Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

Radzimy - pomagamy

dodane 14.11.2013

Reklamacja tylko z towarem i paragonem!

Kiedy udalem się do sklepu w celu zareklamowania zakupionego dzień wcześniej jogurtu z obowiązującą jeszcze datą ważności, kierownik zażądał ode mnie paragonu i towaru, których nie miałem przy sobie. Powodem moej reklamacji była pleśń, którą zobaczyłem otwierając pojemnik. Tę pleśń wyjąłem z pojemnika, położyłem na pokrywce z datą ważnością i zaniosłem do sklepu. Czy kierownik postąpił właściwie?


Dla reklamowania produktów spożywczych ustawodawca przewidział krótsze terminy, niż dla innych towarów. Zgodnie z rozporządzeniem ministra gospodarki, pracy i polityki społecznej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadomienia sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (Dz.U. z dnia 24 lutego 2003 r. Nr 31 poz. 258) kupujący ma prawo złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru żywnościowego z umową i musi niezwłocznie zawiadomić o niej sprzedawcę, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia otwarcia opakowania w przypadku towaru paczkowanego lub w terminie 3 dni od dnia sprzedaży lub otrzymania towaru - w przypadku towaru sprzedawanego luzem, odmierzanego w miejscu zakupu lub dostarczanego do miejsca zamieszkania.

 

Zawiadomienie o stwierdzeniu niezgodności z umową powinno nastąpić nie później, niż przed upływem daty minimalnej trwałości towaru lub terminu jego przydatności do spożycia. Warunek ten nie odnosi się do towarów, dla których nie została ustalona data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia.

 

Konsument musi pamiętać o tym, że aby skutecznie dochodzić swoich roszczeń, powinien zachować paragon, gdyż to on potwierdza fakt dokonania zakupu, chyba że kupujący dysponuje innym dowodem. Brak dowodu zakupu może znacznie utrudnić, albo uniemożliwić złożenie reklamacji. Zgłaszając reklamację należy także dostarczyć do sprzedawcy reklamowany towar, co jest niezbędne do jej rozpatrzenia. To kupujący musi udowodnić, że kupił towar, aby następnie dochodzić roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową.

Adrianna Peć, miejski rzecznik praw konsumenta w Sosnowcu

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl