Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Spoty promujące Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię

dodane 24.12.2018
[Region] Najlepszymi ambasadorami Metropolii są jej mieszkańcy, dlatego oni są bohaterami filmów promocyjnych GZM. Mieszkańcy Śląska i Zagłębia grają samych siebie. W tej roli wspierają ich: Michał Czernecki, Kasia Moś oraz Marcin Wyrostek. Film ma zrywać ze stereotypami, zasypywać podziały między Śląskiem i Zagłębiem, pokazać, że mimo podziałów tworzymy metropolitalną wspólnotę. – Zawsze wolałem ludzi łączyć niż dzielić, dlatego bardzo spodobała mi się idea Metropolii i pomysł spotu tę ideę ilustrującego – mówi Michał Czernecki. – Na planie w skupieniu, ale też z radością i w najlepszej komitywie, pracowali ludzie reprezentujący bardzo różne rejony nie tylko naszej Metropolii, ale też i Polski w ogóle. Traktuję to jako dobrą prognozę dla jakości i zasięgu spotu – dodaje Michał Czernecki. Metropolia przygotowała również spoty skierowane do turystów oraz środowisk gospodarczych. Ich premiera miała miejsce podczas COP24. – Chcemy zrywać ze stereotypem, jakoby miasta i gminy Metropolii były częścią ponurego i nieciekawego regionu, który zmaga się z konsekwencjami przeobrażeń gospodarczych i społecznych – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.   W metropolitalnej strefie podczas COP24 w byłej siedzibie Muzeum Śląskiego, w autobusach kursujących na lotnisko oraz na terenie portu lotniczego, każdy z filmów w dwóch wersjach językowych był emitowany ponad 1200 razy. – Zależy nam, aby nasze spoty odbiegały od powszechnie przyjętej konwencji materiałów promujących miasta i regiony – mówi Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Metropolitalnego. – Chcemy, aby narrację prowadziły osoby, które będą wiarygodne z punktu widzenia mieszkańców. Unikamy także stylu, w którym dominują zdjęcia dronowe albo sztampowe ujęcia obiektów i krajobrazów – dodaje. Przez najbliższe tygodnie spoty będą promowały Metropolię w mediach społecznościowych. W przyszłym roku planowana jest kampania w salach kinowych, na YouTube oraz w regionalnych stacjach telewizyjnych. Każdy film przygotowano w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej, oraz w  trzech wariantach czasowych: 120 – sekundowym (media społecznościowe), 30 – sekundowym (sale kinowe i stacje telewizyjne) oraz 5 – sekundowym (pre-roll na YouTube). Oprócz Michała Czerneckiego w spotach zobaczymy również Marcina Wyrostka, który wraz z innymi bohaterami filmu promuje atrakcje turystyczne i kulturalne Metropolii, a także Katarzynę Moś, prezentującą potencjał gospodarczy i naukowy GZM. W tych spotach również występują osoby związane z Metropolią. Producentem filmów jest AG Studio z Tarnowskich Gór. Spoty można obejrzeć na kanale na YouTube: Spot skierowany do mieszkańców - https://bit.ly/2EGM5f3 | Spot turystyczno-kulturalny - https://bit.ly/2LuaK75 | Spot dla nauki i biznesu -  https://bit.ly/2T2uIs2.   (s)

Głosuj na swoje miasto i pomagaj potrzebującym

dodane 20.12.2018
[Jaworzno] Trwa akcja „Świeć się z Energą”, która już od dziesięciu lat cieszy się wielkim zainteresowaniem mieszkańców polskich miast, rywalizujących o miano Świetlnej Stolicy Polski. Fotografowanie przepięknych dekoracji i budowanie świątecznej atmosfery stało się wyczekiwanym zwyczajem i okazją do pomocy potrzebującym. W tegorocznej, jubileuszowej edycji, do zwycięskich miast trafią charytatywne nagrody o łącznej wartości aż 200 000 zł. W ramach akcji tradycyjnie przygotowano również konkursy z atrakcyjnymi nagrodami dla amatorów świątecznej fotografii. W gronie miast rywalizujących o miano Świetlnej Stolicy Polski jest Jaworzno. O tytuł najpiękniej oświetlonych miast na święta, jak co roku, ubiegają się miasta z całego kraju. Do tej pory chęć udziału w plebiscycie zgłosiło już kilkadziesiąt miast i liczba ta sukcesywnie rośnie każdego dnia. Trwa pierwszy, wojewódzki etap plebiscytu, w którym wyłonionych zostanie aż 16 zwycięzców – po jednym z każdego regionu. Wszyscy laureaci otrzymają w nagrodę sprzęt AGD o wartości 10 000 zł, który przekazany zostanie na cele charytatywne. Finałowe głosowanie wystartuje 11 stycznia, a zwycięzcę ogólnopolskiego poznamy 18 stycznia. Miasto, które zostanie Świetlną Stolicą Polski, otrzyma tytuł i dodatkowe nagrody – łącznie do potrzebujących ze zwycięskiego miasta trafi energooszczędny sprzęt AGD o wartości aż 50 000 zł. – Wszyscy uwielbiamy radosną świąteczną atmosferę, ośnieżone dachy i piękne miejskie iluminacje. Potwierdza to rokrocznie sukces akcji „Świeć się z Energą”. Warto jednak pamiętać, że najważniejszym elementem „Świeć się z Energą” jest jej wymiar charytatywny. Plebiscyt miast stwarza doskonałą okazję do zabawy i współzawodnictwa, ale – podkreślmy to jeszcze raz – w tym świątecznym czasie nie możemy zapominać o potrzebujących. Warto zachęcać do głosowania na swoje miasta, bo te z największą liczbą głosów otrzymają sprzęt AGD, który przekażą na cele społeczne – mówi Andrzej Dunajski, Dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa. Na swoje miasto w Plebiscycie można głosować online lub sms-owo. Taka forma plebiscytu wynika z regulaminu i jest sprawdzoną i skuteczną metodą na zapewnienie uczciwości i transparentności. Sfotografuj swoje święta „Świeć Się z Energą” to nie tylko rywalizacja miast o charytatywne nagrody, ale również wielka galeria Polski, która powstaje dzięki zdjęciom nadsyłanym na konkurs fotograficzny. Magia świąt i świetlistych dekoracji sprawia, że chcemy zatrzymać czas i uwiecznić te niezwykłe momenty. Do fotografowania i dzielenia się świątecznymi kadrami zapraszamy wszystkich. Niezależnie od posiadanego sprzętu czy umiejętności. W konkursie udział wziąć mogą zarówno osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fotografią, jak i ci, którzy „pstrykanie” uważają za swoje hobby. Nie trzeba mieć także profesjonalnego sprzętu – wystarczy telefon komórkowy lub prosty aparat. Liczy się przede wszystkim kreatywność, dobra zabawa i satysfakcja z magicznych momentów uchwyconych aparatem czy telefonem. Nagrody można zdobyć dzięki uznaniu jury lub w głosowaniu internautów. Komisja, na czele której stanie Lidia Popiel, fotografka i wykładowczyni Warszawskiej Szkoły Filmowej, oceni zdjęcia w aż pięciu kategoriach tematycznych. Są to: Moje Miasto, Mój Dom, Moi Bliscy, Moja Iluminacja oraz Moja Szopka. Na autorów najlepszych zdjęć czekają atrakcyjne nagrody: weekend w hotelu dla 2 osób, aparaty fotograficzne oraz bony oraz bony na zakupy w internetowym sklepie Grupy Energa. – Fotografowanie świątecznych dekoracji może okazać się niesamowitą przygodą dla całej rodziny. Zaprośmy do zabawy naszych domowników, idźmy na wspólny spacer albo przygotujmy świąteczną scenerię w domu. Będzie to wzruszająca pamiątka, którą warto pochwalić się na stronie konkursu lub na Instagramie – zachęca Lidia Popiel, ambasadorka akcji „Świeć się z Energą”. Dodawanie zdjęć i głosowanie w Konkursie Fotograficznym odbywa się na stronach dzienników regionalnych Grupy Polska Press, ich listę można znaleźć na SwiecSie.pl. Głosowanie trwa do 18 stycznia 2019 roku. Dla wszystkich, którzy chcą udoskonalić swoje fotograficzne umiejętności na stronie SwiecSie.pl przygotowano poradniki wideo. W serii filmów Lidia Popiel wraz z laureatami poprzednich edycji konkursu udziela wskazówek, jak zatrzymywać w kadrze świąteczne klimaty. Magia świąt w Internecie Specjalnie dla miłośników fotografii mobilnej równolegle rozgrywany jest dodatkowy konkurs hasztagowy. Spośród zdjęć zamieszczonych na Instagramie i oznaczonych #SwiecSiezEnerga jury wybierze najlepsze zdjęcia tygodnia, a w finale 3 zwycięzców i 10 wyróżnień. Na autorów najlepszych fotografii czekają nowoczesne smartfony, zaś na wyróżnionych bony na zakupy w sklep.energa.pl. Harmonogram 10. edycji „Świeć się z Energą”: I etap Plebiscytu Miast trwa do 7 stycznia 2019 (dodawanie miast do 4 stycznia 2019); II etap Plebiscytu Miast: głosowanie w dniach 11-18 stycznia 2019; głosowanie w konkursie fotograficznym i hasztagowym do 18 stycznia 2019. Współorganizatorami i partnerami X edycji akcji "Świeć się z Energą" są: Grupa Energa, Grupa Polska Press, spółka Energa Oświetlenie oraz oficjalny sklep akcji – sklep.energa.pl. Więcej informacji o plebiscycie i konkursach w ramach „Świeć się z Energą” na stronie SwiecSie.pl, Facebooku i Instagramie. (s) foto:Polska Press

Projekt edukacyjny w „dziesiątce”

dodane 17.12.2018
[Sosnowiec] Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 10 im. Orła Białego w Sosnowcu, w ramach zajęć informatycznych, uczestniczą w projekcie edukacyjnym „Godzina kodowania". W akcji można brać udział przez cały rok, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza nią, indywidualnie lub w grupie, z dowolnego urządzenia i miejsca na całym świecie, w którym jest dostęp do Internetu. Inicjatywa obejmuje nie tylko szkoły. Uczestniczyć może w niej każdy, w każdym wieku. Nie jest wymagane   przygotowanie informatyczne, czy w zakresie programowania. Akcja organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej jest największą tego typu inicjatywą edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów i nauczycieli oraz wszystkich chętnych osób z całego świata.   – Pierwotnie celem organizatorów było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek ze znanymi postaciami z gier i zabaw, których rozwiązanie polegało na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Obecnie, dzięki propozycjom wielu partnerów, takich jak Microsoft, czy Disney, oferta łamigłówek i kursów jest niezwykle bogata. A łamigłówki udostępniane w ramach „Godziny Kodowania” są ciekawym i pomocnym wprowadzeniem do programowania. Natomiast proponowane w projekcie różnorodne aktywności służą do dalszego rozwijania umiejętności programowania, zgłębiania tajników informatyki, czy jej zastosowań – wyjaśnia ideę projektu Małgorzata Wierzbicka, dyrektor szkoły.   (s)

Będą realizować 5 projektów ,,Genialny umysł w każdym wieku’’

dodane 13.12.2018
[Region, Sosnowiec] Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu otrzymała dofinansowanie w wysokości ponad 4 mln złotych z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na realizację aż 5 projektów, skierowanych do 1440 dzieci i młodzieży oraz 288 seniorów z 9 gmin województwa śląskiego. Celem innowacyjnych projektów pn. ,,Genialny umysł w każdym wieku’’ jest opracowanie przez Wyższą Szkołę Humanitas programów kształcenia i realizacja działań dydaktycznych z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz programowania, umożliwiających rozwijanie u dzieci, młodzieży i seniorów kompetencji kluczowych odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa. Projekty, które otrzymały dofinansowanie to: „Genialny umysł w każdym wieku – zajęcia dla dzieci i młodzieży w Gminie Będzin i Gminie Mysłowice”; „Genialny umysł w każdym wieku – zajęcia dla dzieci i młodzieży w Gminie Bytom i Gminie Piekary Śląskie”; „Genialny umysł w każdym wieku – zajęcia dla dzieci, młodzieży i seniorów w Gminie Jaworzno”; „Genialny umysł w każdym wieku – zajęcia dla dzieci, młodzieży i seniorów w Gminie Poręba i Gminie Siewierz” oraz „Genialny umysł w każdym wieku – zajęcia dla dzieci, młodzieży i seniorów w Gminie Godów i Gminie Krzyżanowice”. Zajęcia w ramach projektów realizowane będą przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu i oprogramowania oraz pomocy dydaktycznych do nauki przedmiotów przyrodniczo-matematycznych: okularów rozszerzonej rzeczywistości typu HoloLens, robotów LEGO WEDO 2.0, ozobotów, robotów Lego Mindstorms, a także interaktywnej podłogi multimedialnej z pakietami do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i programowania. Wyższa Szkoła Humanitas będzie jedyną uczelnią w Polsce wykorzystującą okulary rozszerzonej rzeczywistości do prowadzenia zajęć z dziećmi, młodzieżą i seniorami. Projekty będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.   (s)

V jubileuszowa Gala Wolontariatu w Łazach

dodane 12.12.2018
[Powiaty] Już po raz piąty Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach podziękuje za wsparcie swoich działań podczas Gali Wolontariatu, która odbędzie się 14 grudnia o godz. 17.00. W tym roku impreza ma szczególnie uroczysty charakter i objęta jest honorowym patronatem wicemarszałek Senatu, poseł Barbary Dolniak. Podczas gali uhonorowane zostaną osoby i podmioty nieprzerwanie wspierające działania OPS Łazy.   – Laury otrzymają także bardzo wyjątkowe postaci – podkreśla Bożena Strzelecka-Kłopot, dyrektor OPS w Łazach. – Podczas tej gali chcemy wyróżnić osoby ściśle współpracujące z nami od pięciu lat, nie tylko doraźnie. Takie właśnie Jubileuszowe Złote Laury Wolontariatu chcemy wręczyć tym razem. Wśród osób wyróżniony będzie m.in. Janusz Kmiecik, prezes firmy „Dolomit” wspierający naszą świetlicę środowiskową. Łącznie to 30 Jubileuszowych Złotych Laurów Wolontariatu. Oprócz tego zostaną wręczone Laury za ostatni rok współpracy dla wyjątkowych osób. Wśród wyróżnionych jest m.in. Patrycja Gotfryd, kompozytorka i gitarzystka pracująca z podopiecznymi naszej świetlicy środowiskowej. Występ Patrycji zobaczymy podczas tej gali. Drugą osobą jest radna sejmiku wojewódzkiego Katarzyna Stachowicz, która wspiera osoby zmagające się z chorobą nowotworową – informuje dyrektor OPS w Łazach. Gala Wolontariatu w Łazach organizowana jest w związku z Międzynarodowym Dniem Wolontariusza obchodzonym 5 grudnia. W czterech dotychczasowych Galach Wolontariatu wzięło udział około 800 osób. Co roku uroczystość wspierają władze samorządowe Łaz oraz powiatu zawierciańskiego. Podczas wcześniejszych wręczeń Laurów wystąpiło 30 artystów. Wszyscy wykonawcy wsparli to wydarzenie społecznie.   (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl