Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: Kultura

Białas oko w oko z Robertem Koniecznym

dodane 26.04.2017
[Region] Profesor Białas oko w oko z Robertem Koniecznym już w najbliższy czwartek, 27 bm. o godz. 17.00 w kawiarni sceny w Malarni Teatru Śląskiego. Kolejnym gościem znanego sosnowiczanina, pisarza i wykładowcy Uniwersytetu Śląskiego, podczas spotkania z cyklu „Puder i pył” w kameralnym lokalu na ul. Teatralnej przy katowickim Rynku, będzie Robert Konieczny. Katowiczanin rocznik 1969, absolwent Politechniki Śląskiej. Po wieczorze z Tomaszem Koniorem przed dwoma laty, to drugie architektoniczne „starcie”. Konieczny to jeden z najbardziej uznanych i rozpoznawalnych na świecie polskich architektów, twórca m.in. słynnych Domów: Bezpiecznego, Otwartego, z Ziemi Śląskiej, Aatrialnego, Ukrytego, TypOwego czy jego prywatnej siedziby, Arki Koniecznego w Beskidach. Był ośmiokrotnie nominowany do Europejskiej Nagrody Fundacji Miesa van der Rohe, a od 2012 roku jest niezależnym ekspertem tej Fundacji. Jego ostatnia realizacja (wraz z biurem architektonicznym KWK Promes, którego jest szefem), czyli muzealne Centrum Dialogu „Przełomy” w Szczecinie zostało uznane za najlepszą przestrzeń publiczną Europy i otrzymało tytuł najlepszego budynku na świecie – World Building of the Year 2016. Będzie można zatem poznać projektanta, jego styl pracy, przekonania i dążenia, najnowsze trendy porównać z dawnymi, ocenić zmiany i zadać pytanie, dlaczego nie lubi „rzeczy typowych”. Gospodarzem spotkań jest od początku Zbigniew Białas, autor nagrodzonych powieści kryminalnych „Korzeniec”, „Puder i pył” i „Tal” oraz naukowiec Uniwersytetu Śl. Jego autorski projekt „Puder i pył”, to już trzyletni teatralny, czwartkowy cykl rozmów na temat najciekawszych zjawisk szeroko pojętej kultury współczesnej i lokalnej. To spotkania z wyjątkowymi postaciami kształtującymi kulturalny krajobraz regionu, prowadzone tak, by nie zagrzebać tego co ważne pod warstwą pudru i pyłu. Nie mniej interesujące i spontaniczne bywają dyskusje z publicznością, a ta na temat często kontrowersyjnej architektury współczesnej zapowiada się dynamicznie. Bilety kosztują 5 zł. Teresa Stokłosa

Wystawa „Cudze chwalicie, Gorlic nie znacie…”

dodane 21.04.2017
[Sosnowiec] W 1835 roku na ziemie gorlickie, a dokładnie do Zagórzan, przybył Wincenty Pol, poeta, geograf i kawaler Orderu Virtuti Militari. Przebywając na terenie Gorlic Wincenty Pol ukończył jeden ze swoich najpopularniejszych utworów pt. „Pieśń o ziemi naszej”. W 2016 roku na ziemie gorlickie, a dokładnie do centrum miasta Gorlice, przybyła Joanna Bratko-Lityńska ze Stowarzyszenia Miłośników Fotografii w Sosnowcu, by zebrać materiał na wystawę o tym mieście. Na przełomie 2016 i 2017 r. wystawę można było oglądać w gmachu Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, a obecnie zawisła ona w galerii MUZA przy ulicy Warszawskiej 2, gdzie w 22 kwietnia o godz. 17.00 odbędzie się uroczyste otwarcie wystawy. Na wernisaż wstęp wolny. W czerwcu 2014 r. między miastem Sosnowiec a gminą Gorlice została podpisana umowa o współpracy, między innymi na polu kultury i sztuki. Joanna Bratko-Lityńska realizując zadanie stypendialne Prezydenta Miasta Sosnowca w dziedzinie kultury opracowała wystawę fotograficzną dotyczącej miasta Gorlice i prezentuje ją mieszkańcom Sosnowca, tak aby zapoznać ich z walorami miasta partnerskiego i dostarczyć wiedzy na temat historii i współczesności tego regionu. Wystawa wpisana jest w harmonogram XVI Międzynarodowego Festiwalu „Sosnowieckie Dni Muzyki Znanej i Nieznanej” i towarzyszy występowi chóru Cantores Carvatiani z Gorlic, ktort zaprezentuje się po wernisażu o godz. 18.00 w Sali widowiskowo-koncertowej MUZA. Bilety na koncert w cenie 10 zł do nabycia w kasie Energetycznego Centrum Kultury przy ul. Będzińskiej 65, oraz w Muzie przy ul. Warszawskiej 2. (s)  

Zwiedzaj powoli Muzeum Śląskie

dodane 21.04.2017
[Region] Według badań, goście odwiedzający muzea lub galerie sztuki statystycznie spędzają osiem sekund przed każdym dziełem sztuki. Wchodząc do muzeum posiadającego bogate zbiory, zazwyczaj już przy pierwszej wizycie chcemy zobaczyć wszystko. Organizowany raz do roku Dzień Wolnej Sztuki to okazja, aby zwiedzając, mieć także czas na refleksję oraz inspirację, zapamiętanie i zrozumienie tego, co zobaczyliśmy. Na zwiedzanie bez pośpiechu Muzeum Śląskie zaprasza w sobotę, 22 kwietnia od godz. 10.00. Wstęp 1 zł. Muzeum Śląskie przy ul. T. Dobrowolskiego 1, włączając się do akcji, o godz. 10.00 zaprasza osoby głuche i słabosłyszące na wystawę „Nie jestem już psem”. Będzie można poznać wiele ciekawostek o oglądanych pracach i podyskutować o nich w języku migowym. Spotkanie poprowadzi Michał Justycki. - O 12.00 zapraszamy natomiast wszystkich chętnych do udziału w dyskusji na temat pięciu wybranych prac niezależnych twórców, outsiderów zaangażowanych w problemy społeczne i polityczne, którzy swoimi dziełami wyrażają bunt, łamią kanony i krytykują stereotypy – mówi Danuta Piękoś-Owczarek z Działu Promocji. Organizowany corocznie od 2011 roku Dzień Wolnej Sztuki pozwala na zupełnie inny sposób nie tylko oglądania dzieł sztuki, ale również dyskutowania o nich i inspirowania się nimi. – „Wolne” zwiedzanie ma kilka wymiarów, przede wszystkim zwraca uwagę na potrzebę „delektowania się” obiektem, ale także uświadamia, że do oglądania sztuki nie jest potrzebna specjalistyczna wiedza czy wykształcenie. Liczy się to, co czujemy i myślimy, oglądając dzieło – wyjaśnia Danuta Piękoś-Owczarek.   (TS)

Folklor znów zawładnie Zagłębiem

dodane 20.04.2017
[Dąbrowa Górnicza] Nadciąga wielkie folklorystyczne święto! W ostatni piątek i sobotę kwietnia Dąbrowę Górniczą opanują kolorowe stroje ludowe, skoczna muzyka i wesoła, biesiadna atmosfera. Już po raz dziewiąty w PKZ odbędzie się Międzykulturowy Festiwal Folklorystyczny „Zagłębie i Sąsiedzi”. W szranki na scenie staną dzieci i dorośli, a konkurs odbędzie się w trzech kategoriach: zespół śpiewu grupowego, zespół taneczny, kapela ludowa. Od rana do nocy, bezpłatnie, wszyscy chętni mogą przyglądać się folkowym potyczkom i różnorodności kultury ludowej w Polsce. Projekt łączy grupy folklorystyczne z różnych regionów kraju, zachęca do integracji środowisk twórczych i wymiany doświadczeń artystycznych. Istotną rolę odgrywa tutaj jury konkursu – występy ocenia Rada Artystyczna złożona ze specjalistów, fachowców i ekspertów m.in. Polskiej Sekcji CIOFF (Conseil International des Organisations de Festivals de Folklore et d’Art Traditionnels), czyli Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń Folklorystycznych, Festiwali i Sztuki Ludowej. To świetna okazja, by poznać i z bliska zobaczyć piękne tradycje naszej ojczyzny. Przegląd to nie tylko prezentacje konkursowe. To także szereg dodatkowych atrakcji, czasem spontanicznych jak improwizowane, wspólne wystąpienia nieznających się dotychczas zespołów. Festiwalowi towarzyszyć będą, już tradycyjnie, warsztaty rękodzieła ludowego i Kiermasz Sztuki Ludowej. Całość tworzy niepowtarzalną atmosferę pełną bliskości i ciepła. To propozycja, do której nie trzeba namawiać, obfitująca w zabawę, śpiew i taniec oraz wartości, których trudno szukać w zgiełku codzienności. IX MFF „Zagłębie i Sąsiedzi” odbędzie się w PKZ 28-29 kwietnia br. Dodatkowe informacje na stronie internetowej organizatora: www.palac.art.pl/pl/wydarzenie/ix-miedzykulturowy-festiwal-folklorystyczny-zaglebie-i-sasiedzi oraz na oficjalnym profilu na Facebooku: www.facebook.com/events/1807122922887859 (s)

„Bulwar Zachodzącego Słońca” po raz pierwszy w Polsce

dodane 20.04.2017
[Region] Chorzowski Teatr Rozrywki zaprasza w piątek, 21 bm. o godz. 19.00 na polską prapremierę kultowego spektaklu jakim jest  „Bulwar Zachodzącego Słońca” A. L. Webbera. Tytuł nawiązuje  do ulicy w Hollywood, gdzie znajdują się rezydencje filmowych gwiazd, a  przygotowania do krajowej  prapremiery  tego jednego z najsłynniejszych musicali świata trwały w „Rozrywce” od stycznia.   Widowisko, w przekładzie Lesława Halińskiego, reżyseruje Michał Znaniecki. Kierownictwo muzyczne sprawuje Jerzy Jarosik, wokalne Ewa Zug, za choreografię odpowiada Inga Pilchowska. Stworzenie projektu scenografii powierzono Luigiemu Scoglio, a kostiumów Magdalenie Dąbrowskiej.   Znaniecki, znany reżyser, choreograf i dramaturg, biorąc na warsztat „Bulwar…” zmierzy się z legendami światowego  ekranu i   sceny, czyli Billy Wilderem i Andrew Webberem. Andrew Lloyd Webber sięgnął do klasyki kina, o czym nie zawsze się pamięta, bo jego musical „Sunset Boulevard” z roku 1993 jest bezpośrednią adaptacją legendarnego filmu o tym samym tytule, który w  1950 r. wyreżyserował  Billy Wilder. Filmu, o czym warto wiedzieć, z muzyką Franza Waxmana, urodzonego chorzowianina, który za swoją kompozycję otrzymał Oscara. Kolejne dwa Oscary przypadły autorom scenografii i scenarzystom, poza tym film był nominowany do Oscara jeszcze w ośmiu kategoriach. Natomiast musical miał prapremierę 12 lipca 1993 r., w nowo wówczas wyremontowanym Adelphi Theatre w Londynie, w którym przez kolejne lata Andrew Lloyd Webber wystawiał swoje najgłośniejsze przedstawienia.   Spektakl obnaża bezlitosne stosunki w „fabryce snów” – zatrudnianie tylko młodych, pięknych, gwarantujących sukces, frekwencję i kasę, układy towarzyskie i finansowe, odsuwanie niegdyś słynnych, a obecnie niepotrzebnych aktorów na margines zawodowego życia. Ci ostatni zaś nie potrafią odejść,  żyjąc wyłącznie przeszłością, marząc o powrocie do filmu za wszelką cenę…   Bankrutujący scenarzysta Joe Gillis  ukrywa się przed wierzycielem. Trafia do posiadłości Normy Desmond, wielkiej niegdyś gwiazdy kina niemego. Aktorce wydaje się, że powróci jeszcze na ekrany przy okazji występu w filmie według jej własnego scenariusza. Spotkanie z Joe Norma traktuje jako szczęśliwy zbieg okoliczności i prosi go o pomoc przy pisaniu tekstu. Wkrótce starsza kobieta zakochuje się w scenarzyście, niestety bez wzajemności. Ich skomplikowana relacja, pełna namiętności i zmienności prowadzi do nieprzewidzianego i tragicznego zakończenia.   W filmie w rolę aktorki Normy Desmond wcieliła się  Gloria Swanson, w musicalu na West Endzie gra z ogromnym sukcesem Glenn Close. Natomiast w Teatrze Rozrywki główne role powierzono Marii Meyer, gwieździe tej sceny, oraz równie znanemu i oklaskiwanemu Arturowi Święsowi z Teatru Śląskiego. Aktorom towarzyszy zespół wokalny, baletowy i orkiestra.   Michał Znaniecki, warszawianin rocznik 1969, były dyrektor warszawskiej  Opery Narodowej i Teatru Wielkiego w Poznaniu, odznaczony  srebrnym  medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, który zrealizował wielkie tytuły na niemal wszystkich europejskich scenach, zawsze chętnie wraca do Chorzowa. I nie tylko dlatego, że za swoje musicale tu otrzymał dwa razy Złotą Maskę (2007 i 2009 r.), ale przede wszystkim ceni znakomity zespół, z którym – jak mówi –  bardzo dobrze mu się pracuje.   Czy „Bulwar Zachodzącego Słońca”, podobnie jak „Evita”, „Skrzypek na dachu” czy „Jesus Christ Superstar” zostanie kolejnym kultowym spektaklem „Rozrywki”? Realizatorzy,  wykonawcy  i publiczność  mają nadzieję, że tak.   Teresa Stokłosa  

„Kopalnia Wyobraźni” już w sobotę!

dodane 19.04.2017
[Czeladź] Co łączy czeladzkie Piaski z Broadway'em? Odpowiedź jest bardzo prosta – Akademia Wyobraźni „Kajune”. 22 kwietnia, za sprawą jej utalentowanych uczniów, Kopalnia Kultury stanie się centrum tańca i muzyki, które równie dobrze mogłoby posłużyć za plan serialu „Glee” lub filmu „Fame”. Festiwal „Kopalnia Wyobraźni” to wielki finał „Impresji tanecznych i wokalnych”, które odbyły się 30 marca na kopalnianej scenie. Uczestnicy zaprezentowali bardzo wysoki poziom, co jednogłośnie potwierdziło jury. –Wszyscy byli niesamowici. Ich energia, wyczucie rytmu i kreatywność sceniczna jest niebywała. To artyści, o których niedługo będzie głośno. Nie mogę doczekać się finałowych występów laureatów – przekonuje Kinga Jamrocha, juror Impresji Tanecznych. W Akademii Wyobraźni „Kajune” każdy znajdzie coś dla siebie. Świetną rozrywkę, zajęcia techiczne i plastyczne, wokalne, instrumentalne i ogólnorozwojowe. Rodzice „studentów” mogą skorzystać z zajęć sportowych i cyklicznych warsztatów. – Nasi uczniowie mają zapewnione najlepsze warunki do rozwoju: profesjonalnych instruktorów oraz Kopalnię Kultury, która prócz sceny, sal muzycznych i tanecznych dysponuje również odpowiednim zapleczem technicznym. Festiwal to prezentacja twórczej pracy naszych młodych artystów, którzy w ciągu roku szkolnego odnoszą wielkie sukcesy na wielu przeglądach i konkursach – mówi Anna Polniaszek, właścicielka akademii, działającej w ramach Kopalni Kultury. Podczas wydarzenia zaprezentują się dwie grupy wiekowe: młodsza o godz. 14:00 a starsza o godz. 16:00. Nie zabraknie wzruszających występów scenicznych, dodatkowych atrakcji oraz wręczenia nagród laureatom „Impresji...”   Bilety w cenie 6 zł dostępne są w siedzibie Kopalni Kultury w Czeladzi. Rezerwacji można dokonać przez stronę internetową: http://kopalniakultury.czeladz.pl/bilecik.php.   Konrad Bilski

Helios na scenie – najlepsze spektakle na wielkim ekranie!

dodane 19.04.2017
[Sosnowiec] Kino Helios Sosnowiec zaprasza na nowy, fascynujący cykl: Helios na scenie. Na ekranach zostaną zaprezentowane najlepsze spektakle National Theatre i Comedie Francaise! Już 24 kwietnia o godzinie 18:30 pierwszy z nich – spektakl pt. „AMADEUSZ”. Co dwa tygodnie, w poniedziałkowe popołudnia na widzów kin Helios czekać będą wielokrotnie nagradzane spektakle w gwiazdorskiej obsadzie, zarejestrowane w systemie HD z udziałem publiczności w najbardziej cenionych teatrach Europy.   Royal National Theatre (Królewski Teatr Narodowy) w Londynie Znany powszechnie jako National Theatre, jest kulturalną wizytówką Wielkiej Brytanii. Historia tej narodowej sceny Anglii sięga połowy XIX wieku, ale National Theatre w obecnym kształcie zaczął funkcjonować dopiero ponad sto lat później. W 1963 roku dał swoją pierwszą premierę – „Hamleta” Williama Shakespeare’a. Pierwszym dyrektorem artystycznym został Sir Laurence Olivier, znany aktor i reżyser teatralno-filmowy, określany mianem największego aktora szekspirowskiego swojej epoki. Jako scena narodowa National Theatre ma w swoim repertuarze przede wszystkim klasykę rodzimą (zwłaszcza dzieła Shakespeare’a), a także obcą i dramaty współczesne. Do tej pory zespół przygotował ponad 800 premier. W jednym sezonie daje ponad tysiąc przedstawień dla ponad pół miliona widzów (nie licząc tych, którzy zasiadają w salach kinowych). Obecnie na deskach brytyjskiej sceny narodowej występuje zespół liczący 150 aktorów. Comédie-Française (Komedia Francuska) Comédie-Française bywa także nazywana czasem Domem Moliera, bo jej istnienie i tradycje sięgają czasów wielkiego dramatopisarza. Jest to również jeden z najbardziej prestiżowych teatrów na świecie. Najstarsza scena francuska powstała w 1680 roku na mocy dekretu króla Ludwika XIV, który połączył dawny zespół Moliera z zespołem Hôtel de Bourgogne. Od 1799 roku do dziś teatr ma siedzibę w Théâtre des Variétés-Amusantes, w przepięknej Salle Richelieu, będącym częścią kompleksu pałacowego Palais-Royal w samym centrum Paryża. Komedia Francuska była pierwszym w Europie teatrem narodowym, czyli grającym przedstawienia w języku narodowym, a nie w językach oryginału. Stała się pierwowzorem takiej działalności artystycznej dla innych krajów, w których także zaczęły powstawać sceny narodowe. Pokazy spektakli w Polsce odbywają się pod honorowym patronatem długoletniego aktora Comédie-Française Andrzeja Seweryna.   Na czytelników "WZ" czekają podwójne zaproszenia. Szczegóły na http://wiadomoscizaglebia.pl/strona/5178.html.   (s)

Debata wokół spektaklu „Na dnie”: inwazja telewizji rzeczywistości

dodane 18.04.2017
[Sosnowiec] 24 kwietnia w poniedziałek o godz. 19:00 Teatr Zagłębia zaprasza na kolejną odsłonę cyklu „Teatr jest spotkaniem”. Dyskusja „Inwazja telewizji rzeczywistości” jest wydarzeniem towarzyszącym premierze „Na dnie” wg M. Gorkiego.   Twórcy „Na dnie” postanowili akcję dramatu Gorkiego umieścić w studiu telewizyjnym. Bohaterowie biorą udział w reality show „Zaczadzeni”, gdzie walczą o swoją godność i podmiotowość w obliczu warunków skrajnego ubóstwa.   – W 1997 roku w Holandii odbyła się premiera pierwszej edycji „Big Brothera”, eksperymentu telewizyjnego, który na zawsze odmienił oblicze współczesnych mediów. Dokładnie 20 lat później, gwiazda reality tv zostaje zaprzysiężona na 45. prezydenta Stanów Zjednoczonych – mówi prowadzący debatę Michał Gulik, medioznawca, doktorant w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ. – Te dwie dekady to czas inwazji programów typu reality, które wypełniają dziś ramówki telewizyjne wszystkich stacji, eliminując tym samym produkcje, utożsamiane z telewizją jakościową. Mówimy tu już nie tylko o nowym gatunku telewizyjnym, ale prawdziwej rewolucji produkcyjnej, gdzie przemysł telewizyjny łączy się z telefonią komórkową i Internetem, a praca amatorów zostaje wykorzystana na potrzeby globalnego spektaklu – wyjaśnia.   W rozmowie udział wezmą twórcy spektaklu „Na dnie”: Paweł Świątek (reżyser) oraz Patrycja Kowańska (dramaturżka) oraz medioznawcy z Uniwersytetu Śląskiego: dr Anna Maj (Zakład Komunikacji Kulturowej) i dr hab. Piotr Zawojski (Zakład Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach).   Wspólnie z publicznością poszukają odpowiedzi na pytania: skąd bierze się ten spektakularny sukces paradokumentalnych form telewizyjnych i czy możemy jakoś wykorzystać jego potencjał?; gdzie przebiega granica pomiędzy dokumentacją rzeczywistości a jej inscenizowaniem?; czy w epoce postprawdy demokracja istnieje już tylko jako medialny spektakl?   Wstęp 1 zł, zakup wejściówek możliwy będzie wyłącznie w dniu debaty, od godziny 18:00.   „Teatr jest spotkaniem” to nowy cykl spotkań, dyskusji i warsztatów. Jego celem jest stworzenie miejsca, w którym możliwa jest rozmowa – zwłaszcza, gdy w przestrzeni publicznej brakuje merytorycznej debaty. Nazwa cyklu nawiązuje do słów Jerzego Grotowskiego „teatr jest spotkaniem” [tytuł wywiadu udzielony przez Grotowskiego Naimowi Kattowi w "Ku teatrowi ubogiemu", J. Grotowski. Tytuł spotkania „Inwazja telewizji rzeczywistości” pochodzi z publikacji „Telewizja i jej gatunki. Po Wielkim Bracie”, Wiesław Godzic, Universitas, 2004.   (s) Foto: Maciej Stobierski

Premiera „Na dnie” wg Gorkiego w Teatrze Zagłębia

dodane 18.04.2017
[Sosnowiec] 22 kwietnia w Teatrze Zagłębia odbędzie się premiera spektaklu „Na dnie” wg dramatu Maksyma Gorkiego. Reżyseruje Paweł Świątek, finalista Talentów Trójki w kategorii Teatr w 2013 r., wielokrotnie nagradzany za debiut reżyserski - „Paw Królowej” Doroty Masłowskiej.   „Na dnie” to pierwsza premiera zaplanowana przez nową kierownik artystyczną Teatru Zagłębia Anetę Groszyńską. Twórcy spektaklu postanowili akcję dramatu Gorkiego przenieść w realia współczesnego przemysłu telewizyjnego. Zapraszają widzów do studia „Zaczadzonych” – reality show o miłości, którego bohaterowie walczą o swoją godność i podmiotowość w obliczu warunków skrajnego ubóstwa.   – „Na Dnie” jest opowieścią o ludziach z marginesu. Rozczarowanie rzeczywistością, która nie zmieściła się w głównym nurcie kapitalistycznej historii sukcesu ma szansę stać się wartościowym towarem koncernów medialnych – mówi Świątek. – Emocje są na sprzedaż, ale czy na pewno wiemy za co tak naprawdę płacimy? I czy stać nas na sponsorowanie cudzego gniewu naszym współczuciem? – pyta reżyser.   Premierze spektaklu towarzyszy debata „Inwazja telewizji rzeczywistości”. Twórcy spektaklu wspólnie z zaproszonymi medioznawcami oraz publicznością poszukają odpowiedzi na pytania: gdzie przebiega granica pomiędzy dokumentacją rzeczywistości a jej inscenizowaniem?; czy obecnie demokracja istnieje już tylko jako medialny spektakl? Debata odbędzie się w poniedziałek, 24 kwietnia, o godz. 19:00.   Nad dramaturgią spektaklu „Na dnie” pracowała Patrycja Kowańska, scenografię stworzył Marcin Chlanda, a kostiumy – Karolina Mazur. Na scenie zobaczymy: Agnieszkę Bałagę – Okońską, Agnieszkę Bieńkowską, Marię Bieńkowską, Beatę Deutschman, Edytę Ostojak, Małgorzatę Saniak, Michała Bałagę, Aleksandra Blitka, Kamila Bochniaka, Krzysztofa Korzeniowskiego, Grzegorza Kwasa, Wojciecha Leśniaka, Tomasza Muszyńskiego, Andrzeja Rozmusa, Andrzeja Śleziaka, Sebastiana Węgrzyna i Piotra Zawadzkiego.   Kolejne pokazy spektaklu: 23 i 28-29 kwietnia, 6-7 i 28 maja oraz na zakończenie sezonu – 18 czerwca.   Aloszka z „Na dnie” potrzebuje Waszych strun głosowych! Jeden z bohaterów nowego spektaklu Teatru Zagłębia „Na dnie” wg Maksyma Gorkiego – Aloszka – jest muzykiem. Gra na pile muzycznej i na tym instrumencie 23 kwietnia zagra „Hej Sokoły”. Potrzebuje chóru, który zaśpiewa ten znany utwór razem z nim – prawdopodobnie po raz pierwszy na świecie! Nie trzeba mieć żadnych specjalnych umiejętności wokalnych. Aby wziąć udział w akcji, wystarczy wysłać maila na bow@teatrzaglebia.pl do 20 kwietnia br.   Poznaj Aloszkę i posłuchaj dźwięku piły muzycznej: https://www.youtube.com/watch?v=6fz0SD6r0aU&t=3s     (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl