Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W regionie

Rusza odbudowa dachu katedry

dodane 08.12.2014
[Sosnowiec] Jeśli tylko pogoda nie pokrzyżuje planów, w najbliższym czasie będzie można przystąpić do odbudowy dachu sosnowieckiej katedry – taką optymistyczną wiadomość przekazał jej proboszcz, ks. Jan Gaik. W ostatnich dniach projekt prac zatwierdził Wojewódzki Konserwator Zabytków, parafia uzyskała także zgodę z Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego. – Ciągle czekamy na ekspertyzę prokuratury ustalającej przyczynę pożaru – informuje Jarosław Ciszek z Biura Prasowego Kurii Diecezji Sosnowieckiej. W ostatnim czasie sklepienie nad katedrą zostało wzmocnione wylanym betonem, na którym stanie metalowa konstrukcja. Wraz z nowymi drewnianymi elementami więźby przywieziona zostanie ona do parafii w tym tygodniu. Wewnątrz katedry, w nawie głównej, stanęło metalowe rusztowanie z platformami do konserwacji malowideł sklepienia. – Dzięki temu uda się poznać dokładny zakres zniszczeń i opracować szczegółowy plan konserwacji. Najbardziej zniszczony fragment polichromii – scena koronacji Maryi w transepcie – został zabezpieczony specjalnymi szpilkami przed postępowaniem uszkodzeń – wyjaśnia Jarosław Ciszek. Przez wszechobecną wodę i popiół ucierpiały także wielkie organy, które czeka generalny remont, polegający m.in. na wymianie miechów i innych elementów oraz konserwacji poszczególnych piszczałek i manuałów. – Jeszcze przed pożarem stan instrumentu nie był dobry, więc prace te i tak trzeba by prędzej czy później przeprowadzić. Teraz w świątyni grają mniejsze organy przy ołtarzu – stwierdza Jarosław Ciszek, dodając, że w katedrze odbywają się już wszystkie msze św. w niedzielę i w tygodniu. – Ze względu na miejsce, które zajmują rusztowania, to aby wszyscy mogli się pomieścić, zaplanowano w tym roku odprawienie dwóch bożonarodzeniowych Pasterek, o godz. 22.00 i o północy – zapowiada Jarosław Ciszek, podkreślając, iż proboszcz katedry przekazuje wszystkim podziękowania za duchowe i materialne wsparcie.   (s)

Jubileusz FotoGrupy Koń Trojański

dodane 08.12.2014
[Będzin] W Pałacu Mieroszewskich można zwiedzać wystawę pt. „10 lat Koń Trojański i przyjaciele”. Znane będzińskie stowarzyszenie powstało na zrębach niezależnej FotoGrupy Koń Trojański, która zawiązała się w 2004 r. Grupę tworzyli: Sonia Tuszyńska, Dariusz Wójcik, Paweł Pudłowski, Robert Garstka, Piotr Zatorski i Mariusz Pięta. W ciągu 10 lat stowarzyszenie zrealizowało wiele wystaw i przedsięwzięć plenerowych, zarówno na terenie Będzina jak i miast ościennych. Organizowane przez nich wernisaże były rodzajem happeningu, gdzie równie ważne stawało się światło, obraz i dźwięk. Grupa prezentowała szeroki zakres zastosowania różnych technik utrwalania obrazu dostępnych we współczesnej fotografii - od fotografii otworkowej i aparatów analogowych (tradycyjne odbitki czarno białe), po techniki cyfrowe. Wystawa w Pałacu Mieroszewskich stanowi podsumowanie ich dotychczasowej działalności. Można obejrzeć na niej miniatury zdjęć z najważniejszych wystaw „Konia Trojańskiego”: Będzin w pięciu odsłonach (2004), Nic, co ludzkie (2004), Industrial (2004), Będzin, czyli gdzie? (2005), Światło(2005), Zjawisko Śląsk (2006), Cztery żywioły – U źródeł energii (2006), Zapomniana perła – Cementownia Grodziec – zabytek zagłębiowskiej indrustrii (2010), prace z projektu fotograficznego, którego zwieńczeniem było wydawnictwo Twoje miasto w moich oczach, Będzin – Tatabanya 10 lat razem (2009-2010) a także zdjęcia z Międzynarodowej wystawy Fotografii w Lewicach na Słowacji z 2014 r. Zwiedzając wystawę możemy też podziwiać najnowsze prace Moniki Gruszewicz, Michała Wójcika, Krzysztofa Michalskiego, Dariusza Wójcika, Mariusza Pięty, Roberta Garstki, Soni Szeląg i Piotra Zatorskiego.   (s)   foto: Bartosz Gawlik

Remont sieci wodociągowej w Jaworznie

dodane 08.12.2014
[Region, Jaworzno] Prace remontowe sieci wodociągowej w Jaworznie potrwają jeszcze przez cały następny rok. Do wykonania jest tak dużo pracy, że urzędnicy nie pozostawiają złudzeń. Cały 2015 rok będzie obfitował w rozgrzebane ulice i niewielkie utrudnienia w ruchu pieszych i w ruchu drogowym. Prace remontowe dotyczą ulicy Obrońców Poczty Gdańskiej, ulicy Polowej, ulicy Pionierów, ulicy Cmentarnej i niedużego obszaru ulicy Sławkowskiej. To właśnie w tych rejonach jaworznicki magistrat zdecydował się dokonać modernizacji sieci wodociągowej wraz z przyłączami. W okresie zimowym ruszą prace związane z opracowaniem projektu i harmonogramy poszczególnych działań modernizacyjnych. Po tym okresie w wyżej wymienionych miejscach pojawią się robotnicy. Mieszkańcy muszą liczyć się z utrudnieniami, które pojawią się z pewnością w drugim kwartale 2015 roku. Jak informuje Sławomir Grucel, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Jaworznie, okres zimowy zostanie przeznaczony na fazę prac projektowych. Dopiero po zakończeniu zimy MPWiK w Jaworznie przystąpi do pracy. Przedstawiciele firmy realizującej projekt w najbliższym czasie będą odwiedzać mieszkańców terenów objętych planami modernizacji. Aby przystąpić do prac przedsiębiorstwo realizujące projekt musi posiadać odpowiednie dane dotyczące obecnego przebiegu instalacji na prywatnych posesjach. Do zmodernizowania jest odcinek 6 km infrastruktury wodociągowej. Prace głównie będą polegać na wymianie stalowych rurociągów na rury polietylowe. Na każdym łączu prowadzącym wodę do zabudowy zostanie umiejscowiona zasuwa. Całkowity koszt planowanych prac wynosi niewiele ponad 2 mln zł.   (rip)

Młode talenty na Gali Dziennikarstwa

dodane 05.12.2014
[Sosnowiec] Dziś w Sali Kameralnej sosnowieckiego Zespołu Szkół Muzycznych odbyła się Gala Dziennikarstwa, którą przygotowali uczniowie i nauczyciele Gimnazjum nr 16 w Sosnowcu oraz Technikum nr 6, wchodzącego w skład Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego przy ul. Kilińskiego 25. Wyższa Szkoła Humanitas była partnerem merytorycznym i patronem tego wydarzenia, a także jednym ze sponsorów nagród. Podczas spotkania dziennikarze lokalnych mediów odebrali wyróżnienia za twórczą pracę na rzecz promocji Sosnowca i Zagłębia, a zgromadzeni na uroczystości goście mieli szansę poznać młodzież od strony ich pasji pozaszkolnych. Powitania gości i otwarcia Gali dokonali: dyrektor Gimnazjum nr 16 w Sosnowcu Iwona Kasińska oraz dyrektor CKZIU przy ul. Kilińskiego 25, Jacek Górski. Jednym z najważniejszych punktów Gali było wręczenie wyróżnień dziennikarzom lokalnych mediów, będących nagrodą za propagowanie tematyki zagłębiowskiej w prasie, telewizji i internecie. Wśród wyróżnionych znaleźli się: Jadwiga Krzeszowiec, redaktor naczelna Wiadomości Zagłębia, Martyna Daczkowska, dziennikarka Kanału99, Tomasz Szymczyk, dziennikarz Dziennika Zachodniego oraz Paweł Leśniak, dziennikarz Twojego Zagłębia. Nagrody wręczył dziennikarzom prof. dr hab. Michał Kaczmarczyk, rektor Wyższej Szkoły Humanitas. Uczniowie szkół, będących organizatorami Gali Dziennikarskiej, zaprezentowali także swoją działalność związaną z mediami, a na scenie pokazali swoje talenty artystyczne. Zaś dzięki Konradowi Bilskiemu, pracownikowi Działu Promocji WSH oraz obecnym na sali dziennikarzom, młodzież mogła poznać kilka anegdot z dziennikarskiego życia. Odczytano także list gratulacyjny od dra Krystiana Dudka, dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH, który niestety nie mógł osobiście uczestniczyć w wydarzeniu. Gala była także okazją do rozstrzygnięcia konkursu literacko-plastycznego „Kocham Cię Sosnowcze!” Nagrody laureatom oraz wspierajacym ich nauczycielom wręczyła dr Magdalena Boczkowska, zastępca dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH.   (s)  

Mikołajki w Dębowym Mieście

dodane 05.12.2014
[Dąbrowa Górnicza] Już w tę sobotę o godz. 17.00 w sali teatralnej Pałacu Kultury Zagłębia wystawiony zostanie „Dziadek do orzechów i król myszy”. Ta niezwykła baśń, w wykonaniu Krakowskiej Opery Kameralnej, to propozycja, która spodoba się zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Tego samego dnia ale wcześniej, bo o godzinie 11.00, w dąbrowskim Klubie Osiedlowym PKZ „Helikon”, mieszczącym się przy ul. Wojska Polskiego 45, również zagości spektakl pt. „Gdzie się podział Święty Mikołaj” w wykonaniu aktorów grupy EDO. „Dziadek do orzechów i Król myszy” to spektakl muzyczny według powieści niemieckiego pisarza i poety epoki romantyzmu Ernesta Teodora Amadeusza Hoffmanna. Akcja baśni rozgrywa się w Wigilię Bożego Narodzenia. Maria, wśród wielu prezentów, otrzymuje drewnianego dziadka do orzechów, który, po licznych perypetiach, przeistacza się w urodziwego księcia z krainy baśni i słodyczy, zabierając Marię w podróż do swego królestwa. Autorką scenariusza i reżyserką spektaklu jest Jadwiga Leśniak-Jankowska. Kierownikiem muzycznym baśni jest Waldemar Groń. O scenografię i kostiumy zadbała Grażyna Żubrowska, a o choreografię Marta Mirocka. Bilety na ten spektakl dostępne są w cenie 45 zł. Natomiast w klubie „Helikon” w mikołajkowe przedpołudnie na dzieci czekać będzie wspaniała niespodzianka w postaci interaktywnego spektaklu „Gdzie się podział Święty Mikołaj”. Spektakl ten łączy wiele elementów edukacyjnych, wprowadzających dzieci w magiczną atmosferę fantazji i marzeń, związanych z wizytą Świętego Mikołaja oraz zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia. Na tę bajkę wstęp jest bezpłatny.   (maj)

Wyniki dąbrowskiego budżetu obywatelskiego

dodane 05.12.2014
[Dąbrowa Górnicza] Aż 65 projektów, których wartość opiewa na kwotę 7 mln 321 tys. zł, będzie realizowanych w ramach drugiego budżetu obywatelskiego w Dąbrowie Górniczej. Mieszkańcy zadecydowali, że pojawią się m.in. nowe miejsca parkingowe, boiska, place zabaw i siłownie plenerowe, a także zostaną zmodernizowane chodniki, natomiast pracownie multimedialne w świetlicach środowiskowych doposażone. O drugiej edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego zdecydowało prawie 22 tys. mieszkańców, którzy wzięli udział w listopadowym głosowaniu. – Głosy internetowo oddało 5 691 mieszkańców, tradycyjnie głosowało 16 167. Najwyższą frekwencję, 89,72 %, odnotowano w Łęce. Najmniej mieszkańców, 4,38%, zaangażowało się na Alejach – powiedział Piotr Drygała, kierownik Biura Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej. Poszczególne wyniki dla każdej z dzielnic można znaleźć na stronie internetowej https://twojadabrowa.pl/index.html. Dąbrowianie, w 30 dzielnicach na które podzielono miasto, mogli rozdysponować 8 mln zł. W całym mieście zgłosili 236 propozycji. Żadna nie wpłynęła ze Starej Dąbrowy. Po weryfikacji możliwości wykonania, opracowaniu kosztorysów, po 29 Dzielnicowych Forach Mieszkańców, wyklarowała się lista 167 zadań, które trafiły pod głosowanie. Do 65 z wybranych projektów doszedł jeszcze jeden. Z części środków, które pozostały w dzielnicach, wykonany zostanie dodatkowy projekt w Łęce. To „nagroda” za najwyższą frekwencję podczas głosowania. Pozostałe „resztówki” i pula niewykorzystana w Starej Dąbrowie będzie przeznaczona na ewentualne dofinansowanie przedsięwzięć, gdyby w trakcie realizacji pojawiły się nieprzewidziane koszty. – Zeszłoroczna edycja budżetu partycypacyjnego pokazała, że podczas realizacji zadań mogą pojawić się niezaplanowane koszty. Musieliśmy sprostać temu wyzwaniu i zapewnić odpowiednie finansowanie. Dzięki temu realizacja zdecydowanej większości zadań jest już zakończona, pozostałe cztery zostaną sfinalizowane do końca roku – podkreślił Zbigniew Podraza, prezydent miasta. W poprzedniej edycji DBP do podziału było 5 mln zł. Dąbrowianie wybrali 54 projektów. „Resztówki” niewykorzystane w dzielnicach, w „nagrodę” za największą frekwencję, przeznaczono na dwa dodatkowe zadania w Okradzionowie. W całym mieście wszystkie przedsięwzięcia kosztowały prawie 6 mln 200 tys. zł. W mieście trwają już przygotowania do trzeciej odsłony budżetu obywatelskiego. Wadom i zaletom dotychczasowych edycji, a także rozwiązaniom, jakie można zastosować w przyszłym roku, poświęcone będzie spotkanie zaplanowane na 9 grudnia. Rozpocznie się o godz.16.30 w sali nr 2 Urzędu Miejskiego. Wezmą w nim udział eksperci i partnerzy z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych STOCZNIA oraz Instytutu Spraw Publicznych. Udział w spotkaniu należy potwierdzić elektronicznie na adres ngo.dabrowagornicza@gmail.com lub telefonicznie:32 295 96 38.   (maj)

Ile wilka jest w psie?

dodane 05.12.2014
[Będzin] Zastanawialiście się kiedyś ile wilka jest w psie, albo jak udzielić pierwszej pomocy czworonogom? Odpowiedzi na te pytania będzie można znaleźć już 12 grudnia o godz. 17.00 podczas wykładu organizowanego przez będziński Związek Kynologiczny. Właśnie ruszyły zapisy na to wydarzenie.   – Na wykład zapraszamy wszystkich chętnych. Dla członków Oddziału ZKwP Będzin wykład jest darmowy. Zbieramy chętnych, jeśli okaże się, że będzie ich dużo, wynajmiemy dużą salę wykładową. Nie wykluczamy wtedy, że będzie symboliczna opłata dla osób, które nie są członkami ZKwP Będzin – informuje Mariola Rajczyk z będzińskiego biura Związku Kynologicznego.   Wykład na temat „Ile wilka jest w psie”, czyli analiza ewolucji jaką przeszły psy oraz na temat pierwszej pomocy udzielanej psom poprowadzi Dariusz Kmiecik, instruktor szkolenia psów Związku Kynologicznego w Polsce oraz licencjonowany pozorant, czyli osoba mająca zezwolenie na uczenie psów obrony. Dariusz Kmiecik jest też specjalistą do spraw kynologii policyjnej oraz wielokrotnym reprezentantem Polski w mistrzostwach świata psów obrończych i tropiących. Zawodowo szkoli psy, jest kierownikiem sekcji szkoleń w będzińskim oddziale ZKwP i posiada hodowlę owczarków niemieckich. Na koniec wykładu przewidziana jest wspólna dyskusja.   Jak informuje Mariola Rajczyk, jest to pierwszy taki wykład w Polsce, ale planowane jest uruchomienie cyklu spotkań, podczas których będą poruszane różne tematy z zakresu kynologii.   Zapisy przyjmowane są do 9 grudnia w siedzibie oddziału (przy ulicy Rybnej 1),bądź mailowo biuro@zkwp.bedzin.pl.   (maj)

Sławków przeciwny odpadom z Salwadoru

dodane 05.12.2014
[Powiaty] Ostry i jednomyślny sprzeciw wobec planów utylizacji w Dąbrowie Górniczej toksycznych odpadów z Salwadoru wyrazili w specjalnej uchwale sławkowscy radni. Sprawa transportu i unieszkodliwienia odpadów tuż przy granicy Sławkowa była jednym z punktów zwołanej na środę 3 grudnia sesji Rady Miejskiej. Wcześniej burmistrz Rafał Adamczyk spotkał się w tej sprawie z władzami Dąbrowy Górniczej. – Od kilku dni do władz miasta docierają bardzo wyraźne sygnały od mieszkańców Sławkowa, jak również i Strzemieszyc, zaniepokojonych tym tematem. Sprawa w sposób oczywisty dotyczy nie tylko samej Dąbrowy Górniczej, gdzie znajduje się firma mająca zutylizować odpady z Salwadoru. Strzemieszyce  graniczą przecież ze Sławkowem. Stąd też nasze działania – wyjaśniła przewodnicząca rady, Marta Rus. W przyjętym przez radnych stanowisku czytamy:   „W związku z planowaną w Dąbrowie Górniczej utylizacją odpadów niebezpiecznych, pochodzących z Salwadoru, na których sprowadzenie do Polski w dniu 20 października 2014 roku zezwolił Główny Inspektor Ochrony Środowiska, Radni Rady Miejskiej w Sławkowie wyrażają stanowczy sprzeciw. Ponieważ Miasto Sławków graniczy z  Miastem Dąbrowa Górnicza na odcinku dzielnicy Strzemieszyce, w której to dzielnicy znajduje się spalarnia śmieci domagamy się cofnięcia w/w zezwolenia wydanego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska oraz wnioskujemy o wstrzymanie przedmiotowego transportu. Nie potrafimy również zrozumieć, dlaczego odpady te mają trafić do Polski, kiedy po drodze z Salwadoru jest wiele równie nowoczesnych instalacji, które prawdopodobnie są w stanie unieszkodliwić tego typu odpady. Oczekujemy także kontroli spalarni Sarpi Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o., zlokalizowanej w Dąbrowie Górniczej przy ul. Koksowniczej 16, w której planowane jest unieszkodliwienie przedmiotowych odpadów w zakresie skuteczności posiadanych instalacji ochrony środowiska.”   (s)  

I Gala Wolontariatu w Łazach

dodane 05.12.2014
[Powiaty]   Kilkadziesiąt prywatnych osób, także firm i społeczników otrzyma po raz pierwszy w historii Łaz tytuły „Darczyńcy Roku”, „Laur wolontariatu” oraz specjalne wyróżnienia. I Galę Wolontariatu organizuje Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach 5 grudnia o godz. 17.00 w Miejskim Ośrodku Kultury.   – Wolontariat nie jedno ma imię – podkreśla Bożena Strzelecka-Kłopot, kierownik OPS w Łazach. – Dlatego wśród wyróżnionych znajdują się osoby wspierające nas np. finansowo, ale także poświęcające swój wolny czas, czy pomagające w zatrudnianiu naszych podopiecznych. Podczas Gali Wolontariatu w Łazach najważniejsze będą jednak dzieci, które od darczyńców otrzymają paczki świąteczne. Nie będzie to zatem typowa gala. Mogę zdradzić, że dzieci podziękują za prezenty piosenką „I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem” – dodała kierownik OPS w Łazach, podkreślając, że Ośrodek Pomocy Społecznej w Łazach nie chce być postrzegany tylko i wyłącznie jako miejsce otrzymywania zasiłków. – Stawiamy na kontakty z dobroczyńcami, wolontariuszami. Liczba świadczeń zmniejsza się, a planowane zmiany w ustawie o pomocy społecznej zachęcać będą do aktywności w poszukiwaniu sponsorów i bliskich kontaktów właśnie z wolontariuszami – podkreśliła Bożena Strzelecka-Kłopot. Podczas Gali Wolontariatu w Łazach wyróżnione zostaną m.in. firma Virtu, która tylko w ciągu jednego roku przekazała potrzebującym z OPS w Łazach blisko 4 tony żywności. Wspierała Ośrodek także poseł Anna Nemś, opłacała letnie wakacje dla dzieci oraz przygotowanie paczek świątecznych, noworocznych i wielkanocnych. Z kolei firma Dolomity ufundowała blisko 50 paczek świątecznych.   Wolontariat to jednak nie tylko wsparcie finansowe. Podczas gali organizatorzy nie zapomną także o trzech radnych z Łaz, którzy w wolnym czasie rozwozili pomoc dla podopiecznych Ośrodka. Wśród wolontariuszy jest także Jacek Szaleniec, filantrop z prawdziwego zdarzenia, który wspólnie ze znajomi zbiera pieniądze dla potrzebujących, organizuje pomoc i roznosi dary.   – Jest także rodzina Horbatiuk, która od 2 lat przekazują nam nowe ubranka dla dzieci, organizują także paczki. Nie zapominamy także o wolontariuszce z Centrum Kariery Zawodowej, która od roku na bieżąco nam pomaga w zatrudnianiu naszych podopiecznych. Jest to już 41 osób. Coraz więcej osób chce pomagać i robi to z potrzeby serca – podkreśliła Bożena Strzelecka-Kłopot. I Gala Wolontariatu w Łazach organizowana jest pod honorowym patronatem burmistrza Łaz Macieja Kaczyńskiego.   (s)  
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 Starsze

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl