Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W regionie

Uczestniczyli w praktykach zawodowych we Włoszech  i Wielkiej Brytanii

dodane 04.01.2017
[Będzin] Uczniowie Zespołu Szkół Techniczno – Usługowych w Będzinie mieli w minionym roku szansę odbycia czterotygodniowej praktyki w Wielkiej Brytanii lub we Włoszech realizując projekt „Dobre praktyki – lepszy start w przyszłość” w ramach programu  Erasmus Plus. Na praktyki wyjechały już cztery grupy młodzieży, po dwie do każdego z  krajów partnerskich. Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję poznania realiów rynków pracy w krajach Unii Europejskiej, wymogów stawianych pracownikom przez pracodawców i przez klientów. Doskonalili swoje kompetencje społeczne i umiejętności językowe, ale przede wszystkim – przeżyli przygodę, która może okazać się ważna w ich życiu zawodowym. Możliwości oferowane w projekcie okazały się bardzo atrakcyjne dla młodzieży, dlatego w procesie rekrutacyjnym wzięło udział wielu chętnych. Spośród 72 aplikujących uczniów komisja rekrutacyjna wyłoniła najlepszych, spełniających kryteria zawarte w regulaminie. Punkty przyznawane były za ocenę z zachowania, ocenę z języka angielskiego, oceny z przedmiotów zawodowych (określonych szczegółowo w regulaminie rekrutacji dla poszczególnych grup zawodowych) oraz dodatkowo za udział w różnego rodzaju konkursach i zawodach sportowych. Po podsumowaniu  punktów wyłonione zostały cztery grupy uczestników oraz listy rezerwowe. W efekcie w maju i we wrześniu 2016 roku łącznie 44 uczniów klas trzecich technikum odbywało praktyki zawodowe w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Byli to młodzi ludzie kształcący się w zawodach: technik informatyk, technik pojazdów samochodowych, technik budownictwa, a także: technik elektronik, technik  usług fryzjerskich, technik obsługi turystycznej oraz  technik żywienia i usług gastronomicznych. Uczniowie uczestniczyli również w kursach  języków obcych (angielski i włoski), zajęciach przygotowujących  młodzież pod względem psychologicznym i kulturowym.  Zajęcia te miały na celu poznanie kultury i zwyczajów krajów partnerskich a także przygotowanie uczestników do pobytu poza domem rodzinnym, co oznacza podjęcie pełnej odpowiedzialność za siebie i innych uczestników wyjazdu, radzenie sobie ze stresem i tęsknotą za domem. Przyszli technicy budownictwa, żywienia i usług gastronomicznych, usług fryzjerskich,  obsługi turystycznej, pojazdów samochodowych przez cztery tygodnie pracowali we włoskich zakładach pracy, starannie wybranych pod kątem możliwości kształcenia uczniów. Wyposażeni w  podstawowe umiejętności porozumiewania się w języku włoskim, otoczeni opieką miejscowych koordynatorów i nauczycieli ZST-U, zdobywali praktyczne umiejętności zawodowe. Przygoda nie kończyła się na możliwości poznania standardów pracy w innym kraju – uczniowie odwiedzili Wenecję i San Marino,  poznali realia życia codziennego. Była to szansa wzbogacenia nie tylko umiejętności zawodowych, ale także zasobu wiedzy o świecie, poznania ludzi o innym sposobie myślenia, innym spojrzeniu na świat. Brytyjskie Portsmouth to drugi cel wyprawy młodzieży. Uczniowie kształcący się w zawodach: technik informatyk, technik pojazdów samochodowych, technik elektronik, technik żywienia i usług gastronomicznych wyjechali do Wielkiej Brytanii, aby poznać tamtejsze warunki pracy i skonfrontować swoje umiejętności z brytyjskimi wymogami.  Hrabstwo Hampshire oferuje uczniom także możliwości wypoczynku i kontaktu z dziedzictwem kulturowym Wielkiej Brytanii. Uczestnicy programu odwiedzili Winchester, stolicę hrabstwa, szczycącą się zamkiem przechowującym tzw. Okrągły Stół króla Artura i katedrą, w której spoczywa wielka Jane Austen. Londyn był celem kolejnej weekendowej wycieczki.   Więcej na www.zstu.pl oraz szkolnym profilu Facebook. (KP)

Debata o stanie powietrza w sezonie grzewczym

dodane 04.01.2017
[Sosnowiec] W poniedziałek 9 stycznia w Centrum Informacji Miejskiej w Sosnowcu przy ul. Warszawskiej 3/20) odbędzie się kolejna edycja „Kawiarenki Obywatelskiej". Tym razem hasłem przewodnim spotkania będzie „Czyste powietrze – stop dla smogu w Sosnowcu".   Wśród zaproszonych gości znajdą się przedstawiciele Urzędu Miasta Sosnowiec i Zagłębiowskiego Alarmu Smogowego. Usłyszeć będzie można o stanie powietrza w sezonie grzewczym w mieście oraz o działaniach jakie podejmuje i planuje miasto dla poprawy jego stanu. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać swoje pomysły na poprawienie jakości powietrza. Format spotkania przewiduje swobodną debatę z uczestnikami spotkania.   Aktywiści alarmów smogowych działających na Śląsku i Zagłębiu w 2016 roku przeanalizowali zanieczyszczenie powietrza w miastach naszego regionu. Okazuje się, że to co w Paryżu uznawane jest za największy smog od dekady, w Polsce jest na porządku dziennym, a władze nie informują mieszkańców o zagrożeniu. Z wyliczeń przygotowanych przez przedstawicieli lokalnych alarmów smogowych wynika m.in., że w roku 2016 w Sosnowcu i Dąbrowie Górniczej wystąpiło odpowiednio 24 i 30 dni z zanieczyszczeniem na tyle wysokim, że w Paryżu ogłoszono by alarm smogowy. Podobna sytuacja jest w Katowicach, gdzie smogowy alarm obowiązywałby przez 25 dni ubiegłego roku. Do rekordowych miast zbadanych przez aktywistów należą Zabrze i Rybnik – w każdym z nich alarm obowiązywałby aż przez 47 dni w roku! W Zabrzu tylko w styczniu 2016 roku wystąpiło aż 14 dni alarmowych wg. norm paryskich.   W listopadzie minionego roku w Ministerstwie Środowiska Polski Alarm Smogowy, zrzeszający między innymi alarmy smogowe ze Śląska i Zagłębia, złożył petycję w sprawie obniżenia progów alarmowych i rzetelnego informowania mieszkańców o złej jakości powietrza, podpisaną przez ponad 10 000 obywateli.  – Niestety, na razie nie widać żadnych działań. Czy Polacy mają inne płuca niż mieszkańcy Europy Zachodniej? Czy nasze zdrowie jest mniej warte? Trudno znaleźć racjonalne wytłumaczenie, dlaczego nie jesteśmy rzetelnie informowani o złej jakości powietrza – zaznacza Rafał Psik z Zagłębiowskiego Alarmu Smogowego.   (s)

„Zagrożeni ulubieńcy. Przyroda Zagłębia Dąbrowskiego” – konkurs plastyczny dla miłośników ekologii

dodane 04.01.2017
[Sosnowiec] Miejska Biblioteka Publiczna w Sosnowcu serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w drugiej edycji ekologicznego konkursu plastycznego „Zagrożeni ulubieńcy. Przyroda Zagłębia Dąbrowskiego”. Konkurs przeznaczony dla dzieci w wieku 5-12 lat, współorganizowany wraz z portalem czasdzieci.pl, odbywa się w ramach akcji MBP „Odśnieżamy tajemnice Sosnowca, czyli ferie z biblioteką”, przygotowanej z okazji jubileuszu 115-lecia miasta. Do wygrania atrakcyjne nagrody rzeczowe.   Konkurs odbywać się będzie w dwóch grupach wiekowych: 5-8 lat i 9-12 lat. Każdy autor może zgłosić do konkursu jedną, samodzielnie przygotowaną pracę. Ma to być obrazek przedstawiający zwierzę lub zwierzęta zagrożone wyginięciem, zamieszkujące tereny Zagłębia Dąbrowskiego, wykonany na papierze, płaski, format max. A2 . Technika wykonania pracy jest dowolna (organizatorzy nie przyjmują grafik komputerowych i form przestrzennych). Prace dostarczone na konkurs muszą być pracami własnymi, które nie były wcześniej publikowane i nagradzane. Należy je przesłać pocztą do 24 stycznia 2017 r. na adres: Miejska Biblioteka Publiczna – Filia nr 15, ul. Kisielewskiego 9A, 41-221 Sosnowiec, z dopiskiem „Konkurs – Zagrożeni ulubieńcy” lub dostarczyć osobiście do każdej placówki MBP na terenie Sosnowca w godzinach ich otwarcia. Prace dostarczone po 24 stycznia nie będą oceniane. Oceny prac dokona jury powołane przez Organizatora. Jury oceniać będzie: komunikatywność i jasność przekazu graficznego, oryginalność, pomysłowość i kreatywność ujęcia tematu, estetykę wykonania pracy, samodzielność i zgodność z tematem. Przyznane zostaną – w obu kategoriach wiekowych – po 3 nagrody główne: za zajęcie I, II, III miejsca oraz wyróżnienia. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane na wystawie pokonkursowej oraz opublikowane na stronach portalu www.czasdzieci.pl. Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród odbędzie się w Filii nr 15 przy ul. Kisielewskiego 9A, w terminie 27 stycznia 2017 r. o godz. 11.00.   Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sosnowcu pod adresem: www.biblioteka.sosnowiec.pl. Wszelkie pytania należy kierować do organizatora konkursu, Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sosnowcu, tel. 32 266 43 76 lub mailowo na adres: promocja@biblioteka.sosnowiec.pl. Patronem medialnym i sponsorem części nagród jest portal www.czasdzieci.pl.   (s)

Klienci zadowoleni z obsługi w ZUS

dodane 04.01.2017
[Region] Ponad 80 proc. klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, doceniając fachowość oraz życzliwość pracowników ZUS – to wynik najnowszego badania PBS. Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 r. Dotychczas przeprowadzono trzy tego typu badania, każde na grupie 10 tys. osób w podziale: 3 tys. ubezpieczonych, 3 tys. świadczeniobiorców i 4 tys. przedsiębiorców. W najnowszym, przeprowadzonym w ostatnim kwartale ubiegłego roku – nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach Zakładu. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6 proc. więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi na salach obsługi klienta jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. badanych doceniło warunki lokalowe w jakich odbywa się obsługa klientów w ZUS, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu w jakim byli obsłużeni. Niezmiennie wysoko w badaniach PBS oceniane są materiały informacyjne przygotowywane z myślą o klientach ZUS. W kolejnych trzech badaniach 78 proc. ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie przygotowane. Niewiele mniejsze grono badanych (73 proc.) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z wcześniejszym badaniem o 5 proc., do 69 proc., wzrosła liczba osób zadowolonych z obsługi świadczonej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich dwóch etapach badań. W podsumowującym pytaniu o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.   Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego

KZK GOP - nowy sposób kupowania biletów przez komórkę

dodane 04.01.2017
[Region] KZK GOP wprowadził możliwość kupowania biletów jednorazowych za pomocą SkyCash - darmowej aplikacji na telefony komórkowe. Pasażerowie korzystający z tego rozwiązania mają też dostęp do całego szeregu dodatkowych usług, jak płatności za przejazdy pociągami, wypłacanie gotówki z bankomatów czy doładowania telefonów na kartę.   Mieszkańcy gmin, na terenie których komunikację zbiorową organizuje KZK GOP, zyskali możliwość kupowania biletów przy użyciu aplikacji mobilnej SkyCash. Rozwiązywanie pozawala dokonać zakupu w każdym miejscu, 24 godziny na dobę, bez odliczania drobnych czy szukania otwartego punktu sprzedaży. Bilety nie różnią się cenowo od swoich papierowych odpowiedników. Po pobraniu SkyCash i zarejestrowaniu się w systemie pierwszy bilet w cenie do 4 zł można skasować za darmo.   Korzystanie z aplikacji jest bardzo proste. Wystarczy uruchomić SkyCash w telefonie, wybrać rodzaj biletu i potwierdzić zamiar jego skasowania. Wcześniej należy zasilić swoje konto środkami pieniężnymi, np. przelewem bankowym. Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą, dzięki czemu w ogóle nie trzeba pamiętać o zasileniach. Należność za bilety będzie wtedy pobierana bezpośrednio z konta bankowego pasażera.   Po dokonaniu płatności kartą lub środkami zgromadzonymi na koncie SkyCash bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci aplikacji. Podczas kontroli wystarczy okazać ekran telefonu z wyświetloną zakładką „Bilety do kontroli”. Pasażer może wykonać tę czynność także w trybie offline, bez konieczności łączenia się z internetem.   - SkyCash to wygodny sposób na kupowanie biletów komunikacji miejskiej, ale także cały wachlarz innych, ułatwiających codzienne życie usług - podkreśla  Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash. - Korzystając z aplikacji można m.in. kupować bilety na pociągi ośmiu przewoźników kolejowych, doładowywać telefony na kartę, wypłacać gotówkę z bankomatów czy dokonywać płatności za domowe rachunki - dodaje Krajewski.   (s)

„Prezent urodzinowy” na dobry początek roku

dodane 03.01.2017
[Sosnowiec]   Komedia „Prezent urodzinowy” Robina Hawdona to nowa propozycja Teatru Zagłębia zrealizowana w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich. Premiera 6 stycznia. To maraton śmiechu i zaskakująca komedia omyłek, przypadków i zbiegów okoliczności. „Lepiej zastanów się dwa razy, nim przyjmiesz prezent urodzinowy od przyjaciela. Dlaczego? Wyobraź sobie taką sytuację – właśnie rozstałeś się z żoną i z okazji urodzin twój przyjaciel podarował ci upojną noc w hotelu z pewną tajemniczą kobietą” - tak rozpoczyna się opis spektaklu „Prezent urodzinowy” w Teatrze Zagłębia.   Przedstawienie realizowane jest w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich, która daje aktorom możliwość wyboru tytułu, nad którym chcą pracować i jego reżyserii. Reżyserii „Prezentu urodzinowego” podjął się Wojciech Leśniak, aktor Teatru Zagłębia, zdobywca wielu nagród, m.in. czterech Złotych Masek za role aktorskie. To już jego drugi spektakl przygotowany w Teatrze Zagłębia, po „Boeing, Boeing” Marca Camolettiego. - Gwarantujemy, że o tym wszystkim, o czym czytają państwo w gazetach, dowiadują się z telewizji, co nas na co dzień denerwuje, zapomną państwo w ciągu tych ponad dwóch godzin spędzonych w naszym teatrze – zapewnia Wojciech Leśniak, reżyser i odtwórca roli Tony'ego, zwariowanego Włocha. Poza nim w przedstawieniu zobaczymy: Agnieszkę Bałagę-Okońską, Beatę Deutschman, Przemysława Kanię i Tomasza Muszyńskiego. „Prezent urodzinowy” w Teatrze Zagłębia można będzie także zobaczyć w ramach styczniowych pokazów „Sylwester na bis”.  Bilety na Sylwester na bis są już do kupienia w cenie 55 zł (parter) i 40 zł (balkon). Kolejne seanse: 8 stycznia, niedziela, godz. 18:00; 13 stycznia, piątek, godz. 19:00; 14 stycznia, sobota, godz. 18:00; 15 stycznia, niedziela, godz. 18:00 oraz 26 stycznia, czwartek, godz. 19:00. Na zakończenie wieczoru z Sylwestrem na bis program artystyczno-kabaretowy w wykonaniu aktorów, pełen zabawny zestaw skeczy i znanych kabaretowych piosenek.   „Prezent urodzinowy” w Teatrze Zagłębia będzie również do obejrzenia w Walentynki oraz 25 i 26 lutego.       (s) Foto: Maciej Stobierski

Kino w Bibliotece – Karnawał z komedią

dodane 03.01.2017
[Sosnowiec] Styczniowe i lutowe środy w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Sosnowcu stanowić będą idealną okazję do odreagowania codziennych stresów i smutków, a to za sprawą komediowych seansów przygotowanych specjalnie dla bywalców Kina w Bibliotece. Na ekranie zagoszczą m.in.: Diane Keaton, George Clooney, Ryan Gosling, Ralph Fiennes, Scarlett Johansson, Harrison Ford i Robert DeNiro. Wstęp wolny. Ilość miejsc ograniczona!   Osiem wyśmienitych komedii – romantycznych, kryminalnych, obyczajowych, a nawet z pogranicza kina absurdu – będzie miało za zadanie wprowadzić widzów w iście karnawałowy nastrój. Seanse odbywać się będą w Oddziale dla Dzieci i Młodzieży przy ul. Parkowej 1A w środy: 4,11,18 i 25 stycznia oraz 1,8,15 i 22 lutego o godz. 18.00.   W środę 4 stycznia do obejrzenia będzie niezależny film drogi łączący cechy  komedii i dramatu. Reżyseria Jonathan Dayton i Valerie Faris. Na ekranie: Toni Collette, Steve Carell, Alan Arkin (Oscar za rolę drugoplanową!) oraz  Abigail Breslin.  Bohaterką filmu jest siedmioletnia Olive – inteligentna, urocza dziewczynka z lekką nadwagą, która marzy o zwycięstwie w konkursie piękności. Na kilka dni przed imprezą dowiaduje się, że zakwalifikowała się do finału wyborów w Kalifornii! Razem ze swoją dysfunkcyjną rodziną: bratem, który złożył śluby milczenia, dziadkiem heroinistą, wujem homoseksualistą po próbie samobójczej, ojcem, który pragnie interesu życia i matką chcącą dla nich wszystkich jak najlepiej, wyrusza w pełną niespodzianek podróż, która odmieni ich życie. Wejście do sali projekcyjnej będzie możliwe na pół godziny przed seansem i kwadrans po jego rozpoczęciu. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, organizator zastrzega sobie prawo do zamknięcia imprezy w przypadku zbyt dużej frekwencji. Tytuły poszczególnych filmów nie są reklamowane w mediach ze względu na wymogi umowy licencyjnej. Gdzie można sprawdzić repertuar Kina w Bibliotece? Na plakatach i ulotkach w Oddziale dla Dzieci i Młodzieży (ul. Parkowa 1A), poprzez wysyłany regularnie newsletter (zapisy za pośrednictwem czerwono-białej grafiki po prawej stronie witryny – pod e-katalogiem), poprzez wpisanie aktualnego hasła po kliknięciu na plakat lub slider reklamujący Kino w Bibliotece na www.biblioteka.sosnowiec.pl. Pytania o hasło należy kierować pod numer telefonu 32 266 43 76 lub do dyżurujących bibliotekarzy we wszystkich placówkach MBP oraz na adres: kinga.baranowska@biblioteka.sosnowiec.pl. Podane hasło obowiązuje przez cały rok!   (s)

Świąteczne zmagania karateków

dodane 30.12.2016

ZUS może pomóc firmie w kryzysie, ale trzeba dać mu szansę i złożyć wniosek

dodane 30.12.2016
[Region] Sukcesywnie od czerwca 2016 r. w kolejnych placówkach ZUS zmienia się sposób obsługi klientów z zadłużeniem w ZUS. Teraz bardziej przypominać będzie bezpośrednią obsługę klienta firmowego w banku. Zadłużony płatnik składek w zakresie składanych wniosków będzie obsługiwany przez wybranych pracowników Zakładu. Pomogą mu w wypełnieniu dokumentów, poprowadzą także krok po kroku przez wszystkie formalności oraz kompletowanie niezbędnej dokumentacji. W województwie śląskim nowa usługa doradcy ds. ulg i umorzeń funkcjonuje już od 2 listopada w Oddziale ZUS w Zabrzu oraz Rybniku. W pozostałych 4 Oddziałach ZUS (w Bielsku-Białej, Chorzowie, Częstochowie, Sosnowcu) doradcy ds. ulg i umorzeń rozpoczną pracę na nowym stanowisku od 30 grudnia 2016 roku.   Mamy sygnały z jednostek ZUS, które już wprowadziły tę usługę, że klienci Zakładu pozytywnie odbierają tę zmianę. Nasi klienci cieszą się, że ta sama osoba kontaktuje się z nimi na każdym etapie rozpatrzenia sprawy. Mają świadomość, że znamy wszystkie szczegóły związane z danym przypadkiem i doceniają to.     Naturalnie składki na ubezpieczenia społeczne trzeba opłacać. Jeżeli jednak zdarzy się wyjątkowa sytuacja, która w perspektywie czasu może spowodować utrudnienia w płatnościach, przedsiębiorca można wystąpić do ZUS z wnioskiem o ulgę w postaci odroczenia płatności składek. Jest to zdecydowanie korzystniejsze rozwiązanie, niż świadome budowanie zaległości na koncie w ZUS. Odroczenie terminu płatności składek na ubezpieczenie społeczne może pomóc firmie przetrwać kryzys, tymczasem przedsiębiorcy rzadko składają wnioski o ulgę. Dzięki odroczeniu należności, nie będą one kierowane do przymusowego dochodzenia w trybie egzekucji. Przedsiębiorca ma więcej czasu na rozwiązanie kryzysu w swojej firmie i zgromadzenie środków niezbędnych na opłatę składek. Ponadto nie są naliczane odsetki za zwłokę od nieopłaconych składek, których termin płatności został odroczony. Naliczana jest co prawda opłata prolongacyjna, jest ona jednak o połowę niższa od odsetek. Odroczenie może dotyczyć jedynie płatności bieżących i przyszłych. Z wnioskiem należy wystąpić najpóźniej w dniu terminu płatności. Warunkiem jest dotychczasowy brak zaległości w opłatach składek, także tych których termin opłaty wypada po złożeniu wniosku. Dopiero umowa wskaże termin, od którego zacznie działać odroczenie. Wcześniej zawarty i trwający układ ratalny zawarty z ZUS-em nie stanowi przeszkody do wystąpienia z wnioskiem o odroczenie. Wniosek musi być dobrze umotywowany, należy pamiętać, że dotyczy on sytuacji wyjątkowych i liczyć się z tym, że samo złożenie wniosku nie znaczy, że ulga zostanie przyznana. Wnioski o odroczenie terminu płatności rozpatrywane są niezwłocznie, w terminie 14 dni od dnia skompletowania dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia sprawy i nie później niż w terminie dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. Jeżeli ZUS zaakceptuje wniosek, podpisze z przedsiębiorcą umowę, w której określony zostanie m.in. czas na jaki odroczenie składek zostanie wprowadzone, oraz obowiązki i uprawnienia obu stron. Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego  

Postanowienie noworoczne? Zrobić mammografię!

dodane 23.12.2016
[Sosnowiec] Panie, które w 2017 kończą 50 lat właśnie, wchodzą do programu, który umożliwia wykonanie badania mammograficznego bezpłatne i bez skierowania. W Sosnowcu mammobus pojawi się już 9 i 10 stycznia przy Centrum Handlowym Plejada przy ul. Staszica 8. Bezpłatna mammografia adresowana jest do pań w wieku 50 – 69 lat.   Mammografia trwa jedynie kilka minut i polega na zrobieniu 4 zdjęć rentgenowskich. Pozwala na rozpoznanie i wykrycie tzw. zmian bezobjawowych (guzków oraz innych nieprawidłowości w piersi) w bardzo wczesnym etapie rozwoju, wtedy, kiedy nie są one wyczuwalne przez kobietę lub lekarza, co bardzo istotnie zwiększa szansę wyleczenia. Rak nie boli, w początkowym stadium nie wpływa źle na nasze samopoczucie, przez co często zostaje zdiagnozowany zbyt późno. – Mimo iż mammografia to najskuteczniejsza metoda profilaktyki raka piersi, nadal mniej niż połowa kobiet poddała się bezpłatnemu badaniu w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi – mówi dr Małgorzata Cymerman z LUX MED Diagnostyka. – Zachęcamy panie do profilaktyki związanej z rakiem piersi, gdyż jest to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród Polek – zaznacza dr Cymerman. Badanie w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi jest bezpłatne, refundowane kobietom co 2 lata przez Narodowy Fundusz Zdrowia (lub co 12 miesięcy dla kobiet, które w ramach realizacji programu otrzymały odpowiednie pisemne wskazanie). Nie jest wymagane skierowanie lekarskie. Panie chcące wykonać badania proszone są o wcześniejszą rejestrację pod nr tel. 58 666 24 44 lub na http://www.mammo.pl/formularz. Call Center czynne jest od poniedziałku do soboty.   (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl