Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

Radzimy - pomagamy

dodane 18.07.2014

Zmiana umowy o imprezę turystyczną

12 listopada ubiegłego roku zakupiłam w biurze podróży wczasy w terminie od 17 sierpnia do 12 września 2014 roku. 13 lutego 2014 otrzymałam od biura informację odnośnie erraty w katalogu,  która to errata zmienia warunki pobytu na podstawie zakupionej oferty. Mało tego, mail, który informował o zmianach z biura podróży mówił o dwóch zmianach, natomiast zmian było więcej i są znaczące a nie, jak określiło biuro, kosmetyczne. W odpowiedzi na maila z biura odpowiedziałam, że proszę o gratyfikację dlatego, że warunki mojego wyjazdu pogorszyły się. Z opcji ultra all inclusive zrobiło się all inclusive, brak kortu tenisowego oraz bezpłatnego aerobiku. Teraz biuro chce mi zwrócić zaliczkę i rozwiązać umowę, jeżeli nie zgodzę się na erratę. Ale ceny w miesiącu listopadzie były znacznie niższe jak teraz. Proszę o wskazanie mi, czy powinnam stać na swoim stanowisku, czy mam szanse na jakąś bonifikatę, czy powinnam podpisać erratę i zgodzić się na warunki biura?

 

W przedmiotowej sprawie znajduje zastosowanie ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2014r. Poz. 196): Organizator, który przed rozpoczęciem imprezy turystycznej jest zmuszony, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki umowy z klientem (np.:  hotel,  termin, program), powinien niezwłocznie go o tym powiadomić.

 

W takiej sytuacji klient powinien niezwłocznie poinformować organizatora, czy przyjmuje proponowaną zmianę umowy albo odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej. Jeżeli klient odstępuje od umowy, lub jeżeli organizator odwołuje imprezę turystyczną z przyczyn niezależnych od klienta, klient ma prawo, według swojego wyboru albo uczestniczyć w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie lub żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych świadczeń.

 

Klient może również dochodzić odszkodowania za niewykonanie umowy. Jednakże dochodzenie odszkodowania jest wyłączone, gdy odwołanie imprezy turystycznej nastąpiło z powodu zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż liczba minimalna określona w umowie a organizator powiadomił o tym klienta na piśmie w uzgodnionym terminie, oraz siły wyższej.


Adrianna Peć, miejski rzecznik konsumenta



Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl