi o innym sposobie myślenia, innym spojrzeniu na świat. Brytyjskie Portsmouth to drugi cel wyprawy młodzieży. Uczniowie kształcący się w zawodach: technik informatyk, technik pojazdów samochodowych, technik elektronik, technik żywienia i usług gastronomicznych wyjechali do Wielkiej Brytanii, aby poznać tamtejsze warunki pracy i skonfrontować swoje umiejętności z brytyjskimi wymogami.  Hrabstwo Hampshire oferuje uczniom także możliwości wypoczynku i kontaktu z dziedzictwem kulturowym Wielkiej Brytanii. Uczestnicy programu odwiedzili Winchester, stolicę hrabstwa, szczycącą się zamkiem przechowującym tzw. Okrągły Stół króla Artura i katedrą, w której spoczywa wielka Jane Austen. Londyn był celem kolejnej weekendowej wycieczki.   Więcej na www.zstu.pl oraz szkolnym profilu Facebook. (KP)

Klienci zadowoleni z obsługi w ZUS

dodane 04.01.2017
[Region] Ponad 80 proc. klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, doceniając fachowość oraz życzliwość pracowników ZUS – to wynik najnowszego badania PBS. Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 r. Dotychczas przeprowadzono trzy tego typu badania, każde na grupie 10 tys. osób w podziale: 3 tys. ubezpieczonych, 3 tys. świadczeniobiorców i 4 tys. przedsiębiorców. W najnowszym, przeprowadzonym w ostatnim kwartale ubiegłego roku – nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach Zakładu. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6 proc. więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi na salach obsługi klienta jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. badanych doceniło warunki lokalowe w jakich odbywa się obsługa klientów w ZUS, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu w jakim byli obsłużeni. Niezmiennie wysoko w badaniach PBS oceniane są materiały informacyjne przygotowywane z myślą o klientach ZUS. W kolejnych trzech badaniach 78 proc. ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie przygotowane. Niewiele mniejsze grono badanych (73 proc.) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z wcześniejszym badaniem o 5 proc., do 69 proc., wzrosła liczba osób zadowolonych z obsługi świadczonej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich dwóch etapach badań. W podsumowującym pytaniu o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.   Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego

KZK GOP - nowy sposób kupowania biletów przez komórkę

dodane 04.01.2017
[Region] KZK GOP wprowadził możliwość kupowania biletów jednorazowych za pomocą SkyCash - darmowej aplikacji na telefony komórkowe. Pasażerowie korzystający z tego rozwiązania mają też dostęp do całego szeregu dodatkowych usług, jak płatności za przejazdy pociągami, wypłacanie gotówki z bankomatów czy doładowania telefonów na kartę.   Mieszkańcy gmin, na terenie których komunikację zbiorową organizuje KZK GOP, zyskali możliwość kupowania biletów przy użyciu aplikacji mobilnej SkyCash. Rozwiązywanie pozawala dokonać zakupu w każdym miejscu, 24 godziny na dobę, bez odliczania drobnych czy szukania otwartego punktu sprzedaży. Bilety nie różnią się cenowo od swoich papierowych odpowiedników. Po pobraniu SkyCash i zarejestrowaniu się w systemie pierwszy bilet w cenie do 4 zł można skasować za darmo.   Korzystanie z aplikacji jest bardzo proste. Wystarczy uruchomić SkyCash w telefonie, wybrać rodzaj biletu i potwierdzić zamiar jego skasowania. Wcześniej należy zasilić swoje konto środkami pieniężnymi, np. przelewem bankowym. Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą, dzięki czemu w ogóle nie trzeba pamiętać o zasileniach. Należność za bilety będzie wtedy pobierana bezpośrednio z konta bankowego pasażera.   Po dokonaniu płatności kartą lub środkami zgromadzonymi na koncie SkyCash bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci aplikacji. Podczas kontroli wystarczy okazać ekran telefonu z wyświetloną zakładką „Bilety do kontroli”. Pasażer może wykonać tę czynność także w trybie offline, bez konieczności łączenia się z internetem.   - SkyCash to wygodny sposób na kupowanie biletów komunikacji miejskiej, ale także cały wachlarz innych, ułatwiających codzienne życie usług - podkreśla  Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash. - Korzystając z aplikacji można m.in. kupować bilety na pociągi ośmiu przewoźników kolejowych, doładowywać telefony na kartę, wypłacać gotówkę z bankomatów czy dokonywać płatności za domowe rachunki - dodaje Krajewski.   (s)

Konkurs na „Stroik świąteczny” rozstrzygnięty

dodane 23.12.2016
[Sosnowiec] W Szkole Podstawowej nr 29 w Sosnowcu 22 grudnia odbyło się rozstrzygnięcie III Świątecznego Konkursu dla Rodziców pod hasłem „Stroik świąteczny”. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem rodziców, którzy wykonali 42 stroiki bożonarodzeniowe. Nagrodę główną zdobyła Magdalena Wrocławek, mama uczennicy z klasy VI b.   Wręczenie nagród odbyło się w świątecznej atmosferze podczas Szkolnych Jasełek, na które otrzymali zaproszenie wszyscy rodzice, którzy przystąpili do konkursu. Komisja oceniająca prace konkursowe stanęła przed trudnym zadaniem, ponieważ każdy ze stroików był wyjątkowy, oryginalny i pomysłowy. W efekcie jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej i po trzy nagrody I oraz II stopnia. Pozostałe prace zostały wyróżnione, a ich twórcy, czyli wszyscy rodzice biorący udział w konkursie, otrzymali dyplomy. Nagrodzeni rodzice otrzymali nagrody ufundowane przez Firmę GIGALAND z Sosnowca, Wydawnictwo MAC Edukacja oraz przez Szkołę Podstawową nr 29 oraz dyplomy. Nagrody I stopnia zdobyły: Marta Bochenek, mama uczennicy z klasy II a, Barbara Brodziak-Dopierała, mama uczniów z klas II b i VI b oraz Edyta Gredka, mama ucznia z klasy I a. Nagrody II stopnia powędrowały do Sylwii Basy, mamy uczennicy z klasy III b, Anety Napierały, mamy ucznia z klasy III c i Magdaleny Skrzypek, mamy ucznia z klasy III c.   Organizatorem trzeciej edycji świątecznego konkursu była Ewa Węgrzyńska, nauczyciel w Szkole Podstawowej nr 29.   (s)  
Wróć

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl