Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 17.03.2016

Pakiet obywatelski na sto dni wojewody

[Region]

Dziś mija sto dni od momentu objęcia przez Jarosława Wieczorka urzędu wojewody śląskiego. Z tej okazji, podczas konferencji prasowej, wojewoda z kierownictwem Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego zaprezentował pakiet obywatelski – owoc pracy wszystkich podległych mu urzędników.


Wojewoda Jarosław Wieczorek przypomniał o przesłaniu, jakie przekazała nowo powołanym wojewodom 8 grudnia premier Beata Szydło, akcentując w nim poczucie służby w administracji publicznej. – Dobra zmiana to w pierwszej kolejności przywrócenie w społeczeństwie świadomości służby publicznej oraz tego, że to państwo istnieje dla obywatela, a nie odwrotnie. Praca w administracji publicznej, a zwłaszcza w urzędzie, to misja trudna, lecz niezwykle ważne i odpowiedzialna, to również służba ukierunkowana na dobro całego narodu – powiedział wojewoda.


W tym celu został przygotowany specjalny pakiet, który usprawni zarówno obsługę klientów, jak i jej jakość w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim. Dokument zawiera m.in. rozwiązania służące poprawie komfortu obsługi klientów Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, a także ofertę nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa – punkt informacyjny ZUS, punkt wsparcia dla repatriantów – oraz działalności edukacyjnej. Przygotowano i częściowo już wdrożono rozwiązania, które ułatwią kontakt z urzędem (m.in. czat na stronie ŚUW, punkt paszportowy w Zabrzu) i sprawią, że będzie on nowocześniejszy i bardziej przyjazny (m.in. udostępnienie sieci Wi-Fi, stanowiska pierwszeństwa w BOK). (Szczegóły na temat pakietu można znaleźć w załączniku pod tekstem)


Obywatele utracili zaufanie do urzędów publicznych, to nasza wspólna odpowiedzialność, by przywrócić właściwy stan. Mieszkańcy mają czuć się tu jak w domu i wiedzieć, że wszystkie sprawy będą rozpatrzone z zaangażowaniem i atencją – podkreślił wojewoda Jarosław Wieczorek. Każdy obywatel, który wejdzie do urzędu, ma wyjść z niego z poczuciem, że otrzymał pomoc i nabył możliwie pełną wiedzę na temat sprawy, która go dotyczy i którą przyszedł do Urzędu załatwić.


Większość rozwiązań zawartych w pakiecie nie wymaga kosztów. – Wystarczyła odrobina inwencji i pomysłów, potrafiliśmy wykrzesać energię z tych zasobów, którymi dysponujemy – podkreślał wojewoda Jarosław Wieczorek.


W ciągu stu dni urzędowania wojewoda Jarosław Wieczorek, wypełniając misję urzędu, który ma być blisko obywatela, odbył ponad 150 spotkań, w tym 11 indywidualnych z mieszkańcami województwa i wprowadził tzw. wizyty gospodarskie w małych gminach, m.in. w Koniecpolu, Jejkowicach, Gierałtowicach, Kłomnicach, podczas których wsłuchuje się w problemy ich mieszkańców i stara się dla nich znaleźć rozwiązania. – To są miejscowości, w których wojewody nie było od kilkudziesięciu lat, a pomoc dla takich gmin jest szczególnie istotna – podkreślał, mówiąc, iż celem jego misji jest zmiana mentalności w funkcjonowaniu służby publicznej.

 

(s)



Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl