Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: Radzimy - pomagamy

Rejestracja paragonów tylko do soboty!

dodane 30.10.2015
[Region] Narodowa Loteria Paragonowa to akcja promująca właściwe nawyki konsumenckie i uczciwą konkurencję wśród przedsiębiorców. Jej atrakcyjność polega na możliwości wygrania cennych nagród. 16 listopada odbędzie się pierwsze losowanie – wezmą w nim udział wystawione w październiku paragony, które zostaną zarejestrowane do końca tego miesiąca. Do wygrania są 2 tablety iPad Air 2 oraz samochód osobowy Opel Astra. W akcji nadzorowanej przez Ministerstwo Finansów może wziąć udział każda pełnoletnia osoba. Aby spróbować szczęścia w losowaniu atrakcyjnych nagród, wystarczy na stronie internetowej www.loteriaparagonowa.gov.pl zarejestrować paragon fiskalny opiewający na kwotę minimum 10 zł. Każdy pełnoletni uczestnik loterii może zgłosić dowolną liczbę paragonów – ważne jest jednak, by uczynił to w miesiącu ich wystawienia. Jeśli termin zostanie przekroczony, dowody sprzedaży stracą ważność i nie będą mogły brać udziału w listopadowych losowaniach. Zarejestrowane paragony należy zachować – w przypadku wygranej, szczęśliwy los będzie poddany weryfikacji i stanie się podstawą do wydania nagrody. Rejestracja paragonu fiskalnego nie sprawia trudności, nie zajmuje dużo czasu i nie wymaga posiadania dodatkowych dokumentów. Niemniej nasz udział w losowaniu będzie zależał od tego, czy poprawnie wypełnimy formularz zgłoszeniowy. Co powinno się w nim znaleźć? – Żeby nasz paragon fiskalny został zarejestrowany, musimy wprowadzić do formularza zgłoszeniowego następujące dane: numer unikatowy kasy rejestrującej, NIP firmy, z której pochodzi dokument, datę sprzedaży, kolejny numer wydruku oraz kwotę brutto. Jeżeli to będzie nasz pierwszy paragon, konieczne okaże się również podanie danych osobowych, takich jak numer telefonu i adres e-mail – tłumaczy Marcin Ciechowicz, ekspert Polskiego Centrum Kas Fiskalnych. Dane te to doskonała okazja do sprawdzenia, czy w konkretnym punkcie handlowym otrzymaliśmy – zgodnie z przepisami – właściwy wydruk potwierdzający sprzedaż, czy też innego rodzaju dokument. – Regulamin Narodowej Loterii Paragonowej skłania do weryfikacji dokumentu, który wydał nam przedsiębiorca. W losowaniach mogą brać udział jedynie poprawnie wystawione paragony fiskalne – wszelkiego rodzaju potwierdzenia płatności kartą, faktury VAT czy tzw. rachunki kelnerskie nie będą brane pod uwagę – nadmienia Marcin Ciechowicz. Te same zasady dotyczą branży premiowanej. Co kwartał odbędzie się dodatkowe losowanie nagrody specjalnej, czyli samochodu osobowego Opel Insignia. Wezmą w nim udział paragony pochodzące z wytypowanej na dany czas branży. Obecnie należą do niej usługi świadczone w salonach fryzjerskich i gabinetach kosmetycznych. Narodowa Loteria Paragonowa kusi nagrodami, ale wspólna zabawa nie jest celem samym w sobie. Formuła akcji ma również charakter edukacyjny: jej zadanie to uświadomienie Polakom, jak ważnym dokumentem jest paragon fiskalny – nie tylko z punktu widzenia praw konsumenta do zwrotu lub reklamacji, ale także ze względu na uczciwą konkurencję wśród przedsiębiorców, którzy odprowadzają należne podatki. Loteria przyczynia się zatem do sukcesywnej likwidacji „szarej strefy” oraz wzmocnienia narodowej gospodarki. Akcja ruszyła 1 października i od samego początku zyskiwała coraz większą sympatię społeczeństwa. Świadczą o tym liczby: już w pierwszym tygodniu loterii zarejestrowano milion paragonów, zaś obecnie jest ich ponad 5 500 000. Czas trwania zabawy został zaplanowany na okrągły rok. Jeśli jej popularność nie osłabnie – istnieje duże prawdopodobieństwo, że potrwa kolejne pół roku.   (s)

Preferencje dla rozpoczynających działalność

dodane 23.10.2015
[Region] Rozmowa z Anną Święchowicz, naczelnikiem wydziału ubezpieczeń i składek w Oddziale ZUS w Sosnowcu Osoby rozpoczynające prowadzenie działalności gospodarczej mogą opłacać składki na preferencyjnych zasadach. Czyli minimalna podstawa wymiaru składek wynosi 30 proc. minimalnego wynagrodzenia za pracę. W roku 2015 jest to 525 zł, tj. 1750 zł x 30 proc., czyli razem 525 zł. Czy aby skorzystać z tej ulgi, należy spełnić jakieś warunki? W okresie pierwszych 24 miesięcy kalendarzowych od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej można skorzystać z opłacania składek na preferencyjnych warunkach, jeśli: w okresie 60 miesięcy kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej nie była prowadzona inna pozarolnicza działalność oraz zainteresowany nie wykonuje i nie będzie wykonywał działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, dla którego przed dniem rozpoczęcia działalności w bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym świadczył w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres prowadzonej obecnie działalności. Czyli okres preferencyjny trwa dwa lata? Tak, nic się tutaj nie zmieniło. Czy w okresie preferencyjnym należy składać dokumenty rozliczeniowe w ZUS-ie za kolejne pełne miesiące? Nie ma takiego obowiązku, gdy nic się nie zmienia w stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonych dokumentach rozliczeniowych (dotyczy jedynie osób opłacających składki za siebie lub osoby współpracujące). Dokument rozliczeniowy należy składać za każdy miesiąc rozliczeniowy np. w sytuacji, gdy rozliczane są składki również za pracowników czy zleceniobiorców. Natomiast rozliczając składki za więcej niż 5 osób, istnieje obowiązek przekazania dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej. Czy osoba rozpoczynająca działalność może liczyć na pomoc ZUS-u w przypadku wątpliwości dotyczących przepisów? Oczywiście na taką pomoc może liczyć każdy przedsiębiorca. Na salach obsługi klienta są wydzielone stanowiska dla płatników składek. Natomiast raz w roku organizowany jest Tydzień Przedsiębiorcy, podczas którego dyżurują eksperci ZUS oraz innych instytucji, np. urzędów skarbowych. Przygotowane są również poradniki oraz ulotki. Odbywają się także seminaria na tematy interesujące osoby prowadzące działalność. W tym roku akcja odbywać się będzie od 23 do 27 listopada we wszystkich placówkach ZUS. Serdecznie zapraszamy. Rozmawiała: Joanna Biniecka

Internetowe targi pracy

dodane 16.10.2015
[Region] 22 października między godziną 10:00, a 16:00 na specjalnej platformie http://www.europeanjobdays.eu/en/poland2015 odbędą się targi pracy on-line, pod nazwą Europejski Dzień Pracy – Polska 2015 (European Job Day – Poland 2015). Wydarzenie adresowane jest nie tylko dla tych, którzy poszukują pracy za granicą, ale również dla obywateli UE/EOG, którzy myślą o zatrudnieniu w Polsce. W organizację przedsięwzięcia zaangażowało się pięć wojewódzkich urzędów pracy z Katowic, Krakowa, Opola, Poznania oraz Wałbrzycha. WUP w Katowicach pełni rolę koordynatora wydarzenia.   – Głównym celem przedsięwzięcia jest ułatwienie nawiązania kontaktu polskich poszukujących pracy z pracodawcami z zagranicy działającymi w następujących branżach: ICT, transport i logistyka, opieka medyczna, księgowość i finanse, branża metalowa, budownictwo, produkcja, hotelarstwo i gastronomia – wylicza Grzegorz Sikorski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach zaznaczając, że wśród zarejestrowanych do tej pory wystawców nie brakuje także polskich firm, które szukają pracowników ze znajomością języków obcych.   Targi w formie on-line są odpowiedzią na aktualne trendy w poszukiwaniu zatrudnienia. Rozwój usług internetowych sprawił, że na przestrzeni ostatnich lat proces poszukiwania pracy zmienił się diametralnie. - Coraz powszechniejsze staje się poszukiwanie pracy za pośrednictwem Internetu, do którego mamy dostęp nie tylko dzięki komputerom, ale także wszelkim urządzeniom mobilnym – podkreśla Kazimierz Karolczak, członek zarządu województwa śląskiego i dodaje: - Tym cenniejsza wydaje się być idea organizacji targów pracy całkowicie on-line.   Aby wziąć udział w targach wystarczy komputer z dostępem do internetu. Zaleca się także posiadanie kamerki internetowej, mikrofonu i słuchawek, aby móc swobodnie porozmawiać z danym wystawcą podczas indywidualnych rozmów on-line. Jeśli ktoś ma kłopot z dostępem do komputera i internetu, powinien zapytać w najbliższym powiatowym urzędzie pracy (w województwach zaangażowanych w przedsięwzięcie czyli: śląskim, opolskim, dolnośląskim i wielkopolskim), czy udostępnia stoisko komputerowe w dniu wydarzenia. Pamiętać należy, że nadal działa wiele kafejek internetowych, a w niektórych bibliotekach z internetu można skorzystać za darmo.   Jak to działa? Pracodawcy z państw UE/EOG zainteresowani zatrudnieniem pracowników z Polski mają możliwość założenia konta wystawcy, który jest wirtualnym odpowiednikiem stoiska, jakie możemy spotkać podczas targów stacjonarnych. Pracodawca przygotowuje opis firmy, ma także możliwość zamieszczenia swojego logo oraz wideo na temat swojej działalności. Co najważniejsze jednak – konkretnych ofert pracy. To samo dotyczy polskich pracodawców prowadzących rekrutacje.   Osoby poszukujące zatrudnienia już dziś mogą przeglądać profile i ogłoszenia zamieszczane przez pracodawców. W celu złożenia swojej aplikacji powinny zarejestrować swoje konto (zakładka register as a visitor) załączając CV.   (s)

Poszukiwany, poszukiwana - pielęgniarki do pracy w Niemczech

dodane 02.10.2015
[Region] Dobra informacja dla pielęgniarek i pielęgniarzy poszukujących pracy. Niemiecka firma SWB Wohnstift Betriebsgesellschaft, właściciel ekskluzywnych domów opieki dla osób starszych w Schwarzwaldzie, właśnie rozpoczęła aktywną rekrutację na terenie Polski. – W tym momencie w Niemczech brakuje specjalistów, dlatego postanowiliśmy skierować naszą ofertę pracy do polskich pielęgniarek i pielęgniarzy – informuje Hubertus Seidler, dyrektor zarządzający firmą SWB Wohnstift Betriebsgesellschaft. SWB Wohnstift Betriebsgesellschaft to firma z 36-letnim doświadczeniem w zakresie pielęgnacji osób starszych, to firma ciesząca się bardzo dobrą opinią. W tych domach opieki dużą dbałość przykłada się do tego, aby osoby starsze spędziły jesień swojego życia w profesjonalnej, miłej  i rodzinnej atmosferze. Dlatego tak ważne jest zapewnienie mieszkańcom domów seniora odpowiedniego personelu. – Naszym priorytetem jest zadbanie o profesjonalną opiekę dla podopiecznych SWB. Jestem przekonana, że zatrudnienie polskich specjalistów to strzał w dziesiątkę – podkreśla Dominika Paul-Stolf, reprezentująca firmę SWB w Polsce. SBW oferuje pracę w bardzo przyjaznym zespole, atrakcyjne wynagrodzenie, wsparcie w nauce języka niemieckiego, jak również w przygotowaniu do egzaminu potwierdzającego znajomość języka niemieckiego. W zakresie obowiązków pielęgniarek/pielęgniarzy zatrudnionych w SBW będzie sprawowanie opieki pielęgniarskiej nad osobami chorymi i starszymi. Aby ubiegać się o pracę w charakterze pielęgniarki w niemieckich domach seniora wymagane jest posiadanie wykształcenia kierunkowego oraz znajomość języka niemieckiego na poziomie B2. Znajomość języka jest warunkiem koniecznym, musi być ona udokumentowana certyfikatem. Zainteresowane osoby proszone są o kontakt pod adresem mailowym: rekrutacja.domyseniora@wp.pl lub pod numerami telefonicznymi: 602451067 lub 607600966.   (mż)

Ubezpieczenia dla opiekuna

dodane 18.09.2015
[Region] Rozmowa z Małgorzatą Jakubek, zastępcą naczelnika wydziału ubezpieczeń i składek w oddziale ZUS w Sosnowcu Osoba sprawująca opiekę nad dzieckiem własnym, swojego małżonka lub przysposobionym może podlegać ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wyłącznie ubezpieczeniu emerytalnemu – oczywiście jeśli spełnia określone warunki. Zapytam o nie za chwilę, obecnie jednak proszę wyjaśnić, kto jest płatnikiem składek za tę osobę? Funkcję płatnika składek za taka osobę pełni ZUS, który dokonuje zgłoszenia do odpowiednich ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego oraz wyrejestrowania. Jak długo można podlegać ubezpieczeniom? Na ogół do 3 lat, jednak nie dłużej, niż do ukończenia przez dziecka 5 roku życia. Natomiast w przypadku dziecka, które z powodu stanu zdrowia potwierdzonego orzeczeniem o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności wymaga osobistej opieki tej osoby, okres podlegania ubezpieczeniom wynosi do 6 lat. Jednak nie dłużej, niż do ukończenia przez dziecko 18 roku życia. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby podlegać ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym? Warunkiem jest to, żeby co najmniej przez 6 miesięcy bezpośrednio przed rozpoczęciem sprawowania opieki osoba zainteresowana: prowadziła pozarolnicza działalność wykonywała pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia bądź innej umowy o świadczenie usług była osoba współpracującą podlegała ubezpieczeniom jako osoba duchowna przestała prowadzić działalność lub zawiesiła ją bądź zaprzestała wykonywania umowy, współpracy. To wymaganie możemy nazwać warunkiem 6 miesięcy, jeżeli osoba sprawująca opiekę: nieprzerwanie podlegała z tych tytułów ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym bezpośrednio przed dniem rozpoczęcia sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem opłacała składki na te ubezpieczenia miała przerwę w opłacaniu składek spowodowaną pobieraniem świadczeń z ubezpieczenia chorobowego lub wypadkowego z danego tytułu, np. podlegała ubezpieczeniom społecznym jako osoba pobierająca zasiłek macierzyński nabyty na podstawie któregoś z ww. tytułów. Kiedy osoba opiekująca się dzieckiem podlega tylko ubezpieczeniu emerytalnemu? Wówczas, gdy nie spełnia warunków uprawniających ją do podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym. A co z ubezpieczeniem zdrowotnym? Ubezpieczeniu zdrowotnemu osoba opiekująca się dzieckiem podlega tylko, jeżeli spełnia warunki do objęcia ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi z tytułu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem i nie podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu z innego tytułu. Te wiadomości niewątpliwie są istotne dla osób sprawujących osobistą opiekę nad dzieckiem, na przykład dla młodych matek, jak też przepisy dotyczące podlegania ubezpieczeniom z tytułu przebywania na urlopach wychowawczych, pobierania zasiłku macierzyńskiego czy składek za nianie. W placówkach ZUS zawsze można dowiedzieć się o szczegółach. Jednak niezależnie od tego do Oddziału w Sosnowcu oraz Inspektoratów w Dąbrowie Górniczej, Jaworznie i Zawierciu warto przyjść w dniach 7,8 lub 9 października w godzinach od 9.00 do 17.00. W tych dniach bowiem organizowana jest akcja informacyjna Dni Ubezpieczonego, kiedy to na salach obsługi będą dyżurować eksperci, aby odpowiadać na pytania klientów. Oczywiście będą czekać na pytania dotyczące nie tylko poruszonego w naszej rozmowie tematu, ale wszelkich spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi. A więc dotyczącymi m.in. pracowników, zleceniobiorców, osób delegowanych do pracy za granicą. Będą również rozdawane ulotki. Serdecznie zapraszamy. Rozmawiała: Joanna Biniecka  

Kiedy utrata prawa odstąpienia od umowy

dodane 11.09.2015
[Region] 3 lipca br. zawarłam umowę o świadczenie usług telewizji cyfrowej oraz instalację zestawu do odbioru sygnału. Umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa, w moim mieszkaniu w Sosnowcu. Instalacja zestawu nie została wykonana, nie rozpoczęto również świadczenia usługi. Pismem z 5 lipca 2015 r. odstąpiłam od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. W odpowiedzi odmówiono uwzględnienia mojej rezygnacji twierdząc, że nie mam prawa do odstąpienia gdyż wyraziłam zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem 14 dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od umowy. Przywołano zapis regulaminu, zgodnie z którym abonent jest świadomy, iż w przypadku, gdy dostawca usług rozpocznie dostarczanie treści cyfrowych, nie będzie mu przysługiwało prawdo do odstąpienia od umowy. Zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Przepis ten wyłącza konsumenckie prawo odstąpienia od umowy pod warunkiem, że przedmiotem umowy są treści cyfrowe i zostaną spełnione łącznie dwie przesłanki: spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Pod pojęciem „wyraźnej zgody” należy rozumieć oświadczenie, wyrażające w sposób jednoznaczny i bezwarunkowy wolę konsumenta uzyskania danego świadczenia. Zgoda taka może być wyrażona np. poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru w formularzu. Nie spełnia wymogu wyraźnego oświadczenia konsumenta wyinterpretowanie takiej zgody z treści umowy, czy ogólnych postanowień regulaminu świadczenia usług. Wskazany przez przedsiębiorcę zapis regulaminu nie wyczerpuje obowiązku uzyskania przez przedsiębiorcę wyraźnej zgody konsumenta na świadczenie usługi przez upływem terminu na skorzystanie z uprawnienia do odstąpienia od umowy. Uzyskanie takiej wyraźnej zgody może polegać na wprowadzeniu do formularza przy oświadczeniu, lub pod jego treścią, rubryk, które konsument może zaznaczyć i tym sposobem wyrazić swoją zgodę. Albo przeciwnie, sprzeciwić się świadczeniu usług przed upływem ustawowego terminu na skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy. Oświadczenie wpisane w treści umowy czy regulaminu, które jest niejako odgórnie narzucone konsumentowi, który nie ma możliwości zaznaczenia opcji przeciwnej, nie wyczerpuje wymogu wyrażenia wyraźnej zgody. Po drugie , warunkiem do wyłączenia prawa do odstąpienia jest rozpoczęcie świadczenia usług. Jeśli nie było wyraźnej zgody i nie rozpoczęto świadczenia usług, nie zachodzą przesłanki do utraty prawa do odstąpienia. Po trzecie, traktowanie całej umowy o świadczenie usług telewizji cyfrowej jako dostarczanie „treści cyfrowych” jest nieprawidłowe i sprzeczne z przepisami ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta. Usługi dostępu do telewizji nie stanowią treści cyfrowych. Zatem prawo do odstąpienia jak najbardziej w tej sytuacji przysługuje. Adrianna Peć powiatowy rzecznik konsumentów w Sosnowcu

Bezpłatne bdania spirometryczne

dodane 10.09.2015

Ruszają centra obsługi podatnika

dodane 31.08.2015
[Region] 1 września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi. To nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży. Od września wystarczy wizyta w jednym z 50 centrów obsługi. W centrach obsługi pracownicy Administracji Podatkowej będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, informować podatników o ich prawach i obowiązkach. Centra ułatwią także przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług Administracji Podatkowej, Służby Celnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe, przedsiębiorcy będą mogli m.in. złożyć deklaracje uproszczone z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U od samochodów osobowych lub pobrać potwierdzenie zapłaty akcyzy oraz złożyć dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe). Ponadto na stanowiskach komputerowych w centrach obsługi podatnicy będą mieli dostęp do portalu podatkowego Ministerstwa Finansów, ePUAPu oraz zarejestrują działalność gospodarczą. Sposób działania centrów będzie zestandaryzowany, co oznacza, że podatnicy w każdym z nich będą mogli skorzystać z takich samych rozwiązań i być obsłużeni według jednakowych standardów. – Centra obsługi to jedno z wielu nowych rozwiązań wdrażanych w ramach Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika. W przyszłości planowane jest utworzenie kolejnych centrów oraz ciągły rozwój świadczonych przez nie usług – zapowiada Anna Struska, specjalista ds. komunikacji w Izbie Skarbowej w Katowicach. (s)
Wróć

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl