Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: Radzimy - pomagamy

Waloryzacja emerytur i rent od 1 marca 2017 roku

dodane 23.02.2017
[Region] Zakład Ubezpieczeń Społecznych od dnia 1 marca 2017 r. przeprowadzi waloryzację świadczeń emerytalno-rentowych. Waloryzacją objęte zostaną świadczenia przyznane przed 1 marca 2017 r., do których prawo powstało do dnia 28 lutego 2017 r.   Jeżeli wypłata świadczenia jest wstrzymana (np. w związku z osiąganiem przychodu ponad 130% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia lub w związku z kontynuowaniem zatrudnienia bez rozwiązania stosunku pracy), świadczenie zostanie zwaloryzowane z chwilą podjęcia jego wypłaty.   Podstawa prawna waloryzacji świadczeń W 2017 r. waloryzacja emerytur, rent i innych świadczeń oraz dodatków następuje na podstawie przepisów: ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 887 ze zm.), ustawy z dnia 2 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r., poz. 2) oraz innych ustaw szczególnych, na podstawie których zostały przyznane świadczenia objęte waloryzacją.   Zasady waloryzacji świadczeń Waloryzacja polega na podwyższeniu kwoty świadczenia w wysokości przysługującej w dniu 28 lutego 2017 r. wskaźnikiem waloryzacji wynoszącym 100,44%, przy czym podwyżka nie może być niższa niż: 10 zł w przypadku emerytur*, emerytur pomostowych, nauczycielskich świadczeń kompensacyjnych, rent z tytułu całkowitej niezdolności do pracy oraz rent rodzinnych, 7,50 zł w przypadku rent z tytułu częściowej niezdolności do pracy, 5 zł w przypadku emerytur częściowych**. *Gwarancja podwyższenia o co najmniej 10 zł nie dotyczy emerytur, które w dniu 28 lutego 2017 r. przysługiwały w kwocie niższej niż 882,56 zł., do których nie stosuje się gwarancji podwyższenia do świadczenia najniższego.   ** Gwarancja podwyższenia o co najmniej 5 zł nie dotyczy emerytur częściowych, które w dniu 28 lutego 2017 r. przysługiwały w kwocie niższej niż 882,56 zł.   Nowa kwota bazowa Od 1 marca 2017 r. kwota bazowa wynosi 3536,87 zł i ma zastosowanie przy obliczaniu emerytur przyznawanych według dotychczasowych zasad i rent na wniosek:zgłoszony po dniu 28 lutego 2017 r. lub zgłoszony przed dniem 1 marca 2017 r., jeżeli prawo do świadczenia powstało po dniu 28 lutego 2017 r.   Nowe kwoty świadczeń najniższych   Od 1 marca 2017 r. obowiązują również nowe kwoty najniższych emerytur i rent oraz kwoty dodatków i świadczeń pieniężnych wypłacanych wraz z emeryturą lub rentą, albo samoistnie, a także kwoty maksymalnego zmniejszenia emerytur i rent w przypadku osiągania przychodu z działalności zarobkowej. Kwoty najniższych świadczeń od dnia 1 marca 2017r. wynoszą: emerytura, renta z tytułu całkowitej niezdolności do pracy i renta rodzinna 1000 zł; renta z tytułu częściowej niezdolności do pracy 750 zł; renta z tytułu całkowitej niezdolności do pracy w związku z wypadkiem lub chorobą zawodową i renta rodzinna wypadkowa 1200 zł; renta z tytułu częściowej niezdolności do pracy w związku z wypadkiem lub chorobą zawodową 900 zł.   Kwoty dodatków/świadczeń  oraz kwoty maksymalnego zmniejszenia emerytur i rent w przypadku osiągania przychodu z działalności zarobkowej, ustalone w wyniku waloryzacji od 1 marca 2017 r. dostępne są na stronie internetowej.   Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego  

Zadbaj o zdrowie z Miejskim Centrum Informacji

dodane 21.02.2017
[Dąbrowa Górnicza] 24 lutego w godzinach od 15:00 do 18:00 w CH Pogoria odbędzie się organizowana przez Miejskie Centrum Informacji w Dąbrowie Górniczej, we współpracy z hipermarketem Auchan, akcja „Czas na zdrowie”. W ramach akcji uczestnicy otrzymają bezpłatne porady z zakresu: dietetyki, diabetologii, psychologii i rozwoju osobistego oraz kosmetologii. Skorzystać będzie można również z darmowego pomiaru cukru, ciśnienia, analizy składu ciała, stanu skóry oraz masażu. Konsultacje ze specjalistami w ramach akcji „Czas na zdrowie” są bezpłatne. Na spotkania nie obowiązują zapisy. Najbliższy piątek za sprawą prowadzonego przez Fundację Godne Życie punktu informacyjnego miasta będzie okazją do zadbania o swoje zdrowie. Dietetyk Joanna Wardenga wskaże rolę diety w zapobieganiu zachorowaniu na choroby cywilizacyjne oraz przeprowadzi analizę składu ciała oraz wskaźnika BMI. Badanie wykaże procentową i kilogramową zawartość tłuszczu, masy mięśniowej, kostnej oraz wody w organizmie, określi też wiek metaboliczny ciała.  Natomiast pielęgniarka z Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków udzieli rad diabetykom oraz osobom zagrożonym zachorowaniem na cukrzycę. Przeprowadzi również pomiary poziomu cukru we krwi oraz zmierzy ciśnienie tętnicze. Jak radzić sobie ze stresem? Jak rozpoznać wypalenie zawodowe? W jaki sposób można poradzić sobie z nałogami, depresją? Na te i inne pytania odpowie psycholog z Fundacji „Przystań”. Do dyspozycji mieszkańców będzie również kosmetolog, który doradzi w kwestii pielęgnacji skóry oraz przeprowadzi komputerową analizę jej stanu i wieku biologicznego. Podpowie w kwestii pielęgnacji ciała i zaproponuje sposoby na „zatrzymanie czasu”. Swoją pomoc oferować będą także masażysta, który wykona masaż WorkSite (masaż rozładowujący napięcie, wykonywany bez konieczności zdejmowania ubrania) oraz doradca coachingowy Edyta Bork. Celem wydarzenia jest promocja, edukacja i informacja w zakresie możliwych działań profilaktycznych w celu obniżenia zachorowalności na choroby cywilizacyjne takie jak: nowotwory, cukrzyca, otyłość czy nadciśnienie tętnicze oraz zwiększenie świadomości w kwestii udziału w programach badań profilaktycznych. (s)

Zaświadczenia z ZUS bez wniosku

dodane 16.02.2017
[Region] Czy możliwe jest wydanie zaświadczenia przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych bez formalnego, pisemnego wniosku? Od połowy stycznia już tak - wystarczy dyspozycja ustna. Wydanie zaświadczenia np. o niezaleganiu, od ręki na sali obsługi klienta ZUS, to dla większości osób już żadna nowość. ZUS idzie więc dalej. Przy zaświadczeniach wydawanych na salach obsługi klienci ZUS nie muszą już wypełniać papierowych wniosków, wystarczy, że wskażą pracownikowi ZUS jakie zaświadczenie chcą uzyskać. Pracownik sam dopyta o niezbędne szczegóły, składając elektroniczny wniosek w systemie informatycznym ZUS. - Niewątpliwie w ten sposób staramy się ograniczyć biurokrację. Zdajemy sobie sprawę z tego, że każdy nasz klient oczekuje od nas fachowej obsługi, rozwiązania problemu z jakim się do nas zwrócił, w możliwie jak najkrótszym czasie. Wiemy, że tylko systematyczne poprawianie jakości świadczonych przez ZUS usług, wpływa na podniesienie satysfakcji naszych klientów. Przypomnę, że najnowsze, przeprowadzone w ostatnim kwartale ubiegłego roku badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS pokazało, że 82 procent klientów ZUS ocenia obsługę w ZUS jako skuteczną, zaś 90 procent ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu, w jakim byli obsłużeni - informuje Aldona Węgrzynowicz, regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego. I tak po ustnej dyspozycji klienta i wprowadzeniu do systemu niezbędnych danych, pracownik sali obsługi wydrukuje zainteresowanej osobie odpis wniosku do podpisu. Następnie pozostaje już tylko odebrać zaświadczenie. Dziś "bezwnioskowy" tryb postępowania dotyczy już 27 różnego rodzaju zaświadczeń, w tym o: niezaleganiu w opłacaniu składek, zgłoszeniu do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, okresach pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a także wysokości pobieranego świadczenia. Osobom, które chcą załatwiać sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu lub biura, przypominamy o eZUSie, czyli Platformie Usług Elektronicznych. Założenie profilu na PUE umożliwia stały kontakt z Zakładem przez internet.   (s)  

Fundacja NEUCA dla Zdrowia zadba o serca mieszkańców Sosnowca

dodane 13.02.2017
[Sosnowiec] Po akcji badań spirometrycznych, Fundacja NEUCA rozpoczęła kolejną serię badań Polaków. Jej celem jest ocena stanu zdrowia serc Polaków i szerzenie wiedzy na temat chorób kardiologicznych. 15 i 17 lutego specjalny kardiobus pojawi się w Sosnowcu, w którym będzie można wykonać bezpłatne badania.   Jak wynika z raportu GUS pt. „Zachorowalność i umieralność na choroby układu krążenia a sytuacja demograficzna Polski”, choroby układu krążenia są najczęstszą przyczyną śmierci. Dlatego też oprócz prowadzenia zdrowego trybu życia, niezwykle ważne jest systematyczne wykonywanie badań profilaktycznych. – Choroby układu sercowo-naczyniowego nadal stanowią prawie 50% przyczyn zgonów w Polsce (2-krotnie częściej niż choroby nowotworowe). Profilaktyka pierwotna, czyli zapobieganie chorobie wieńcowej, której najgroźniejszym powikłaniem jest zawał serca, polega przede wszystkim na prowadzeniu odpowiedniego trybu życia – komentuje dr n.med. Grzegorz Skonieczny, koordynator Oddziału Kardiologii i Intensywnej Terapii Kardiologicznej w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu.   W odpowiedzi na tę potrzebę Fundacja NEUCA dla Zdrowia, współpracująca z aptekami działającymi w ramach programu PARTNER+ rozpoczęła kolejną akcję bezpłatnych badań profilaktycznych. W jej ramach, specjalnie przygotowany na tę okazję kardiobus odwiedzi ponad 100 lokalizacji w całej Polsce, w tym także Sosnowiec, aby sprawdzić stan zdrowa serc Polaków. W trakcie każdego badania, na miejscu obecny będzie wykwalifikowany personel medyczny, który dokona pomiarów i udzieli fachowych porad w zakresie profilaktyki chorób serca.   W ramach badania będzie można: wykonać EKG, które pozwala ocenić częstotliwość oraz miarowość pracy serca, ocenić rozmiar oraz położenie komór serca, wykryć ewentualne nieprawidłowości w obrębie mięśnia sercowego i ocenić skuteczność stosowanego leczenia farmakologicznego lub zabiegowego,wykonać pomiar ciśnienia, który umożliwia rozpoznanie nadciśnienia tętniczego krwi oraz kontrolę jego leczenia oraz sprawdzić wskaźnik BMI, który określa stopień ewentualnego nadmiaru tkanki tłuszczowej.   – Nadciśnienie tętnicze, cukrzyca czy hipercholesterolemia są chorobami podstępnymi. Dopiero ich powikłania dają dolegliwości, które zmuszają pacjentów do zgłoszenia się do lekarza. Często zmiany, do których doszło w organizmie, są już nieodwracalne. Dlatego tak ważna jest profilaktyka pierwotna choroby wieńcowej, która pozwala nie tylko na ich wcześniejsze wykrycie, ale również na wdrożenie odpowiedniego leczenia – zaznacza dr n.med. Grzegorz Skonieczny.   Kardiobus będzie stacjonował w Sosnowcu 15 lutego przy ulicy Braci Miroszewskich 2A a 17 lutego przy ulicy Spadochroniarzy 4, między godzinami 10.00 a 16.00, przy siedzibie partnera akcji. Następnie ruszy do Mikołowa. Udział w badaniu jest bezpłatny, wymagane są jednak wcześniejsze zapisy. Można ich dokonywać w okresie czternastu dni przed planowanym badaniem pod tym samym adresem, gdzie odbywać się będą badania.   Aby uzyskane wyniki były jak najbardziej miarodajne, zaleca się, aby na godzinę przez badaniem nie pić kawy i nie palić papierosów, ponieważ przyspieszają one pracę serca.   (s)

Bezpłatne porady specjalistów w dąbrowskim MCI

dodane 30.01.2017
[Dąbrowa Górnicza] Miejskie Centrum Informacji w Dąbrowie Górniczej zaprasza do udziału w bezpłatnych spotkaniach ze specjalistami do nowo zaaranżowanego stoiska. W lutym w punkcie informacyjnym usytuowanym w CH Pogoria na mieszkańców czekać będą m.in. Powiatowy Rzecznik Konsumenta, doradca zawodowy, psycholog, dietetyk oraz ekolog. I tak 3 lutego od godz. 14:00 do 15:30 w Miejskim Centrum Informacji porad udzielać będzie Powiatowy Rzecznik Konsumenta, który opowie o prawnych możliwościach działania i pomoże zwrócić się z reklamacją. 7 lutego w godzinach od 12:00 do 15:00 na spotkanie zaprasza doradca zawodowy wraz z pośrednikami oferującymi pracę zarówno w Polsce jak i w Niemczech. W ramach spotkania będzie można skorzystać nie tylko z cennych rad, ale również zapoznać się z ofertami pracy. 14 luty, święto zakochanych, upłynie w MCI pod znakiem ekologii. Trwać będzie akcja organizowana przez Centrum Edukacji Ekologicznej Stowarzyszenie „Ziemia i MY” pod nazwą EKOWALENTYNKI. Podczas wydarzenia będzie można wymienić zużyte baterie na lizaczki w kształcie serca. W godzinach od 15:00 do 17:00 do dyspozycji mieszkańców miasta będzie ekolog, który odpowie na wszelkie pytania dotyczące ochrony środowiska naturalnego, w tym kwestii segregacji odpadów czy smogu. Natomiast 24 lutego w godzinach od 15:00 do 18:00 trwać będzie organizowana przez Miejskie Centrum Informacji we współpracy z hipermarketem Auchan akcja „Czas na zdrowie”. Celem wydarzenia jest promocja, edukacja i informacja w zakresie możliwych działań profilaktycznych w celu obniżenia zachorowalności na choroby cywilizacyjne takie jak: nowotwory, cukrzyca, otyłość czy nadciśnienie tętnicze oraz zwiększenie świadomości w kwestii udziału w programach badań profilaktycznych. Podczas wydarzenia dietetyk Joanna Wardenga wskaże rolę diety w zapobieganiu zachorowaniu na choroby cywilizacyjne oraz przeprowadzi analizę składu ciała, wskaźnika BMI i wieku metabolicznego, pielęgniarka z Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków udzieli rad chorym na cukrzycę i przeprowadzi pomiary poziomu cukru we krwi oraz zmierzy ciśnienie tętnicze. Rad udzieli także psycholog z Fundacji „Przystań”. Konsultacje ze specjalistami w ramach akcji „Czas na zdrowie” są bezpłatne. Na spotkania nie obowiązują zapisy. Akcja odbędzie się na terenie sklepu Auchan. Szczegółowy harmonogram poradnictwa specjalistycznego w lutym: Powiatowy Rzecznik Konsumenta 03.02.2017-14:00-15:30 Doradca zawodowy 07.02.2017-12:00-15:00 Pośrednicy pracy (oferty pracy w Polsce i w Niemczech) 07.02.2017-12:00-15:00 Ekolog 14.02.2017- 15:00-17:00 Dietetyk 24.02.2017-15:00-18:00 Psycholog 24.02.2017-15:00-18:00 Pielęgniarka (pomiar poziomu cukru i ciśnienia poradnictwo diabetologiczne) 24.02.2017-15:00-18:00   Wszystkie porady odbywają się bez zapisów i są świadczone bezpłatnie. W najbliższym czasie ruszy także bezpłatne rozliczanie PIT-ów w Miejskim Centrum Informacji. Należy pamiętać, że każdy z nas może przekazać swój 1% podatku na dowolną Organizację Pożytku Publicznego (w przypadku Fundacji Godne Życie – KRS 0000139088). Wysokość kwoty nie ma znaczenia. Każdy gest jest na wagę złota. Fundacja Godne Życie działa na terenie Dąbrowy Górniczej od 2002 roku. Jej głównym celem jest świadczenie pomocy dzieciom oraz rodzinom ze środowisk potrzebujących wsparcia oraz działalność na rzecz wspólnoty lokalnej. Swoje cele realizuje m.in. poprzez prowadzenie klubów dla dzieci i młodzieży, punktów bezpłatnej pomocy prawnej i Miejskiego Centrum Informacji.   Prowadzenie Miejskiego Centrum Informacji przez Fundację Godne Życie współfinansowane jest z ze środków Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej.   (s)

Czas na PIT z ZUS

dodane 30.01.2017
[Region] Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę 9 mln formularzy PITów za 2016 r. Na przełomie lutego i marca wszyscy adresaci powinni już mieć formularz podatkowy z ZUS. Formularz PIT trafi do wszystkich osób, które w 2016 r. choć przez jeden dzień pobierały świadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wysyłka rozpoczęła się we wtorek 24 stycznia, a zakończy się z końcem lutego. Wśród wysyłanych przez ZUS deklaracji PIT znajdują się następujące formularze: PIT-40A - roczne wyliczenie podatku dla osób, które przynajmniej w grudniu 2016 roku pobierały emeryturę, rentę, świadczenie przedemerytalne, zasiłek przedemerytalny, nauczycielskie świadczenie kompensacyjne lub rentę socjalną i  świadczenie to nadal pobierają. Ważne: Świadczeniobiorcy, którzy mogą skorzystać z przysługujących im odliczeń od dochodu lub od podatku, mogą tego dokonać w zeznaniu podatkowym PIT-37 lub PIT-36 składanym do urzędu skarbowego w terminie do 30 kwietnia 2017 r. Wszyscy, którzy chcą przekazać 1 proc. podatku na rzecz wybranej OPP mają taką możliwość w składanym do urzędu skarbowego rocznym zeznaniu PIT. PIT-11A - informacja o dochodach wystawiana dla osób, które nie pobierały wyżej wymienionych świadczeń do końca roku podatkowego lub nie są świadczeniobiorcami w momencie rozliczenia. Formularz ten otrzymają również osoby, które w 2016 roku: złożyły w ZUS oświadczenie o zamiarze wspólnego opodatkowania swoich dochodów z małżonkiem, dziećmi itp., a przed końcem roku podatkowego nie złożyły oświadczenia o rezygnacji z tego zamiaru, złożyły wniosek o obliczanie i pobieranie zaliczki na podatek wg. wyższej skali podatkowej lub bez pomniejszania o miesięczną kwotę zmniejszenia tj. o kwotę 46,33 zł, pobierały zasiłki przysługujące z ubezpieczeń społecznych w razie choroby i macierzyństwa, którym nie pobierano zaliczek na podatek dochodowy stosownie do postanowień umów międzynarodowych o unikaniu podwójnego opodatkowania. PIT-11 - informacja o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy dla  osób uprawnionych, które otrzymały świadczenie należne po osobie zmarłej. PIT-8C - informacja o przychodach z tytułu alimentów potrąconych ze świadczenia wypłacanego przez ZUS dla osób alimentowanych na podstawie wyroku sądu lub ugody w kwocie przekazanej nadwyżki powyżej 700 zł miesięcznie, o ile zasądzona/ustalona kwota alimentów przewyższa 700 zł. Powyższej informacji nie otrzymają dzieci, które nie ukończyły 25 roku życia oraz dzieci bez względu na wiek, które, zgodnie z odrębnymi przepisami, otrzymują zasiłek (dodatek) pielęgnacyjny lub rentę socjalną, ponieważ alimenty wypłacone na rzecz ww. dzieci są wolne od podatku dochodowego. Osoby, które nie otrzymają deklaracji do 3 marca 2017 r. lub mające wątpliwości do otrzymanego formularza PIT, prosimy o kontakt z placówką ZUS, która wypłacała w 2016 r. świadczenie. W szczególnych przypadkach, uzasadnionych losowo, istnieje możliwość wystąpienia do placówki ZUS wypłacającej świadczenie o wydanie duplikatu formularza PIT. Aldona Węgrzynowicz  

Projekt „Skuteczny start do zatrudnienia”

dodane 11.01.2017
[Region] Business Center 1 Sp. z o.o realizuje projekt pod nazwą „Skuteczny start do zatrudnienia”, który skierowany jest do osób powyżej 30 roku życia o niskich kwalifikacjach, bezrobotnych albo nieaktywnych zawodowo, zamieszkujących lub uczących się na terenie województwa śląskiego. Uczestnicy projektu otrzymają stypendia: szkoleniowe i stażowe w łącznej kwocie 4.959zł!   Projekt daje przede wszystkim możliwość odnalezienia się na rynku pracy dzięki doradztwu zawodowemu, szkoleniu podnoszącemu kompetencje komputerowe – szkolenie ICT 120 godzin, w tym 36 godzin języka obcego branżowego (szkolenia zakończą się uzyskaniem zewnętrznych certyfikatów) oraz stażowi zawodowemu prze okres 3 miesięcy. Uczestnicy projektu będą także mieli zapewnione pośrednictwo pracy. Osoby, które zakwalifikują się do projektu będą miały zagrarantowane szkolenia na wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym, profesjonalną kadrę dydaktyczną, otrzymają też materiały dydaktyczne według indywidualnych potrzeb. Ponadto każdy uczestnik projektu w jego trakcie otrzyma typendium szkoleniowe w wysokości 1.044zł, natomiast w trakcie odbywania stażu będzie miał wypłacane stypendium stażowe przez trzy miesiace w wysokosci 1.305 zł miesiącznie, czyli 3.915zł za całość odbytego stażu. Uczestnicy otrzymają również zwrot kosztów dojazdu podczas każdej z form wsparcia i zwrot kosztów opieki nad dziećmi lub osobami zależnymi na czas odbywania zajęć. W trakcie zajęć wszyscy będą także mieli zagwarantowaną przerwę kawową. Program realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020, Oś priorytetowa 7. Regionalny Rynek pracy, Działanie 7.1. Aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu, Poddziałanie 7.1.3. Poprawa zdolności do zatrudnienia osób poszukujących pracy i pozostających bez zatrudnienia. (s)

Szybkie pożyczki dla firm

dodane 06.01.2017
[Region]   Materiał promocyjny Szybka pożyczka jest chętnie wybierana nie tylko przez klientów indywidualnych, to także dobry sposób na uzyskanie dodatkowej gotówki dla przedsiębiorców. W każdym przedsiębiorstwie może pojawić się potrzeba uzyskania szybko nadprogramowych pieniędzy. Utrzymanie płynności finansowej firmy bardzo często wiąże się z koniecznością szybkiego pozyskania środków, co w przypadku produktów bankowych nie jest takie proste i wymaga dużo czasu. W takich sytuacjach właściciele firm często decydują się na zaciągnięcie chwilówki, gdyż jest to dla nich szansa na szybkie podreperowanie finansów swojego przedsiębiorstwa. Może to być całkiem dobre rozwiązanie, jednak pamiętaj, by nie robić nic pochopnie – wybieraj z pomocą rankingu pożyczek produkty najlepsze dla siebie i podejmuj właściwe decyzje finansowe! Jakie są pozytywne strony pożyczek pozabankowych dla firm? Właściciele firm, którzy kiedykolwiek ubiegali się o kredyt bankowy, doskonale wiedzą, jak wiele formalności należy dopełnić, aby go uzyskać. Duża liczba dokumentów, które należy złożyć w banku, może skutecznie zniechęcić niejednego przedsiębiorcę do skorzystania z takiej możliwości. Na podstawie wszystkich niezbędnych do uzyskania kredytu danych bank określa zdolność kredytową klienta firmowego i sprawdza jego historię kredytową. Wszystkie te procedury wymagają czasu, dlatego oczekiwanie na wydanie decyzji kredytowej jest z reguły długie. W związku z tym wielu przedsiębiorców decyduje się na szybkie pożyczki dla firm, które nie wymagają dopełniania aż tak wielu formalności. Wówczas właściciel firmy nie musi martwić się o swoją historię w BIK-u, gdyż parabanki nie sprawdzają tego. Dodatkowym plusem chwilówki jest krótki czas oczekiwania na pieniądze, czasem zdarza się że gotówka jest na koncie przedsiębiorstwa tego samego dnia, w którym złożono wniosek. Chwilówka to idealne rozwiązanie w sytuacji, gdy firma nagle potrzebuje większej kwoty pieniędzy na pokrycie niespodziewanych wydatków. Szybka pożyczka pozabankowa może być także jednym ze sposobów na sfinansowanie niezbędnych opłat przy otwieraniu nowej działalności gospodarczej. Nie ulega wątpliwości, że chwilówki są dla właścicieli firm zdecydowanie bardziej dostępnym produktem finansowym niż kredyty w banku. W jaki sposób można uzyskać chwilówkę dla firmy? Chwilówki są firmom udzielane na podobnych zasadach, jak dzieje się to w przypadku indywidualnych klientów. Taką pożyczkę można zaciągnąć w oddziale parabanku bądź przez Internet. Ponadto formalności są zazwyczaj ograniczone do minimum, wystarczy wypełnić odpowiedni wniosek o pożyczkę. Jeśli otrzymamy pozytywną decyzję, pieniądze będą dla nas dostępne praktycznie natychmiast. Na uzyskanie chwilówki mogą liczyć nawet firmy, które mają aktualnie problemy z terminowym regulowaniem innych zobowiązań. W przypadku szybkich pożyczek dla firm nie trzeba również przedstawiać formularza PIT, co przy kredytach bankowych jest koniecznością. Dzięki temu wszystkiemu chwilówki dla firm cieszą się dużą popularnością i stały się łatwo dostępnym oraz często wybieranym źródłem dodatkowej gotówki, zwłaszcza przez przedsiębiorców borykających się z trudnościami finansowymi. W takiej sytuacji szybka pożyczka może być bardzo przydatna. Wiele osób kojarzy chwilówki z ogromnymi kosztami, jakie trzeba ponieść, pożyczając określoną sumę pieniędzy. Ale bardzo często można spotkać promocyjne oferty pożyczek, przy których firma udzielająca chwilówki rezygnuje z jej oprocentowania lub nawet z jakichkolwiek opłat i prowizji. W takiej sytuacji może okazać się, że szybka pożyczka dla firm oprócz tego, że jest łatwiej dostępna, będzie również tańsza od kredytu bankowego. Wybierz szybką pożyczkę dla firmy z PADO24 Twoja firma potrzebuje szybkiej gotówki na nagłe wydatki, a masz problem z uzyskaniem kredytu w banku? Nie załamuj się – skorzystaj z serwisu PADO24, a na pewno znajdziesz atrakcyjne rozwiązanie! Z nami odszukasz dla swojej firmy korzystną szybką pożyczkę, która pomoże Ci w pokryciu najpilniejszych wydatków. Zajrzyj na PADO24, sprawdź, co mają Ci do zaoferowania instytucje pozabankowe i wybierz najtańszą opcję chwilówki dla siebie. Dzięki nam w wygodny sposób porównasz wiele ofert na jednej stronie, co pomoże Ci podjąć właściwą decyzję. Tylko z PADO24 masz szansę znaleźć najlepszą i dopasowaną do potrzeb Twojej firmy szybką pożyczkę.

ZUS może pomóc firmie w kryzysie, ale trzeba dać mu szansę i złożyć wniosek

dodane 30.12.2016
[Region] Sukcesywnie od czerwca 2016 r. w kolejnych placówkach ZUS zmienia się sposób obsługi klientów z zadłużeniem w ZUS. Teraz bardziej przypominać będzie bezpośrednią obsługę klienta firmowego w banku. Zadłużony płatnik składek w zakresie składanych wniosków będzie obsługiwany przez wybranych pracowników Zakładu. Pomogą mu w wypełnieniu dokumentów, poprowadzą także krok po kroku przez wszystkie formalności oraz kompletowanie niezbędnej dokumentacji. W województwie śląskim nowa usługa doradcy ds. ulg i umorzeń funkcjonuje już od 2 listopada w Oddziale ZUS w Zabrzu oraz Rybniku. W pozostałych 4 Oddziałach ZUS (w Bielsku-Białej, Chorzowie, Częstochowie, Sosnowcu) doradcy ds. ulg i umorzeń rozpoczną pracę na nowym stanowisku od 30 grudnia 2016 roku.   Mamy sygnały z jednostek ZUS, które już wprowadziły tę usługę, że klienci Zakładu pozytywnie odbierają tę zmianę. Nasi klienci cieszą się, że ta sama osoba kontaktuje się z nimi na każdym etapie rozpatrzenia sprawy. Mają świadomość, że znamy wszystkie szczegóły związane z danym przypadkiem i doceniają to.     Naturalnie składki na ubezpieczenia społeczne trzeba opłacać. Jeżeli jednak zdarzy się wyjątkowa sytuacja, która w perspektywie czasu może spowodować utrudnienia w płatnościach, przedsiębiorca można wystąpić do ZUS z wnioskiem o ulgę w postaci odroczenia płatności składek. Jest to zdecydowanie korzystniejsze rozwiązanie, niż świadome budowanie zaległości na koncie w ZUS. Odroczenie terminu płatności składek na ubezpieczenie społeczne może pomóc firmie przetrwać kryzys, tymczasem przedsiębiorcy rzadko składają wnioski o ulgę. Dzięki odroczeniu należności, nie będą one kierowane do przymusowego dochodzenia w trybie egzekucji. Przedsiębiorca ma więcej czasu na rozwiązanie kryzysu w swojej firmie i zgromadzenie środków niezbędnych na opłatę składek. Ponadto nie są naliczane odsetki za zwłokę od nieopłaconych składek, których termin płatności został odroczony. Naliczana jest co prawda opłata prolongacyjna, jest ona jednak o połowę niższa od odsetek. Odroczenie może dotyczyć jedynie płatności bieżących i przyszłych. Z wnioskiem należy wystąpić najpóźniej w dniu terminu płatności. Warunkiem jest dotychczasowy brak zaległości w opłatach składek, także tych których termin opłaty wypada po złożeniu wniosku. Dopiero umowa wskaże termin, od którego zacznie działać odroczenie. Wcześniej zawarty i trwający układ ratalny zawarty z ZUS-em nie stanowi przeszkody do wystąpienia z wnioskiem o odroczenie. Wniosek musi być dobrze umotywowany, należy pamiętać, że dotyczy on sytuacji wyjątkowych i liczyć się z tym, że samo złożenie wniosku nie znaczy, że ulga zostanie przyznana. Wnioski o odroczenie terminu płatności rozpatrywane są niezwłocznie, w terminie 14 dni od dnia skompletowania dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia sprawy i nie później niż w terminie dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. Jeżeli ZUS zaakceptuje wniosek, podpisze z przedsiębiorcą umowę, w której określony zostanie m.in. czas na jaki odroczenie składek zostanie wprowadzone, oraz obowiązki i uprawnienia obu stron. Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego  
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl