Eko - wiadomości
Rozpoczęła się akcja „Naturze się należy”
Od 2 sierpnia do 2 września w dwustu sklepach Delikatesy Centrum będzie prowadzona akcja ekologiczna „Naturze się należy”. W grupie miast objętych akcją jest Czeladź. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do dbałości o środowisko naturalne poprzez wspieranie recyclingu opakowań szklanych i odnoszenie szklanych butelek zwrotnych do sklepów.
Szklana butelka to jedno z najbardziej ekologicznych opakowań w branży spożywczej. Butelkę można wykorzystać co najmniej 20 razy, tymczasem w Polsce dzieje się to średnio od 8 do 12 razy. Co drugie piwo jest nalewane do butelki zwrotnej, w Polsce krąży ich prawie 400 milionów. Wartość kaucji za wszystkie butelki zwrotne krążące po Polsce to około 150 milionów zł. Odnoszenie do sklepu butelek zwrotnych ma znaczący wpływ na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych: energii elektrycznej, piasku, wapnia, sody, barwników.
Redukuje także ilość odpadów – gdyby butelki zwrotne wyrzucać, a nie ponownie wprowadzać do obiegu, w ciągu roku powstałoby 600 000 ton odpadów! Produkcja jednej butelki to ok. 1100 W mocy, co równa się jedenastu godzinom chłodzenia piwa w lodówce. Natomiast jedna zwrócona butelka to oszczędność takiej ilości energii jak przy oświetleniu dużego pokoju przez 4 godziny.
Organizatorzy w ramach akcji oferują konsumentom upominki. Ich pula to łącznie dwadzieścia tysięcy sztuk drewnianych otwieraczy i ekologicznych toreb na zakupy. Przy zakupie minimum pięciu butelek piwa Kasztelan upominkiem jest drewniany otwieracz do butelek z logo Kasztelan oraz Delikatesów Centrum, natomiast przy zwrocie do sklepu minimum dziesięciu butelek po piwie Kasztelan jest to ekologiczna torba na zakupy z logo Kasztelan oraz Delikatesy Centrum.
– Poprzez zachęcanie konsumentów naszego piwa do zwrotu szklanych butelek, chcemy podkreślić, że natura jest bardzo ważna dla marki Kasztelan. Mam nadzieję, że praktyczne upominki, które przygotowaliśmy z myślą o konsumentach Kasztelana, zmotywują ich do zwrotu pustych butelek do sklepu. Tym samym wspólnie zadbamy o naturę – podkreśliła Olga Kozerska, Junior Brand Manager marki Kasztelan.
Akcję organizują Carlsberg Polska oraz Eurocash Franczyza, organizator sieci franczyzowej Delikatesy Centrum, przy wsparciu Organizacji Odzysku Opakowań CP Recycling S.A.
(s)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|