Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 20.06.2013

Tramwaj w Jaworznie za kilka lat

[Region, Jaworzno]

 

Kiedy pojawiły się pierwsze informacje o tym, że po Jaworznie będą jeździć tramwaje, wielu mieszkańców myślało, że to zwykły żart. Jednak prace nad tym projektem trwają i za kilka lat w nowy krajobraz miasta wkomponują się wagony tramwajowe.

 

Po wstępnych badaniach zapotrzebowania na elektryczną komunikację miejską okazało się, że jaworznickie tramwaje na brak zainteresowania nie będą narzekać. – Gdy przystępowaliśmy do realizacje ekspertyzy dotyczącej popytu na tramwaj w Jaworznie nie wiedzieliśmy czego się spodziewać. Okazało się, że zapotrzebowanie jest duże. Wstępne ustalenia pokazują, że na jedną dobę może jeździć nawet od 11 do 13 tys. pasażerów. W sumie daje to 5 mln pasażerów rocznie – informuje główny specjalista ds. Inwestycji Kluczowych w jaworznickim Urzędzie Miasta, Tomasz Tosza.

 

Jaką trasą prawdopodobnie pojedzie jaworznicki tramwaj? Tory mają łączyć osiedle Skałka z Dąbrową Narodową i przeciąć centrum miasta. Na osiedlu Leopold tory się rozdwoją i otoczą dzielnicę z obu stron. Łączna długość linii wyniesie 7,5 kilometra.

 

Skoro jest tak duże zapotrzebowanie to dlaczego mieszkańcy muszą tak długo czekać na realizację inwestycji? – Budowanie od nowa linii tramwajowej, przygotowanie taboru i całej infrastruktury dla tego typu komunikacji miejskiej to bardzo duża inwestycja. Najpierw przed urzędnikami jest sporządzenie bardzo bogatej dokumentacji. Nie można sobie w tym obszarze pozwolić na błędy. Wiele elementów należy w tym wypadku ze sobą połączyć. Najpierw precyzyjne plany, a potem realizacja – wyjaśnia Tomasz Tosza.

 

Jaworznicki magistrat przewiduje połączenie torowiska z systemem połączeń Komunikacyjnego Związku Komunalnego – Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. – Są w tym zakresie juz podjęte decyzje. Porozumienie z Sosnowcem i Mysłowicami, dotyczące budowy Drogowej Trasy Średnicowej, przewiduje wyznaczenie pasa przeznaczonego na linię tramwajową – dodaje Tomasz Tosza.

 

Przemysław Ruta

 

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl