Radzimy - pomagamy
Powszechna Informacja Medyczna już na Śląsku
Powszechna Informacja Medyczna czyli zaawansowany system porządkowania, wyszukiwania i udzielania informacji o świadczeniach medycznych właśnie zaczyna funkcjonować w województwie śląskim. System umożliwia m.in. uzyskanie potrzebnej informacji związanej z usługami medycznymi, ułatwia umówienie się do lekarza czy sprawdzenie np. godzin przyjęć do konkretnego specjalisty.
Powszechna Informacja Medyczna składa się z portalu dla pacjentów i lekarzy www.medyczna.info, który gromadzi wszystkie użyteczne w praktyce rodzaje informacji dotyczące świadczeń medycznych, a także z infolinii dla pacjentów obsługiwanej przez wyspecjalizowanych doradców medycznych. Doradcy udzielając pomocnych informacji, na bieżąco rozpoznają też potrzeby informacyjne pacjentów i uczestniczą w stałym dostosowaniu systemu do aktualnych potrzeb. Baza dla mieszkańców Śląska jest już dostępna, infolinia będzie niebawem. Obecnie trwają ostatnie prace nad zgromadzeniem możliwie pełnej i obiektywnej oferty usług medycznych, zarówno tych na NFZ jak i prywatnych. Funkcja rejestracji lekarzy będzie w pełni dostępna od maja.
System oficjalnie ruszył na marcu na terenie województwa świętokrzyskiego.
Stopniowo udostępniane będą coraz bardziej zaawansowane rozwiązania dla wyszukiwania świadczeń, profesjonalistów medycznych czy placówek. Na bieżąco trwają prace nad budową i aktualizacją bazy w kolejnych województwach. Planowo pod koniec roku 2015 system Powszechnej Informacji Medycznej powinien objąć już całą Polskę.
W obecnej formie w bazie dotyczącej tylko terenu województwa śląskiego zgromadzono aż 7 tys. poradni, około 3 tys. praktyk lekarskich, ponad 2 tys. jednostek diagnostycznych i przychodni medycznych. Dużą liczbę stanowią praktyki stomatologiczne, szpitale, oraz inne także poszukiwane placówki jak np. fundacje czy stowarzyszenia pomagające pacjentom.
– Powszechna Informacja Medyczna powstała, aby udostępniać pacjentom rzetelne i wiarygodne informacje o świadczeniach medycznych. Naszym celem jest rozwijanie systemu dostarczającego możliwie pełnej, aktualnej i obiektywnej informacji – mówi dr Witold Rezner, prezes Powszechnej Informacji Medycznej. – To miejsce, które umożliwi sprawdzenie najkrótszego czasu oczekiwania na wizytę, tam pacjent uzyska również odpowiedź m.in. na pytanie, gdzie można wykonać konkretne, czasem trudno dostępne badanie, a także gdzie i jak szukać np. rehabilitacji czy świadczeń pielęgnacyjno-opiekuńczych – dodaje.
Platforma www.medycznainfo skierowana jest nie tylko do pacjentów, ale również do lekarzy i innych profesjonalistów medycznych oraz wszystkich placówek ochrony zdrowia. Profesjonaliści medyczni i placówki mogą bezpłatnie zamieszczać i aktualizować praktycznie wszystkie istotne dla pacjentów dane, a kolejność wyświetlania wyników nie jest oparta o kryteria promocyjne, ale o aktualność i kompletność danych.
Infolinia Powszechnej Informacji Medycznej obsługiwana jest przez wyspecjalizowanych doradców medycznych, głównie specjalistów zdrowia publicznego. To oni ułatwiają poruszanie się pacjenta po skomplikowanym systemie, oszczędzając tym samym czas, niepotrzebny stres i nierzadko spore pieniądze osób korzystających z infolinii. To ich wsparcie pozwala pacjentom czuć się bezpieczniej, a personelowi ochrony zdrowia skupić na czynnościach ściśle medycznych.
Twórcy projektu są przekonani, że powstała usługa usprawni przepływ informacji na linii pacjent-lekarz i placówka-pacjent, oraz przyczyni się do wypełnienia luk informacyjnych.
(s)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|