Eko - wiadomości
Kryształ PR-u dla aplikacji „Gdzie jest moja kupa?”
Innowacyjne koncepcje, nieszablonowe pomysły, kreatywność i błyskotliwy sposób na dotarcie do mieszkańców – to główne cechy, które wzięło pod uwagę jury II edycji konkursu Kryształy PR-u. Podczas Uroczystej Gali nagrodzone zostały najlepsze projekty realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego i administracji państwowej z całego kraju. W kategorii „Najlepsza kreatywna kampania promocyjna” Grand Prix otrzymało Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jaworznie za aplikację na komputery i telefony zachęcającą do podłączenia się do sieci kanalizaycjnej pod nazwą „Gdzie jest moja kupa”.
Aplikację można było ściągać za darmo na smartfony lub komputery od września ubiegłego roku. Za jej pomocą mieszkańcy miasta mogą śledzić drogę, jaką przebywa ich kupa od momentu znalezienia się w muszli klozetowej do oczyszczalni ścieków. - Przeprowadzone badania wykazały, że mieliśmy pobrań w granicach 50 tys., natomiast oglądalność strony internetowej to wynik 11,5 tys. - cieszy się Sławomir Grucel, specjalista ds. Public Relations jaworznickiego MPWiK. - To oczywiście przełożyło się na konkretne efekty ekologiczne, bowiem aplikacja miała i ma nadal służyć zachęceniu mieszkańców do podłączenia się do sieci kanalizacyjnej w mieście – dodaje.
Gdy aplikacja startowała, mało kto przypuszczał, że będzie ona cieszyła się tak dużym zainteresowaniem i, co najważniejsze, zostanie doceniona przez specjalistów od PR-u, zdobywając Grand Prix w konkursie Kryształy PR-u. Jest to konkurs organizowany w ramach znanej w kraju Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, której jubileuszowa, X edycja, odbywała się w Katowicach i Sosnowcu. Zgłaszane projekty oceniane były w pięciu kategoriach: najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, najlepszy film promocyjny, najlepsza promocja projektów unijnych, najlepsza kreatywna kampania promocyjna oraz najlepsza gazeta miejska/biuletyn.
- Mam przyjemność przewodniczyć jury Kryształów PR-u po raz drugi i ponownie pozytywnie zaskakuje mnie wysoki poziom zgłaszanych projektów - zaznacza prof. UE dr hab. Sławomir Smyczek. – Cieszy fakt, że jednostki samorządowe starają się realizować działania promocyjne w sposób kreatywny, nastawiając się nie tylko na zainteresowanie, ale i zaangażowanie mieszkańców w sprawy ważne dla lokalnych społeczności. Nadesłane projekty dalekie są od sztampowych i stereotypowych urzędowych rozwiązań, z powodzeniem konkurują z koncepcjami opartymi na wielkich komercyjnych budżetach. Konferencja PR w samorządzie promuje takie właśnie rozwiązania i one znalazły uznanie w oczach całego jury – podkreśla prof. Smyczek.
W tym roku Grand Prix, poza kampanią jaworznickiego MPWiK, zdobył projekt Urzędu Miasta Krakowa w kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych”, w kategorii „Najlepszy film promocyjny” na uznanie zasłużyła Komenda Główna Policji, w kategorii „Promocja projektów unijnych” Grand Prix powędrował do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, a w kategorii „Najlepsza gazeta miejska/biuletyn” ex aequo nagrody zdobyły Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego i Urząd Miasta Katowice.
(red)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|