W Zagłębiu
Program „Katowicka dla Autyzmu” ze złotem ICSC Solal Marketing Awards!

W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych międzynarodowych konkursów w dziedzinie marketingu centrów handlowych - ICSC Solal Marketing Awards - Galeria Katowicka, zarządzana przez APSYS Polska, została nagrodzona statuetką Gold Solal Award w kategorii społecznej odpowiedzialności. Jury konkursu doceniło pionierskie działania Katowickiej, obejmujące zarówno przystosowanie obiektu dla osób autystycznych, jak i podnoszenie świadomości oraz wiedzy otoczenia na temat autyzmu.
Nagrody ICSC Solal Marketing Awards wyróżniają najlepsze i najbardziej efektywne kampanie centrów handlowych na arenie międzynarodowej. W tym roku, w kategorii Corporate Social Responsibility (CSR), bezkonkurencyjny okazał się wieloaspektowy program „Katowicka dla Autyzmu”. Stanowi on wyjątkowe na skalę europejską wykorzystanie potencjału przestrzeni centrum handlowego w zakresie kształtowania postaw i wartości społecznych oraz ułatwienia osobom z ASD dostępności do obiektu.
Przypomnijmy, że w ramach programu, aby dostosować przestrzeń dla osób z ASD, w Galerii Katowickiej uruchomiono m.in. Pokój Wyciszenia, wprowadzono tzw. ciche godziny, a ponad 100 najemców zadeklarowało możliwość wyciszenia muzyki i zmniejszenia oświetlenia na życzenie klienta. Przeprowadzono szkolenia edukacyjne dla personelu sklepów, ochrony i pracowników biura, a dla klientów przygotowano m.in. specjalne informatory, spektakle teatralne poruszające problem autyzmu czy film w technologii VR przybliżający optykę osób ze spektrum autyzmu. Pojawił się również multimedialny pylon z Kelly Hunter, z którego znana aktorka zachęca do zrozumienia autyzmu.
Podczas przygotowywania i w trakcie realizacji programu „Katowicka dla Autyzmu” korzystano ze wsparcia merytorycznego Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis.
– Wykorzystując potencjał najczęściej odwiedzanego centrum handlowego w regionie, kreującego wydarzenia i życie miasta, nie mogliśmy pozostać obojętni wobec dążenia do poprawy dostępności naszego obiektu dla KAŻDEGO klienta. Złoty Solal, najwyższe uznanie międzynarodowej branży marketingu centrów handlowych, przyznany programowi Katowicka dla Autyzmu jest potwierdzeniem, że warto wsłuchiwać się w potrzeby otoczenia i wykraczać poza utarte schematy. Ogromnie cieszę się, że w działania zaangażowało się tylu naszych najemców, a wsparciem służyły nam nie tylko autorytety, ale także dorośli i rodzice dzieci z ASD. Oczywiście program nadal działa, wprowadzamy kolejne udogodnienia. Już niedługo, w ramach edukowania otoczenia, w Katowickiej odbędzie się także konferencja oraz warsztaty z udziałem Kelly Hunter oraz aktorów Teatru Szekspirowskiego. Czeka nas tu kilka niespodzianek – mówi Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej.
ISCS Solal Marketing Awards to jedne z najważniejszych i najbardziej prestiżowych nagród marketingowych w branży retail. W tym roku nominowani do konkursu rywalizowali o nagrody główne w 9 kategoriach oraz o dwa wyróżnienia specjalne. Zwycięzców ogłoszono 25 września 2019r. podczas ICSC Retail Innovation Forum w Londynie. W kategorii CSR złotą statuetkę przyznano Galerii Katowickiej, srebrną – centrom handlowym Dolphin Shopping Centre Poole z Wielkiej Brytanii, tureckiemu Akmerkez oraz Diagonal Mar Barcelona. W tej kategorii wręczono także 10 wyróżnień.
(s)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|
![]() |