Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 13.09.2013

Nie taki „kanar” straszny…

[Region]

 

Nieustępliwi, niemili, służbiści. Taki obraz „kanara” ma w głowach wielu pasażerów KZK GOP. Związek właśnie startuje z kampanią wizerunkową, która ma za zadanie nie tylko promocję komunikacji publicznej, ale także ocieplenie wizerunku kontrolerów biletów. Dwanaścioro z nich zdecydowało się zapolować do zdjęć, które zostaną umieszczone w specjalnym kalendarzu na 2014 rok i nie tylko.


Gabrysia, Sylwia, Marek, Damian, Sebastian, Mariusz, Jacek, Adrian, Jakub, Tomek, Arek i Artur na co dzień kontrolują bilety w tramwajach i autobusach KZK GOP. Doskonale wiedzą, jak nieprzyjemna, a czasem nawet niebezpieczna potrafi być praca „kanara”. Zawód ten bowiem od zawsze wywołuje w pasażerach raczej negatywne skojarzenia. Dlatego też, mimo pewnych początkowych wątpliwości, zgodzili się wziąć udział w kampanii wizerunkowej, dzięki której Związek ma nadzieję poprawić wizerunek nie tylko komunikacji miejskiej na terenie województwa, ale także samych kontrolerów.

 

- KZK GOP nieustannie podejmuje działania zmierzające do uświadomienia pasażerom roli i znaczenia kontrolerów biletów, ocieplenia ich wizerunku. W 2008 roku, jako pierwszy przewoźnik w kraju podjęliśmy ten temat organizując akcję „Spotkajmy się…” – mówi Anna Koteras, rzecznik prasowy KZK GOP. Jak podkreśla, data rozpoczęcia kampanii nie jest przypadkowa. Rusza ona bowiem na tydzień przed Europejskim Tygodniem Zrównoważonego Transportu oraz Dniem Kontrolera obchodzonym 21 września.

 

W strukturach związku zatrudnionych jest 30 zawodowych kontrolerów, a ponad 150 na umowę zlecenie. W ramach kampanii dwunastu kontrolerów zgodziło się na sesję zdjęciową. Wykonane podczas niej fotografie pojawią się w kalendarzu na 2014 rok, na plakatach umieszczonych na blisko czterdziestu przystankach autobusowych oraz w prasie. Pasażerowie zobaczą na nich osoby, które na co dzień pracują, jako kontrolerzy, ale po godzinach pracy mają przecież swoje prywatne życie, hobby oraz pasje.

 

- Miłą niespodzianką był fakt, że ta grupa osób szybko podjęła decyzję o udziale w kampanii. Na zdjęciach pokazali się bez uniformów, w sytuacjach bardziej codziennych. I to właśnie chcemy pokazać naszym pasażerom, że są to normalni ludzie, otwarci, sympatyczni, starający się sumiennie wykonywać swoją pracę, a po niej realizować się na łonie rodziny, czy poprzez pasje – tłumaczy Anna Koteras. – Oczywiście, że w trakcie kontroli zdarzają się różne sytuacje. Pasażerowie potrafią być nieprzyjemni. Każdą wątpliwość staramy się sumiennie wyjaśniać, a nasi kontrolerzy są szkoleni i dobrze wdrożeni w procedury – dodaje rzeczniczka Związku.

 

Sami kontrolerzy, którzy zdecydowali się na udział w kampanii podkreślają w swoich wypowiedziach, że to co najbardziej cenią sobie w swoim zawodzie to codzienny kontakt z najróżniejszymi ludźmi. - Osiem lat pracuję jako kontroler biletów. Każdy dzień jest dla mnie wyzwaniem. Można poznać wielu ciekawych ludzi, ich zachowania. Biorę udział w akcji, bo chcę, aby ludzie inaczej zaczęli nas postrzegać. Dobrze by było, żeby w końcu nasz zawód spotkał się z ich zrozumieniem – mówi Damian. - Zawód ten sprawia, że każdy dzień jest inny, nie ma monotonii, jak na przykład w pracy biurowej. Codzienne spotkania z ludźmi sprawiają, że staję przed nowymi wyzwaniami – dodaje Jakub.

 

Jak zapowiada Anna Koteras, same kalendarze oraz szereg gadżetów związanych z kampanią trafi również do samych pasażerów. Zostaną one rozlosowane m.in. w konkursach oraz rozdane za pośrednictwem mediów.

 

Izabela Kieliś

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl