Radzimy - pomagamy
Asystent podatnika pomoże na starcie w biznesie
Od 1 września mikroprzędsiębiorca, na starcie działalności gospodarczej, będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika. Nowe stanowiska pojawią się pilotażowo w 50 urzędach skarbowych uruchamiających centra obsługi, a od 1 stycznia 2016 r. we wszystkich urzędach.
Instytucję asystenta podatnika wprowadza ustawa o Administracji Podatkowej. – Jest to jedno z narzędzi Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika, którego głównym celem jest wzmocnienie usługowej roli Administracji Podatkowej i wsparcie podatników w ich indywidualnych sprawach – wyjaśnia Anna Struska, specjalista ds. komunikacji w Izbie Skarbowej w Katowicach.
Na jaką formę pomocy może liczyć osoba rozpoczynająca działalność gospodarczą? - W tym przypadku asystent podatnika będzie przede wszystkim udzielać informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych, także składanych elektronicznie, udzieli ponadto pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika oraz ma za zadanie przekazywanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego, a w tym uprawnień przysługujących podatnikom – informuje Anna Struska, zaznaczając, iż czynności wykonywane przez asystenta podatnika nie stanowią doradztwa podatkowego.
Asystenta podatnika wyznaczy naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach podatku dochodowego, w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania wniosku od podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca.
Asystent podatnika będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od dnia wydania podatnikowi potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej.
(s)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|