W Zagłębiu
Otwarcie dąbrowskiego odcinka DK94
Po 16 miesiącach budowy oddano dziś do użytku drogę krajową DK94. Teraz, po zakończonej modernizacji, dąbrowski odcinek stał się jednym z nowocześniejszych w kraju. Zastosowano tam bowiem technologię polegającej na ułożeniu betonowej nawierzchni na wszystkich skrzyżowaniach. Wylano tam 62 tys. metrów sześć. tego materiału.
Skąd pomysł na zastosowanie tej technologii właśnie na skrzyżowaniach? Są to najbardziej obciążone odcinki dróg, a przez to też najbardziej sfatygowane. – Jezdnie, utwardzone dwiema warstwami kamienia, siatką zbrojeniową, pokryła kilkudziesięciocentymetrowa warstwa betonu. Dzięki temu nie będą powstawać tam niebezpieczne i utrudniające jazdę koleiny – informują w dąbrowskim magistracie.
Pierwszym etapem modernizacji DK 94, która rozpoczęła się w maju zeszłego roku, były prace na jezdniach prowadzących od Sławkowa do Sosnowca oraz rozbiórki trzech wiaduktów. Najdłuższy z nich nad ul. Białostockiego i Puszkina liczył 217 metrów i został odbudowany w niecałe pół roku. Pierwotnie miał przejść tylko modernizację, ale w rzeczywistości jego stan okazał się o wiele gorszy niż przypuszczano i konieczna była jego rozbiórka, co nie wydłużyło czasu realizacji tej inwestycji.
Poza wiaduktem nad ul. Puszkina i Białostockiego przebudowa objęła także wiadukt nad ul. Wojska Polskiego, wiadukt nad DW 790 wraz z przebudową całego węzła łącznie z dojazdami. Zostały tutaj również zmienione i wyprofilowane łuki przy wjeździe od strony Sławkowa. Na całej długości drogi wybudowano kanalizację deszczową, ułożono prawie 30 km krawężnika betonowego i barier linowych. Wykonano pełne oświetlenie w rejonie obiektów i skrzyżowań, pełną sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach, wybudowano drogowy system ważenia pojazdów i drogowy system pogodowy.
W najbliższym czasie drogowcy będą wykonywać „kosmetyczne” prace. W związku z tym kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność, zwracać uwagę na oznakowanie i mogącą zmieniać się czasowo organizację ruchu. Utrudnienia te stopniowo będą likwidowane tak, aby przejazd 11 kilometrowym dąbrowskim odcinkiem drogi mógł przebiegać bez żadnych zakłóceń.
Koszt inwestycji to ponad 244 mln zł. Gmina pozyskała na nią prawie 205,7 mln zł dofinansowania unijnego. Resztę, tj. 38,66 mln zł, pokryły środki z budżetu miasta. Inwestycję realizowało konsorcjum Firm Banimex i Drog-Bud.
(maj)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|