Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 20.08.2013

W Sławkowie umieją ugościć turystów

[Region, Powiaty]

 

Punkt Informacji Turystycznej działający przy Dziale Kultury Dawnej MOK w Sławkowie zajął pierwsze miejsce w internetowym konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej! By wziąć udział  w Wakacyjnym Konkursie dla punktów i Centrów Informacji Turystycznej należało przesłać mem, grafikę, piosenkę, filmik, slogan lub wierszyk zapraszający turystów do swojego miasta.

 

Pracownice DKD zdecydowały się na stworzenie komiksu z użyciem memów (czyli zabawnych rysunkowych postaci robiących furorę w sieci), by przyciągnąć uwagę młodych ludzi  - Chciałyśmy uniknąć sztampowych rozwiązań, postawiłyśmy na oryginalność i ciekawą oprawę graficzną. Celem było zaprezentowanie Sławkowa jako miejsca ciekawego nie tylko ze względu na bogatą historię, ale też interesujące wydarzenia i imprezy kulturalne adresowane do młodych odbiorców – opowiada kierownik działu Magdalena Nowacka –Kolano.

 

W pierwszym etapie komisja wyłoniła 10 prac, które zostały opublikowane na oficjalnym profilu POT na Facebooku. Od 7 do 13 sierpnia  użytkownicy portalu społecznościowego mogli oddawać głosy na swoich faworytów. Fani maleńkiego Sławkowa naprawdę dopisali! Dział Kultury Dawnej zwyciężył z wynikiem 456 głosów i wyprzedził Łódź (284 głosy) oraz Przemyśl (200 głosów) - miasta o wielokrotnie większej liczbie mieszkańców i znacznie bardziej rozpoznawalne. Co zyskał Sławków tą wygraną? Świetną kampanię reklamową:  promocję na oficjalnym profilu Polskiej Organizacji Turystycznej na portalu Facebook, wywiad z dyrektorem/przedstawicielem punktu informacji turystycznej w Aktualnościach Turystycznych,  informację o działalności punktu w sierpniowej edycji newslettera Polskiego Systemu Informacji Turystycznej oraz  pamiątkową tabliczkę „Najbardziej Gościnne Centrum IT 2013”.

 

-Wierzymy, że popularność w mediach przełoży się na większe zainteresowanie odwiedzających. Nasze miasto do tej pory nie było zbyt znane, nawet w woj. śląskim. Mamy nadzieję, że dzięki zajęciu I miejsca w konkursie więcej osób będzie kojarzyć Sławków i zapragnie go zobaczyć - ma nadzieję Kinga Cenkar, przewodnik.

 

(KC)

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl