Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: Kultura

Kino w Bibliotece – Literatura w Kinie – kwiecień 2016

dodane 04.04.2016
[Sosnowiec] Miejska Biblioteka Publiczna w Sosnowcu serdecznie zaprasza wszystkich stałych bywalców Kina w Bibliotece oraz osoby, które dotąd nie miały okazji uczestniczyć w darmowych środowych seansach, na kolejne projekcje wartych uwagi filmowych adaptacji literatury. – Kwietniowe wieczory wypełnią nam poruszające dramaty, romantyczne historie miłosne i trzymające w napięciu thrillery. W repertuarze nie zabraknie świeżutkich nowości, a na ekranie brylować będą Brad Pitt, Cate Blanchett, Matt Damon, Jake Gyllenhaal i inni – zapowiada Kinga Baranowska-Jaworek, specjalista ds. promocji i marketingu w sosnowieckiej MBP. Wstęp wolny. W środę 6 kwietnia o godz. 18.00 jako pierwszy w tym miesiącu zostanie pokazany film sci-fi, będący adaptacją bestsellerowej powieści Andy’ego Weira, w reżyserii mistrza gatunku – Ridleya Scotta. W nominowanym do Oscara, w siedmiu kategoriach, obrazie rolę tytułową gra rewelacyjny Matt Damon.   Niesprzyjające warunki pogodowe sprawiają, że marsjańska ekspedycja, w której skład wchodzi Mark, musi ratować się ucieczką z Czerwonej Planety. Kiedy ciężko ranny mężczyzna odzyskuje przytomność, stwierdza, że został na Marsie sam w zdewastowanym przez wichurę obozie, z minimalnymi zapasami powietrza i żywności, a na dodatek bez łączności z Ziemią. Pozostali członkowie ekspedycji oraz sztab w Houston uważają go za martwego, nikt więc nie zorganizuje wyprawy ratunkowej. Czyżby to był koniec…? Seanse odbywać się będą tradycyjnie w wygodnej Auli Biblioteki Głównej przy ul. Kościelnej 11 w kwietniowe środy: 6,13,20 i 27 o godz. 18.00. Wieczory filmowe adresowane są do wszystkich miłośników dobrej literatury i dobrego kina oraz widzów ceniących twórców filmowych, którzy mają odwagę zmierzyć się ze znanymi i lubianymi literackimi pierwowzorami. Z jakim efektem? Odpowiedzi proponujemy poszukać podczas bibliotecznych seansów. Gdzie można sprawdzić repertuar Kina w Bibliotece? Na plakatach i ulotkach w Bibliotece Głównej (ul. Zegadłowicza 2 i ul. Kościelna 11), poprzez wysyłany regularnie newsletter (zapisy za pośrednictwem czerwono-białej grafiki po prawej stronie witryny – pod e-katalogiem) oraz poprzez wpisanie aktualnego hasła po kliknięciu na plakat lub slider reklamujący Kino w Bibliotece na www.biblioteka.sosnowiec.pl. Pytania o hasło należy kierować na adres: kinga.baranowska@biblioteka.sosnowiec.pl, pod numer telefonu 32 266 43 76 (po godz. 15.00 pod numer 32 266 64 72) lub do dyżurujących bibliotekarzy we wszystkich placówkach MBP. Podane hasło obowiązuje przez cały rok. Tytuły poszczególnych filmów nie są reklamowane w mediach ze względu na wymogi umowy licencyjnej. Organizatorzy informują, że wejście do Auli będzie możliwe na pół godziny przed seansem i kwadrans po jego rozpoczęciu, apelując jednocześnie o punktualność.   (s)

Premiera „Króla Ubu” w Operze Śląskiej wydarzeniem sezonu

dodane 02.04.2016
[Region] Wielkie muzyczne wydarzenie przygotowała bytomska Opera Śląska. –  „Ubu król” Krzysztofa Pendereckiego to opera, która pierwszy raz pojawi się na scenie naszego teatru  w niedzielę, 3 kwietnia o godz. 18.00 – zaprasza dyrektor Tadeusz Serafin. – Spektakl jest ogromnie dynamiczny, przypomina amerykańskie kino akcji, autorami libretta są maestro Penderecki i Jerzy Jarocki – zaznaczył dyrektor Serafin podczas konferencji prasowej. Światowa prapremiera opery odbyła się 25 lat temu – 6 lipca 1991 r. w Bayerische Staatsoper w Monachium. Jej libretto oparte jest na sztuce francuskiego dramaturga Alfreda Jarry’ego (1873-1907) pt. „Ubu Król, czyli Polacy” z 1888 r. Pierwszy raz pokazano ją 10 grudnia 1896 r. w paryskim Théâtre de l Œuvre i z uwagi na skandal, jaki wówczas wywołała, szybko zdjęto ją z afisza. Akcja „Ubu Króla” dzieje się w „Polsce, czyli nigdzie”. Ambitna i bezwzględna Ubica nakłania męża do zabicia króla Wacława. Wacław traci życie, Ubu odmóżdża przedstawicieli polskich elit i osobiście przystępuje do zbierania podatków. Tymczasem Bordure (autor zamachu, który jako dłużej nieprzydatny został osadzony w więzieniu) ucieka do Moskwy, gdzie prosi cara o pomoc w odwecie. Rosjanie najeżdżają Polskę, a wygnani z kraju Ubu i Ubica odpływają, pełni nadziei na nowy Ubuland…   Piotr Kamiński w książce „Tysiąc i jedna opera” tak opisuje to dzieło: „Pisząc „Króla Ubu” Penderecki wpisał się w figlarny prąd postmodernistyczny muzyki współczesnej, lubujący się w pastiszu i prowokacji. Oświadczył zresztą wprost, że pracując nad swym utworem od początku starał się iść w ślady samego Jarry’ego, drwiąc sobie z autorytetów, wielkich klasyków, lecz również i z siebie samego, z muzyki współczesnej i awangardy, żonglując najróżniejszymi konwencjami, czerpiąc pełnymi garściami z czterech wieków historii opery”.   Reżyserią i scenografią spektaklu zajął się Waldemar Zawodziński, choreografią Janina Niesobska. Ten artystyczny duet jest zagłębiowskim i śląskim melomanom znany z  inscenizacji „Don Carlosa”, który w 2011 r. otrzymał dwie  Złote Maski  oraz Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury. Kierownictwo muzyczne objął Jurek Dybał, kostiumy zaprojektowała Maria Balcerek. „Król Ubu” z pewnością będzie kolejnym sukcesem Opery Śląskiej. – „Król Ubu” jest niezwykły, Penderecki należy do czołówki artystów, którzy przywiązują wielką wagę do materiału literackiego będącego kanwą libretta – stwierdził Waldemar Zawodziński. – To opera buffa, komiczna, dzieło jest tak pojemne i ponadczasowe, że można nim opisać każdą rzeczywistość. – Krzysztof Penderecki bardzo interesuje się bytomską premierą – podkreślał Jurek Dybał, natomiast Janina Niesobska zwróciła uwagę na ogromnie inspirującą dla niej samej i ruchu scenicznego muzykę.   W głównej roli zobaczymy i posłuchamy Pawła Wundera, znanego  tenora rodem z Kazachstanu, występującego na wielu wiodących polskich i zagranicznych scenach. Podczas konferencji żartował, że to jego czwarta realizacja Ubu, niemal przykleił się do niej, ale uwielbia grać tę postać. W roli Ubic partnerują mu zamiennie dwie mezzosopranistki – Anna Lubańska ze stołecznego Teatru Wielkiego i Karolina Sikora z Opery Bałtyckiej. Towarzyszą im znakomici soliści, chór, balet oraz orkiestry Opery Śląskiej i wojskowej w Bytomiu.   Przed premierą, o godz. 17.30, odbędzie się otwarcie wystawy pt. „Opery Krzysztofa Pendereckiego” autorstwa Juliusza Multarzyńskiego.   Teresa Stokłosa  

Prapremiera „Siódemki” w Teatrze Zagłębia

dodane 31.03.2016
[Sosnowiec] W sobotę, 2 kwietnia, odbędzie się prapremiera „Siódemki” wg powieści Ziemowita Szczerka w reżyserii Remigiusza Brzyka. Spektakl będzie dziwną podróżą wzdłuż drogi krajowej nr 7, z Krakowa do Warszawy - przez polski krajobraz chaosu, kompleksów i fantazji narodowych, przez to, co swojskie i fascynujące, a jednocześnie niezbadane. Kolejne pokazy spektaklu: 3, 8, 9 i 10 kwietnia.   Podróż wzdłuż drogi krajowej nr 7 rozpoczyna się 1 listopada i okazuje się ogromnym wyzwaniem. Główny bohater, Paweł, dziennikarz, wyrusza z Krakowa i jedzie do  Warszawy na ważne spotkanie. Po drodze spotka całą galerię osobliwości współczesnej Polski, pojawią się też wizje i halucynacje, ciemne moce i teorie spiskowe. Na scenie zobaczymy: Edytę Ostojak, Małgorzatę Saniak, Małgorzatę Sadowską, Michała Bałagę, Aleksandra Blitka, Zbigniewa Leraczyka, Tomasza Muszyńskiego oraz Sebastiana Węgrzyna - studenta PWST we Wrocławiu, dla którego praca przy spektaklu będzie dyplomem teatralnym.   Tekst powieści Ziemowita Szczerka zaadaptował Michał Kmiecik, dramaturg Teatru Nowego w Łodzi. W Teatrze Zagłębia gości po raz pierwszy. Dla Remigiusza Brzyka „Siódemka” jest trzecim spektaklem realizowanym w Teatrze Zagłębia po nagradzanych „Korzeńcu” i „Koniu, kobiecie i kanarku”, za który w 2014 r. otrzymał Laur Konrada na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje. Telewizyjna wersja przedstawienia zwyciężyła w plebiscycie TVP Kultura na Najlepsze Przedstawienie Telewizyjnego Festiwalu Teatrów Polski.   (s) Foto: Maciej Stobierski  

Kwiecień z „Pomarańczarką” w Muzeum Śląskim

dodane 30.03.2016
[Region] – Tajniki konserwacji dzieł sztuki, zajęcia z wideo-artu, sztuka w wersji slow, ale przede wszystkim spotkanie z dwiema „Pomarańczarkami”, to tylko niektóre propozycje Muzeum Śląskiego w kwietniu. Na wykłady i prezentacje  zapraszamy do nowej siedziby przy ul. T. Dobrowolskiego 1, równoległej do al. Roździeńskiego w Katowicach – mówi Danuta Piękoś z Działu Promocji.   Od początku miesiąca muzealnicy zapraszają na prelekcje w ramach „Czynnych sobót”, podczas których będzie się rozmawiać o organizowaniu życia naukowego w okresie międzywojennym oraz jego odnowie po wojnie, gdy zmiany granic państw wyznaczały zakres prowadzonych badań, a tematyka uzależniona była od polityki władz. Na miłośników sztuki czekają bliskie spotkania ze zwierzętami – poczynając od „Piramidy zwierząt” Katarzyny Kozyry, poprzez wideo-performens Józefa Robakowskiego, aż do twórczości Tatiany Czekalskiej i Leszka Golca. Zaplanowano m.in. dyskusję, jak zmienił się status zwierząt na przełomie XX i XXI w.   Dodatkową dawkę sztuki współczesnej zapewnią zajęcia inaugurujące „Akademię wideo-artu”, która towarzyszy prezentacjom dzieł znanych i cenionych twórców tego gatunku w Galerii sztuki polskiej po 1945 r. Spotkania będą okazją do poznania specyfiki tej dziedziny sztuki, powszechnie już dzisiaj znanej, jednak często trudnej w odbiorze, nieraz kontrowersyjnej w treści i formie. Wyjątkowej prezentacji, od 8 kwietnia, w Galerii sztuki polskiej 1800–1945  pn. „Pomarańczarka – kopia czy replika?” towarzyszyć będą spotkania przybliżające tajniki konserwacji dzieł prowadzone przez specjalistę w tej dziedzinie. Porównanie obu wersji znanego obrazu A. Gierymskiego „Pomarańczarka” będzie również jednym z pięciu punktów programu nieśpiesznego zwiedzania w trakcie „Dnia wolnej sztuki”, 24 kwietnia.   W programie „Czynnych sobót”  znalazły się następujące tematy: 2 kwietnia godz. 11.00  „Terra incognita – Śląsk w badaniach i działalności Instytutu Śląskiego w Katowicach 1934–1949”, wstęp wolny,  sala edukacyjna C. Prowadzenie: mgr Anna Kubica (Instytut Historii, Wydział Nauk Społecznych, UŚl.), następnie o godz. 15.00 „Od przedmiotu do podmiotu. O zwierzętach w polskiej sztuce od lat 90. do dziś”, wstęp wolny, sala edukacyjna A . Prowadzenie: Dorota Łagodzka. 5 kwietnia o godz. 17.00 „Akademia wideo-artu. Z mojego okna 1978/1999” –  spotkanie z Józefem Robakowskim, wstęp wolny, sala edukacyjna A. Prowadzenie Joanna Szeligowska-Farquhar. 24 kwietnia o godz. 15.00 zaplanowano spotkanie pn. „Sztuka konceptualna w Polsce. Postawa, wyobraźnia, (est)etyka”, wstęp wolny, sala edukacyjna A. Prowadzenie dr Luiza Nader. Ta sobota to także „Dzień wolnej  sztuki” z bogatym, darmowym programem dla widza w każdym wieku, który rozpocznie się o godz. 12.00.   Bywalcom Muzeum Śl. zagwarantowano w kwietniu  wyjątkową atrakcję, czyli spotkanie  z dwiema słynnymi  „Pomarańczarkami”.  –  Obie w dojrzałym wieku, każda ma własną historię, choć ich dramatyczne losy przeplatają się. Takie same, a jednak inne, dwie „Pomarańczarki” spotkają się 8 kwietnia w naszym Muzeum  –  zaprasza Danuta Piękoś. – Ekspozycja oraz specjalnie przygotowane zajęcia dla dorosłych i dzieci będą okazją do odkrycia wszystkich sekretów obu dzieł Aleksandra Gierymskiego – zachęca do zwiedzania.   Niemal identyczne portrety o niezwykłej autentyczności i głębi psychologicznej należą do nurtu realistycznego, dokumentującego życie biednych dzielnic miasta. Gierymski, zainspirowany czarno-białą fotografią przekupki z koszami owoców, namalował dwa bardzo podobne obrazy znane pod tytułami: „Żydówka z cytrynami”, „Pomarańczarka”, „Przekupka warszawska” czy „Owocarka”. Przed II wojną światową jeden z nich znajdował się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, a po upadku powstania warszawskiego został wywieziony. Drugi pochodzi ze zbiorów znanego kolekcjonera,  Ignacego Korwin Milewskiego, który odsprzedał go w 1924 r. do antykwariatu Abe Gutnajera w Warszawie, skąd pięć lat później trafił do Muzeum Śl. Warto wspomnieć, że w latach 1962–1980 katowicki obraz zastępował w Muzeum Narodowym w Warszawie zaginione dzieło. Cztery lata po restytucji Muzeum Śląskiego powrócił do Katowic i stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli kolekcji malarstwa polskiego, a także przyczynił się do odnalezienia warszawskiego obrazu. W 2010 r. dzieło o tym tytule trafiło do jednego z hamburskich domów aukcyjnych, którego pracownicy zwrócili się do Muzeum Śl. z prośbą o konsultację. W wyniku działań podjętych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz MSZ obraz został odzyskany do zbiorów warszawskich w lipcu 2011 r. Dzięki pieczołowitej konserwacji udało się przywrócić mu pierwotną świetność. Ekspozycji „Pomarańczarka – kopia czy replika?” prezentowanej od 8 kwietnia do 17 lipca  będą towarzyszyć liczne spotkania przybliżające zagadnienia odzyskiwania strat wojennych oraz tajniki konserwacji dzieł prowadzone przez specjalistów w tych dziedzinach. Dla najmłodszych przygotowano warsztaty zainspirowane obrazem Aleksandra Gierymskiego, a dla miłośników zagadek konkurs wymagający wnikliwego oka.   Więcej informacji na www.muzeumslaskie.pl.   Teresa Stokłosa

Historia według Sławomira Kopra

dodane 23.03.2016
[Sosnowiec] We wtorek 5 kwietnia o godz. 18.00 Miejska Biblioteka Publiczna w Sosnowcu serdecznie zaprasza na spotkanie autorskie ze Sławomirem Koprem – historykiem, pisarzem specjalizującym się w okresie międzywojennym w Polsce i dziejach inteligencji PRL. Rozmowę w Czytelni Biblioteki Głównej przy ul. Zegadłowicza 2 poprowadzi Marta Fox. Sławomir Koper, ur. w 1963 roku, historyk, absolwent Wydziału Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Autor m.in.: Tajemnic i sensacji świata antycznego, Miłości, seksu i polityki w starożytnej Grecji i Rzymie, Śladami pierwszych Piastów, Wędrówek po Polsce piastowskiej, Spaceru po Lwowie, Życia prywatnego elit II Rzeczypospolitej. Specjalizuje się w okresie międzywojennym dziejów Polski i dziejach inteligencji w PRL. W swoich książkach stara się pokazać historię „z ludzką twarzą”, ważne osobistości w dziejach naszego kraju w życiu codziennym, nie unikając drażliwych tematów. Wychodząc z założenia, że życie prywatne - z jego wszystkimi składnikami - jest ważną częścią biografii każdego człowieka, porusza tematy z reguły pomijane przez innych badaczy. A polityk czy artysta ukazany „w szlafroku i kapciach” zyskuje tylko na autentyczności. Nic tak bowiem nie fałszuje obrazu, jak tworzenie posągowych postaci, pozbawionych uczuć, wad czy zwykłych ludzkich słabości. Sławomir Koper w listopadzie 2013 r. został odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego srebrnym Krzyżem Zasługi za popularyzację historii w społeczeństwie, a w listopadzie 2015 r. odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej. Mieszka w Legionowie, oprócz historii pasjonuje się muzyką i sportem. Jedna z jego książek, Kobiety władzy PRL wydawnictwa Czerwone i Czarne, została nominowana do nagrody Bestsellery EMPIKU 2012. (s)

„Mężczyzna Idealny” zagości w MDK „Kazimierz”

dodane 22.03.2016
[Sosnowiec] Spektakl teatralny w wykonaniu aktorów Teatru Palladium z Warszawy pt. „Mężczyzna Idealny" zostanie zaprezentowany 16 kwietnia o godz. 19.00 w Miejskim Domu Kultury „Kazimierz” w Sosnowcu. „Mężczyzna Idealny” to komedia terapeutyczna w reżyserii Stefana Friedmanna. Opowiada o mężczyznach idealnych, szalonej pani naukowiec owładniętej ideą „wyprodukow­ania” mężczyzny idealnego oraz klinice psychiatrycznej, która zaczyna coraz bardziej przypominać nasz świat… Jest romans, spisek i seans seksterapeutyczny, jest terapia śmiechem i rozbierany poker, jest czworo bohaterów, ale nikt, nie jest tym, za kogo się podaje. Sławny showman telewizyjny, gwiazdor estrady, przeżywa kryzys osobowości i zgłasza się na kurację do kliniki leczenia męskich nerwic. Kliniką kieruje ekscentryczny profesor psychiatrii, stosujący metody bliższe raczej hippisom i playboy’om, niż instytutowi naukowemu. Jego najbliższa współpracowniczka natomiast, doktor psychiatrii i bio-genetyki, umysł wybitny i szalony, jest owładnięta ideą „wyprodukow­ania” mężczyzny idealnego, zdolnego przetrwać w epoce nadchodzącego matriarchatu. Pracuje nad tym w ukryciu i już udało się jej „wyhodować” pierwszy egzemplarz mężczyzny idealnego, niestety, z wieloma ukrytymi i jawnymi wadami. Zamierza go zatem udoskonalić. Opracowuje rewolucyjną metodę przeszczepiania osobowości. Ale kto będzie dawcą osobowości dla mężczyzny ideal­nego? Czy profesor zatrzyma szalony eksperyment? Czy mężczyzna idealny rzeczywiście istnieje? Czy można przeszczepiać osobowość? Na te pytania odpowiedź znajdziemy uczestnicząc w spektaklu w Domu Kultury „Kazimierz”, gdzie w obsadzie pojawią się znani aktorzy: Ewa Lorska, Jacek Kawalec, Andrzej Beya-Zaborski i Piotr Pręgowski. Bilety w cenie 55 zł i 50 zł bilet grupowy (od 15 osób) są już do nabycia w biurze MDK „Kazimierz” od poniedziałku do piątku, w godzinach 10:00-17:00, we wtorki w godz. 12:30-19:00. (s)

Disney na inaugurację kwietniowego cyklu

dodane 22.03.2016

Kasia Wilk akustycznie

dodane 21.03.2016
[Będzin] Ośrodek Kultury w Będzinie zaprasza w sobotę 9 kwietnia o godzinie 20:00 na pełen emocji, akustyczny koncert Kasi Wilk. Będzie można uslyszeć specjalnie przygotowane z tej okazji nowe aranżacje, zarówno największych jej przebojów, jak i tych mniej znanych utworów, jakie powstały w ciągu dziesięciu lat działalności muzycznej artystki. Kasia Wilk była wokalistką m.in. takich zespołów jak hiphopowy Dreamland, rockowa kapela Kto To czy Groovestreet. Znana jest również ze współpracy z raperem Mezo oraz udziałem w chórku Kayah. W latach 1997-2000 występowała z żeńskim sekstetem, koncertując na całym świecie i śpiewając gospel.   Karierę solową rozpoczęła w 2008 roku. Pod koniec października tego roku ukazał się jej debiutancki album pt. „Unisono”,zawierający popowe kompozycje, traktujące głównie o miłości i rozstaniu, przeplatane wstawkami hip-hopu. Rok 2011 przyniósł jej drugi album pt. „Drugi raz”, na którym znajdują się utwory jej autorstwa. Kasia jest także współkompozytorką muzyki. Przy jej tworzeniu współpracowała z Bartkiem Pietschem (Terminal, zespół Kabaretu Hrabi), energetycznym duetem Brown Cube oraz Przemkiem Pukiem. Ponadto Kasia jest laureatką kilku nagród, m.in. Grand Prix „Stare po nowemu” w 2001 i 2003 roku, oraz na Ogólnopolskim Festiwalu im. Anny Jantar w 2004 roku.   Bilety na koncert w cenie 35 zł są do nabycia na www.ebilet.pl. W Ośrodku Kultury w Będzinie będzie je można kupić bezpośrednio przed koncertem. Link do wydarzenia na Facebooku https://www.facebook.com/events/1009637119119556/.   (s)

XV Sosnowieckie Dni Muzyki Znanej i Nieznanej 2016

dodane 18.03.2016
[Sosnowiec] Spragnieni ambitnych wydarzeń artystycznych będą mogli wziąć udział w XV Międzynarodowym Festiwalu Sosnowieckie Dni Muzyki Znanej i Nieznanej, który potrwa od 28 marca do 3 kwietnia. Swój udział potwierdzili najwybitniejsi artyści z kraju i zagranicy.   Po raz pierwszy festiwal został zorganizowany w 2002 roku, jako odpowiedź na wrażliwość i muzyczne potrzeby każdego mieszkańca miasta Sosnowca. Głównym założeniem programowym festiwalu jest prezentacja utworów muzycznych, należących do szerokiego repertuaru największych sal koncertowych na świecie, cieszących się ogromną popularnością wśród melomanów. Zadaniem festiwalu jest także propagowanie utworów mniej znanych, często zapomnianych, które nie zdołały się jeszcze „przebić” do szerokiego grona odbiorców, a które zdecydowanie zasługują na uwagę.   – Festiwal jest organizowany dla wszystkich mieszkańców naszego regionu – zaznacza Michał Góral, dyrektor Miejskiego Klubu im. Jana Kiepury i pomysłodawca Festiwalu Sosnowieckich Dni Muzyki Znanej i Nieznanej.   Program Sosnowieckich Dni Muzyki Znanej i Nieznanej 2016 28.03, godz. 19.00, Kościół p.w. św. Joachima, ul. ks. J. Popiełuszki 46 Zespół Młodych Wirtuozów Państwowej Orkiestry Instumentów Narodowych im. Osipowa (Moskwa) w programie: muzyka rosyjska Wstęp wolny 30.03, godz. 19.00, Kościół p.w. św. A. Boboli, ul. Słowiańska 2/III Chór Kameralny Teatru Muzycznego w Kaliningradzie w programie: muzyka cerkiewna Wstęp wolny   31.03, godz. 19.00, Energetyczne Centrum Kultury, ul. Będzińska 65 Koncert w wykonaniu Julii Daramy-Wiliams – sopran oraz Macieja Granata – fortepian w programie: D. Kabalewski, S. Rachmaninow, N. Miaskowski, M. Musorgski. Bilety w cenie: 10,00 zł   02.04, godz. 19.00, Sala Widowiskowo-Koncertowa MUZA, ul. Warszawska 2 Zespół Bandurzystów Lwowskiej Akademii Muzycznej im. M. Łysenki (Lwów) w programie: min. polska i ukraińska muzyka ludowa Bilet w cenie: 15,00 zł   03.04, godz. 19.00, Sala Koncertowa ZSM im. J. Kiepury, ul. Wawel 2 Polish Camerata (Łódź) w programie: min P. Czajkowski – Koncert skrzypcowy D-dur op. 35Bilet w cenie: 15,00 zł Więcej informacji na www.kiepura.pl oraz sosnowieckiednimuzyki.pl.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl