Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 24.12.2018

Spoty promujące Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię

[Region]

Najlepszymi ambasadorami Metropolii są jej mieszkańcy, dlatego oni są bohaterami filmów promocyjnych GZM. Mieszkańcy Śląska i Zagłębia grają samych siebie. W tej roli wspierają ich: Michał Czernecki, Kasia Moś oraz Marcin Wyrostek.


Film ma zrywać ze stereotypami, zasypywać podziały między Śląskiem i Zagłębiem, pokazać, że mimo podziałów tworzymy metropolitalną wspólnotę. – Zawsze wolałem ludzi łączyć niż dzielić, dlatego bardzo spodobała mi się idea Metropolii i pomysł spotu tę ideę ilustrującego – mówi Michał Czernecki. – Na planie w skupieniu, ale też z radością i w najlepszej komitywie, pracowali ludzie reprezentujący bardzo różne rejony nie tylko naszej Metropolii, ale też i Polski w ogóle. Traktuję to jako dobrą prognozę dla jakości i zasięgu spotu – dodaje Michał Czernecki.


Metropolia przygotowała również spoty skierowane do turystów oraz środowisk gospodarczych. Ich premiera miała miejsce podczas COP24. – Chcemy zrywać ze stereotypem, jakoby miasta i gminy Metropolii były częścią ponurego i nieciekawego regionu, który zmaga się z konsekwencjami przeobrażeń gospodarczych i społecznych – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.

 

W metropolitalnej strefie podczas COP24 w byłej siedzibie Muzeum Śląskiego, w autobusach kursujących na lotnisko oraz na terenie portu lotniczego, każdy z filmów w dwóch wersjach językowych był emitowany ponad 1200 razy. – Zależy nam, aby nasze spoty odbiegały od powszechnie przyjętej konwencji materiałów promujących miasta i regiony – mówi Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Metropolitalnego. – Chcemy, aby narrację prowadziły osoby, które będą wiarygodne z punktu widzenia mieszkańców. Unikamy także stylu, w którym dominują zdjęcia dronowe albo sztampowe ujęcia obiektów i krajobrazów – dodaje.


Przez najbliższe tygodnie spoty będą promowały Metropolię w mediach społecznościowych. W przyszłym roku planowana jest kampania w salach kinowych, na YouTube oraz w regionalnych stacjach telewizyjnych. Każdy film przygotowano w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej, oraz w  trzech wariantach czasowych: 120 – sekundowym (media społecznościowe), 30 – sekundowym (sale kinowe i stacje telewizyjne) oraz 5 – sekundowym (pre-roll na YouTube).


Oprócz Michała Czerneckiego w spotach zobaczymy również Marcina Wyrostka, który wraz z innymi bohaterami filmu promuje atrakcje turystyczne i kulturalne Metropolii, a także Katarzynę Moś, prezentującą potencjał gospodarczy i naukowy GZM. W tych spotach również występują osoby związane z Metropolią. Producentem filmów jest AG Studio z Tarnowskich Gór.

Spoty można obejrzeć na kanale na YouTube: Spot skierowany do mieszkańców - https://bit.ly/2EGM5f3 | Spot turystyczno-kulturalny - https://bit.ly/2LuaK75 | Spot dla nauki i biznesu -  https://bit.ly/2T2uIs2.

 

(s)

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl