Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W regionie

Praktycy nauki i biznesu spotkają się w Humanitas

dodane 08.09.2017
[Region, Sosnowiec] Trzydziestu dwóch prelegentów, dwadzieścia wykładów, dziesięć praktycznych warsztatów oraz trzy panele dyskusyjne. W dniach 27-29 września w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu odbędzie się III edycja Kongresu Praktyków Nauki i Biznesu. Nauka Napędza! Ogólnopolskie wydarzenie skierowane jest do pracodawców, przedsiębiorców, osób aktywnych na rynku pracy, ale też studentów, uczniów oraz kadry naukowej i przedstawicieli sektora badań naukowych. W drugim dniu Kongresu odbędą się Targi Pracy organizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu. Kongres jest bezpłatny i otwarty dla wszystkich zainteresowanych! Sprzedaż, komunikacja w nowych mediach, administracja, prawo oraz psychologia i autoprezentacja – to główne zagadnienia, przewidziane w programie III Kongresu Praktyków Nauki i Biznesu. Przedsięwzięcie współorganizowane jest przez Urząd Miasta w Sosnowcu oraz Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu i tak, jak w ubiegłych latach, jest oficjalnym wydarzeniem zapowiadającym Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Głównym zamierzeniem tegorocznego, trzydniowego Kongresu, jest propagowanie transferu osiągnięć nauki do biznesu oraz wzmacnianie partnerstwa podmiotów naukowych i gospodarczych. Dlatego Kongres finansowany jest ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. – Wyższa Szkoła Humanitas od lat prowadzi inicjatywy propagujące przedsiębiorczość oraz rozwój lokalnego biznesu, przykładając szczególną wagę do działań aktywizujących przedsiębiorców. Po sukcesie dwóch poprzednich edycji Kongresu, do tegorocznej, poza zagadnieniami biznesowymi, zostały włączone elementy upowszechniające naukę oraz sprzyjające synergii nauki i biznesu. Mam nadzieję, że wydarzenie przyczyni się do integracji obydwóch sektorów oraz wzmocni ich wzajemne relacje, a wypracowane wnioski będą cennym źródłem wiedzy dla przedstawicieli sektora gospodarczego – podkreśla dr hab. Michał Kaczmarczyk, prof. WSH, rektor uczelni. Tegoroczna edycja będzie też miała nowatorską, oryginalną formułę. – To ogromna satysfakcja, że Kongres tak dobrze się przyjął, a jego trzecia edycja potrwa aż trzy dni, gwarantując potężną dawkę praktycznej wiedzy. Nowością tej edycji jest oryginalna formuła, zgodnie z którą prelegenci występować będą w duetach – naukowiec i praktyk, a ich wystąpienia zakończone będą wspólnymi panelami dyskusyjnymi z udziałem uczestników – zapowiada dr Krystian Dudek, pomysłodawca i dyrektor programowy Kongresu i dodaje: – zaproszenie do udziału przyjęli najlepsi naukowcy w kraju oraz cenieni praktycy. Uczestnicy będą mieli okazję wysłuchać m.in. Macieja Orłosia, Szymona Hołowni, Kamila Pawelskiego znanego jako Ekskluzywny Menel czy Ireny Kamińskiej-Radomskiej – mentorki tvn-owskiego programu „Projekt Lady”. Każdego dnia przewidziane są także warsztaty praktyczne, zatem z pewnością każdy wybierze coś dla siebie. Poprzednie edycje cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem gromadząc najlepszych ekspertów i blisko tysiąc uczestników, nie tylko z województwa śląskiego.   Podczas Kongresu po raz kolejny zostaną wręczone nagrody HumanitAS, dedykowane firmom wyróżniającym się pod kątem innowacyjności, przedsiębiorczości i etyki prowadzenia biznesu. Dodatkowo, podczas drugiego dnia wydarzenia odbędą się Targi Pracy organizowane przez Urząd Pracy w Sosnowcu. Towarzyszyć im będą dedykowane warsztaty dla tych, którzy na rynku pracy chcą prezentować się profesjonalnie, zwiększając swoją szansę na sukces. Patronat honorowy nad III Kongresem Nauki i Biznesu. Nauka Napędza! objął Marszałek Województwa Śląskiego oraz blisko trzydziestu przedstawicieli samorządów z województw śląskiego i małopolskiego, m.in. Starosta Gliwicki, Prezydent Miasta Katowice, Prezydent Miasta Jaworzno, Prezydent Miasta Zawiercie oraz Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz. Wśród kilkudziesięciu partnerów wydarzenia znaleźli się m.in. Regionalna Izba Gospodarcza, Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach, Agencja Rozwoju Lokalnego, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Brand24, AMB Sp. z o.o., Optokom, Centrum Rozwoju Kobiet Class Ladies, Standarder sp. z o.o., czy PKM Sosnowiec.   Szczegóły wydarzenia, program oraz formularz zgłoszeniowy znaleźć można na stronie internetowej www.humanitas.edu.pl (w zakładce projektu NaukaNapedza.pl). (s)

Seminaria ze specjalistami oferuje „Tydzień Przedsiębiorcy” w ZUS

dodane 08.09.2017
[Region] To już ostatnie dni na zgłoszenie swojego udziału w tegorocznej edycji „Tygodnia Przedsiębiorcy”, która odbędzie się w dniach od 11 do 15 września. Na zgłoszenia organizator, Oddział ZUS w Sosnowcu, oczekuje pod adresem e-mail: Sosnowiec_szkolenia@zus.pl. W seminariach wezmą udział eksperci z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Powiatowego Urzędu Pracy, Urzędu Miejskiego, Urzędu Skarbowego oraz Narodowego Funduszu Zdrowia, którzy czynnie uczestniczyć będą w forach dyskusyjnych. Udział w seminariach jest bezpłatny! Oddział ZUS w Sosnowcu zaprasza przedsiębiorców jak i osoby planujące rozpoczęcie prowadzenia działalności oraz klientów, którzy chcą dowiedzieć się więcej o obowiązujących przepisach i zasadach dotyczących ubezpieczeń społecznych oraz rozliczania składek pobieranych przez Zakład. Podczas wydarzenia oferuje przedsiębiorcom szeroką gamę informacji na temat obowiązujących przepisów wraz z pomocą w ich zrozumieniu, a także oferuje pomoc w realizacji obowiązków z nich wynikających.   Jeśli dopiero planujesz rozpocząć prowadzenie działalności, koniecznie zgłoś swój akces do seminarium pt. „ Pakiet nowego przedsiębiorcy”, a wówczas dowiesz się, m.in. jakie obowiązki będą na Tobie ciążyć względem ZUS. Pracownicy ZUS podpowiedzą Ci także, jakie są rodzaje ubezpieczeń oraz w jakim przypadku można zawiesić i wznowić prowadzenie działalności gospodarczej. W trakcie seminarium dowiesz się również, jakie dokumenty rozliczeniowe oraz w jakich terminach należy przekazywać do ZUS oraz o narzędziach dedykowanych płatnikom składek mających na celu ułatwienie pracy związanej ze sporządzaniem poprawnych dokumentów ubezpieczeniowych- Interaktywny Płatnik Plus.   Z kolei przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na uczestnictwo w seminarium dot. e-składki, z pewnością wyjdą z tego seminarium z wiedzą na temat korzyści dla płatnika, jakie wynikać będą z opłacania składek tylko na jeden numer rachunku bankowego. Przypominamy, że już od 1 stycznia 2018r. nowe przepisy ułatwią przedsiębiorcom opłacanie składek. Zamiast kilku wpłat na różne rachunki bankowe- wystarczy jeden zwykły przelew. W przelewie nie będziesz musiał podawać dodatkowych informacji, m.in. NIP, REGON czy PESEL, bądź wskazywać oznaczeń literowych wpłat. Unikniesz więc błędów, jakie możesz obecnie popełnić. Zdarza się bowiem, że błędy te uniemożliwiają pracownikom ZUS identyfikację wpłaty i zapisanie jej na koncie płatnika składek. Dzięki temu, że jako przedsiębiorca będziesz miał swój indywidualny numer rachunku składkowego, wpłaty od razu zaksięgujemy na Twoim koncie płatnika składek. Jednak uwaga! Jeśli masz zadłużenie, ZUS będzie rozliczał wpłaty składek na najstarsze zaległości. Dzięki temu nie będą narastały odsetki za zwłokę. Jednak nie będziesz mógł opłacić tylko bieżących składek, bez uregulowania zaległości np. aby skorzystać ze świadczeń chorobowych czy zdrowotnych. Twoja wpłata najpierw pokryje zaległości z odsetkami, a dopiero potem bieżące składki. Jeśli więc masz długi składkowe, zachęcamy do skorzystania z układu ratalnego. Gdy go podpiszesz, ZUS rozliczy wpłatę chronologicznie zgodnie z terminem wymagalności raty i bieżących składek. Dzięki układowi ratalnemu możesz spłacać dług i jednocześnie mieć ubezpieczenia, czyli prawo do świadczeń. W zawarciu układu pomogą doradcy ds. ulg i umorzeń ZUS.   „ ABC przedsiębiorcy” to seminarium, w trakcie którego dowiesz się, m.in. jaką ofertę ZUS kieruje do przedsiębiorców, którzy popadli w tarapaty finansowe, jakie nowe wyzwania stawiane są przed płatnikami składek na 2018 rok, a także jakie są najczęściej popełniane błędy w dokumentach składanych przez płatników.   Wiedzę na temat świadczeń krótkoterminowych z systemu ubezpieczenia społecznego, w tym zasad sporządzania dokumentów rozliczeniowych przez płatników składek za osoby niezdolne do pracy, a także rozliczania w ciężar składek wypłaconych zasiłków z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego będziesz mógł poznać w trakcie seminarium przewidzianego na 13 września br. w Dąbrowie Górniczej i 14 września br. w Zawierciu.   Z pewnością przydatna okaże się także wiedza na temat korzyści wynikających z elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA). Swój udział w seminariach w trakcie „Tygodnia Przedsiębiorcy” prowadzonych przez pracowników Oddziału ZUS w Sosnowcu należy zgłosić pod adresem e-mail: Sosnowiec_szkolenia@zus.pl, podając nazwisko lub nazwę płatnika, liczbę osób, telefon kontaktowy, wybrany temat szkolenia, datę i miejsce.Poniżej tabela seminariów organizowanych w terenowych jednostkach organizacyjnych Oddziału ZUS w Sosnowcu.     Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik ZUS województwa śląskiego

Udane „żniwa” straży granicznej

dodane 08.09.2017
[Sosnowiec, Czeladź] 180 litrów nielegalnego alkoholu ujawnili w czwartek 7 września funkcjonariusze Śląskiego Oddziału Straży Granicznej w Rudzie Śląskiej podczas prowadzenia czynności służbowych w Czeladzi. Nielegalne wyroby zostały zatrzymane w momencie, gdy dwaj mężczyźni, mieszkańcy Zabrza i Sosnowca, przeładowywali je z bagażnika jednego samochodu do drugiego. Alkohol był bez polskich znaków akcyzy skarbowej. Jego wartość oszacowano na ponad 14 tysięcy złotych. – Dwaj Polacy, do których należały nielegalne wyroby akcyzowe, odpowiedzą za naruszenie przepisów kodeksu karno-skarbowego – infomuje kpt. SG Katarzyna Walczak, rzecznik prasowy Komendanta Śląskiego Oddziału Straży Granicznej. Natomiast trzy dni wcześniej, 4 września, podczas kontroli legalności pobytu cudzoziemców przeprowadzonej w Sosnowcu, funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Katowicach-Pyrzowicach zatrzymali obywatela Ukrainy, posługującego się podrobionym rumuńskim dowodem osobistym. Legitymowany obcokrajowiec przedstawił do kontroli ukraiński paszport z polską wizą z prawem do pracy. Okazało się, że pracy tej w Polsce nie podjął, co zostało ustalono w wyniku przeprowadzonej rozmowy telefonicznej z jego niedoszłym pracodawcą. Ponadto w trakcie dalszych czynności funkcjonariusze Straży Granicznej ujawnili u kontrolowanego Ukraińca kolejny dokument. Był to rumuński dowód osobisty ze zdjęciem legitymowanego cudzoziemca, lecz wystawiony na inne dane osobowe. Po wnikliwej analizie dokumentu okazało się, że jest on podrobiony. Obywatel Ukrainy przyznał, iż dokument ten kupił na Ukrainie od bliżej nieznanej mu osoby. – W związku z popełnieniem przestępstw przeciwko wiarygodności dokumentów cudzoziemiec usłyszał zarzuty, przyznał się do nich i dobrowolnie poddał się karze 6 miesięcy pozbawienia wolności z warunkowym zawieszeniem jej wykonania na 2 lata. Jednocześnie obywatel Ukrainy otrzymał decyzję zobowiązującą do powrotu oraz orzeczony został wobec niego dwuletni zakaz wjazdu na terytorium Polski – infomuje rzecznik, kpt. SG Katarzyna Walczak. (s)

„15tka z Sosnowca do Katowic” – trzecia edycja

dodane 07.09.2017
[Sosnowiec] 9 września o godz. 14.00 z sosnowieckiego Parku Sieleckiego wystartuje trzecia edycja biegu „15tka z Sosnowca do Katowic”, łączącego obydwa miasta. Meta stanie na Placu Szewczyka bezpośrednio przed Galerią Katowicką. Rozgrzewkę przed startem poprowadzi dla zawodników wielokrotna medalistka Mistrzostw Polski i członkini Kadry Narodowej, Sandra Michalak. Potem zawodnicy ruszą na start biegu, mającego charakter otwarty i prowadzonego w duchu fair play. Trasa związana jest ściśle z linią tramwajową numer 15, która od 1931 roku łączy Śląsk z Zagłębiem. „15” to linia dająca możliwość przejazdu tramwajem pomiędzy centrum Katowic, a centrum Sosnowca, bez konieczności przesiadki. Uczestnicy wydarzenia, którzy będą chcieli odebrać swój pakiet startowy w dniu biegu, mogą to zrobić na Placu Szewczyka. Stamtąd biegacze zostaną przewiezieni na start specjalnym kursem tramwaju „15”. W pakietach startowych zawodnicy znajdą m.in. koszulki, picie oraz kupony zniżkowe od Partnerów biegu. W sportowej wyprawce uczestnicy otrzymają również numer startowy i specjalny chip do pomiaru czasu. Na trasie zlokalizowane będą dwa punkty wodne, a jeśli będzie gorąco, dodatkowo umieszczone zostaną dwie kurtyny wodne. Każdy, kto ukończy bieg w regulaminowym czasie 135 minut, otrzyma pamiątkowy medal. Zawodniczki będą klasyfikowane w czterech kategoriach wiekowych: 16-29 lat, 30-39 lat, 40-49 lat oraz 50 i więcej lat. Zawodnicy - w pięciu: 16-29 lat, 30-39 lat, 40-49 lat, 50-59 lat oraz 60 i więcej lat. Na zwycięzców w kategoriach wiekowych i Open czekają puchary i nagrody rzeczowe od Partnerów 15tki. Co więcej, przewidziane są również atrakcyjne nagrody do rozlosowania wśród wszystkich uczestników: hybrydowa Toyota z pełnym bakiem na weekend oraz vouchery do wykorzystania w Galerii Katowickiej. Na mecie, oprócz posiłku regeneracyjnego, biegacze będą mogli pozwolić sobie na słodką chwilę zapomnienia przy czekoladowej fontannie Wedel. – Poza propagowaniem zachowań proekologicznych, zdrowego trybu życia i oczywiście korzystania z komunikacji publicznej, bieg „15tka z Sosnowca do Katowic” ma na celu integrację mieszkańców Zagłębia i Śląska, a uczestnicy po raz kolejny będą mogli udowodnić, że sport to wspólna zabawa, nieważna, gdzie się mieszka. Cieszę się, że możemy w tym roku dołączyć do wydarzenia – mówi Aleksander Poltier, Marketing Manager Galerii Katowickiej. Szczegóły: www.biegpietnastka.pl. (s)

11. Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka

dodane 07.09.2017
[Dąbrowa Górnicza] Zbliża się 11. Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, podczas którego będzie ze sobą rywalizować ponad 140 muzyków z 19 krajów w specjalnościach skrzypce, altówka i obój, lecz tylko dziewięciu najlepszych otrzyma nagrodę oraz statuetkę dąbrowskiego kompozytora. Kto zostanie młodym mistrzem instrumentu? Przekonamy się odwiedzając w dniach od 14 do 23 września Pałac Kultury Zagłębia. Wstęp wolny za okazaniem bezpłatnej wejściówki dostępnej w PKZ. Polska, Japonia, Stany Zjednoczone, Anglia, Niemcy, Korea, Czechy – to tylko nieliczne kraje, z których pochodzą młodzi muzycy biorący udział w tegorocznym Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka. Pomimo różnego pochodzenia łączy ich wspólna pasja i przynależność do wielkiego „narodu instrumentalistów”. 143 adeptów sztuki instrumentalnej, którzy nie przekroczyli 30. roku życia, rywalizować będzie w murach PKZ o nagrody i otwarcie drzwi do międzynarodowej kariery. Jednak zanim uczestnicy konkursu staną w szranki, musi nastąpić uroczyste otwarcie. Tradycyjnie 14 września, w urodziny Michała Spisaka, odbędzie się koncert inauguracyjny, podczas którego wystąpią Anna Górecka oraz Aleksander Kobus z towarzyszeniem katowickiej NOSPR pod batutą Boon Hua Liena. Prawdziwa rywalizacja rozpocznie się 15 września pierwszym etapem przesłuchań konkursowych. Drugi etap potrwa do 19 września. Jurorzy wyłonią 12 najlepszych, którzy wystąpią w trzecim etapie. – Po raz pierwszy ostatni etap – finałowy – zrealizowany będzie w formie trzech wieczornych koncertów z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Zabrzańskiej pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego. Finaliści zagrają w sali teatralnej pałacu. Wstęp dla publiczności jest bezpłatny, wystarczy odebrać w kasie PKZ bezpłatną miejscówkę – mówi rzecznik prasowy konkursu, Agnieszka Nowok. Nowością w dzień inauguracji będzie również darmowy pokaz filmu „Michał Spisak – Listy rozproszone” autorstwa Wioletty Rotter-Kozery, który odbędzie się o godz. 16:30 w Kinie KADR. Wszystkie etapy przesłuchań są otwarte dla publiczności i stanowią nie lada gratkę dla uczniów szkół muzycznych, wielbicieli muzyki instrumentalnej oraz wszystkich ciekawych przebiegu konkursu. Zwieńczeniem 11. Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka będzie koncert laureatów, który połączony będzie z galą rozdania nagród. Darmowe wejściówki na koncerty finałowe dostępne są jeszcze w internetowym systemie sprzedaży biletów oraz Kasie PKZ. Historia Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka sięga roku 2005, w którym to ukazać się miała publikacja naukowa Leona Markiewicza – profesora katowickiej Akademii Muzycznej – zawierająca informacje o największym dąbrowskim kompozytorze Michale Spisaku. Po długich poszukiwaniach wydawcy, sfinansowania wydania książki podjęły się władze Dąbrowy Górniczej, które w celu promocji publikacji postanowiły zorganizować Festiwal Muzyki Michała Spisaka. Rok później festiwal przerodził się w konkurs ogólnopolski, by od 2007 roku zyskać miano międzynarodowego.   Przez te wszystkie lata konkurs stał się kuźnią młodych mistrzów instrumentu, otwierając drogę do międzynarodowej kariery muzykom, którzy nie ukończyli 30. roku życia oraz jedynym konkursem w kraju, który co roku sięgał po inne kategorie instrumentalne. Stał się on również wspomnieniem jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów, którego postać i twórczość opisuje dyrektor artystyczny konkursu Zygmunt Tlatlik: „(...) Michał Spisak może być wzorem niezwykłej pasji muzycznej, ogromnej determinacji, pokonywania własnych ograniczeń (…). Dla mnie fenomenem jego muzyki jest klarowność, przejrzystość, wyraźne centra tonalne, ale nade wszystko to, iż jest to muzyka życia, zawierająca jego rytm.” Więcej informacji na stronie www.spisakkonkurs.pl.   (s)

Licealistka z Dąbrowy Górniczej wśród laureatów 3. edycji ADAMED SmartUP

dodane 06.09.2017
[Dąbrowa Górnicza] Pochodząca z Dąbrowy Górniczej Magdalena Justyniarska znalazła się gronie 10-ciu osób, które zdobyły główną nagrodę w programie edukacyjnym ADAMED SmartUP, organizowanym przez Fundację Grupy Adamed. W internetowej grze naukowej laureaci pokonali blisko 7 tys. uczestników z całej Polski, dzięki czemu znaleźli się w gronie 50 osób, które wzięły udział w innowacyjnym obozie. Po dwóch tygodniach intensywnej pracy i nauki czekają na nich wyjątkowe, indywidualne konsultacje edukacyjne i pomoc w zrobieniu imponującej kariery naukowej. Finałowa gala 3. edycji programu ADAMED SmartUP odbyła się 5 września w Centrum Konferencyjnym Kopernik. Wśród 10-ciu nagrodzonych znalazła się Magdalena Justyniarska. Nagroda główna, czyli pakiet 10 miesięcy konsultacji edukacyjnych to przede wszystkim mentorskie wsparcie w dalszym rozwoju swoich pasji, dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego zwycięzcy. Będą oni mieli możliwość współpracować z ekspertami, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Magdalena Justyniarska pochodzi z Dąbrowy Górniczej i jest uczennicą III klasy w III Liceum Ogólnokształcącego w Katowicach. Była też laureatką konkursu przedmiotowego z biologii i finalistką z chemii. Zdobyła również 3. miejsce w konkursie regionalnym „Randka z Chemią”, była wolontariuszką Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religi w Zabrzu oraz bierze udział w projekcie badawczym WBiOŚ na temat wpływu naturalnych ekstraktów roślinnych na rozwój grzybów. Wolny czas wypełnia jej muzyka oraz zwiedzanie muzeów i wystaw sztuki. Na letnim obozie naukowym ADAMED SmartUP wybrała ścieżkę „Medycyna i nauki medyczne”. – Udział w programie ADAMED SmartUP to dla jego uczestników szansa na postawienie pierwszych kroków na drodze do imponujących karier naukowych. Nasi eksperci wraz z wykładowcami w kraju opracują i będą realizować „szyte na miarę” konsultacje edukacyjne uwzględniające zainteresowania oraz plany naszych laureatów. Natomiast stypendyści otrzymają finansowe wsparcie na dalszy rozwój naukowy – mówi Katarzyna Dubno, członek zarządu Fundacji Grupy Adamed. Głównym celem programu ADAMED SmartUP jest popularyzacja nauk ścisłych i przyrodniczych oraz wsparcie rozwoju szczególnie uzdolnionej młodzieży. Tegoroczni laureaci przygodę z programem rozpoczęli internetową grą tekstową tzw. naukowym survivalem. Spośród 7 tys. zgłoszeń wybrano 50 uczestników innowacyjnego obozu organizowanego w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Finalnie, po dwóch tygodniach zajęć teoretycznych i praktycznych, wyłoniono najzdolniejszych 10-ciu laureatów nagrody głównej.   Program ADAMED SmartUP to droga do rozwoju polskiej myśli naukowej i sposób, aby najbardziej innowacyjne projekty badawcze rozpoczynały się w polskich firmach i instytutach naukowych. Jego uczestnicy mają możliwość odwiedzić niedostępne na co dzień prestiżowe naukowe instytucje, których pracownikami mogą być w przyszłości np. Instytut Biologii Doświadczalnej PAN, Narodowe Centrum Badań Jądrowych i Środowiskowe Laboratorium Ciężkich Jonów czy Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego, a także Centrum Badawczo – Rozwojowe Grupy Adamed w Pieńkowie. Dzięki współpracy z placówkami zagranicznymi np. Cambridge, ADAMED SmartUP inwestuje w rozwój młodzieży na arenie międzynarodowej, gdzie zachęca ją do zdobywania wiedzy, ale przede wszystkim powrotu i implementowania jej w kraju.   Jeszcze we wrześniu rusza rejestracja do kolejnej, czwartej już edycji. Szczegóły podane zostaną na www.adamedsmartu.pl.   (s)

Specjaliści doradzą bezpłatnie we wrześniu

dodane 06.09.2017
[Dąbrowa Górnicza] Miejskie Centrum Informacji w Dąbrowie Górniczej zaprasza do udziału w bezpłatnych spotkaniach ze specjalistami. We wrześniu w punkcie informacyjnym usytuowanym w CH Pogoria na mieszkańców czekać będą m.in. doradca obywatelski, doradca zawodowy oraz prawnik. Organizatorem spotkań ze specjalistami jest Fundacja Godne Życie.   Już 8 września w godzinach 14:00-15:30 w Miejskim Centrum Informacji w CH Pogoria przy ul. Sobieskiego 6 porad udzielać będzie Powiatowy Rzecznik Konsumenta, który opowie o prawnych możliwościach działania i pomoże zwrócić się z reklamacją. 13 września w godzinach 12:00-17:00 Miejskie Centrum Informacji zaprasza wszystkie osoby zainteresowane tematyką planowania i kształtowania kariery zawodowej lub poszukujące pracy. W ramach wydarzenia odbędą się bezpłatne konsultacje z doradcą zawodowym, który podpowie jak stworzyć profesjonalne CV, przedstawi jaką rolę pełnią dokumenty aplikacyjne, odpowie na pytania w kwestii kariery zawodowej, warunków kształtujących aktualny i przyszły rynek pracy oraz pomoże ocenić indywidualne kompetencje zawodowe i wskaże najwłaściwsze kierunki rozwoju. 21 i 28 września porad w Miejskim Centrum Informacji udzielać będzie prawnik. Radca prawny udzieli bezpłatnych konsultacji z zakresu prawa rodzinnego, spadkowego, prawa pracy, prawa cywilnego i karnego. Na poradnictwo prawne obowiązują zapisy. Zapisy do prawnika dokonywane są w każdy czwartek, na tydzień przed spotkaniem. Odbywają się telefonicznie pod numerem 511-982-448 (od godz. 9:00) lub osobiście w placówce Fundacji Godne Życie przy ul. Sienkiewicza 6a. 29 września w godzinach 12:00-14:00 będzie dyżurował również doradca obywatelski, który podpowie jak wpływać na swoje otoczenie, będąc mieszkańcem Dąbrowy Górniczej. Podpowie, gdzie zgłosić dziurę w chodniku, co zrobić, by przed domem lub blokiem postawiono ławki lub doposażono plac zabaw.   Szczegółowy harmonogram poradnictwa specjalistycznego we wrześniu: Powiatowy Rzecznik Konsumenta 08.09.2017 14:00-15:30 Doradca zawodowy 13.09.2017 12:00-17:00 Radca prawny 21.09.2017 16:00 – 19:00 28.09.2017 13:00 – 16:00 Doradca obywatelski 29.09.2017 12:00-14:00  
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl