Radzimy - pomagamy
Klienci i e-klienci w ZUS
Sosnowiecki oddział ZUS tylko w pierwszym półroczu tego roku obsłużył blisko 194 tys. osób. Przez dwa i pół roku placówkę odwiedziło ponad 1 mln 81 tys. klientów, z czego 488 tys. stanowili emeryci i renciści.
Rośnie też popularność kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przez internet i telefon. W niecałe 2,5 roku ZUS w całej Polsce przyjął ponad 9 mln wniosków w formie elektronicznej i praktycznie taką sama liczbę połączeń telefonicznych na swojej infolinii. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma około 25 mln klientów: ubezpieczonych, emerytów i rencistów oraz płatników składek – najczęściej przedsiębiorców. Każdego roku przez sale obsługi klienta przewija się ponad 20 mln osób. W 2016, 2017 i w pierwszych pięciu miesiącach 2018 r. ZUS obsłużył na swoich salach 48,5 mln klientów. Najwięcej z nich, bo prawie 19 mln stanowili emeryci i renciści.
Oddział ZUS w Sosnowcu od 2016 roku do końca czerwca 2018 r. obsłużył 1 081 918 klientów. Tylko w pierwszym półroczu tego roku sale obsługi w ZUS w Sosnowcu, Dąbrowie Górniczej, Jaworznie i Zawierciu odwiedziło ponad 193 tys. osób. Największą grupę stanowili emeryci i renciści. W ciągu dwóch i pół roku odnotowano przeszło 488 tys. wizyt świadczeniobiorców. W ciągu dwóch i pół roku na stanowiskach dla płatników składek i ubezpieczonych obsłużonych zostało ponad 275 tys. osób. Natomiast 270 tys. klientów skorzystało z porad ekspertów przy stanowisku zasiłkowym. Liczba osób korzystających ze stanowiska dla osób niesłyszących z roku na rok rośnie, w 2016 r. obsłużono 41 osób, w 2017 r. aż 134, natomiast w pierwszym półroczu tego roku już 124 osoby.
Co ciekawe, niecałego roku trzeba było by blisko 600 doradców emerytalnych, którzy pojawili się we wszystkich placówkach ZUS w połowie ubiegłego roku, doradziło ponad 2 mln osób. Średniomiesięcznie każdy pracownik sali obsługi klientów ZUS, obsługuje w granicach 540 osób. Co niezwykle istotne, przeciętny czas oczekiwania na obsługę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to jedynie nieco ponad 5 minut, co stawia Zakład w czołówce instytucji najsprawniej obsługujących klientów.
Dodatkowo Zakład systematycznie dopasowuje swoje usługi do najbardziej palących potrzeb klientów. Dotychczas wprowadził już doradców emerytalnych, doradców płatników składek, a niedawno doradców ds. e-ZLA. Jednak z roku na rok da się zauważyć rosnącą liczbę klientów, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje przez internet i telefon. Dziś już 2,4 mln klientów ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych. W ciągu nieco ponad roku liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS wzrosła o 600 tysięcy. W niecałe 2,5 roku za pośrednictwem platformy internetowej klienci złożyli w ZUS 9,1 mln wniosków. Za pośrednictwem elektronicznego oprogramowania Płatnik Zakład przyjął w tym czasie 163 mln dokumentów ubezpieczeniowych.
Co roku rośnie liczba obsługiwanych przez ZUS połączeń telefonicznych. W ubiegłym roku było to już 3,7 mln, czyli o 400 tys. więcej niż w 2016 r. Do końca maja tego roku pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej obsłużyli już blisko 2 mln połączeń.
Beata Kopczyńska
regionalny rzecznik ZUS w województwie śląskim
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|