Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W regionie

Finał przeglądu „Zabawy z Melpomeną”

dodane 02.11.2015
[Region, Sosnowiec] Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących w Dąbrowie Górniczej został laureatem pierwszej nagrody Zagłębiowskiego Przeglądu Teatrów Amatorskich pod nazwą „Zabawy z Melpomeną”, którego finałowe starcie zakończyło 30 października pierwszą edycję Sosnowieckiej Jesieni Teatralnej.   Na scenie w Auli Biblioteki Głównej wystąpiło 6 drużyn, a dokładniej 5 zespołów i 1 solistka. Jury, dyrektor Teatru Zagłębia Zbigniew Leraczyk, dyrektor MBP w Sosnowcu Elwira Kabat-Georgijewa i koordynatorka Sosnowieckiej Jesieni Teatralnej Małgorzata Toczkowska, miało nie lada orzech do zgryzienia. Młodzi aktorzy zaprezentowali bowiem całe spektrum teatralnych możliwości. Był więc teatr lalkowy, moralitet, monodram, a nawet teatr absurdu.   Ostatecznie, pierwszą nagrodę przyznano Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno-Wychowawczemu dla Dzieci Słabo Widzących w Dąbrowie Górniczej. Dwa drugie miejsca: „Trzynastce” z V Liceum Ogólnokształcącego im. K. J. Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej i Szkolnemu Teatrowi „Du-cha” z Gimnazjum nr 16 w Sosnowcu, a trzecie grupie „Stach” z II Liceum Ogólnokształcącego im. S. Wyspiańskiego w Będzinie. Wyróżnienia otrzymali: „Teatr Umowny” z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Sosnowcu i Zespół Szkół Specjalnych nr 2 w Sosnowcu.   Przegląd dał uczestnikom i ich publiczności wiele powodów do uśmiechu, ale także wzruszeń, które zostały nagrodzone owacją na stojąco. Wszystko w duchu zdrowej i inspirującej artystycznej rywalizacji.   Przegląd stanowił część projektu MBP „I Sosnowiecka Jesień Teatralna", dofinansowanego ze Środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach konkursu grantowego „Teatr 2015 – Promesa: 250-lecie teatru publicznego w Polsce. Edukacja teatralna".   (s)

Rekord pobity! – podsumowanie V Europejskiego Kongresu MŚP

dodane 02.11.2015
[Region] 6000 uczestników, 3 dni debat i spotkań, 63 panele dyskusyjne, 12 wydarzeń towarzyszących, 400 gości zagranicznych z 42 krajów oraz 100 wystawców Targów Biznes Expo. Tak w liczbach przedstawia się podsumowanie piątego Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.  A na dodatek historyczne – na skalę międzynarodową – spotkanie młodych przedsiębiorców z Polski, Europy i Stanów Zjednoczonych, którzy ustalili wspólną deklarację określającą stanowisko dotyczące negocjowanego właśnie pomiędzy Komisją Europejską i rządem USA porozumienia TTIP – Transatlantyckiego Partnerstwa w Dziedzinie Handlu i Inwestycji. „Katowicka deklaracja” ma być oficjalnym głosem broniącym ich interesów, który wkrótce trafi do stron negocjujących umowę. Piąty Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw pozwolił  poznać problemy z jakimi borykają się przedsiębiorcy, teraz nadszedł czas, aby wszystkie wnioski zebrać i przekazać je na ręce najwyższych władz w Polsce, samorządów, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców. Kongres po raz pierwszy odbył się w oddanym w tym roku do użytku Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, które stało się wizytówką miasta i głównym miejscem spotkań biznesowych w regionie. Podczas konferencji prasowej inaugurującej Kongres, Jerzy Buzek, poseł Parlamentu Europejskiego i Przewodniczący Komitetu Honorowego V Europejskiego Kongresu MŚP podkreślił rolę, jaką pełni sektor MŚP w gospodarce Polski i Europy. – To właśnie mali i średni przedsiębiorcy są rdzeniem i krwioobiegiem polskiej gospodarki – powiedział. Tę deklarację potwierdzają dane, które na konferencji prasowej przedstawiła Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. MŚP stanowią bowiem 99% firm w Polsce, czyli aż 70% miejsc pracy i 48,5% PKB. Swoje wsparcie dla idei Kongresu wyrazili również prezydent Andrzej Duda i premier  Ewa Kopacz. –  Konieczne są ułatwienia w zakładaniu firm, zapewnienie równości szans na rynku, przejrzystość i jednoznaczność przepisów podatkowych. Trzeba przy tym zadbać nie tylko o sam wzrost gospodarczy,  który jest bardzo ważny,  ale także o zrównoważony rozwój kraju, o łączenie celów ekonomicznych z równie istotnymi celami społecznymi – napisał w liście przesłanym do uczestników Kongresu prezydent Andrzej Duda.  Z kolei Ewa Kopacz zwracała uwagę jak ważną rolę w budowaniu polskiej gospodarki pełni kreatywność, pracowitość i determinacja małych i średnich przedsiębiorstw. Ponad 60 paneli skupiało się wokół najważniejszych zagadnień związanych z sektorem MŚP. Dużą wagę przywiązano do takich tematów jak rozwijanie biznesu w ramach rodzinnych struktur, korzystanie z nowoczesnych technologii, bariery prawno-administracyjne, współpraca z nauką i samorządem oraz internacjonalizacja przedsiębiorstw. Głównym przesłaniem jest siła współpracy i dialog z otoczeniem, które są podstawą do prawidłowego funkcjonowania każdej z firm. Dzięki bogatemu programowi i szerokiej ofercie wydarzeń, każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Nie zabrakło inspiracji, doświadczenia i dobrych praktyk z zakresu prowadzenia własnej działalności i możliwości rozwoju firmy. Oprócz paneli i warsztatów uczestnicy mieli okazję zapoznać się z ofertą usług i produktów dla sektora MŚP podczas Targów Biznes Expo. Targi trwały trzy dni i stworzyły nie tylko tradycyjną przestrzeń targową, ale również wyspy wiedzy i wynalazków. Po raz kolejny przyciągnęły liczne grono zainteresowanych oraz zaowocowały wymianą doświadczeń i nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych. Uzupełnieniem tematyki był specjalny program dla młodych przedsiębiorców, w ramach którego przygotowano warsztaty i panele zorganizowane przez Forum Młodych Przedsiębiorców, m.in. okrągły stół dotyczący umowy TTIP pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi, praktyczne warsztaty Akademii Marketingu i Sprzedaży z zakresu social mediów, kształtowania wizerunku firmy w internecie, e-commerce, a także dwa panele dyskusyjne: „Młody Przedsiębiorca w Polsce i Europie” i „Gdzie jesteśmy? Ekosystem startupowy w Polsce na tle Europy i Stanów Zjednoczonych”. Dodatkowo odbył się zjazd delegatów organizacji członkowskich Europejskiej Konfederacji Młodych Przedsiębiorców „YES for Europe”.   W trakcie Kongresu odbyło się również 10 spotkań młodych przedsiębiorców z liderami biznesu i mediów zorganizowanych w ramach ścieżki Future Enterpreneurs 2015 przez Forum Młodych RIG w Katowicach.   (s)  

Akcja „Znicz 2015” pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

dodane 30.10.2015
[Region] Dzisiaj rusza coroczna ogólnopolska akcja „Znicz”. W najbliższych dniach nad bezpieczeństwem podróżujących będzie czuwać kilka tysięcy mundurowych, którzy w ramach kontroli drogowych sprawdzać będą m.in. trzeźwość osób kierujących pojazdami. Podobnie jak przed rokiem, podczas akcji funkcjonariusze będą zachęcać kierowców do oznakowania auta naklejką „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Gest ten, będący manifestem odpowiedzialnej postawy za kółkiem, uczyniło już niemal 2 200 000 polskich kierowców.   Policja, partnerująca inicjatywie „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, wręczać będzie naklejki z tym samym hasłem kierowcom, których trzeźwość zostanie potwierdzona podczas kontroli przeprowadzanych w ramach akcji „Znicz”. Organizator kampanii, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, przeznaczył na ten cel 300 tys. naklejek. Ich dystrybucja wśród kierowców podróżujących do nekropolii to kontynuacja działań prowadzonych już kolejny rok w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji. – Połączenie wzmożonych kontroli z nagradzaniem odpowiedzialnych postaw stwarza szansę na skuteczniejszą promocję trzeźwości wśród kierowców, bez której, zwłaszcza w okresach nasilonego ruchu związanego ze świątecznymi wyjazdami, niemożliwe jest zachowanie bezpieczeństwa na drogach – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.   Pomimo malejącej liczby wypadków drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców, problem wciąż istnieje. Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, iż jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest przyzwolenie społeczne na takie zachowanie.   – W tegorocznej edycji kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na fakt, że za bezpieczeństwo na drodze odpowiadają nie tylko kierowcy. Bardzo wiele zależy od postawy osób bliskich i pasażerów, którzy pozwalając osobie nietrzeźwej wsiąść za kierownicę, stają się współodpowiedzialni za zagrożenie, jakie stwarza pijany kierowca – mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. – O tej współodpowiedzialności przypominają naklejki ze znakiem przekreślonych kluczyków dystrybuowane w ramach kampanii. Widniejące na nich hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wyrazem troski o bezpieczeństwo nie tylko osób kierujących pojazdami, ale także pasażerów oraz innych użytkowników dróg – dodaje dyrektor Gut.   Dzięki dotychczasowej współpracy z Policją oraz licznym gronem partnerów reprezentujących zarówno sektor publiczny, jak i prywatny, naklejki trafiły w ręce blisko 2 200 000 kierowców, którzy umieszczając je na tylnej szybie samochodu, otwarcie wyrazili swój sprzeciw wobec jazdy „na podwójnym gazie”.   (s)    

Kwesta na będzińskich cmentarzach

dodane 30.10.2015

Wściekłe „Rottweilery” atakują MKS

dodane 30.10.2015
[Dąbrowa Górnicza] Po pierwszym sukcesie w nowym sezonie, koszykarze MKS-u Dąbrowa Górnicza chcą wygrać po raz pierwszy przed własną publicznością. Łatwo jednak nie będzie, bo do Hali Centrum przybywają „Rottweilery” z utytułowanego Anwilu Włocławek, które rozszarpują rywala za rywalem. 22 sekundy – na tyle przed końcem ostatniego meczu w Lublinie MKS Dąbrowa Górnicza wyszedł na prowadzenie, którego już nie oddał. – Trzeba grać do końca i wierzyć, że się wygra. Szczególnie, że nie przegrywaliśmy wysoko, a graliśmy źle, czyli niewiele należało poprawić, żeby wyjść zwycięsko z tego spotkania – wspomina pierwszy triumf dąbrowskiej ekipy w tym sezonie Piotr Pamuła. Rzucającego MKS-u czeka w sobotę „podróż sentymentalna”, gdyż do Dąbrowy przyjeżdża Anwil, w którym Pamuła spędził ostatnie dwa sezony, choć ten drugi przerwany błyskawicznie przez kontuzję. – To kompletnie inny zespół niż wtedy, gdy ja tam przebywałem. Nie podchodzę do tego meczu w żaden specjalny sposób, to kolejna robota do wykonania. Chcemy wygrać, tak jak z każdym innym przeciwnikiem – dodaje nowe ogniwo drużyny z Alei Róż. Rzeczywiście, po poprzednim słabszym sezonie utytułowany klub z Włocławka w obecnych rozgrywkach imponuje. W Anwilu zapowiadają, że są „głodni zwycięstw”, a w jego składzie roi się od gwiazd. Wystarczy wspomnieć, że grają tam m.in. Chamberlain Oguchi – MVP tegorocznego AfroBasketu, David Jelinek – który z kadrą Czech wywalczył 7. pozycję na EuroBaskecie i miejsce w turnieju kwalifikacyjnym do najbliższych igrzysk olimpijskich, a także reprezentant Polski Robert Skibniewski. Mimo że włocławianie są w tym sezonie niepokonani, koszykarze MKS-u obiecują walkę o pierwsze, tym razem domowe, zwycięstwo w rozgrywkach. – Wiemy, że kibice na nie czekają. My też czekamy i mocno wierzymy w to, że w sobotę do domów rozejdziemy się z uśmiechami na twarzach – przekonuje Piotr Pamuła. Damian Juszczyk foto: Adrianna Antas /MKS Dąbrowa Górnicza

Szansa na nagrody dla szkół

dodane 30.10.2015
[Region] Ponad 200 zestawów nagród, w tym najnowocześniejszy sprzęt multimedialny, czeka na szkoły podstawowe i gimnazjalne, które wezmą udział w wyjątkowej zabawie, poszerzając jednocześnie wiedzę swoich uczniów o zdrowym odżywianiu. Na zgłoszenia do konkursu Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” organizator czeka tylko do 23 listopada. Jak mleko trafia do kartonów i co to jest glutaminian sodu? Blisko 4000 uczniów z całej Polski, którzy biorą udział w konkursie Tesco dla Szkół, już to wie. Duża dawka praktycznej wiedzy, a do tego setki nagród, czeka także na uczniów ze szkół naszego regionu. Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” przeprowadzonego na zlecenie programu Tesco dla Szkół, polskie dzieci mają znikomą wiedzę o żywności, nie rozpoznają zdrowego jedzenia, niewiele wiedzą o jego składzie i pochodzeniu Prawie połowa dzieci z województwa śląskiego uważało, że po zmianach w przepisach dotyczących asortymentu w sklepikach, 1 września nadal będzie można kupić drożdżówki, podobnie 46 % sądziło, że znajdzie tam słodki napój. Jak zmienić nawyki żywieniowe naszych dzieci? Usunięcie „śmieciowego jedzenia” ze szkół to tylko jedna strona medalu. Warto zadbać o motywację dzieci, poszerzenie ich wiedzy, a także – wprowadzenie wśród nich mody na mądre wybory żywieniowe. Wyjątkową pomoc dla wszystkich szkół oferuje program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Co jest jego siłą? Praktyczne podejście do tematu zdrowego odżywiania. Uczniowie zamiast czytać i uczyć się na pamięć informacji o żywności, będą mogli wszystkiego sami doświadczyć – upiec chleb na bazie zakwasu własnej produkcji, odwiedzić lokalnych producentów, by dowiedzieć się, jak powstaje mleko czy wreszcie uczyć się mądrych wyborów przy sklepowej półce dzięki czytaniu i rozumieniu etykiet. Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to pierwszy w Polsce program edukacyjny w całości oparty na fabule, w którym uczniowie poczują się jak bohaterowie gry. Ich misją będzie… uratowanie świata. Ich przewodnikami będą bohaterowie fabuły, ale także sami nauczyciele, którzy dzięki zestawom materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia lekcji wprowadzą uczniów w niezwykły świat fabuły programu. Ponad 200 nauczycieli, którzy już uczestniczą w programie, potwierdza atrakcyjność tej metody. – Pomysł okazał się bardzo ciekawy. Zwłaszcza że do działania motywował nas znany youtuber JDabrowsky. Zainspirowani filmikami i prezentacjami postanowiliśmy przygotować plakat. Zadanie było łatwe, bo organizatorzy konkursu dostarczyli nam pakiet niezbędnej wiedzy – mówi Agnieszka Zaręba-Furgol, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 23 z Sosnowca.   Pierwszą szansę na nagrody w programie będą miały szkoły, które przyślą zgłoszenia do konkursu reklam społecznych do 23 listopada. Będą one walczyć o 22 nowoczesne nagrody multimedialne. Natomiast pula nagród licząca ponad 200 zestawów czeka w całym konkursie, w którym można bawić się i walczyć o nagrody aż do 15 kwietnia 2016 roku. Aby zgłosić szkołę do konkursu, nauczyciel musi zarejestrować się na stronie www.tescodlaszkol.pl i założyć zespół dla swoich uczniów. W konkursie mogą brać udział wszystkie szkoły podstawowe i gimnazjalne, w tym szkoły specjalne. Program wpisuje się w podstawy programowe kilku przedmiotów (w zależności od wybranych zadań). Ponadto uczniowie gimnazjów mogą w jego ramach zrealizować Projekt Gimnazjalny.   (s)

Rejestracja paragonów tylko do soboty!

dodane 30.10.2015
[Region] Narodowa Loteria Paragonowa to akcja promująca właściwe nawyki konsumenckie i uczciwą konkurencję wśród przedsiębiorców. Jej atrakcyjność polega na możliwości wygrania cennych nagród. 16 listopada odbędzie się pierwsze losowanie – wezmą w nim udział wystawione w październiku paragony, które zostaną zarejestrowane do końca tego miesiąca. Do wygrania są 2 tablety iPad Air 2 oraz samochód osobowy Opel Astra. W akcji nadzorowanej przez Ministerstwo Finansów może wziąć udział każda pełnoletnia osoba. Aby spróbować szczęścia w losowaniu atrakcyjnych nagród, wystarczy na stronie internetowej www.loteriaparagonowa.gov.pl zarejestrować paragon fiskalny opiewający na kwotę minimum 10 zł. Każdy pełnoletni uczestnik loterii może zgłosić dowolną liczbę paragonów – ważne jest jednak, by uczynił to w miesiącu ich wystawienia. Jeśli termin zostanie przekroczony, dowody sprzedaży stracą ważność i nie będą mogły brać udziału w listopadowych losowaniach. Zarejestrowane paragony należy zachować – w przypadku wygranej, szczęśliwy los będzie poddany weryfikacji i stanie się podstawą do wydania nagrody. Rejestracja paragonu fiskalnego nie sprawia trudności, nie zajmuje dużo czasu i nie wymaga posiadania dodatkowych dokumentów. Niemniej nasz udział w losowaniu będzie zależał od tego, czy poprawnie wypełnimy formularz zgłoszeniowy. Co powinno się w nim znaleźć? – Żeby nasz paragon fiskalny został zarejestrowany, musimy wprowadzić do formularza zgłoszeniowego następujące dane: numer unikatowy kasy rejestrującej, NIP firmy, z której pochodzi dokument, datę sprzedaży, kolejny numer wydruku oraz kwotę brutto. Jeżeli to będzie nasz pierwszy paragon, konieczne okaże się również podanie danych osobowych, takich jak numer telefonu i adres e-mail – tłumaczy Marcin Ciechowicz, ekspert Polskiego Centrum Kas Fiskalnych. Dane te to doskonała okazja do sprawdzenia, czy w konkretnym punkcie handlowym otrzymaliśmy – zgodnie z przepisami – właściwy wydruk potwierdzający sprzedaż, czy też innego rodzaju dokument. – Regulamin Narodowej Loterii Paragonowej skłania do weryfikacji dokumentu, który wydał nam przedsiębiorca. W losowaniach mogą brać udział jedynie poprawnie wystawione paragony fiskalne – wszelkiego rodzaju potwierdzenia płatności kartą, faktury VAT czy tzw. rachunki kelnerskie nie będą brane pod uwagę – nadmienia Marcin Ciechowicz. Te same zasady dotyczą branży premiowanej. Co kwartał odbędzie się dodatkowe losowanie nagrody specjalnej, czyli samochodu osobowego Opel Insignia. Wezmą w nim udział paragony pochodzące z wytypowanej na dany czas branży. Obecnie należą do niej usługi świadczone w salonach fryzjerskich i gabinetach kosmetycznych. Narodowa Loteria Paragonowa kusi nagrodami, ale wspólna zabawa nie jest celem samym w sobie. Formuła akcji ma również charakter edukacyjny: jej zadanie to uświadomienie Polakom, jak ważnym dokumentem jest paragon fiskalny – nie tylko z punktu widzenia praw konsumenta do zwrotu lub reklamacji, ale także ze względu na uczciwą konkurencję wśród przedsiębiorców, którzy odprowadzają należne podatki. Loteria przyczynia się zatem do sukcesywnej likwidacji „szarej strefy” oraz wzmocnienia narodowej gospodarki. Akcja ruszyła 1 października i od samego początku zyskiwała coraz większą sympatię społeczeństwa. Świadczą o tym liczby: już w pierwszym tygodniu loterii zarejestrowano milion paragonów, zaś obecnie jest ich ponad 5 500 000. Czas trwania zabawy został zaplanowany na okrągły rok. Jeśli jej popularność nie osłabnie – istnieje duże prawdopodobieństwo, że potrwa kolejne pół roku.   (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

PRACA

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl