W Zagłębiu
Niecodzienna lekcja bezpieczeństwa
Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia – to od nich dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Sosnowcu dowiedziały się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy. Spotkanie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”, promującej umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza w pobliżu budowy.
To już dziewiąta edycja kampanii edukacyjnej, która zawitała wczoraj do sonowieckiej szkoły. Skanska, która zajmuję się budową i rozbudową małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych, przeprowadza ją od 8 lat w szkołach zlokalizowanych w pobliżu jej placów budów. Bajkowi bohaterowie przedstawienia – Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia uczyli najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkania wszyscy otrzymali opaski odblaskowe. Dzięki nim będą bardziej widoczni i zdecydowanie bardziej bezpieczni.
Skanska promuje bezpieczną pracę oraz dba o bezpieczeństwo osób mogących znaleźć się pobliżu inwestycji. W tej grupie są m.in. dzieci, które idąc do szkoły mijają budowę i które często chętnie weszłyby na plac, by zaspokoić swoją ciekawość. W trosce o nich prowadzona jest edukacja w placówkach znajdujących się w sąsiedztwie budów, a najmłodsi otrzymują elementy odblaskowe. Przez te 8 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ponad 122 tys. dzieci.
Według danych Komendy Głównej Policji w 2015 r. miało miejsce 32 967 wypadków drogowych, w których 48 dzieci w wieku 7-14 lat poniosło śmierć, a 2 195 odniosło obrażenia. Najczęstsze przyczyny wypadków to: nieostrożne wejście na jezdnię, przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym oraz wejście na jezdnię na czerwonym świetle. Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. – Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Iwona Stolarczyk, koordynator kampanii.
– W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych zwiększających ilość widocznych dzieci poruszających się po zmierzchu. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję. To, że w porównaniu z 2014 rokiem zmalała liczba wypadków z udziałem dzieci o ponad 2 tysiące, dla nas, organizatora akcji, jest bardzo ważnym sygnałem i potwierdzeniem, że nasze działania przynoszą realne efekty – podkreśla Iwona Stolarczyk.
(s)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|