Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

Radzimy - pomagamy

dodane 23.04.2014

Uwaga na nieuczciwych akwizytorów!

[Region, Zawiercie]

W ostatnim czasie do Taurona zgłaszają się zaniepokojeni klienci z Zawiercia i okolic z informacją, że osoby podające się za pracowników zakładu energetycznego odwiedzają ich w domach i nakłaniają do podpisania nowej umowy na sprzedaż prądu. Niestety, to oszuści.

 

Nieuczciwi akwizytorzy namawiają klientów do przekazania faktur za energię elektryczną z Taurona i obiecują przesłanie nowej umowy oraz oddanie faktury.

- Ostrzegamy przed nieuczciwymi akwizytorami, przekazywaniem danych osobowych obcym osobom oraz podpisywaniem umów i innych dokumentów bez zapoznania się z ich treścią. Podkreślamy, że przedstawiciele Taurona nie składają ofert w domach klientów – zapewniają w Tauronie.

 

Jedną z osób, która została oszukana przez nieuczciwego akwizytora, jest pan Grzegorz Małota z Zawiercia. Pan Grzegorz opowiada, że młody akwizytor obiecywał tańszy prąd i poprosił o fakturę z Taurona. Pan Grzegorz przekazał więc akwizytorowi fakturę, swój numer pesel i dane z dowodu osobistego. Fakturę oraz nową umowę na tańszy prąd miał otrzymać pocztą. Mimo złożonych obietnic nieuczciwy akwizytor nie zwrócił panu Grzegorzowi faktury. W podobny sposób zostało oszukanych wielu sąsiadów mieszkanica Zawiercia, który opowiedział o nieuczciwych akwizytorach pracownikom Tauronu, chcąc ostrzec innych, by nie dali się oszukać, dlatego zdecydował się na podanie swojego nazwiska.

 

Są też klienci, którzy zgłaszają do Tauronu, bo zostali nakłonieni przez nieuczciwego przedstawiciela handlowego do podpisania umowy z nowym sprzedawcą energii. Klienci czują się wprowadzeni w błąd, bo nie mieli świadomości, że składając podpis na podsuniętym przez nieuczciwego przedstawiciela handlowego dokumencie zawierają umowę z innym niż Tauron sprzedawcą energii. Klienci nie otrzymali również informacji na temat wszystkich stawek opłat, które nalicza nowy sprzedawca. Przedstawiciele handlowi odwiedzają przede wszystkich ludzi starszych.


Osoby poszkodowane mogą uzyskać niezbędne informacje i pomoc pod numerem tel. 555 444 555 oraz w punktach obsługi klienta TAURON. W Zawierciu taki punkt znajduje się przy ul. Żabiej 17 i jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00 (w środy do 18:00).

 

Tauron ostrzega wszystkich klientów przed nieuczciwymi sprzedawcami. Informuje, że przedstawiciele Taurona nie prowadzą akcji sprzedażowych i nie składają ofert handlowych w domach klientów. - Zaznaczamy, że do domów naszych klientów przychodzą tylko pracownicy techniczni Taurona (m.in. odczytać wskazania licznika energii). Każdy z nich posiada imienny identyfikator ze zdjęciem - podkreślają w Tauronie.

 

Tauron bierze aktywny udział w informowaniu klientów o zagrożeniach ze strony nieuczciwych akwizytorów oraz przekazywaniu klientom wiedzy na temat ich praw na rynku energii. W ostatnim czasie Tauron uczestniczy w realizacji trzech projektów tego typu: kampanii społecznej „Nie znasz, nie otwieraj”, kampanii informacyjnej „Sprawdź, kto sprzedaje Ci energię!” i kampanii edukacyjnej „Bezpieczniki Taurona”.

 

(s)

 

 

 

 

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl