Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: Radzimy - pomagamy

Elektroniczne zwolnienia lekarskie

dodane 17.02.2018
[Region] Od 1 stycznia 2016 roku lekarze mogą wystawiać elektroniczne zwolnienia lekarskie, nazywane e-ZLA. Nie oznacza to jednak, że od tej daty zniknęły dotychczasowe zwolnienia papierowe. Te można  stosować tylko do końca czerwca 2018 roku.   Elektroniczne zwolnienia mogą wystawiać lekarze posiadający profil na PUE ZUS (Platformie Usług Elektronicznych ZUS) lub zintegrowaną z PUE aplikację gabinetową. Wystawianie e-ZLA jest prostsze niż wypisywanie papierowego zwolnienia. Lekarz uzyskuje bowiem dostęp do danych pacjenta (ubezpieczonego), jego pracodawców (płatników składek) oraz członków jego rodziny - jeśli zwolnienie jest wystawiane w celu opieki nad nimi. Gdy wpisze numer PESEL pacjenta, to pozostałe dane identyfikacyjne są automatycznie uzupełnione przez system. Z kolei np. adres pacjenta czy dane płatnika lekarz wybiera z wyświetlonej listy. Poza tym system weryfikuje datę początku okresu niezdolności z zasadami wystawiania zwolnień określonymi w przepisach oraz z ostatnim wystawionym zwolnieniem. Podpowiada również kod literowy i numer statystyczny choroby (np. po wpisaniu fragmentu jej nazwy). Dla dalszego uproszczenia elektronicznego wystawiania zwolnień ZUS udostępnił nową metodę podpisywania e-ZLA – bezpłatny certyfikat wydawany przez ZUS. Lekarz, który posiada profil na PUE wnioskuje o wydanie certyfikatu, pobiera go (z PUE ZUS) i zapisuje na urządzeniu , na którym wystawia elektroniczne zwolnienia. Wystawione przez lekarza e-ZLA przekazywane jest do ZUS automatycznie. Lekarze, którzy stosują elektroniczną formę wystawiania zwolnień, nie muszą pobierać w placówkach ZUS bloczków formularzy ZUS ZLA ani dostarczać oryginałów zwolnień do ZUS oraz przechowywać u siebie drugiej kopii. Wystawianie e-ZLA jest również możliwe na urządzeniach mobilnych, np. podczas wizyty domowej. Gdy lekarz wystawi e-ZLA pacjent nie musi  dostarczać zwolnienia pracodawcy. Jeśli pracodawca pacjenta nie posiada profilu na PUE lekarz  wręczy pacjentowi wydruk zwolnienia. Ten wydruk pracownik  musi dostarczyć swojemu pracodawcy. Wszyscy płatnicy rozliczający składki za więcej niż 5 ubezpieczonych zobowiązani są posiadać profil na PUE. Płatnicy nie posiadający profilu na PUE muszą powiadomić ubezpieczonego o obowiązku dostarczenia wydruku zaświadczenia. Jednakże osoby prowadzące pozarolniczą działalność oraz osoby, którym ZUS ma wypłacać zasiłek po ustaniu zatrudnienia powinny złożyć każdorazowo wniosek o wypłatę zasiłku (druk ZAS-53 lub w innej formie). Wniosek o wypłatę zasiłku ZAS 53 ubezpieczony może przekazać do ZUS elektronicznie. Do podpisania wniosku wystarczające jest posiadanie profilu PUE. Do końca czerwca 2018 r. lekarz może wystawiać papierowe zwolnienia według dotychczas obowiązujących zasad. Zwolnienie wystawione na druku ZUS ZLA pacjent zobowiązany jest dostarczyć w terminie 7 dni do pracodawcy. Przekroczenie terminu powoduje obniżenie świadczenia o 25 %. Wystawienie przez lekarza e-ZLA zwalnia pacjenta z obowiązku dostarczenia zwolnienia do pracodawcy i pilnowania terminu na jego dostarczenie. Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego

20 mln zł na projekt badawczy dla średnich miast

dodane 06.02.2018
[Region] Przedsiębiorcy prowadzący działalność w miastach średnich mogą ubiegać się o wsparcie na wdrożenie wyników prac B+R. Trwa nabór wniosków w ogłoszonym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości  (PARP) konkursie na dofinansowanie komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań. Fundusze pochodzące z programu Inteligentny Rozwój (poddziałanie Badania na rynek), zostały uruchomione w ramach Pakietu dla miast średnich. Dofinansowanie przeznaczone jest na realizację wdrożeń projektów badawczych, prowadzących do wprowadzenia na rynek nowych bądź znacząco ulepszonych produktów, wyrobów lub usług.  O  dofinansowanie  w  ramach  konkursu  mogą  ubiegać  się  podmioty  spełniające kryteria  mikro,  małego  lub  średniego  przedsiębiorcy (MŚP). Dofinansowanie  przeznaczone jest  dla  projektów  realizowanych na terenie średnich miast. - Dofinansowanie na realizację wdrożeń projektów badawczych to inwestycja w rozwój firm oraz wsparcie procesu powstawania nowych lub ulepszonych produktów i usług.  Środki przeznaczone w ramach tego konkursu umożliwiają firmom z sektora MŚP profesjonalne wdrożenia innowacji. To także ogromna szansa dla mniejszych ośrodków miejskich, które poprzez inwestycje prowadzone przez MŚP mogą włączyć się w procesy rozwojowe - powinformował wiceminister inwestycji i rozwoju Adam Hamryszczak. Maksymalna wartość dofinansowania wynosi 20 mln zł. Koszt usług doradczych ograniczony jest do 500 tys. zł, a prac eksperymentalnych do 450 tys. zł. Środki można wykorzystać m.in. na zakup maszyn i urządzeń niezbędnych do uruchomienia produkcji nowych produktów, a także na zakup nieruchomości lub budowę hal. Wnioski o  dofinansowanie  projektu  należy  składać   w  wersji  elektronicznej  za pośrednictwem Generatora Wniosków dostępnego na stronie PARP w terminie do 28 lutego 2018 r. (w ostatnim dniu naboru do godz. 16:00). Więcej informacji na temat naboru : https://poir.parp.gov.pl/badania/badania-na-rynek.   (s)

Bezpłatne porady specjalistów w lutym

dodane 31.01.2018
[Dąbrowa Górnicza] Miejskie Centrum Informacji w Dąbrowie Górniczej zaprasza do udziału w bezpłatnych spotkaniach ze specjalistami. W lutym w punkcie informacyjnym usytuowanym w CH Pogoria na mieszkańców czekać będą ekolog, doradca obywatelski oraz doradca zawodowy. Na spotkania zaprasza Fundacja Godne Życie.   14 lutego, święto zakochanych, upłynie w prowadzonym przez Fundację Godne Życie Miejskim Centrum Informacji pod znakiem ekologii. W godzinach od 16:00 do 18:00 trwać będzie akcja organizowana pod nazwą EKOWALENTYNKI. Podczas wydarzenia będzie można wymienić zużyte baterie na lizaczki w kształcie serca. Do dyspozycji mieszkańców miasta będzie ekolog ze Stowarzyszenia Ziemia i My, który odpowie na wszelkie pytania dotyczące ochrony środowiska naturalnego, w tym kwestii recyklingu i segregacji odpadów. 21 lutego w godzinach od 14:00 do 17:00 Miejskie Centrum Informacji zaprasza wszystkie osoby zainteresowane tematyką planowania i kształtowania kariery zawodowej lub poszukujące pracy. W ramach wydarzenia odbędą się bezpłatne konsultacje z doradcą zawodowym, który podpowie jak stworzyć profesjonalne CV, przedstawi jaką rolę pełnią dokumenty aplikacyjne, odpowie na pytania w kwestii kariery zawodowej, warunków kształtujących aktualny i przyszły rynek pracy oraz pomoże ocenić indywidualne kompetencje zawodowe i wskaże najwłaściwsze kierunki rozwoju.   21 i 28 lutego w godzinach od 12:00 do 14:00 będzie dyżurował również doradca obywatelski, który podpowie jak wpływać na swoje otoczenie, korzystając z możliwości jakie daje bycie mieszkańcem Dąbrowy Górniczej. Podpowie gdzie zgłosić dziurę w chodniku, co zrobić by przed domem lub blokiem postawiono ławki lub doposażono plac zabaw.   Prowadzenie Miejskiego Centrum Informacji przez Fundację Godne Życie współfinansowane jest z ze środków Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.   (s)  

Informacja o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe do końca stycznia

dodane 24.01.2018
[Region]   Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że 31 stycznia 2018 r. upływa termin składania informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe - ZUS IWA za rok 2017. Informację o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe ZUS IWA, zwaną dalej informacją ZUS IWA, za dany rok kalendarzowy zobowiązani są przekazywać płatnicy, którzy spełniają łącznie następujące warunki: byli zgłoszeni nieprzerwanie w ZUS, jako płatnicy składek na ubezpieczenie wypadkowe od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia roku, za który składana jest informacja i co najmniej jeden dzień w styczniu następnego roku w roku, za który składana jest informacja, zgłaszali do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10 ubezpieczonych, byli wpisani do rejestru REGON w dniu 31 grudnia roku, za który jest składana informacja ZUS IWA. Poprzez nieprzerwane zgłoszenie w ZUS jako płatnika składek na ubezpieczenie wypadkowe należy rozumieć, iż w każdym z miesięcy roku, za który składana jest informacja, przynajmniej jeden ubezpieczony podlegał ubezpieczeniu wypadkowemu. Obowiązku złożenia informacji ZUS IWA nie mają więc ci płatnicy, którzy choć w jednym miesiącu tego roku nie byli płatnikami składek na ubezpieczenie wypadkowe, tj. ani jeden ubezpieczony nie podlegał temu ubezpieczeniu. Szczegółowe informacje dotyczące zasad składania i wypełniania informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe ZUS IWA znajdują się w poradniku „Zasady składania i wypełniania informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe ZUS IWA” na stronie internetowej Zakładu (www.zus.pl). Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego

E-składka, czyli proste przelewy wpływają do ZUS

dodane 10.01.2018
[Region] Od 1 stycznia 2018 r. płatnicy składek wszystkie składki przekazują na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Jeden przelew składkowy zamiast trzech – a czasem nawet czterech – stał się faktem. Pierwsze kilkadziesiąt tysięcy wpłat, które wpłynęły na indywidualne rachunki, zostały już w pierwszych dniach stycznia rozliczone przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.   Od połowy stycznia br. na salach obsługi klientów ZUS pojawią się doradcy płatników składek, którzy m.in. będą udzielali spersonalizowanej informacji na temat sposobu rozliczenia wpłaty dokonanej przez płatnika składek, a także będą wyjaśniać wszelkie wątpliwości płatników, dotyczące sposobu rozliczenia wpłat i stanie rozliczeń. Warto także pamiętać o tym, że od 1 stycznia 2018r. płatnik ma udostępniane na swoim profilu na PUE m.in. informacje na temat: podziału wpłaty na poszczególne ubezpieczenia i fundusze, bieżącego salda oraz salda miesięcznego w rozbiciu na okresy rozliczeniowe. Niewątpliwie korzystne okażą się być także zmiany, jakie zostały wprowadzone w programie „Płatnik” w zakresie dostosowania go do e-składki. Od 1 stycznia 2018 r. zniknęła konieczność opłacania składek na trzy lub cztery (wraz ze składką na Fundusz Emerytur Pomostowych) różne rachunki. Dziś każdy płatnik ma do dyspozycji swój indywidualny, składający się z 26 cyfr, numer rachunku składkowego, na który wpłaca składki globalnie, bez podziału na poszczególne fundusze. To ZUS dzieli wpłatę proporcjonalnie na poszczególne ubezpieczenia i fundusze. Przelewy nie muszą być, tak jak dotychczas, dodatkowo opisywane identyfikatorem płatnika (np. NIP) oraz wskazaniem miesiąca, za który składki są opłacane. Indywidualny numer rachunku składkowego pozwala zidentyfikować każdy przelew. ZUS zaś każdy taki przelew zaksięguje na poszczególne fundusze: Fundusz Ubezpieczeń Społecznych, Fundusz Zdrowia, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych. Trzeba jednak wiedzieć, że wpłaty trafiają w pierwszej kolejności na najstarsze zadłużenie, a więc płatnik nie może opłacić bieżących składek, bez uregulowania zaległości. Dla osób prowadzących działalność gospodarczą, które podlegają dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu, może to oznaczać utratę prawa do zasiłku chorobowego, opiekuńczego lub macierzyńskiego. Płatnik może jednak w takiej sytuacji złożyć wniosek o wyrażenie zgody na opłacenie składki po terminie. Jeżeli natomiast nie może spłacić zadłużenia jednorazowo powinien skontaktować się z doradcą ds. ulg i umorzeń, dostępnym przy sali obsługi klientów bądź telefonicznie. Pierwsze wpłaty na indywidualne numery rachunków składkowych wpłynęły już 2 stycznia przed godziną 8:00. Wcześniej, tj. 31 grudnia 2017 r. i 1 stycznia 2018 r. w Zakładzie prowadzone były intensywne prace nad modyfikacją systemu informatycznego wraz z testami komunikacji z klientami. W sumie pierwszego roboczego dnia po Nowym Roku wpłat na swoje indywidualne numery rachunków dokonało aż 34010 płatników składek w całym kraju. W województwie śląskim dokonano tego dnia 4007 wpłat na indywidualne numery rachunków, na łączną kwotę ponad 5,6 mln złotych. Co ważne, wszystkie wpłaty zostały już przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaksięgowane. Część przedsiębiorców, chcąc sprawdzić, czy system ZUS w tym zakresie działa poprawnie, wysyłała na swój indywidualny numer rachunku przelewy w wysokości jednego grosza lub 1 złotego. Zapewniamy zatem, że system działa poprawnie… Do 7 stycznia 2018r. w całym kraju ponad 103,5 tys. płatników składek opłaciło składki na łączną kwotę 741 mln zł na indywidualny numer rachunku. Przypominamy także, że na stronie internetowej http://www.zus.pl/eskladka publikowane są odpowiedzi na pytania dot. tematyki e-składki, które najczęściej kierowane są przez płatników składek do pracowników Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS oraz sal obsługi klienta w jednostkach ZUS w całym kraju. Tylko w dniach od 2 do 5 stycznia br. pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS odebrali blisko 5,5 tysiąca telefonów od płatników składek w sprawie nowych rozliczeń, a odpowiedzi na nurtujące ich pytania w większości opublikowane były pod w/w adresem strony internetowej…   Aldona Węgrzynowicz Regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego

Bezpłatne porady doradców: obywatelskiego, zawodowego i zdrowia

dodane 06.01.2018
[Dąbrowa Górnicza] Miejskie Centrum Informacji w Dąbrowie Górniczej zaprasza do udziału w bezpłatnych spotkaniach ze specjalistami. W styczniu w punkcie informacyjnym usytuowanym w CH Pogoria, prowadzonym przez Fundację Godne Życie, na mieszkańców czekać będą doradcy: obywatelski, zawodowy i zdrowia. Wszystkie porady są świadczone bezpłatnie.   17 stycznia w godzinach od 14:00 do 17:00 z porad będą mogły skorzystać osoby zainteresowane tematyką planowania i kształtowania kariery zawodowej lub poszukujące pracy. W ramach wydarzenia odbędą się bezpłatne konsultacje z doradcą zawodowym, który podpowie jak stworzyć profesjonalne CV, przedstawi jaką rolę pełnią dokumenty aplikacyjne, odpowie na pytania w kwestii kariery zawodowej, warunków kształtujących aktualny i przyszły rynek pracy oraz pomoże ocenić indywidualne kompetencje zawodowe i wskaże najwłaściwsze kierunki rozwoju.   23 stycznia w godzinach od 12:00 do 14:00 będzie dyżurował doradca obywatelski, który podpowie jak wpływać na swoje otoczenie korzystając z możliwości, jakie daje bycie mieszkańcem Dąbrowy Górniczej. Podpowie gdzie zgłosić dziurę w chodniku, co zrobić by przed domem lub blokiem postawiono ławki lub doposażono plac zabaw.   W styczniu w Miejskim Centrum Informacji będzie można skorzystać również z pomocy doradcy ds. zdrowia. Doradca przeprowadzi pomiar cukru i ciśnienia, opowie o profilaktyce chorób cywilizacyjnych. Takie spotkanie obywa się po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z osobą zainteresowaną. Chęć udziału w spotkaniu można wyrazić telefonicznie pod numerem tel. 798- 514-955 lub osobiście, odwiedzając MCI w godzinach otwarcia: pn-pt. godz. 11.00-19.00, so. Godz. 10.00 – 17.00, nd. Godz. 11.00 – 17.00.   Fundacja Godne Życie działa na terenie Dąbrowy Górniczej od 2002 roku. Jej głównym celem jest udzielanie pomocy dzieciom oraz rodzinom ze środowisk potrzebujących wsparcia oraz działalność na rzecz wspólnoty lokalnej. Swoje cele realizuje m.in. poprzez prowadzenie klubów dla dzieci i młodzieży, punktów bezpłatnej pomocy prawnej i Miejskiego Centrum Informacji. Na rzecz działań Fundacji Godne Życie przeznaczyć można 1% podatku. Wystarczy w rocznym zeznaniu podatkowym wpisać nr KRS: 0000139088.   Prowadzenie Miejskiego Centrum Informacji przez Fundację Godne Życie współfinansowane jest z ze środków Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.   (s)

e-Składka – prosty przelew do ZUS od 1 stycznia 2018 r.

dodane 20.12.2017
[Region] Płatniku składek, od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki do ZUS będziesz przekazywać na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Wysyłkę listów z nadanym numerem konta składkowego Zakład rozpoczął już w październiku 2017r., ale nie wszyscy płatnicy składek odebrali przesyłkę z ZUS. Jeśli zatem z różnych powodów do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubisz list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Pod adresem internetowym www.eskladka.pl działa wyszukiwarka numerów rachunków składkowych. Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego, nie opłacisz w 2018 r. składek!   W 2018 r. zrobisz tylko jeden przelew, a ZUS podzieli wpłatę proporcjonalnie na poszczególne ubezpieczenia i fundusze. Trzeba jednak wiedzieć, że wpłaty będą trafiały na najstarsze zadłużenie, a więc płatnik nie będzie mógł opłacić tylko bieżących składek, bez uregulowania zaległości np. w celu skorzystania ze świadczeń chorobowych czy zdrowotnych. Wpłata najpierw pokryje najstarsze zaległości z odsetkami, a dopiero potem bieżące składki. Jeśli płatnik ma długi składkowe, winien skorzystać z układu ratalnego. Z pomocy doradcy ds. ulg i umorzeń ZUS można skorzystać codziennie m.in. w Oddziale ZUS w Zabrzu (w poniedziałki w godz. od 8.00 do 18.00, od wtorku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00) . Doradca pomoże w zgromadzeniu, przygotowaniu i wypełnieniu dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie należności na raty. Należności spłacane w ramach układu ratalnego będą wpłacane na numer rachunku składkowego– ten sam, na który będą opłacane bieżące składki.   Nowi płatnicy, czyli osoby, które dopiero rozpoczną pracę na własny rachunek, informację o numerze rachunku składkowego otrzymają pocztą, niezwłocznie po założeniu konta płatnika składek.   Numer składa się z 26 cyfr, z których dwie pierwsze to cyfry identyfikujące bank, od trzeciej do dziesiątej oznaczać będą numer identyfikacyjny ZUS, a ostatnie dziesięć – NIP przedsiębiorcy. List będzie wydrukowany na papierze ze znakiem wodnym. Przed rozpoczęciem wpłacania warto zweryfikować, czy numer jest prawidłowy. Będzie można to sprawdzić w każdej placówce Zakładu, dzwoniąc do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00) oraz pod adresem internetowym www.eskladka.pl   Działające obecnie cztery konta bankowe przestaną być aktywne z końcem roku, a płatnik będzie identyfikowany po numerze rachunku bankowego. Bez numeru nowego konta nikt w styczniu nie zrobi przelewu do ZUS, żeby opłacić składki.     ZAPAMIĘTAJ:   Płatniku składek, jeśli do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz z ZUS informacji o Numerze Rachunku Składkowego- skontaktuj się z placówką ZUS albo z Centrum Obsługi Telefonicznej (tel. 22 560 16 00 - COT). Jeśli zgubisz informację o Numerze Rachunku Składkowego, to niezwłocznie zgłoś się do placówki ZUS albo skontaktuj się z Centrum Obsługi Telefonicznej. Numer Rachunku Składkowego możesz również wyszukać pod adresem internetowym www.eskladka.pl Bank nie „podpowie” Ci nowego numeru rachunku składkowego - musisz go znać. Twój rachunek powinien zawierać nasz numer identyfikacyjny ZUS, tj. 60000002, a ostatnie 10 cyfr rachunku to twój numer NIP. Sprawdź zanim zaczniesz płacić. W 2018 r. bez informacji o Numerze Rachunku Składkowego nie będziesz mógł opłacić żadnych składek, gdyż dotychczasowe rachunki do wpłat zostaną zamknięte. Płatnicy którzy rozliczają składki nie tylko z tytułu prowadzonej działalności, ale np. dodatkowo za nianie będą mieli nadane dwa rachunki. Jest to niewielka grupa płatników składek. Zatem jeśli rozliczasz składki nie tylko za swoich pracowników, np. prowadzisz firmę i zatrudniasz nianię, to składki będziesz opłacać osobno na dwa rachunki. Jeśli wpiszesz numer rachunku niezgodny ze standardem NRB to system bankowy poinformuje Cię, że jest to nieprawidłowy rachunek.   Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego

150 nowych miejsc pracy w BMZ Poland w Gliwicach

dodane 12.12.2017
[Region] Spółka BMZ Poland we wrześniu otworzyła nową fabrykę w Gliwicach, w której obecnie pracuje ponad 700 osób. W związku z planowanym rozwojem zakładu i zwiększeniem produkcji, firma poszukuje pracowników produkcyjnych oraz planuje dalsze zatrudnienia do działów inżynieryjnych i administracji biurowej. Na chętnych czeka ponad 150 wakatów, stabilne zatrudnienie oraz takie benefity jak prywatna opieka medyczna, indywidualna karta sportowa, dopłata do posiłków czy dofinansowanie do wypoczynku. BMZ Poland specjalizuje się w projektowaniu i produkcji inteligentnych systemów podtrzymywania i magazynowania energii. To zestawy akumulatorowe wykorzystywane między innymi w motoryzacji, w przemyśle ogrodniczym i medycznym. Znajdują one także coraz szersze zastosowanie zarówno w urządzeniach dobrze nam znanych – wiertarkach i wkrętarkach akumulatorowych – jak i w zyskujących coraz większą liczbę zwolenników pojazdach i rowerach elektrycznych. Grupa zajmuje się produktami wykorzystywanymi w alternatywnych źródłach energii, przez co realizuje politykę zrównoważonego rozwoju. Firma BMZ Poland zapewnia stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, i co ważne nie korzysta przy tym z usług agencji pracy tymczasowej. Z pracownikami produkcji zawiera umowy na 3 lata, po przejściu 3-miesięcznego okresu próbnego. Spółka zatrudnia osoby pełnoletnie, z wykształceniem co najmniej podstawowym (również z orzeczeniem o niepełnosprawności), dla których w razie potrzeby przeprowadzi dedykowane szkolenia umożliwiające podjęcie pracy. Bardzo ważną, o ile nie kluczową umiejętnością, są zdolności manualne.   – Praca, którą oferujemy jest lekką, czystą pracą produkcyjną, polegającą na składaniu drobnych elementów w zestawy baterii oraz klejeniu, zgrzewaniu, lutowaniu i naklejaniu etykiet do zestawów akumulatorowych. Część stanowisk pracy przystosowana jest do wykonywana  zadań na siedząco. Praca, ze względu na swój charakter wymaga zręczności, jednak najważniejsze kompetencje, których poszukujemy, to chęć do pracy, zaangażowanie oraz dokładność – mówi Bożena Czekańska, dyrektor Działu Personalnego w BMZ Poland. – Oferujemy atrakcyjne warunki pracy, bardzo szeroki wachlarz benefitów i w dalszym ciągu prowadzimy rekrutację. Jeśli ktoś szuka stabilnej pracy, w której będzie chciał się rozwijać, BMZ Poland będzie dla niego najlepszym miejscem – dodaje Czekańska. Ze względu na specyfikę produkcji 90% załogi stanowią kobiety. Jest to duża szansa zwłaszcza dla pań, które wśród prawie 96 tysięcy zarejestrowanych bezrobotnych w województwie śląskim (dane WUP w Katowicach z 31 października 2017 r.) stanowią niespełna 60%. Ze względu na uruchomienie specjalnej linii busów pracowniczych z Bytomia, może to być oferta szczególnie korzystna dla mieszkanek tego miasta, gdzie bezrobocie we wrześniu 2017 r. wynosiło prawie 12% i było najwyższe w całym województwie śląskim. Nie oznacza to jednak rezygnacji z zatrudniania mężczyzn.   Po roku pracy na linii produkcyjnej – przy zachowaniu reguł przyznawania premii, które oferuje pracodawca – pracownik produkcji w BMZ Poland może zarabiać do 3325 zł brutto. Według danych firmy Sedlak&Sedlak mediana miesięcznego całkowitego wynagrodzenia na stanowiskach produkcyjnych w Polsce wynosi 2 501 zł brutto (dane za marzec 2017). Na zarobki powyżej 3 230 PLN brutto może liczyć grupa 25% najlepiej opłacanych pracowników produkcji. Te liczby pokazują, że gliwicka spółka oferuje atrakcyjne wynagrodzenie, osiągalne przy stosunkowo krótkim stażu pracy.   Poza systemem premii motywacyjnych dla pracowników produkcji, firma proponuje również prywatną opiekę medyczną, w której do wyboru są różni lekarze specjaliści i pakiety medyczne dla dzieci oraz małżonków. Istnieje także fundusz socjalny realizujący dopłaty do urlopów oraz do organizacji Świąt Bożego Narodzenia. W sytuacjach losowych pracownicy mogą liczyć także na zapomogę. BMZ Poland zachęca pracowników do zdrowego trybu życia oraz aktywności fizycznej, oferując indywidualną kartę sportową, dzięki której jej posiadacze mogą korzystać z wielu obiektów sportowych w całym kraju. Organizowane są także „witaminowe” czwartki, podczas których pracownicy mogą bezpłatnie częstować się świeżymi owocami. W sezonie firma organizuje wycieczki rowerowe. Dodatkowo pracownicy mają możliwość darmowego wypożyczenia rowerów elektrycznych na weekend lub na cały tydzień. Spółka dba również o rozwój swoich pracowników poprzez programy szkoleniowe oraz bezpłatną naukę języków obcych w godzinach pracy.   W samym zakładzie znajdują się nowocześnie zaprojektowane przestrzenie biurowe, klimatyzowane hale magazynowe oświetlane przez długi czas naturalnym światłem, co daje duży komfort pracy, szczególnie latem. Dostępna jest także stołówka , w której pracownicy BMZ mogą zakupić posiłki z 50% dopłatą ze strony pracodawcy.   Firma planuje sukcesywny, długofalowy rozwój, w związku z tym wykazuje także zapotrzebowanie na pracowników do szybko rozwijających się działów tj. technologicznego, jakości, procesów produkcyjnych, łańcucha dostaw, sprzedaży i marketingu. W tej chwili prowadzi jeszcze rekrutacje na takie stanowiska jak m.in. analityk systemowy, inżynier procesów produkcyjnych, programista.net, projektant systemów IT, kierownik działu logistyki czy business development manager na rynek pojazdów elektrycznych.   Więcej szczegółów dotyczących poszczególnych ofert pracy można znaleźć pod adresem: www.kariera.bmzpoland.pl.   (s)

Wyjątkowa inicjatywa dla ubogich – poszukiwani wolontraiusze

dodane 12.12.2017
[Region] 100 kg bigosu, 50 litrów barszczu, a może więcej. To nie próba pobicia kolejnego rekordu Guinessa, a wyjątkowa akcja na rzecz ubogich w Katowicach. 31 grudnia w auli przy parafii św. Apostołów Piotra i Pawła w Katowicach, przy ul. Mikołowskiej 32, do bogato zastawionych stołów, zasiądzie około 150-200 osób. Każdy zaproszony znajdzie dla siebie imienne miejsce z wizytówką, będzie obsłużony przez kelnerów. Wtedy będą mogli rozsmakować się w posiłkach przyrządzonych wraz z szefem Kręciną na warsztatach w Zabrzu. 28 grudnia w Studiu kulinarnym Przystanek 11 w Zabrzu odbędą się warsztaty kulinarne z Mateuszem Kręciną, uczestnikiem programu TOP CHEF Polska, szefem restauracji Strefa 321 oraz Karoliną Żmijewską, blogerką kulinarną. Uczestnicy przygotują prawdziwy staropolski bigos, aromatyczny czerwony barszcz na zakwasie z buraków, a wszystko to na rzecz inicjatywy Sylwester z Ubogimi w Katowicach (sylwesterzubogimi.pl)! – Za pieniądze uzbierane na warsztatach od ich uczestników kupimy bardzo dobrej jakości produkty, z których powstają sylwestrowe dania. Reszta pieniędzy zostanie przekazana na cel organizacji Sylwester z Ubogimi – mówi Karolina Żmijewska, która promuje akcję wśród osób związanych z branżą gastronomiczną. Bez warsztatów i wspólnego gotowania nie będzie czym nakarmić ubogich, więc, jak podkreśla Karolina Żmijewska, bardzo ważne jest zebranie tylu uczestników, by z ich pomocą ugotować jak najwięcej. Śląscy szefowie kuchni i kucharze użyczają na cel akcji garnki, naczynia, a nawet własną chłodnię, by ugotowane jedzenie przechować do 31 grudnia. Wszystko to bezinteresownie i we wspólnym celu.   W czasie sylwestra nie zabraknie wodzireja, tańców, zabaw i wspólnej modlitwy. Goście otrzymają prezenty i prowiant. – Rejestrujemy wolontariuszy, którzy podczas Sylwestra będą naszymi kelnerami, pomogą w przygotowywaniu dekoracji, w kuchni, zapakują prezenty, dotrzymają towarzystwa naszym Gościom, zrobią zdjęcia. Każda para rąk jest na wagę złota – dodaje Żmijewska.   Organizatorzy szukają także sponsorów, którzy pomogą w organizacji przedsięwzięcia, sfinansują prezenty dla ubogich. Przyjmowane są także dary materialne: ciepła odzież, artykuły higieniczne, żywność, artykuły dla dzieci. Chętni mogą zrobić ubogim prezenty, podarować coś wyjątkowego.   Sylwester z Ubogimi, w takiej oprawie, odbywa się po raz czwarty. Jednak zabawa ma swoją dwudziestoletnią tradycję i wytrwałych organizatorów, w tym kleryków Wyższego Śląskiego Seminarium w Katowicach. Wcześniej akcja odbywała się na katowickim dworcu PKP, potem w domu Zgromadzenia Sióstr Misjonarek Miłości (założonego przez Matkę Teresę z Kalkuty) przy ul. Krasińskiego. Z uwagi na duże zainteresowanie imprezą, w 2014 roku przeniesiono ją do wspomnianej auli przy ul. Mikołowskiej.   Jak piszą organizatorzy, akcja nie ma na siłę nikogo zmieniać, ulepszać. Ma pokazać, że bezdomna czy uboga osoba, jest ważna dla drugiego człowieka. Sylwester ma zwrócić uwagę ludzi na problem ubóstwa, ma uwrażliwić, przełamywać stereotypy i walczyć z uprzedzeniami. „(...)Chcemy jednak otoczyć Ubogich szacunkiem, dostrzec wartość drugiej osoby, bez względu na pogmatwane życiorysy i popełnione błędy. Chcemy, by coraz więcej ludzi zmieniało swój pogardzający wzrok na spojrzenie pełne miłości. Tylko w ten sposób, poprzez prawdziwe zatroskanie o drugą osobę i skuteczne poszukiwanie dla niej dobra, można zmieniać świat.” – czytamy na stronie internetowej wydarzenia. Więcej informacji na stronie www: http://sylwesterzubogimi.pl/.   (s)    

Masz 50-69 lat? Zrobiłaś już mammografię? Skorzystaj z bepłatnych badań!

dodane 05.12.2017
[Sosnowiec] Niespełna 39 proc. uprawionych Polek zgłosiło się w tym roku na badania mammograficzne w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi nadzorowanego przez Ministerstwo Zdrowia. Waga i znaczenie programu dla zdrowia i życia Polek jest nie do przecenienia. Kobiety w wieku 50 – 69 lat są bowiem najbardziej narażone na ryzyko zachorowania. Badania będzie można wykonać bezpłatnie w Sosnowcu 9 grudnia. Mammobus LUX MED stanie przy Centrum Handlowym Plejada przy ul. Staszica 8B. – Mimo iż mammografia to najskuteczniejsza metoda profilaktyki raka piersi, nadal mniej niż połowa kobiet poddała się bezpłatnemu badaniu w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi – mówi dr Małgorzata Cymerman z LUX MED Diagnostyka. – Zachęcamy panie do profilaktyki związanej z rakiem piersi, gdyż jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród Polek. Badanie jest bezpłatne i refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Nie jest wymagane skierowanie lekarskie. Mogą w nim uczestniczyć  ubezpieczone panie  w wieku od 50 do 69 lat, które nie są leczone onkologicznie i jednocześnie w ciągu ostatnich 2 lat nie miały wykonanej mammografii lub otrzymały odpowiednie pisemne wskazanie ( rak piersi wśród członków rodziny, mutacje w genach BRCA 1 i BRCA 2 ) i nie miały wykonanej mammografii w ciągu ostatnich 12 miesięcy.   Mammografia trwa jedynie kilka minut i polega na zrobieniu 4 zdjęć rentgenowskich. Pozwala na rozpoznanie i wykrycie tzw. zmian bezobjawowych (guzków i innych nieprawidłowości) w bardzo wczesnym etapie rozwoju, kiedy nie są one wyczuwalne podczas samokontroli piersi lub badań palpacyjnych. Wcześnie wykryty nowotwór piersi pozwala rozpocząć natychmiastowe i skuteczne leczenie oraz daje niemal 100 proc. gwarancję powrotu do zdrowia.   Organizatorzy badań proszą o wcześniejszą rejestrację pod nr tel. 58 666 24 44 lub na http://www.mammo.pl/formularz. Call Center czynne jest od poniedziałku do soboty. Ponieważ istotnym elementem badania jest ocena porównawcza wyników z poprzednich badań, ważne będzie przyniesienie ze sobą na badanie klisz i wyników poprzednich mammografii.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl